Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 08:52

De hielspoor wil hier maar niet weg. Had van iemand 100mg diclofenac gekregen, 1 pilletje maar, maar wat heerlijk om gewoon in ieder geval 24 uur klachtenvrij te zijn (we zitten nu op 36 en het gaat goed).
Het is ook niet dat ik veel gedaan heb de laatste tijd. De pijn was weg in het wandelweeekend van 2-5 december, nou ja, minimaal aanwezig en ook niet erger geworden daarna.
Vorige week kwam regen en ik had de dag voor kerst een afspraak met iemand en dat was gezellig en dus hebben we daarna nog een uurtje gewandeld. Ik had Wolky schoenen aan, maar geen specifieke wandelschoenen en daarna is de pijn weer begonnen en niet meer minder geworden.
Maar ik heb besloten dat ik niet meer aan rust begin, pijnstillers (al is het maar ibuprofen op de max per dag) zorgen dat ik wel door kan gaan. Rust werkt niet is inmiddels bewezen, heb na die Wolky schoenen een week niets gedaan, nog geen 6000 stappen per dag en heeft niets geholpen.
En ik wil wat kilo's kwijt, dus moet echt wel blijven sporten.

Dit weekend stallen uitgemest (dat mag ook wel sport genoemd worden toch? haha), paardgereden en gedoken. Heerlijk.

serenta

Berichten: 2283
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Amsterdam

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 08:54

Deze week fijn gestart. Niet helemaal mijn lijstje (planning) gehaald. Maar zeker wel heel erg tevreden.

Maandag : 30 minuten Full body en op het werk makkelijk de 10000 stappen gehaald
Dinsdag : 40 minuten Upperbody en 30 minuten op de loopband (voor de 10000 stappen)
Woensdag : 30 minuten lowerbody & cardio en ook op het werk de 10000 stappen gehaald.

Dinsdag helaas niet kunnen paardrijden. Hopelijk lukt het vrijdag wel.

Vandaag stond een rustdag op de planning betreft training maar wel paardrijden. Echter gezien mijn vriend ziek is kan niet niet weg thuis in de avond (heb een dochter van 5). Dus toch maar een leuke training opzoeken. Weet als ik in de avond ga zitten ik niet in mijn ritme kom. Dus nu even doorpakken en verderop deze maand als ik het trainen weer stabiel in mijn "systeem" heb kan ik het wel weer.

Marije_jiplover

Berichten: 25443
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 09:14

Toch nog best wel goed bezig!

Ik heb maandag paard in de trailer gezet en ben naar de rijvereniging gegaan, het was zulk zeikweer, kon ik lekker binnen trainen.
Dinsdagmiddag was ik vrij en heb ik een bosrit gemaakt, helaas schopte die er in de laatste 3 km een ijzer af, dus in stap naar huis.
Gisteren was er een hoefsmid op stal die zo vriendelijk was om het ijzer er weer opnieuw onder te slaan, gelukkig, want mijn eigen hoefsmid was de hele week niet bij mijn stal in de buurt. Dan had ik zaterdag bij hem thuis langs kunnen komen om het ijzer terug te zetten, maar met dit natte weer blijft er dan ondertussen erg weinig over van die ene blote hoef, dus echt super blij dat de andere hoefsmid dit wel wilde doen.

Zelf gisteren alleen even een klein rondje gewandeld met paard, die enorm aan het stuiteren was, vanwege de wind in zijn oren.

Vanavond wil ik thuis een kracht en balanstraining doen, moet nog even bedenken welke oefeningen ik precies ga doen.
Morgen heb ik dressuurles met paard.

Renee1991

Berichten: 5991
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 09:43

Serenta, dat klinkt toch prima :j

Nou, ook wel wat pech Marije, hopelijk gaat de rest van de week gewoon normaal :+

Ik heb gister voor het eerst bokstraining gedaan op de sportschool. Helemaal leeg, maar het was wel supervet. Ik heb alleen mijn pols teveel gebogen gehad tijdens het slaan denk ik, want ik heb nu een doof gevoel in mijn handen en weinig kracht in mijn vingers :n Hopelijk trekt het weg.
Morgen weer gewoon krachttraining.

