Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eilinora

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 15:50

Peramanga super dat de eerste echo goed was,is toch altijd een opluchting.

Lucifertje gecondoleerd... en ik heb van een vriendin van mij haar zwangerschap kleding gekregen.

Maartje ik overweeg om het ook zelf te gaan leren,betaal nu 35 euro per pony en heb er maar 2 lopen met zo nu en dan een veulen.

Welmoed ook wel lekker nog een weekje Portugal.
Ik heb helemaal geen vakantie meer.

Linoleum oei daar kun je geen misselijkheid bij gebruiken nee.

Nou 17 weken zwanger vandaag en ik zeg dag tegen de misselijkheid.
Echter begint er nu maagzuur op te komen en met tandenpoetsen ben ik alleen maar aan het kokhalzen.
Geen idee waar dat nu weer vandaan komt.

En eindelijk heb ik weekend! Net van maandag tm maandag gewerkt en ik ben gesloopt!
Woensdag weer controle bij de verloskundige, de tijd gaat erg hard zo.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 17:04

Geniet van je weekend! Maagzuur had ik vorige keer ook gru-we-lijk last van. Heb zoveel Rennies gekauwd, alsof het snoep was. Als ze op waren moést ik ook meteen nieuwe halen, avondje zonder was horror. Zit er eigenlijk op te wachten tot het terugkomt :') Heb je al iets zoals Rennies geprobeerd?

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 17:51

Wat fijn dat het bekappen nog steeds zelf lukt Maartje! Hopelijk blijft dat nog even zo.

Welmoed lekker dat jullie nog een week Portugal in het vooruitzicht hebben, niet verkeerd!

Linoleum leuke sites zeg! Ik ga eens even op mijn gemakje snuffelen. Hopelijk worden de misselijkheid en vermoeidheid niet nog erger. Had je bij je eerste veel last daarvan? Stinkend jaloers dat je naar de F1 gaat wauw! Anders wil ik wel in je plaats hoor :')

Eilinora wat vervelend dat de maagzuur nu om de hoek komt kijken. Is het de hele dag aanwezig?

Hier heeft mijn buik dit weekeind ineens plop gezegd :+ is nu heel duidelijk een zwangere buik in plaats van een te veel gegeten buik hihi

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 19:49

Nee echt net vandaag met een vlaagje, bij mijn meiden had ik er ook last van maar dan veel erger.
Toen was het idd ook rennies kauwen.

Voelen jullie de kleine al?
Ik heb de placenta aan de voorkant maar voel toch kleine schopjes soms.
Laatste paar dagen was hij/zij wel flink rustiger dan de dagen ervoor.

Ooo en ik heb echt al zo'n nesteldrang! Heb de neiging om alle hydrofieldoeken te gaan strijken haha.

CynThier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 22:00

Eilinora schreef:

Ik vermoed dat ik hem/haar vandaag voor het eerst heb gevoeld. Al weet ik het niet helemaal zeker. Ik moest niezen, en dat gaat bij mij niet in grote stilte zullen we maar zeggen :') , en gelijk daarna voelde ik even een heel raar gevoel in m'n onderbuik. Alsof het even "schrok" ofzo, maar nogmaals ik weet het niet zeker. Het is wel bij die ene keer gebleven :')

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 03:28

Ik heb dit keer de placenta voor liggen maar ik denk dat ik sinds wk 18 nu af en toe wat voel. Als ik niet eerder zwanger was geweest had ik het niet herkend. En het is zo kort dat het ook meteen weer weg is zodra ik het net heb beseft, het gebeurt als ik rust neem en even echt een poosje stil zit of lig.

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 08:42

Oh my, Maartje, een drieling an sich lijkt me al niet te doen, laat staan met nog 2 jonge kids… misschien op zoek gaan ook naar sportleggings voor op stal? Zit ook lekkerder met bekappen denk ik, haha!

Ah dat is wel precies balen, Lucifertje. Babystyling heeft ook hele leuke boxpakjes e.d. Maar zelf ben ik ook veel van Vinted, haha!

Ah, bij jou dus ook al net niet gelukt, Set_Elkol.

Dat is een goede deal, yesterday! Babykleding is sowieso slecht voor je portemonnee.

Lekker dat je er nog even uit gaat, Welmoed. Wonen je ouders daar?

Pittig dat je last hebt van de kwaaltjes, Linoleum. Wat duurt een week dan lang hè?

Gek dat je nu ineens weer misselijk bent, Eilinora! Hier in het begin ook rennies als redmiddel. Wat leuk dat je de kleine al af en toe voelt! En sommige anderen ook al.

Dat kan ineens zo snel gaan, Bellex!

Hier begint alles ook lekker te groeien. Nu met 18 weken zitten m’n broeken niet zo lekker meer. Wil vanmiddag proberen op m’n paard te klimmen als er anderen op stal zijn, maar hoop dat m’n rijbroek nog dicht kan…

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-23 08:58

Eilinora schreef:
Nee echt net vandaag met een vlaagje, bij mijn meiden had ik er ook last van maar dan veel erger.
Toen was het idd ook rennies kauwen.

