Op een stalen ros over wegen en door het bos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 20:06

Nou hè, de voorspellingen zien er goed uit!
Wij zijn vanmorgen om 9u vertrokken, geen zon gezien. Maar met mouwtjes was het prima te doen.
60 km met bijna 28 gemiddeld, dus was weer een fijn rondje met koffie en een snee bananenbrood onderweg :o

MarliesV

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 22:51

Padoertje lekker bezig, grappig ook hoe het soms werkt he om zonder teller te fietsen.

Hier even tam qua fietsen. Wel flink gelopen, wat mijn kuit maar zozo vind maar sommige plekken kom je maar 1x en dan wil ik bepaalde dingen wel zien.
Zo zitten we nu op Runde en hebben we papegaaiduikers gezien <3
Goede foto's op de camera, dus nu niet te plaatsen maar deze wil ik jullie niet onthouden, ook al is er geen fiets bij te bekennen :')

Afbeelding

De 27e hebben we de trein van Flåm naar Haugastøl gereserveerd, mtb mee, fietsen retour. 80km over een oud gravelpad, wat voor de aanleg ooit van de spoorlijn is gebruikt.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 10:07

Mooie foto's van Maaikemuis <3

Padoertje lekker bezig met snelle rondjes!

MarliesV: aaah puffins <3 Veel succes/plezier met de MTB tocht over een paar dagen.

Hier staat de racefiets meer stil dan ik zou willen: verder dan 1 ritje per week kom ik even niet. Beetje gebrek aan motivatie, maar dat komt vast wel weer terug. Het is een hobby dus ik doe er niemand kwaad mee als ik even wat minder op pad ga (zeg ik vooral tegen mezelf :') ).

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-24 13:19

@leeslampje een uitspraak die ik (steeds vaker) gebruik is ‘ik hoef er niet mijn geld mee te verdienen’. Ik doe hobbydingen alleen als ik er zin in heb. Wat ik vaak wel nog doe wanneer ik geen zin heb en wel zin wil proberen te maken is de 15 minutenregel aanhouden. Ik moet dan van mezelf 15 minuten sporten, vind ik er dan nog niets aan dan mag ik stoppen. Maar meestal ben ik dan wel wat enthousiast geworden.

@padoertje, goed bezig! Flinke snelheden weet je te bereiken. Ik vind het knap!

@Marlies, ik zie de foto’s al voorbijkomen op Strava. Noorwegen ziet er echt fantastisch uit. En ik vind puffins zo leuk!

Hier in Italië achtervolgt het slechte weer ons :x . De afgelopen 3 dagen is het 21 graden en ben ik al meerdere keren nat tot op mijn onderbroek geweest. Vanmorgen zijn we dan ook heel vroeg opgestaan om een rondje van 50 km te kunnen fietsen in de hoop voor 1 uur weer binnen te zijn. Mission accomplished! Het was een rondje van 50 km met 900 hoogtemeters en inmiddels begin ik een klein beetje minder slecht te worden in het klimmen. En prachtig gewoon! We hebben eindeloos door wijngaarden gefietst. En dat gravel :+:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 19:40

Ja Maaike, die van jou zie ik idd ook op Strava. Super gaaf jullie gravel fietsvakantie, prachtig!

Noorwegen is onbeschrijfelijk mooi. We zijn nog niets eens op de helft haha.

Leeslampje, zolang je zelf niet baalt van het gebrek aan motivatie is het prima toch. Die fiets loopt niet weg.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-24 20:57

Gisteren was in Oostenrijk de handbike battle waar een vriend aan meedeed. En wij waren onderweg uit Italië naar huis daar langs gereden om te supporten. Zo veel respect, ze rijden een route van 20 kilometer met 920 hoogtemeters. En omdat het opeens mooi weer bleek te worden in Oostenrijk hebben we ons verblijf daar een klein beetje verlengd. Vandaag wilden we dan ook het parcours van de handbike battle rijden om te ervaren hoe het is.

Bij de finishplek voelde ik me eigenlijk verrassend sterk en lekker. En dus hebben we de rit doorgezet naar het eindpunt van de weg; de Kaunertaler gletsjer op 2750 meter hoogte. Een ritje van 30 km met 1560 hoogtemeters. Waanzinnig mooi!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 21:10

Wauw Maaike, vind het echt knap zoveel hoogte meters in korte tijd!