Ik heb wel een beetje de balen van de sportschool. Vind het er super fijn en het is voor het eerst dat ik blijf gaan, door de community maar ook doordat je je afspraken plant.
Nu gooien ze echter de prijzen omhoog, waardoor ik als ik alles hetzelfde wil houden (dus 3x per week sporten) van 59,50 naar 75,00 euro ga.. Daar moet ik wel ff 20x over nadenken, wat een geld |o

Goof

Berichten: 29108
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 10:07

Jeetje, dat is een flinke prijsstijging ja.

Marije_jiplover

Berichten: 25443
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 10:30

Dat is idd wel een forse stijging.
Kan me voorstellen dat je ervan baalt.

Lieke

Berichten: 11356
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 11:31

Dat is inderdaad balen, aan de andere kant haal je het met 3x sporten er wel uit denk ik (ook motivatie om wel te gaan), maar misschien ook even verder kijken? Hopelijk trekt je pols snel weer bij.
Serenta, volg je dan thuis een training van youtube ofzo of doe je wat anders? Wel herkenbaar hoor, dat je jezelf even in het trainingsregime moet duwen.

Hier baal ik ook, ik klim en ik boulder en daarvoor had ik altijd een abonnement die voor beiden gold, maar die gaan ze nu splitsen, als ik voor allebei een abonnement moet nemen en ga ik van €60 naar €116 per maand.
Wel heb ik mezelf getrakteerd op een nieuw sporthorloge, met navigatie, zodat ik makkelijker nieuwe paden kan gaan verkennen. Mooie is dat het grootste gedeelte wordt vergoed door mijn werkgever (vitaliteitsbudget).

XxLMMxX
Berichten: 3131
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-23 11:41

Ik zit in een mentale dip. De hele week al. Straks mijzelf naar buiten slepen voor een rondje hardlopen. Misschien gaat wat frisse lucht mij goed doen.

Marije_jiplover

Berichten: 25443
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 11:43

Dat zijn mooie acties van werkgevers, Lieke! Welk horloge heb je?
Ook balen, van de fors gestegen kosten.

Ik heb hier de pech dat mijn verengingsles een uur later geworden is, daardoor wordt het voor mij te laat. Ik sta om 5.30 uur op, als ik dan nog om 21.30 met de trailer terug naar stal moet rijden , paard verzorgen, trailer parkeren, hopelijk om 22.30 uur thuis, dat trek ik niet.

Dus helaas, vaste lesavond vervalt. Mijn kosten gaan dan wel omlaag, ik ga van lessend lid naar vrijrijdend lid terug.

Marije_jiplover

Berichten: 25443
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 11:44

XxLMMxX schreef:
Ik zit in een mentale dip. De hele week al. Straks mijzelf naar buiten slepen voor een rondje hardlopen. Misschien gaat wat frisse lucht mij goed doen.

Niet te streng zijn voor jezelf.
Soms is rust ook gewoon prima en zelfs gewoon goed voor je.

Faringo
Berichten: 8330
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 16:49

Ik kom me hier ook melden.

Ik moet op de één of andere manier weer meer in beweging komen. Ben altijd erg actief geweest maar sinds augustus kwam de klad er in. Eerst verrekte ik mijn enkelbanden, toen een zweepslag, toen kreeg ik Corona waar ik lang moe van was. Door het weinig actief zijn komen de pijntjes in mijn onderrug weer terug en lukt het in m'n hoofd niet helemaal lekker om die cirkel waar ik nu in zit te doorbreken. Vorige week kreeg ik ook nog flink de griep en ik vrees dat ik een tennisarm heb (al eerder aan m'n andere arm gehad). Kortom...gaat lekker haha.

Ik heb wel een abonnement op de sportschool, maar wil rustig opbouwen. Ik ben geen apparaten persoon, ik moet aan het werk gezet worden. Dus ik ben meer van de lessen. Ik vind het dus lastig om alleen te gaan (helaas ook geen sportieve vriendinnen in m'n omgeving om samen iets mee te ondernemen) en ik vind de lessen voor nu nog wat te zwaar al kan ik prima een spinning lesje of yoga mee pakken. Wandelen doe ik graag, maar met die donkere natte dagen is dat ook niet alles. Paardrijden doe ik soms een ritje in ergens in de natuur. Hardlopen mis ik momenteel net even wat spierkracht voor waardoor mijn rug opspeelt en de laatste keren ook mijn heup dus dat heb ik geparkeerd om blessures te voorkomen.

