Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 11:59

Bloem24 schreef:
Huh, wat een bizarre wending! Is het dan buitenbaarmoederlijk? Of bestaat er wel nog een kans dat het toch is gaan groeien in de baarmoeder?

Ze hebben vermoedelijk een vochtzakje in de baarmoeder gezien gister en vrijdag. Ze konden alleen dat niet met zekerheid zeggen want het is nog te vroeg. Maar hij zit volgens verwachting nog in de baarmoeder.

SennaS

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 12:16

Wat een wending Lau. Hoever ben je nu dan?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 12:21

SennaS schreef:
Wat een wending Lau. Hoever ben je nu dan?

Ben nu 6 weken en 3 dagen volgens mij

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 14:11

Okeeeee Lau dat is een plot twist! *\o/*

Dus waardes goed maar echo nog vaag? Het is natuurlijk nog vroeg, hoop dat alles snel duidelijk wordt.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 14:20

En door gaan die duimen :j

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 14:33

Zo gek die verhalen van bijkomen en terug afvallen te horen. Voor mij is het effectief zwanger zijn nog surreëel, maar op dat aankomen zit ik niet te wachten. Nu momenteel moet ik mezelf aanzetten tot iets eten, en na een paar happen is de honger over. Dis aankomen zal voor nu nog meevallen :Y)

Sterkte aan iedereen met zware misselijkheid en overgeven :(:) . Dat is me momenteel nog bespaard gebleven.

Lau! Wat een rollercoaster aan emoties! Ik duim voor een positief verhaal! Wanneer doen ze een volgende echo?

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 15:04

Lijkt me zo bizar om ergens al een soort afscheid te nemen van je kindje en ineens krijg je te horen dat je HCG toch gestegen is.
Bestaat er wel een kans dat de zwangerschap gewoon goed en gezond is?

Ik heb echo’s gehad met 5,5 week en 6+2. Als je die foto’s wilt zien stuur me dan even een pbtje!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 15:07

Bloem24 schreef:
Lijkt me zo bizar om ergens al een soort afscheid te nemen van je kindje en ineens krijg je te horen dat je HCG toch gestegen is.
Bestaat er wel een kans dat de zwangerschap gewoon goed en gezond is?

Ik heb echo’s gehad met 5,5 week en 6+2. Als je die foto’s wilt zien stuur me dan even een pbtje!

Voor nu is alles goed echt heel bizar

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 15:13

Ik hoor het inderdaad vaker en ik heb zelf ook 2 gigantische bloedingen gehad deze zwangerschap (erger dan menstruatie). Als het nog een 3e keer gebeurd gaan ze wel verder onderzoeken waar het vandaan komt, tot nu toe kon de verloskundige het niet verklaren.
Ik duim voor je dat het gewoon een gezonde zwangerschap is en je gewoon gerustgesteld mag worden de komende periode!

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 16:01

Wat een fijn nieuws Lau! Hopelijk blijft alles goed gaan! Lijkt me een enorme rollercoaster zo.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 16:28

Gowlan schreef:
Ik hoor het inderdaad vaker en ik heb zelf ook 2 gigantische bloedingen gehad deze zwangerschap (erger dan menstruatie). Als het nog een 3e keer gebeurd gaan ze wel verder onderzoeken waar het vandaan komt, tot nu toe kon de verloskundige het niet verklaren.
Ik duim voor je dat het gewoon een gezonde zwangerschap is en je gewoon gerustgesteld mag worden de komende periode!

Zij dachten zelf dat het bloed van de innesteling is omdat het echt alleen oud bloed is.

Ik moet dinsdag weer prikken kijken hoe veel het dan gestegen is maar dat ga ik nu een stuk positiever doen.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 16:36

Ik ben net van de trap gevallen, van boven naar beneden. Zo onhandig. Ik heb dat nog nooit gedaan. We kwamen terug van bezoek en ik was wel heel moe. Geen idee ook hoe het nou kwam. Gelukkig kon ik mijn knieën optrekken om mijn buik te beschermen maar nu wel volledig bont en blauw.
Iedereen schrok zich kapot. Ik ook wel eigenlijk.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 16:42

Lins, hoe erg Y;( Ik blijf hopen dat we je snel terug zien!

