Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 14:57

Jeetje dames, er gebeurt nogal wat.

Flowery heb je de mogelijkheid om overdag nog wat bij te dutten? :knuffel:

Ik blijf voor je duimen Marlis. Het kan... er zijn dames die bloeden tijdens de zwangerschap. :knuffel:

Mriek hopelijk is de kat rustig, het is natuurlijk wel heel stom als je opeens binnen moet blijven! :P

Lisewiesje, fijn van je echo! Heb je al ondersteuning van een fysio of niet? Ik heb ook acupunctuur, maar bij jouw verhaal denk ik eerst aan een fysio.

Gnome ik heb soms ook last van honger op hele domme tijden. Ik heb op aanraden van schoonmams nu maar een pak digestives op het nachtkastje staan (daar word ik ook niet zo misselijk van :D ).

Ik kreeg net een telefoontje! Ik had vorige week op woensdag bloed laten afnemen voor de NIPT en ze hadden nu de uitslag al! Alles zag er goed uit! Ik ben zo opgelucht. Volgende week medische echo. Zal het dan echt zo zijn dit keer? :oo

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-22 15:01

[***] schreef:
Ik kreeg net een telefoontje! Ik had vorige week op woensdag bloed laten afnemen voor de NIPT en ze hadden nu de uitslag al! Alles zag er goed uit! Ik ben zo opgelucht. Volgende week medische echo. Zal het dan echt zo zijn dit keer? :oo

Wat fijn!! Blijft spannend inderdaad. Hier volgende week ook bloedprikken. Hopelijk alles goed want we zijn op vakantie als de uitslag komt.

Fabled

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 15:02

Oh, leuk! Waar gaan jullie heen? Ik duim voor een goede uitslag!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-22 15:05

[***] schreef:
Oh, leuk! Waar gaan jullie heen? Ik duim voor een goede uitslag!

Mauritius :) 3 weken.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 15:05

Lekker hoor!

Lisewiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 16:56

Citaat:
Lisewiesje, fijn van je echo! Heb je al ondersteuning van een fysio of niet? Ik heb ook acupunctuur, maar bij jouw verhaal denk ik eerst aan een fysio.

Ja Fysio ga ik al heen,maar word het nog niet echt beter van. Ik moet dagelijks 3x plat omdat mijn bekken pijnlijk zijn. Wil niet teveel PCM slikken.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 17:06

Phoe wat voel ik me wisselend, vanmorgen viel ik bijna om na 20 minuutjes met de honden door het bos wandelen. Last van mijn heupen en compleet buiten adem.

Maar we hebben de 12 weken bereikt, dus die hebben we in de zak O:)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-22 20:46

Hoe ist gegaan vandaag Marlis?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 22:58

[***] schreef:
Jeetje dames, er gebeurt nogal wat.

Flowery heb je de mogelijkheid om overdag nog wat bij te dutten? :knuffel:

Ik blijf voor je duimen Marlis. Het kan... er zijn dames die bloeden tijdens de zwangerschap. :knuffel:

Mriek hopelijk is de kat rustig, het is natuurlijk wel heel stom als je opeens binnen moet blijven! :P

Gnome ik heb soms ook last van honger op hele domme tijden. Ik heb op aanraden van schoonmams nu maar een pak digestives op het nachtkastje staan (daar word ik ook niet zo misselijk van :D ).

Wat fijn. Hopelijk de medische echo ook goed en dan Helemaal genieten

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 22:58

Gnome schreef:
[***] schreef:

Wat fijn!! Blijft spannend inderdaad. Hier volgende week ook bloedprikken. Hopelijk alles goed want we zijn op vakantie als de uitslag komt.

Heerlijk even vakantie.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 22:59

Gnome schreef:
Hoe ist gegaan vandaag Marlis?

Ja flink wat bruin bloed verlies vandaag, dus oud bloed. Maar ook wel wat donkere stolsels, echter wel klein.

Nu inlegkruisje van de hele avond schoon.. en bij afvegen ook maar heel weinig.

Dus zo onzeker als wat.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 23:20

Ik snap je onzekerheid... hopelijk is het een goed teken dat het nu veel minder is.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-22 06:03

Begrijpelijk inderdaad. Hopelijk stopt het nu snel helemaal!!

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 06:34

Wat balen marlis en spannend ook. Wel vind ik dat ze je hier beter in hadden moeten ondersteunen al is maar voor geruststelling van goh blijft het nou zo? Kom dan even terug of bel even. Vind dit wel heel apart van nee hoor tis prima succes ermee.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-22 06:54

Eens! Misschien een echo vragen voor het einde van de week? Als alles dan nog goed is op de echo en het bloeden is gestopt, ga je een stuk fijner het weekend in denk ik

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 17:12

[***] wat fijn van de nipt test. Opluchting is dat dan hé? De medische echo komt vast helemaal goed.