Ooo en ik heb echt al zo'n nesteldrang! Heb de neiging om alle hydrofieldoeken te gaan strijken haha.

Ik nog niet, althans niet dat ik me er bewust van ben. Bij mij ligt de placenta aan de zijkant dus wel aannemelijk dat ik het eerder Jan voelen. Ben nu 17 +2 dus zou wel kunnen.

@marjo: ik heb een stapel zwangerschapsbroeken tweedehands en die wat ik niet leuk vind wilde ik gaan gebruiken voor bij de paarden heb ook een rij legging voor te rijden.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 09:04

Is een sportlegging niet wat voor te rijden?
Ik heb er bij de lidl gekocht vorig jaar en die zijn nog super fijn om te dragen met sporten.
Ook veel stabiliteit voor mijn buik.
Heerlijke broeken.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 09:07

Die rode heb ik in het donkerblauw/lichtblauw.
Afbeelding

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-23 09:10

Eilinora schreef:
Is een sportlegging niet wat voor te rijden?
Ik heb er bij de lidl gekocht vorig jaar en die zijn nog super fijn om te dragen met sporten.
Ook veel stabiliteit voor mijn buik.
Heerlijke broeken.

Ik heb een hele fijne riolering van epplejeck, mijn vrouw heeft die ook lang gedragen tijdens de zwangerschap sluit ook mooi hoog aan dus ook veel steun aan je buik

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 09:33

@Eilinora gelukkig is het nog niet heel erg dan! Hier voel ik haar sinds 1.5 week maar enkel op mijn blaas en er net iets boven, daarboven zit ook hier de placenta aan de voorkant. Heb haar nu al 3 dagen niet gevoeld maar dacht dat dat normaal was zo vroeg, nog even in twijfel of ik ervoor moet bellen..

@Cynthier zou leuk zijn als je het gevoeld hebt! Wordt vanzelf duidelijker!

@Set_elkol leuk dat jij de kleine ook voelt inmiddels

@19Maartje90 hopelijk passen je broeken nog! Leuk he als je het eindelijk ziet groeien <3

@Maartje dat klinkt als een fijne broek, hopelijk kun je die inderdaad een ruime tijd blijven dragen :)

Hebben jullie allemaal al bedacht hoe jullie de kinderkamer vorm gaan geven? En bij de dame(s?) die een gedeeld kamertje hadden, passen jullie die nog aan of enkel een extra bedje erin?
Ben op zoek naar een heel zacht nachtlampje om bij verschonen of voeden in de nacht aan te kunnen zetten, maar vind het nog best een ding -O- Veel staan dan de hele nacht aan, of zijn op bewegingssensor. Ik wil het gewoon handmatig aan en uit kunnen zetten, of vergis ik me en heb je bij zo'n kleintje gewoon de hele nacht een lampje nodig?
We hebben de verf inmiddels gekocht, behang is uitgezocht, ik geef de plinten nog een extra laagje en dan kunnen ze met de muren aan de slag. Daar zit mijn nesteldrang geloof ik, er moet tempo in de kamer :+

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 10:54

Je hebt niet de hele nacht een lamp nodig. Tip: Koop een lamp die niet kapot gaat als 'ie valt. Bij Ikea kan je wel slagen :)

Wij zijn in oktober verhuisd en hebben toen de 2e kinderkamer al laten behangen :') Meubels van zoon schuiven door naar de 2e kamer. Hij is al over naar een peuterbed en heeft al andere kasten.

Afbeelding
Dit is het behang! Kamer is verder beige geschilderd, meubels zijn wit.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 11:25

Ik had nu dit lampje op het oog, dimbaar leek me handig en verder heel zacht licht. En gaat zo te zien niet stuk als hij valt hahah
https://www.bol.com/nl/nl/p/oplaadbaar- ... 132304725/

Prachtig behang zeg :+: Slim om het toen al te hebben gedaan. Wij zijn 2 jaar terug verhuisd en het hele huis gestript en weer opgebouwd. Hebben deze kamer wel van nieuw bouwbehang voorzien (na 7 lagen vinyl verwijderen :') ), een vloer en geschilderd houtwerk, maar verder nog kaal gelaten zodat het in 1x goed kon. Ideaal om zo door te schuiven!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 11:59

Eilinora, oooh dat kokhalzen bij het tandenpoetsen is hier ook alweer begonnen. Wel fijn dat misselijkheid weg is, hopelijk valt het maagzuur beetje mee.

Ik kom hier in huis nog steeds overal stripjes met Rennies tegen van mijn vorige zwangerschap _O-

Marjo, anders gewoon lang shirt over je broek? Niet heel charmant, maar kan je wel even rijden.