Lau %) Wat is dat joh, precies een verlate 1-april-grap. Misschien eens streng toespreken dattie moet luisteren ~~}>

Lisitano, oeioei, verzorg jezelf maar een beetje dan :(:)

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 16:46

Oh wauw Lau, wat een fijn bericht! Dat had je vast niet meer verwacht.

Au Lisitano, dat is inderdaad schrikken en wordt vast flinke spierpijn. Voor de zekerheid de verloskundige bellen? Of denk je dat dat niet nodig is?

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 17:17

Lau schreef:
Gowlan schreef:

Zij dachten zelf dat het bloed van de innesteling is omdat het echt alleen oud bloed is.

Ik moet dinsdag weer prikken kijken hoe veel het dan gestegen is maar dat ga ik nu een stuk positiever doen.

Oh dat geeft me een heel positief gevoel nu, dat kan heel goed ja! Oud bloed is in principe eigenlijk nooit erg, behalve als je echt fel rood en vers gaat bloeden en er echt stolsels mee komen (maar zo blijkt bij mij maar, dat zelfs dat dus niets hoeft te zeggen gelukkig). Plus je kan zelfs iets gaan bloeden als je gemeenschap hebt gehad of als je voor de nummer 2 bent geweest naar het toilet, omdat alles beter doorbloed is en er heel gauw een vaatje kan knappen. Ik duim met je mee dat je gewoon lekker mag gaan genieten van je roze wolk! :D
Laatst bijgewerkt door Gowlan op 09-04-23 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 17:19

Lisitano schreef:
Ik ben net van de trap gevallen, van boven naar beneden. Zo onhandig. Ik heb dat nog nooit gedaan. We kwamen terug van bezoek en ik was wel heel moe. Geen idee ook hoe het nou kwam. Gelukkig kon ik mijn knieën optrekken om mijn buik te beschermen maar nu wel volledig bont en blauw.
Iedereen schrok zich kapot. Ik ook wel eigenlijk.

Oei jeetje wat schrikken zeg, gelukkig is baby heel goed verpakt, maar toch hopen dat het niet meer gebeurd. Lekker uitrusten nu :(:)

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 17:19

Lau, maar wat maakt nu dan dat ze denken dat het wel goed zit? Want ze waren vrij overtuigd van een miskraam toch, vorige week?

Lisitano, ohhhh dat doet zo’n zeer hé! Ik ben ook van de trap gevallen toen ik 6 weken zwanger was geloof ik, helemaal in paniek maar het kindje zit dan nog zo laag dat het geen kwaad kon.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 17:23

Bloem24 schreef:
Lau, maar wat maakt nu dan dat ze denken dat het wel goed zit? Want ze waren vrij overtuigd van een miskraam toch, vorige week?

Lisitano, ohhhh dat doet zo’n zeer hé! Ik ben ook van de trap gevallen toen ik 6 weken zwanger was geloof ik, helemaal in paniek maar het kindje zit dan nog zo laag dat het geen kwaad kon.

Omdat mijn hcg gestegen is van 1055 op vrijdag en zondag 1185 is dus dat loopt lekker op. Hopelijk dinsdag ook weer een mooie oploop, maar voor nu is het oké.

Jeetje lisitano zijn jullie oké?

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 17:28

Wat een rollercoaster! Wanneer mag je weer voor een echo? En gaan ze nog een keer HCG prikken?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 17:30

Bloem24 schreef:
Wat een rollercoaster! Wanneer mag je weer voor een echo? En gaan ze nog een keer HCG prikken?

Ik mag dinsdag weer hcg prikken en de echo afspraak staat voor nu nog op 21 april.

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 19:18

Lau, hopelijk blijft het goed nieuws en kan je straks gewoon lekker genieten.

Lisitano, getver zeg, maar denk dat met een vroege zwangerschap nog wel mee zal vallen dat het nog goed veilig zit in het lichaam.

Gebruiken jullie ook een app om de zwangerschap op te volgen?
Ik heb een app en die is zo leuk… iedere week een 3D beeld van hoe de baby er, gemiddeld, per week uit zou zien. Leuke weetjes, babynamen lijstjes maken etc.