Hier gisteren de heenweg met de trein (oa Flamsbane bekend van railaway) van Flam naar Haugastøl en terug op de fiets, nou ja, deels gelopen, er lag nog veel meer sneeuw op de hoge delen dan verwacht dus er hebben zeker een uur of anderhalf vertraging opgelopen.

Daarbij was helaas de eerste stop dicht, dus wat krap qua eten, we hadden best wat mee, maar ploeteren door de sneeuw kost mega veel energie.

We kwamen door een tunnel (foto van mijn vent) en daar achter was dus 2mtr sneeuw. Dus hij omhoog geklommen, twee fietsen omhoog getild samen en toen ik er achteraan. Al met al nog al wat inspanningen voor een paar meter haha.

400hm omhoog en 1400 daarna naar beneden, incl 21 haarspeldbochten in het gravel.

We hebben het gered, zonder valpartijen of hongerklop en zijn een geweldig avontuur rijker.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-24 22:19

Hahaha! Die foto van die tunnel Marlies _O- . Dan sta je toch even raar te kijken! Ik hoop dat jullie een beetje droge voeten hebben gehouden met al dat dat gewandeld door de sneeuw.

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 23:19

Ik meld me hier ook, heb vorig jaar een klassieke racefiets (opknapper) gekocht. En die ook deels zelf, en deels door de fietsemaker heb laten opknappen..

Ik herken me helemaal in de gezellige mede-weggebruiker, ik fiets omdat ik het leuk vind, graag buiten beweeg, en het me fit houdt, niet om records te verbreken.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 00:40

@ Marlies: gaaf verslag, en die foto in de tunnel met die laag sneeuw _O-

@ Yabloko: welkom! Leuk een opknapper :) Heb je foto's van het eindresultaat?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 09:13

Zo , ik kom ook weer onder mijn steen vandaan Y;(

@Zebrastreep ; nog even op Bartje terug gekomen .
Iemand die in mijn coaching groep zit heeft dit jaar de 100 km gedaan en dat moet door de
modder , wind veel zwaarder zijn geweest dan de 200 km die hij vorig jaar bij droog weer heeft gedaan Hij zag er zo uit :wow:

Afbeelding -O-

@Maaike ; wat een gedoe rond om je fiets zeg , gelukkig mag je Paulus lenen .
En ik zie super mooie plaatjes zeg <3
En ook Oostenrijk ziet er fantastisch uit .

@Marlies ; ook mooi Noorwegen :j
Bijzonder , in de korte broek en sneeuw :j

Welkom Yabloko , klets maar gezellig mee +:)+

Zo , voor mij waren de afgelopen weken toch wel een rollercoaster .
De gebeurtenis omtrent het reanimeren , het verwerken van zowel mij als mijn collega .
Voor haar ook het accepteren dat ze de race niet kan doen etc etc .
Mijn coach had aangeboden voor haar in de plaats te gaan zwemmen .
Echter hebben we dit omgedraaid omdat ik vage klachten aan mijn knie had .

Afgelopen weekend was het dus zo ver , we zaten gezellig met 6 personen op de camping .
In chalets van zaterdag t/m maandag .
We hebben echt een onwijs leuk weekend gehad <3
Het was wel een weekend , met een lach , een traan , veel knuffels .Maar 1 om nooit te vergeten .
En uiteindelijk zijn we ook nog eens op het podium terecht gekomen *\o/*
Er waren 10 mixed relay teams .
Na het zwemmen lagen we 10 de van 10 .Ik ben eenmaal geen snelle zwemmer . :roll:
Maar het water was heerlijk en ik heb lekker gezwommen.
Mijn fiets collega knalde daarna de 90 km met 34,75 km/hr *\o/*
Daarna legen we 3 de van 10.
De halve marathon liep mijn coach ( ongetraind ) in 1:47:30 waardoor we geëindigd zijn op
de tweede plek . Echt zo gaaf , en vooral zo spannend .
We mochten met z,n vieren over de finish lopen , wat ook al heel bijzonder is .
Ik denk de foto,s zeggen genoeg <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 17:05

Maaike, wel wat vochtige sokken maar het was 18 graden en zon, dus totaal geen last van.

Kort kort in de sneeuw was wel bijzonder iid.

