Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hieperdi schreef:Bedankt voor jullie support. Ik heb geen idee waar het vandaan komt want het ging weken goed. Maar nu dus 2 dagen achter elkaar toch weer wat moeite en wordt er onwijs chagrijnig van. Ik hoop dat die drang naar nicotine snel weer verdwijnt
Hieperdi schreef:Bedankt voor jullie support. Ik heb geen idee waar het vandaan komt want het ging weken goed. Maar nu dus 2 dagen achter elkaar toch weer wat moeite en wordt er onwijs chagrijnig van. Ik hoop dat die drang naar nicotine snel weer verdwijnt
mika11 schreef:Hieperdi schreef:Bedankt voor jullie support. Ik heb geen idee waar het vandaan komt want het ging weken goed. Maar nu dus 2 dagen achter elkaar toch weer wat moeite en wordt er onwijs chagrijnig van. Ik hoop dat die drang naar nicotine snel weer verdwijnt
Het is ook wel een beetje accepteren, dat je vaak zo'n drang hebt om te roken.
Die vlagen dat je zo'n drang hebt om te roken, worden vanzelf minder en korter in de loop van de tijd.
Ik weet nog wel de eerste maanden nadat ik was gestopt, dat ik elke dag wel een paar keer zo'n sterke drang had om te roken, dat ik er alles voor over zou hebben om er nog één te roken.
Maar ik heb het nooit gedaan, en die vervelende vlagen dat je bijna letterlijk op je handen moet gaan zitten om maar geen sigaret op te steken, worden vanzelf makkelijker om er doorheen te komen.
Ook dacht ik vaak, oh nu heb ik weer zo'n vlaag dat ik wil roken, dat mag ik ook wel even voelen hoe zo'n vlaag is, ik mag het best een minuutje binnen laten konen.
En dan ging ik verder waar ik mee bezig was, en altijd ebt zo'n vlaag dan weg.
Na verloop van tijd wordt het steeds makkelijker, en blijven accepteren dat die vlaag/hunkering naar een sigaret af en toe de kop op kan steken, het is niet anders.
Even een minuutje dat binnen laten komen en dan weer doorgaan met iets anders.
Ik ben nu 8 jaar gestopt, en ik was echt een verstokte roker , en nu heb ik echt nooit meer zo'n vlaag dat ik wil roken.
Ik ben met roken gestopt met behulp van de e-sigaret, dat heb ik een paar maanden gedaan en toen volledig gestopt.
MarlindeRooz schreef:Maar is het dan nog wel het roken fysiek? Heb je niet stress ergens anders van en daardoor zin om te roken?
Hier gaat het goed, het kost me nog weinig moeite. Heb wel nog zin om te roken maar dat is goed te onderdrukken.
Hieperdi schreef:Bedankt allemaal. Het gaat nog steeds niet goed. Echt ineens sinds 1/2 weken. Ik ben er gewoon helemaal misselijk van en snak enorm naar nicotine. Heb het heel moeilijk en zit zelfs tegen het depressieve gevoel aan. Wist niet dat ik zo verslaafd zou zijn en dat dat pas na 3 maanden stoppen echt naar voren zou komen
Ps ik moet nu ook echt opletten dat ik dat depressieve gevoel ga opvullen met lekker eten zoals een macdonalds want daar heb ik ook enormeeee behoefte aan elke keer
miereneter schreef:Je hoeft je nergens voor te schamen. Je bent ook niet terug bij af. Ik heb na anderhalf jaar niet-roken op een avond vijf sigaretten gerookt, en ben daarna gewoon weer verder gegaan met niet-roken. Nu bijna op twee jaar. Dat kun jij ook gewoon doen. Je bent nog steeds gestopt. Als kauwgom helpt: goed idee, zeker doen.
Los van het roken hoop ik dat je je snel weer beter voelt.