Afbeelding

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 19:31

Dankjulliewel, het gaat op wat pijn na prima. Ik ben niet bang voor de baby, voordeel van paardrijdervaring is dat ik wel een beetje kan nadenken tijdens het vallen en dus mijn knieën op heb getrokken. Ik denk wel dat ik door die enorme vermoeidheid ben gevallen. Vorige keer was ik wel moe, maar niet zó slap. Nog heel even doorbijten en dan zit ik alweer op 12 weken.

Lau, wat een bizarre twist. Ik duim zo hard voor jullie!

Mel, ik vind die plaatjes juist altijd een beetje smerig :') Ik houd alles bij via die ZwangerHap, ik vergeet elke keer te onthouden hoe ver ik ben.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 19:34

Melewel, dat is inderdaad een leuke app, die heb ik de vorige keer ook gebruikt, vond het toen heel leuk om te weten wat er allemaal gebeurde en wat er wanneer aan het ontwikkelen was. Deze keer geloof ik het wel :').

Lau, wow, wat een bijzondere wending. Snap dat je emoties even alle kanten op gaan. Hopelijk blijft het positief nieuws!

Lisitano, hé, wat vervelend! Heb je verder ergens last van? Net voor mijn 13-wekenecho viel ik ook van de trap op school, iedereen in paniek, ik was wel heel blij dat ik meteen daarna nog op de echo kon zien dat de baby toch gewoon oke was. Heb je nog iets laten checken of vertrouw je er op dat het goed gaat? Rustig aan in elk geval :(:).

SennaS, dat je je afvraagt of je genoeg vitaminen binne krijgt snap ik wel, op de een of andere manier lijkt het gemiddelde lichaam het toch altijd goed op te pakken tijdens zwangerschappen. Lukt het eventueel wel om smoothies/bepaalde vruchtensapjes met veel vitaminen re drinken? Misschien dat dat voor je gevoel helpt.

Ik ga morgen maar weer beginnen met mijn pilletjes.. dan ben ik weer thuis. Dinsdag naar de verloskundige, dan maar eens overleggen wat we verder kunnen doen. Ik heb vandaag een half croissantje, een kwart gekookt ei en een half kaiserbroodje gegeten :'). Vervolgens ook nog een keer overgegeven. Als avondeten kreeg ik drie hapjes salade weg. Daar word je ook gewoon echt niet fitter van.
Gelukkig niet meer helemaal zo beroerd als gisteren, dus wel heel erg kunnen genieten van onze Eerste Paasdag op de camping met de kleine meid :D.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 20:10

Ik duim voor je dinsdag Lau!
Ik heb de 24 baby app die is ook erg leuk! Ook met allerlei topics etc. welke is dit melewel94?
Ik ben zo eigenlijk ineens totaal niet meer misselijk. De 18e hebben we weer controle
Soms denk ik nu dat het niet goed is ofzo |o omdat ineens alle klachten voor de zon zijn verdwenen :')

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 16:26

Rebecca, helpt het om bijv. het avondeten in twee keer te eten? Ik kreeg mijn normale porties ook niet op voor een tijdje. Dan at ik op het normale uur de ene helft en een uur (of 2) later de andere helft. Mijn middagfruitje at ik ook twee uur later, omdat het niet meer paste.

Ik hou websites bij :o Ouders van nu, babybytes, 24baby.. En de Zwangerhap-app, al is dat ook om te checken wat ik mag eten.
Wel frappant dat ze allemaal iets anders zeggen van hoe ver je zou zijn qua grootte en gewicht van de baby. Ik hou het maar bij de kleinste afmetingen, die kloppen ook met mijn echo's. De eerste 14 weken groeien alle embryo's even snel, dus toch raar dat het zo verschilt per website.

Nog mensen bij wie de broeken bijna niet meer passen trouwens? Er past nog maar een broek en alleen als ik recht sta. Bij zitten moet het los. Maar m'n twee positiebroeken zijn nog veeeel te ruim op de buik :') Zouden er ook tussenmodellen zijn?