Had idd ook twee meiden die mee deden gesproken. Beide totaal onder de blub en super zwaar gehad. Om vervolgens beide om de top 10 geëindigd te zijn haha. Goede keuze dus Zebra!

T2T knappe prestatie en fijn dat jullie dit als groep hebben kunnen doen. Toch ook een stuk verwerking op deze manier.

Yabloko welkom! Ben wel benieuwd naar foto's van je fiets!

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 08:48

Wauw, wat een gave avonturen en foto´s Maaike en Marlies! Die tunnel is ook echt wel hilarisch! Altijd een goed verhaal voor thuis :j

T2T, gefeliciteerd! Snap dat het met een lach en een traan was. Maar hoe mooi om dit zo met elkaar te doen zeg! En dan gewoon een 2e plek. Respect _/-\o_

Welkom Yabloko!

Hier alleen vorige week maandag een rondje gefietst. Afgelopen dagen druk aan de klus thuis, omdat mijn zoon nu toch wel in de slaapkamer van zijn zus (die er 2 jaar samenwoont) wil. Dus alle muren verven, nieuwe kast in elkaar gezet en vooral veel troep uitzoeken en achter het luik zetten, de textielcontainer in etc. Net voor het weekend nog een aircopleurisje opgelopen, dus ook niet helemaal fit. Hopelijk deze week wat meer tijd om na werktijd even een frisse neus te gaan halen.

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 17:05

@Maaike, Marlies, Wat een mooie foto's. Echt heel bijzonder om te zien.

@T2T, Heel erg knap dat jullie het zo hebben gedaan. En met een mooi resultaat en een geslaagd weekend.

@Yabloko, Welkom hier in de groep. Lees en klets gezellig mee. En een opknapper is wel leuk om er iets van te maken.

Zelf heb ik minder goed nieuws. Na een weekje sinds ik mijn velo terug heb vond ik al dat hij slecht schakelde. Hiervoor ook gebeld en het kon natuurlijk de afstelling zijn. Van de week heb ik de velo op zijn kant gelegd om alles beter te bekijken aangezien ik gek werd van het slecht schakelen.

Nu blijkt het metalen plaatje te zijn gebroken waar mijn derailleur op gemonteerd zit. Dus kan ik weer niet fietsen en moet hij weer terug naar Dronten.

Morgen dus bellen voor een afspraak en ik verwacht dat het ongeziene schade is. Ook omdat een goed stukje metaal niet zomaar breekt. En hij is precies bij de schroef gebroken.

Dus er komt nog een vervolg aan het verhaal.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 19:59

@t2t

Ik hou echt van zulke mooie sport verhalen! Het moet vast een topweekend zijn geweest. En gefeliciteerd met jullie welverdiende tweede plaats.

En ik ben ook wel blij dat ik niet mee heb gedaan met de bartje100 Ik zie nu ook filmpjes voorbij komen waar ik echt met verbazing naar zit te kijken. Is ook niet oké voor je fiets.

@marliesv

Heel veel respect voor die kennissen van jou. Wel knap hoor om in de top 10 te eindigen met een enorm zware race.

@Gothico

ai wat balen, hopelijk is je fiets snel weer klaar en ben je weer on tour!

---

Na een rustweek ( festivals , concerten drukte op werk) afgelopen maandag weer op de fiets gestapt. Nu een rondje sleeen. Dus fiets in de auto en gaan. Onderweg dacht ik een klein beetje pijn in mijn keel te voelen maar ik dacht vast te weinig gedronken we gaan maar door. Nog een aantal dikke buien onderweg maar goed ik dacht ik heb nu zoveel zin misschien valt het mee.

Het viel eigenlijk helemaal niet mee maar ik heb wel enorm veel plezier gehad en had het naar mijn zin. Alleen was een spatbord mee wel een slim idee geweest.

Het laatste stuk is nogal technisch maar al vaker gefietst. Alleen werd ik opeens heel onzeker door de klikpedalen. Heel stom maar ik vond de krappe bochtjes omhoog ineens heel moeilijk en tja dan krijg je ongelukken. Wederom weer mijn hand langs een boom geschaafd en ik voelde direct al dat het een wondje zou zijn. En ja hoor weer raak :') Op dezelfde hand waar het laatst ook al gebeurd was en eigenlijk ook de zelfde verwonding. Toen een paar stukken maar overgeslagen want ik werd er alleen maar meer onzeker van.