Gnome lekker op vakantie! Genieten zeg, is daar vast nog mooi weer. Hopelijk heb je dan helemaal geen last meer van de klachten. Dat zou wel heel fijn zijn.

Lisewiesje, vervelend zoveel last van je voet en daardoor je bekken. Blijft de pijn in je voet nog lang denk je?

Azmay gefeliciteerd met de 12 weken mijlpaal! <3 Ook flink vermoeid en last van je heupen dus. Dat is wel naar!

Marlis, verdorie nog steeds bloed verlies dus. Snap zo goed je onzekerheid! Had je nog extra contact gehad met de verloskundige?

Ik had vandaag ook weer wat. Ben met mijn domme hoofd tussen twee leerlingen gesprongen die aan het vechten waren met elkaar. Ik heb toen van één van de twee een trap in mijn buik gekregen, precies op de plek van mijn baarmoeder. Ik schrok er zelf behoorlijk van en de leerlingen ook. Die stopten gelukkig wel gelijk met vechten. ;)
Ik maakte me toch wat zorgen, dus maar een belletje gedaan naar de verloskundige. Die wilde mij voor de zekerheid toch wel even zien. Konden gelukkig binnen een uur terecht. Daar was godzijdank alles goed met de kleine. Hebben het hartje gehoord en dat was gewoon prima.
Moest alleen wel meteen bloed laten prikken omdat ik die negatieve rhesus factor heb. Als mijn bloed in contact komt met bloed van het kindje kan dit gevaarlijk zijn. Mócht dat zo zijn, zijn er gelukkig allemaal medicijnen voor. Uitslag daarvan krijg ik als het goed is vandaag.
Terug op werk kreeg ik wel van best wat collega's op mijn donder. Ook mijn vriend was best boos...én terecht. Was voor mij ook wel even een goede wake-up call dat ik dat niet meer moet doen! :o

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-22 17:16

Aii dat is schrikken ja maarja dat is gewoon eerste instinct hé.. Doe je niets aan. Gelukkig lijkt alles gewoon in orde :)!

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 17:49

Ik snap je eerste reactie, maar inderdaad een iets minder fijn idee nu. ;) Fijn dat je zo snel terecht kon en dat het goed gaat!

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 19:09

Alle docenten zijn er ook op getraind hoe we er mee om moeten gaan. Maar ja, met een zwangere buik is het niet zo handig :=

Hoe was jullie dag?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-22 19:20

Hier begon de dag een beetje min. Zat om half 6 al beneden omdat ik een onophoudelijke honger had. Dat is de hele dag eigenlijk wel gebleven haha maar wel lekker in het zonnetje in de voortuin bezig geweest. Goed kunnen eten vanavond. Mooi op tijd op bed :)

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 20:10

Pff dat is mooi vroeg.
Als je dan eet, wordt je dan niet meer misselijk?
Heerlijk werken in de tuin, dat is fijn. Zeker met het zonnetje erbij.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-22 20:21

mriek1990 schreef:
Pff dat is mooi vroeg.
Als je dan eet, wordt je dan niet meer misselijk?
Heerlijk werken in de tuin, dat is fijn. Zeker met het zonnetje erbij.

Nee ik ben eigenlijk niet meer misselijk geweest sinds de eerste acupunctuur behandeling.. 2 weken terug. Maar wordt dan gewoon flauw en meh.. De acu vrouw zei ook dat ik echt naar mijn lichaam moet luisteren en moet eten wanneer de baby honger heeft. Denk dat ik een sumoworstelaar aan het grootbrengen ben haha. Ik had mijn zwangerschap echt niet meer kunnen verbergen als ik het niet al had verteld vanwege mijn misselijkheid.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 20:42

Oh zo fijn dat dat helemaal over is.
Haha al een mooi buikje zichtbaar dus? :D

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-22 21:13

mriek1990 schreef:
Oh zo fijn dat dat helemaal over is.
Haha al een mooi buikje zichtbaar dus? :D

Ja echt wel! Qua spijkerbroeken moet ik echt al zwangerschapsbroeken aan anders past het niet meer.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 12:50

Hier elke x onwijs duizelig en lam lendig. Gister avond op werk mn bloeddruk gemeten en die was 93/66 en hartslag van 69. Nu voel ik me weer duizelig de hele dag en misselijk. Heb vanmorgen wel beschuit op maar krijg amper wat binnen, gister alleen een witte boterham.

Helaas de weegschaal zegt dat we er niet door afvallen haha.

Vd week was bloeddruk al lager voor mijn doen maar bleef de bovendruk nog 100 a 105 en dat merk je wel.

Verder dacht ik gister avond dat het bloedverlies op hield, was zo weinig en licht maar het is er gewoon weer helaas.