Maar, morgen ga ik langs de sportschool. Ze hebben daar start up weken van af volgende week dus wellicht is dat wat voor mij . Even afhankelijk op welke dagen/tijden dat is in verband met het werk. Heb ook nog een bon voor een gratis PT les, dus prima om een basis schema te maken. De oefeningen van de fysio ga ik ook weer meer oppakken. Dus rustig aan mezelf weer terug pakken en dan fitter op vakantie naar Canada in juni. Kan dus niet zeggen dat ik geen stok achter de deur heb. Wordt vervolgd...

plutolover

Berichten: 11722
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 17:14

hier weeer bezig

maandag gefiets op de hometrainen ongv 10 min en 10 min wat krachttraining.
gisteren 20 volle minuten gefietst op de hometrainer
Wel goed gedronken

vandaag mindere dag kwam drinken en sporten. Maar morgen ochtend wil ik weer even op hometrainer of met de hond stukje hardlopen.

Lieke

Berichten: 11356
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 21:01

Marije, zonde van je les zeg. Toch altijd balen dat soort dingen. Ik heb een Garmin Fenix 6s pro (hele mond vol) gekocht. Hiervoor had ik al een Garmin, vond hem erg fijn, maar wil graag meer in duinen/bos lopen en dan is een navigatie functie wel erg fijn.

Welkom Faringo, klinkt als een gedegen plan.

XxLMMxX
Berichten: 3131
Geregistreerd: 22-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-23 22:03

Marije_jiplover schreef:
XxLMMxX schreef:
Ik zit in een mentale dip. De hele week al. Straks mijzelf naar buiten slepen voor een rondje hardlopen. Misschien gaat wat frisse lucht mij goed doen.

Niet te streng zijn voor jezelf.
Soms is rust ook gewoon prima en zelfs gewoon goed voor je.


Mijn mentale dipje bleek een voorteken van een migraine aanval. Tot hardlopen is het dus inderdaad niet gekomen.
Als ik morgen weer een beetje bijgekomen ben ga ik al jullie Posts bijlezen

Marije_jiplover

Berichten: 25443
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 22:25

Lieke schreef:
Marije, zonde van je les zeg. Toch altijd balen dat soort dingen. Ik heb een Garmin Fenix 6s pro (hele mond vol) gekocht. Hiervoor had ik al een Garmin, vond hem erg fijn, maar wil graag meer in duinen/bos lopen en dan is een navigatie functie wel erg fijn.

Welkom Faringo, klinkt als een gedegen plan.

Da's een mooi klokje, ik heb sinds vorig jaar de Fenix 6s pro solar en daar ben ik echt super blij mee.

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 00:10

Ik ben kapot, vandaag gedoken in een mijn in Belgie. Maar bij deze mijn heb je een touw nodig om bij de ingang te komen. De helling naar de ingang is zodanig steil dat het niet lukt zonder touw. En het is een 75m. Maar het erge is dat alle duikspullen daarna nog omhoog moeten, dus dezelfde weg terug. Dat heb ik wel geweten, ik heb geen rug meer over. Maar het was de moeite waard.

MuSLi

Berichten: 5299
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 08:18

Hier ook een Garmin Fenix 6S (geen pro) @Lieke en @Marije en bevalt inderdaad echt heel erg goed :j alles van Garmin overigens!

MuSLi

Berichten: 5299
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 08:56

XxLMMxX schreef:
Mijn mentale dipje bleek een voorteken van een migraine aanval. Tot hardlopen is het dus inderdaad niet gekomen.
Als ik morgen weer een beetje bijgekomen ben ga ik al jullie Posts bijlezen

Balen zeg migraine. Hopelijk voel je je vandaag weer beter :)

Renee1991

Berichten: 5991
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 10:22

Hier ook weer migraine helaas. Dus training vanavond maar afgezegd.
Twijfel overigens nog steeds over of ik mijn abbo daar aan zal houden. Vind het echt veel geld. Als ik naar een reguliere sportschool ga heb ik toegang tot exact hetzelfde, enige verschil is dat je geen stok achter de deur hebt in de vorm van een aanmelding in de app en geen voedingsadvies. Maar inmiddels ben ik in het laatste zo thuis dat ik dat ook niet zal missen. En dan ben ik €45 per maand kwijt.

