Zwanger, uitgerekend najaar/herfst 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anneert

Re: Zwanger, uitgerekend najaar/herfst 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 03:46

Balen van dat maagzuur, is zo vervelend.
Hier wel een meisjes naam, geen jongensnaam.
Gevoelsmatig even alle babyperikelen on hold gezet want moeten vandaag voor een guo omdat de 20 weken echo niet helemaal goed was.

Zuidpool29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 07:21

@anneert wat rot! Heel veel succes vandaag!

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 07:43

Oef wat spannend Anneert, denk aan jullie vandaag :knuffel:

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 08:19

@anneert, wat rot! Heel veel succes vandaag!

@ab, irritant hè! Moet echt niet al te ver of pittig eten, al is het smiddags. Merk het gelijk. Ja meisjesnaam hadden we al sinds de eerste zwangerschap en jongensnaam hebben we nu ook. Alleen nog een tweede naam.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-22 09:42

Wat vervelend Anneert :( heel veel succes vandaag!
Wij hebben vandaag de 20 weken echo. Was er niet gespannen voor, maar nu ik dat van jou heb gelezen vind ik t wel ineens spannend..

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 10:07

*knuffel Anneert*

20 weken echo heeft hier vorige week met alle wandelingetjes en springpogingen 3 uur geduurd. Ze wou niet liggen zoals het hoorde, dus neem ook een boekje mee en zorg dat je tijd hebt.

Sinds deze week ook emobuien \o/. Al 10-tallen keren in huilen uitgebarsen omdat we geen tuin hebben en dat kind dus geen schommel of trampoline zal hebben als het groter is ... Compleet ridicuul, de paardenwei ligt hier immers wel en de eerste jaren zijn die dingen niet van toepassing :').

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 10:12

@joanieke, succes vandaag!
@Belsje, wow dat is wel echt heel lang!

Herkenbaar hoor die emobuien, ik heb dan minder dat ik huil om dingen, maar m'n vriend heeft het af en toe zwaar te ontgelden door al die hormonen.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-22 10:15

3 uur!? En ze zeiden niet 'kom maar op een ander moment terug?' :=

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 10:19

Jawel, dus dan ga je liggen, stuurt ze je een kwartier weg. Kom je terug, stuurt ze je een uur weg, .... En toen was het haar lunchpauze (en had ze extra tijd) en dan is ze maar begonnen met te porren. Om uiteindelijk dan toch maar inwendig te doen, want ze wilde écht niet meewerken :').
Waarna ze na die inwendige dus wel gewoon PLOP draaide ..... Koppig kind :+

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 10:37

@anneert, wat vervelend, ik denk aan je

@JOanieke succes vandaag

Ik kreeg net een opdonder van schrikdraad, toch vk gebeld ondanks dat ik op internet las dat geen kwaad kon. Kon geen kwaad zolang ik maar niet tegen de grond gegaan was ervan

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 10:44

J0anieke schreef:
Wij hebben vandaag de 20 weken echo. Was er niet gespannen voor, maar nu ik dat van jou heb gelezen vind ik t wel ineens spannend..

Oh, dat was niet de bedoeling, was al aan het twijfelen of ik iets wilde posten. Sorry.. heel veel succes!!
Ik had ook totaal geen spanning, vooral benieuwd naar het geslacht. We houden goede moed, zouden eigenlijk gisteren op vakantie vertrekken, maar hebben nu de auto volgeladen in de hoop meteen door te kunnen.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 11:01

Heel veel succes Anneert! Ik duim voor jullie.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-22 11:21

Anneert schreef:
J0anieke schreef:

Oh, dat was niet de bedoeling, was al aan het twijfelen of ik iets wilde posten. Sorry.. heel veel succes!!
Ik had ook totaal geen spanning, vooral benieuwd naar het geslacht. We houden goede moed, zouden eigenlijk gisteren op vakantie vertrekken, maar hebben nu de auto volgeladen in de hoop meteen door te kunnen.

Kun je ook niks aan doen, gelukkig heb ik hem vanmiddag al. Hoe laat heb jij hem? En hebben ze iets gezegd over wat er eventueel niet goed was?

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 11:42

Zijn nu onderweg, om 13 uur aan de beurt.
Nee, ze hebben niks aangegeven alleen vooral dat we geen 3 weken konden wachten (ivm vakantie) omdat je dan niet meer kunt afbreken.
Darmpjes zijn te wit, kan niks zijn of niks ernstigs of wel. Maar dat hebben we zelf opgezocht.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 12:51

Pff wat spannend Anneert. Succes zo!
Joanieke, jij ook succes vanmiddag.

Hier net de uitslag van de nipt + nevenbevindingen gehad, alles goed gelukkig!

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 12:55

Fijn Isabel!!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 13:43

Joanieke, ik heb wel vaker van de TENS gehoord, best wel interessant. Heb me er nog niet uitgebreid in verdiept en vraag me af of het in mijn situatie uberhaupt mag. Maar ik vind het de moeite waard om in te verdiepen.

DemDeempel, hoe was jullie bezoek bij Babypark? Erg benieuwd ook naar uitzetlijsten. Beter goed gejat dan slecht bedacht :')

Jasz, welkom! Fijn dat je inmiddels weer wat energie hebt. Geeft goede hoop voor mezelf _O-

Veel Stokke stoel fans dus, ook maar eens naar gaan kijken binnenkort.

Tooske, wat een heerlijke kast heb jij! Zie allemaal kleertjes die ook echt mijn smaak zijn.

Maaarije, leuk dat je weet dat het een meisje is!

