We zijn om half 7 het ziekenhuis buiten gewandeld…
Helemaal verbouwereerd…
Eerst was het mijn ‘vaste’ ziekenhuis waar ik op gesprek moest…
er werd eerst besproken waar de tumoren allemaal zitten… in toch een aantal klieren in buik/borst langs het grote bloedvat en die duwwen op mijn ruggenwervels, in de klieren in de hals, in de linker bijnier, in het longvlies rechts en mogelijks in de longen zelf ook (kan ook tekenen van een infectie) en er is ook een klein bolletje gezien in de borst… de hersenen zijn niet zichtbaar op deze scan, hier moet ik morgen een andere scan voor laten doen…
De pijn die ik voel is ook van al de uitzaaiingen Prognose: genezen is niet meer mogelijk, behandelen om het ziektebeeld te remmen wel… men spreekt over jaren…
Zij had ook gezien dat ik voor een 2de opinie ging en raadde dit ook zelf aan… dus op naar het andere ziekenhuis…
In het andere ziekenhuis eigenlijk hetzelfde verhaal maar ik kan meedoen met een studie met zeer gunstige en hoopvolle resultaten… het enige puntje waar ik nog aan moet voldoen is het bolletje in mijn borst… dit mag geen borstkanker zijn want dan zitten we met 2 soorten kanker, als het ook een uitzaaiing is, kan en mag ik wel meedoen met de studie…
Morgenvroeg krijg ik telefoon van de arts en dan wordt de biopsie van mijn borst besproken/ vastgelegd.
Hopelijk is dit ook een uitzaaiing en niet nog eens een nieuwe kanker en zijn mijn hersenen nog metastase vrij…
Het komt hard binnen als ze je zeggen dat je niet meer te genezen bent en je eigenlijk, als de behandeling aanslaat, want dat is ook nog maar de vraag, nog maar een paar jaar te leven hebt…
De therapie bestaat uit chemo en immunotherapie… elke 3 weken zal ik deze mix (4 geneesmiddelen) krijgen met een totaal van 6 sessies van de mix, afzonderlijk kan er beslist worden met 1 of meerdere geneesmiddelen door te gaan…
Ik hoop snel meer nieuws te hebben en te kunnen starten met de studie of desnoods de traditionele behandeling…
Een hoop informatie wijzer en toch ook weer niet. Hopelijk na morgen meer concrete informatie. Heftig nieuws dit allemaal, heel veel sterkte en wij blijven hier keihard duimen voor goed en positief nieuws voor je!
BugsFunny
Geplaatst: 15-11-22 00:32
Jeetje, geen woorden. Wat enorm heftig nieuws voor jullie.
Wat een heftig nieuws, en tegelijkertijd misschien goed om te weten waar je aan toe bent. Onzekerheid is ook niet fijn. Ik hoop van harte dat je mee kunt doen met de studie, dat klinkt als een goede optie. Veel sterkte!