Eenmaal thuis voelde ik mijn keel wel erger worden en ja hoor sinds gisteren een verkoudheid / griepje te pakken. Het ging maandag hartstikke lekker maar ik moet er nu even niet aan denken om te gaan fietsen. Eerst moet het hoesten maar weer even over zijn.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 20:33

Zebra het zit je niet mee. Beterschap!

Gothico wat balen, kan het niet dichter bij huis opgelost worden? Super oliebol om weer je fiets kwijt te zijn en vervoer te moeten regelen.

Wij hebben gisteren nog 40km gefietst in het zuiden van Noorwegen, deels langs de kust. Vandaag begonnen aan de terugreis. Inmiddels in Denemarken voor een nachtje rust.

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 22:15

Op veler verzoek, dit is mijn trouwe stalen ros! Een impulsaankoop omdat ik besloot dat ik díe dag een fiets ging kopen. En zo wandelde ik een benedenappartement in van iemand die een fiets had staan voor 250,- Ik schrok enorm van de woning, dit was klassieke hoarder en te zien aan de lach en de vier tanden een zorgmijder. Maar dat was van later orde.

De fiets? Nou, je kon er op zitten zonder dat het instortte, de remmen deden het niet, banden leeg, ketting roestig, setje kapot. Wat woeste afdingmomenten later, en een handvol contant geld lichter, stond ik met mijn stoffige, icky, ondergekalkte, viezige, vettige, rare fiets bij de fietsenmaker om effe de banden te laten oppompen.

Hoogzomer op een gare fiets met een half werkende achterrem, fietste ik door het centrum van de stad naar huis. Maar wat was ik gelukkig! Een paar uur poetsen op het frame op al die rare dingen die de vorige eigenaar erop had gekalkt, en naar de fietsenmaker voor een APK: nieuw setje, ketting, zadel omlaag, handremmen bijgesteld. Er verscheen een Cornelo met carbon voor- en achtervork.

Cornelo is het huismerk van Kokke Sport; destijd werd het frame besteld in Italie, afgespoten in België en gemonteerd in Nederland. En ze worden niet meer gemaakt.

Bidon, helm, nieuw wit stuurlint (helaas nu al verkleurd) en een gelhoesje voor de ladybits: Lets go!

Het frame is zodanig beschadigd dat ik het toch nog graag wil laten overspuiten met behoud van de originele merknaam, maar dat is ijdeltuiterij. Belangrijker is het zadel: ik ben al enige tijd aan het jagen op een goed dameszadel. Mochten jullie nog tips hebben, dan hoor ik het graag.

Ook ideeën voor het overspuiten (en stuurlint) zijn heel welkom! Goud, paars, matzwart, of toch zo klassiek mogelijk, kom maar op!

En de verkoper? Daar heb ik heel wat telefoontjes voor gepleegd. Wijkzorg is gemobiliseerd om zijn huis schoon te houden. Zorg kun je verder iemand niet opdringen dus als hij al zijn tanden uit zijn mond wil laten vallen, moeten we dat respecteren ;-)

Afbeelding

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 22:46

Yabloko, heerlijk verhaal! Fijn dat de fiets bij jou wat liefde krijgt :j
Wat betreft zadels; ik heb een Selle Italia Diva. En dan de 3 geloof ik wat betreft gel inleg.

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 20:23

@Zebrastreep, Wat jammer weer van de kleine ongelukjes. Als je moe bent of jezelf niet goed voelt is het al vaak net dat kleine dingetje waardoor je fouten gaat maken. Gelukkig niet zo heel erg verder.

@Marlies, Helaas is het in Dronten de enige plek waar ze reparaties doen. Onderhoud zou ik in Wijchen kunnen doen. Anders misschien nog naar Winterswijk. Zoals ooit eerder gezegd. Dronten is het ligfiets en fiets valhalla. Meerdere fietsen zaken en meerdere ligfiets zaken zitten daar.

Yabloko, Geniaal verhaal wel. Zo heb ik mijn eerste ligfiets gekocht. Derde hands en een erg oude fiets. Ik heb er een paar jaar op gefietst tot hij echt op was en er geen nieuwe onderdelen meer voor waren. Schatting is dat die fiets over de 30 jaar oud was toen ik hem op gereden had. Dus het avontuur met een oude fiets ken ik en is best leuk.