Maartje, riolering :')

Bellex, wij gaan de tweede slaapkamer boven nog verbouwen, staat voor najaar op planning met de badkamer. Dan wordt het afhankelijk van geslacht of we dochter doorschuiven of baby nieuwe kamer krijgt. Als we een zoontje krijgen, wordt tweede slaapkamer voor de baby, als we weer een dochter krijgen wordt de tweede slaapkamer voor de oudste.
En die lampjes zijn echt niet te vinden. Ik heb ook een hele zoektocht gehad en toen dacht ik gevonden te hebben, dimbaar EN uit te schakelen. Maar niet dus. Dus nu hebben we het dimbare lampje in een aparte schakelaar in het stopcontact :+ het werkt.

Afbeelding

Blegh, beroerd zijn en zieke dochter is best pittig. Eigenlijk gaat dochter op dinsdag naar de opvang, maar met koorts mag dat niet. Dus mijn man en ik zijn beide thuis aan werk, als dochter wakker is omstebeurten op haar letten terwijl ander gewoon doorwerkt. Ik ben bekaf.
Eten wil ook nauwelijks, niks smaakt me. Dus eet maar vooral saaie koekjes en drink wat water. Probeer wel op te letten dat ik in elk geval nog fruit binnen krijg. Maar echt een succes is het allemaal niet.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 12:22

Linoleum kiwi gold ging er hier goed in met de begin weken.
En boordevol vezels en vitamine dus ook erg gezond.

Mooi behang hierboven! Van waggel en vriendjes?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 13:06

Hornbach!

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 13:29

Voor nu is de rijlegging aan. Zal nog zo’n 2 weken lukken denk ik. Heb ook nog een rijbroek liggen van toen ik iets zwaarder was. Van een vriendin mag ik een zwangerschapsrijbroek lenen en heb er zelf nog een, maar dat is een winterbroek.

Leuk hè, nadenken over de kamer! Onze dochter krijgt een nieuwe kamer, lekker met meisjesdingen en de baby kan dan in de neutrale babykamer.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-23 22:32

Bellex schreef:
@Eilinora gelukkig is het nog niet heel erg dan! Hier voel ik haar sinds 1.5 week maar enkel op mijn blaas en er net iets boven, daarboven zit ook hier de placenta aan de voorkant. Heb haar nu al 3 dagen niet gevoeld maar dacht dat dat normaal was zo vroeg, nog even in twijfel of ik ervoor moet bellen..

@19Maartje90 hopelijk passen je broeken nog! Leuk he als je het eindelijk ziet groeien <3

@Maartje dat klinkt als een fijne broek, hopelijk kun je die inderdaad een ruime tijd blijven dragen :)

Hebben jullie allemaal al bedacht hoe jullie de kinderkamer vorm gaan geven? En bij de dame(s?) die een gedeeld kamertje hadden, passen jullie die nog aan of enkel een extra bedje erin?
Ben op zoek naar een heel zacht nachtlampje om bij verschonen of voeden in de nacht aan te kunnen zetten, maar vind het nog best een ding -O- Veel staan dan de hele nacht aan, of zijn op bewegingssensor. Ik wil het gewoon handmatig aan en uit kunnen zetten, of vergis ik me en heb je bij zo'n kleintje gewoon de hele nacht een lampje nodig?
We hebben de verf inmiddels gekocht, behang is uitgezocht, ik geef de plinten nog een extra laagje en dan kunnen ze met de muren aan de slag. Daar zit mijn nesteldrang geloof ik, er moet tempo in de kamer :+

Boven de commode van ons zoontje hebben we een plankje hangen en daar aan zit xo'n zelf klevende verlichting van zo'n lampjes strip die je op maat kunt knippen en kan je in heel veel kleuren doen en licht kan je dempen of fel doen wat je wil. Wij gebruiken meestal geel op zachte stand tijdens bijv voeden. Maar alsnje wat meer licht nodig hebt met verschonen kan dat ook zonder direct een felle lamp aan te moeten zetten. Is met een afstandsbediening zal morgen een foto maken en delen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-23 22:33

Mijn autocorrect doet niet aan rijlegging :')

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 22:40

Hier nog geen nesteldrang. Is ook wat vroeg nog. Morgen de eerste echo, misschien wordt het daarna wat meer echt

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-23 23:12

EmptyWords schreef:
Hier nog geen nesteldrang. Is ook wat vroeg nog. Morgen de eerste echo, misschien wordt het daarna wat meer echt

Spannend!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 06:08

Maartje1990 schreef:
Mijn autocorrect doet niet aan rijlegging :')

:D :))

Spannend empty, veel plezier!

Wij hebben vanavond de geslachtsecho al :):)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-23 08:22

Bellex schreef:

Dit is ons plankje met lichtstrip, plankje is ideaal voor een mandje luiers, sokken etc andere rommel in ons geval :+

Afbeelding

Wij gaan de meubels van ons zoontje verhuizen naar baby kamer en ons zoontje hebben we al nieuwe meubels voor staan. Gaat nog wel in een (ander) ledikantje waar de zijkant af kan maar klimt nu nog niet eruit. Verder zal, behalve andere kleuren en deco, inrichting vergelijkbaar houden. Ook zo'n plankje alleen andere kleur.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 08:41