Lang verhaal kort, ik blijf bij mijn zorgverzekeraar. Hoppen heeft voor mij deze keer helaas geen zin. Man en kind stappen wel over.
Offerte van november eindelijk bekeken. Ik was toen bij de paradontoloog en de mondhygieniste daar zag wat. Snel nog even een foto maken om 17 uur . Een simpel gaatje dacht ik nog. Arts erbij ter beoordeling. We sturen de offerte. Dat klinkt niet best. Afspraak alvast gepland, want wat moet dat moet nu eenmaal. Wel in het nieuwe jaar aub. De vergoeding van dit jaar is al lang en breed op. Januari is prima.
Er blijkt een mininiem iets in een boventand te moeten worden opgevuld. Helaas zit het onder het tandvlees waardoor een tandflapoperatie nodig is om erbij te kunnen. Kosten:
€ 450,00. Ik was er al bang voor.
Dit naast de 3 tot 4 complexe reinigingen per jaar a € 178,00 en de jaarlijkse beoordeling a
€ 193,00, die standaard zijn. Ieder jaar weer.
Het wordt steeds moeilijker op te brengen en zorgt voor gepieker. De vergoeding vanuit de aanvullende verzekering voor 2023 zal dus in januari al op zijn.
Vind je het gek dat je een offerte bekijken dan zo lang mogelijk uitstelt met je kop in het zand?
Dit komt voort uit een erfelijke aandoening aan het tandvlees. Verzekeren kan maar zeer beperkt. Daar kun je nog geen 1 behandeling volledig van betalen. Sigaar uit eigen doos eigenlijk. De basisverzekering vergoedt niet, want het valt onder tandzorg volwassenen alsof het om een incidenteel gaatje gaat. Een betere mondhygiene helpt ook niet. Dat is niet het probleem, die kan volgens de artsen van mijn kant gewoon niet beter.
Een uitspraak van mijn moeder was "had je het maar aan je kont, dan kon je erop gaan zitten". Nou ma inderdaad, had ik het maar aan mijn kont. In plaats van aan mijn tandvlees. Dan vielen de onvermijdelijke kosten tenminste wel onder de basisverzekering.
Sorry, even mijn jaarlijkse boosheid van me afschrijven