Morgen dus met mijn velomobiel naar Dronten. In de tijd dat ze gaan repareren ga ik daar een fietsenzaak opzoeken en meteen kijken voor nieuwe schoenen. Mijn fietsschoenen zijn al weer ouder dan 2 jaar en op. De zool laat zo langzaam los.

Ook heb ik verf gekocht om een paar blanke (houten) klompen te schilderen in de kleur van mijn fietsen(ongeveer). Zo heb ik mijn klompen bij me als ik onderweg ben en even mijn benen moet strekken bijvoorbeeld.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 21:17

Gothico ik had helemaal over jouw bericht heen gelezen… sorry.
Wat enorm balen dat er toch meer schade is dan gedacht. Hopelijk kunnen ze het morgen repareren terwijl je schoenen shopt. Komende week wordt het alweer beter weer, dus met een beetje geluk kunnen we allemaal weer lekker de weg op :D

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 00:27

Padoertje schreef:
Gothico ik had helemaal over jouw bericht heen gelezen… sorry.
Wat enorm balen dat er toch meer schade is dan gedacht. Hopelijk kunnen ze het morgen repareren terwijl je schoenen shopt. Komende week wordt het alweer beter weer, dus met een beetje geluk kunnen we allemaal weer lekker de weg op :D

Het geeft niet. En inderdaad kijken of ik goede schoenen kan vinden. Misschien wat anders leuks.

Iedereen weer op de fiets zou zeker mooi zijn. Ik vind het leuk om de verhalen te lezen.

En uiteraard ga ik langzaam voor de vakantie plannen betreft fietsen en routes.
Misschien dat ik toch wel weer ga vakjes vullen om ergens te fietsen waar ik niet eerder ben geweest.
Dat is ook de reden voor mij dat ik toch ben gaan vakjes vullen. Dan fiets je niet altijd hetzelfde.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 08:52

Goedemorgen , ja het was echt een top weekend <3
We zaten gezellig op de camping in chalets en waren graag nog wat langer gebleven .

Bij mij staat het sporten op het moment op een laag pitje .
Ik heb wat vage knie klachten , de HA weet ook niet wat .
Het word ook langzaam beter .
Nu heb ik voor volgende week een afspraak bij Jorin Kamps staan , moet daarvoor wel naar
Hilversum .
En volgende week een ritje naar Evergem voor werk .

@Gothico , balen van je Velo :(:)

@Zebra streep , ondertussen van je verkoudheid af ?

@Yabloko , je fiets overlaten spuiten kan zeer zeker .Maar denk dat daar wel een prijskaartje aan hangt.
Ik weet alleen niet hoe het zit als het deels om carbon en alu? gaat .

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 15:37

Ai balen van je knie! Dat zijn echt rotblessures. Soms is rusten het beste maar soms ook juist sporten. Hopelijk komt er snel uitslag van wat het nu is.

Ik ben nog steeds niet fit. Flink verkouden en aan het hoesten, al is dat laatste wel minder aan het worden. Bij fikse inspanning krijg ik een wat benauwd gevoel. Ik kan ook slecht stilzitten, ik verveel mij nu best wel zo. Maar goed liever even rusten dan te snel weer beginnen.

Vermoeden is corona er zijn meer mensen ziek die ik de laatste dagen heb gezien waarvan één iemand een positieve test had. Waarschijnlijk heb ik het op mij werk ergens opgepikt. Maar het voelt als een 'normale' verkoudheid. Maar goed sporten is toch dan even een no go. Misschien probeer ik het dinsdag weer even. Voor nu moet ik er nog niet aan denken.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 20:23

Zebrastreep schreef:
Ai balen van je knie! Dat zijn echt rotblessures. Soms is rusten het beste maar soms ook juist sporten. Hopelijk komt er snel uitslag van wat het nu is.

Het vervelende is dat het geringe klachten zijn , en het niet zo is zoals het moet .
Het geen klachten zijn die bij een duidelijke oorzaak horen . Vaag , dus -O-
We zullen het zien .

Jij nog beterschap dan :(:)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 20:00

Vandaag een ritje van 50 km gedaan , maar man man wat een zomer -O-
Het leek meer herfst , met een pittige wind en best wel frisjes .
Jullie nog wat gedaan ?