Hier overigens ook een (al wat oudere) Garmin. Heel erg blij mee, nog steeds. Ik heb een inmiddels drie jaar oude vivoactive 3S. Ik heb wel rondgekeken maar ik vind de Fenix echt lomp groot :+

Lieke

Berichten: 11356
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 13:50

Ik moet ook nog erg wennen aan de grootte, maar dat moest ik ook bij mijn vorige horloge, dus ik ga er wel vanuit dat het went. Gisteren uit geprobeerd bij het klimmen, daarvoor gebruik ik nooit een sporthorloge, maar wel grappig dat je alles kan registreren (al verwacht ik niet dat ik dat blijf doen). Zo maar even een rondje hard lopen om te kijken hoe dat gaat. Kan ik gelijk even m'n knie testen, die is ook al een tijdje aan het piepen.
Lmm en Renee beterschap.

Zijn de lessen ook vergelijkbaar bij de gewone sportschool Renee, anders is die stok achter de deur wel prijzig.

Germie, daar had ik nog nooit van gehoord, duiken in een mijn? (pas op, nu ga ik wat domme vragen stellen) Zie je dan nog wel wat of is het helemaal donker en waarom doe je het eigenlijk, is dat om iets te zien/te ontdekken, voor de spanning of voor de sport? Probeer me er een beeld bij te vormen, maar ik heb dus echt geen idee.

Renee1991

Berichten: 5991
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 13:59

Ja ik denk het wel. Het zijn nu lessen als boksen, HIIT, crossfit, BBB. Dat hebben ze in een gewone gym ook wel. De app die we gebruiken voor trainingsschema's is volgens mij zonder lidmaatschap ook toegankelijk.
Zou iemand dat eens willen testen voor mij? :+ Het gaat om de app virtuagym, als je die installeert, kun je dan gewoon bij full body workouts etc?

Kimberley_

Berichten: 4920
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Op een mooie plek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 14:13

Renee1991 schreef:
Ja ik denk het wel. Het zijn nu lessen als boksen, HIIT, crossfit, BBB. Dat hebben ze in een gewone gym ook wel. De app die we gebruiken voor trainingsschema's is volgens mij zonder lidmaatschap ook toegankelijk.
Zou iemand dat eens willen testen voor mij? :+ Het gaat om de app virtuagym, als je die installeert, kun je dan gewoon bij full body workouts etc?

Ik heb de app maar kan alleen yoga gerelateerde dingen zien. Aangezien ik de app heb moeten downloaden om me in te schrijven voor yoga. Ik denk dus dat het zonder abonnement van je sportschool niet zichtbaar is.

Faringo
Berichten: 8330
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 17:56

Hier nog iemand met een garmin. De Vivoactive 4S. Heb 'm ruim 2 jaar en nog steeds tevreden mee.

Vandaag lekker een stuk gewandeld en heb met net tot het einde van de maand ingeschreven voor verschillende groepslessen en workshops op de sportschool. De eerste stap is weer gezet.

Volgens mij is die app inderdaad gerelateerd aan de sportschool, maar 100% zeker weten doe ik het niet.

serenta

Berichten: 2283
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Amsterdam

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 19:30

Hier ook een Garmin, maar dan de Venu SQ. Heb hem nu ruim en jaar en ben er zeer tevreden mee.

Vanmorgen met de fiets (20 minuutjes) naar stal gegaan ipv de auto (ideaal als mijn dochter kerstvakantie heeft en niet eerst naar school hoef te brengen). Les ging helaas niet door, maar wel zelf 50 minuten heel erg fijn kunnen rijden.
Vanmiddag met de kleine meid bezig geweest om der te leren fietsen! (was een goede voor mijn eigen conditie) Zo knap ze had het zo snel door had. Merkte wel dat haar fietsje veel te klein is (ze wilde er bijna een jaar niet op). Dus nu een ander fietsje zoeken voor der. Kunnen we lekker samen op pad wn km maken. Zij op der fiets en ik aan de wandel of fiets!
Vanavond staat er nog een 30 minuten upperbidy & cardio op de planning :)

MuSLi

Berichten: 5299
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 15:31

XxLMMxX schreef:
Leuk om jullie berichten te lezen!
Aankomende woensdag heb ik een proefles kickboksen marije.
Lieke wens ik veel plezier op vakantie

Veel plezier alvast met kickboksen. Ik kickboks ook, althans, ik doe voornamelijk zaktraining. Dat doe ik twee keer per week en ik vind het echt een fijne training. Kracht, snelheid en conditie. Alles in één! *\o/*

Deze week 2 keer gekickbokst en 2 keer hardgelopen. Ben net terug van mijn 2e rondje van deze week. 10km hier een beetje door de buurt/beetje door de polder :) dat zonnetje hier maakte het helemaal lekker...