Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Selina schreef:Ik heb maar 6 weken hoeven wachten op m’n ADHD diagnostiek. Het was online en hij wist al snel dat ik het niet had. Ik vermoed dat hij dus niet per se naar regio kijkt omdat het online is dus mochten mensen een tip willen. Ik ga zelf nu wel uit het topic aangezien ik geen ADHD heb.
Selina schreef:Nee ze gaan geen verder onderzoek doen, omdat hij veel onder m’n autisme kan schalen.
Ik moet even schakelen. Zat een beetje in hyperfocus erover en door de vragen die hij stelde dacht ik eerst dat ik het had. Maar ik had eigenlijk niet echt problemen in m’n jeugd. Nooit problemen gehad met school bijvoorbeeld.
Selina schreef:Nee ze gaan geen verder onderzoek doen, omdat hij veel onder m’n autisme kan schalen.
Ik moet even schakelen. Zat een beetje in hyperfocus erover en door de vragen die hij stelde dacht ik eerst dat ik het had. Maar ik had eigenlijk niet echt problemen in m’n jeugd. Nooit problemen gehad met school bijvoorbeeld.
pol013 schreef:Matheno schreef:Mocht je trouwens ooit overwegen om een bedrijf te starten dan kun je beter de diagnose niet laten stellen. Je betaalt dan fors meer premie voor je AOV.
Leuk ja,
Dus dan zou je al gaan overwegen om er niet verder op door te gaan via de normale route. Terwijl je met hulp/medicatie waarschijnlijk beter functioneert dan zonder.
Of andere routes te zoeken.
Zoolgangster schreef:Mijn huisarts denkt inderdaad zo. Die was erg terughoudend met ass/adhd diagnose omdat dat gevolgen kan hebben voor rijbewijs en allerlei verzekeringen en wie weet wat nog meer... Zo van, zolang je je kunt redden doen we niks.
Celebi schreef:Het enige waar ik mee zit is de verplichte verzekering voor ZZPers en met mijn eigen coaching bedrijf ga ik daar wel enorm in vastlopen denk ik met een dubbele diagnose en verleden met uitval. Die verzekeringen zijn al onbetaalbaar voor startende ondernemers, maar met dit verleden zullen de premies helemaal door het dak gaan of ik mag mezelf niet verzekeren. Dus ik hoop maar dat ik mijn bedrijf kan gaan aanhouden. Zou echt enorm zonde zijn als ik dat moet stoppen in de nabije toekomst..
Celebi schreef:Oh dat scheelt wel! Zal tzt even informeren of ik in aanmerking zou kunnen komen voor de verzekering vanuit het UWV. Zou enorm schelen als ik een vangnet als de WIA kan behouden als ondernemer.
Je moet het alleen tijdig regelen. Zebrastreep schreef:Waar ik wel benieuwd naar was ik las iets met de autoverzekering? Autorijden is eigenlijk het enige moment waar ik nooit ergens last van heb. Dat vind ik simpelweg te leuk. Ook nu in mijn burnout is dat iets wat ik juist nog wel kan.