Lisan, heerlijk zo'n buikknuffelaar! Mijn ene kat is momenteel vooral buiten op pad en de andere kat is vooral fan van mijn man. Geen extra aandacht voor mijn buik :')

Rianne, wat bijzonder dat je hond er zo op reageert! Ken ook wel van vriendin van mij wiens paard bij haar geen stap verzetten, maar met mij erop was er geen enkel probleem. Bleek ze week later ook zwanger :+
Wel heel vervelend van je bekken, hopelijk blijft het nog een beetje te doen en kan je nog beetje jezelf bezig houden met andere leuke dingen.

Sannens, wij zijn op dezelfde dag uitgerekend!

AB, ik heb al jaren een lijstje met namen in mijn telefoon. Af en toe komt er een naam bij en weer een naam eraf. Mijn man weigert alleen over namen te praten tot we het geslacht weten. Dus nog even wachten tot ik mijn favoriete suggesties kan doen bij hem _O-

Anneert, heel veel sterkte met de guo vandaag. Ik denk aan jullie :knuffel:

Belsje, wat vervelend dat je zo'n last hebt van je hormonen. Kan je jezelf soms knap in de weg zitten.

Zo volgens mij ben ik weer bij *\o/*
Wij hebben afgelopen vrijdag de termijnecho gehad, ik ben een paar dagen vooruit geschoven en de uitgerekende datum is nu 7 december. Zal zo even apart het lijstje erbij zoeken en updaten!
Zo leuk, baby lag mooi te zwaaien naar ons <3 We weten dus al zeker dat één handje ook vijf vingertjes heeft.

Vanmorgen prikken voor NIPT en andere dingen. Wat een gedoe. Verloskundige had niet gezegd dat ik niet bij de lokale prikpoli terecht kon, dus stond vanmorgen op locatie waar NIPT niet kon. Dus gelijk nieuwe ingepland en kon 2 uur later gelukkig wel nog in ziekenhuis zelf terecht. Nu afwachten.

Ook mijn collega's vandaag verteld. Erg leuke reacties gehad. Had vorige week paar collega's gezien met personeelsuitje. Blijkbaar viel mijn buik al op, ze hadden stiekem onderling al over gehad of ik weer zwanger zou zijn. Hij is ook echt wel al groot voor 12,5 week.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 13:45

Tooske: 11 september, meisje
XFiemoX: 17 september, geslacht is een verrassing
Loei: 19 september, meisje
masyo: 22 september, meisje
Jettie: 25 september, meisje
Belsje: 30 september, meisje
Lisan 89: 10 oktober, geslacht nog onbekend
J0anieke: 13 oktober, jongetje
_ab_: 21 Oktober, geslacht nog onbekend
Bumba01: 26 oktober, jongetje
Maaaarije: 29 oktober, geslacht nog onbekend
Saaarr: 8 november
trustHim: 9 november, geslacht verrassing
Isabel: 27 november, geslacht verrassing
Sannens: 3 December, geslacht nog onbekend
linoleum: 7 december, geslacht nog onbekend

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 14:19

Sannens: 7 December, geslacht nog onbekend

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 14:44

Linoleum, Babypark was overweldigend haha. Gelukkig was het alles behalve druk doordeweeks maar jeetje wat moet je toch een boel regelen. We zijn er 4 uur geweest en hebben ongeveer 10% van wat we moeten hebben, wel alle grote dingen dus dat scheelt.

Voor een uitzetlijst heb ik het lijstje van babypark, prenetal, 24baby en mijn eigen logica gebruikt.
Zo staat er bijvoorbeeld een buggy op maar dat heb je niet binnen 1 week nodig dus die hebben we lekker in de ijskast geschoven. Daarnaast heb je tegenwoordig voor 12.00 besteld dezelfde avond in huis dus ik maak mij niet heel erg zorgen dat als we iets missen er paniek is.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-22 15:53

Fijn dat alles goed was Isabel! :D

Onze 20 weken echo was gelukkig goed. Ook een usb mee gekregen met wat foto's van oa het voetje, erg fijn! :)

Wbt uitzetlijst, laat je niet gek maken, vooral niet door winkels zelf. Die willen het liefst zoveel mogelijk verkopen.. := Ik heb me tijdens mijn corona ziekte dagen flink verdiept in alle filmpjes die je op youtube kan vinden, vooral 'baby products I regret buying' en 'minimalist baby essentials' filmpjes zijn erg behulpzaam. En inderdaad, zoals DemDeempel zegt, tegenwoordig heb je de volgende dag al iets in huis als je het besteld als je toch nog iets mist, of je gaat even snel naar een winkel...
Waar de meeste mensen spijt van hadden: een (elektrische) wipstoel die niet bij hun kindje paste (ene kindje vind van voor en naar achter wiegen fijn, andere kindje liever van links naar rechts bijvoorbeeld), bottle warmer (kan ook gewoon in een bakje met warm water), billendoekjes verwarmer en nog wel een paar dingen die ik nu alweer vergeten ben... :Y)

Tips die ik vooral interessant vond die ik tegenkwam in de filmpjes:
Koop niet gelijk een heel set met drinkflesjes. Niet iedere baby vindt ieder drinkflesje fijn. Probeer dus eerst 1 of 2 merken uit om te kijken welke je baby het fijnste vindt.
Koop niet gelijk een borstkolf (doe ik wel, gezien ik een flinke vergoeding krijg van mijn zorgverzekering). Misschien heb je deze niet nodig en het is een dure aanschaf.

Oh en als je borstvoeding wilt gaan geven staan daar ook een hoop supportive filmpjes van op youtube. Ik wist dat het emotioneel kan zijn, maar je krijgt dan ook een idee waarom en hoe die vrouwen het ervaren hebben. Zo heb ik nu ook geleerd dat je al kan beginnen met kolven voordat de kleine er is. Wel pas vanaf 37/38 weken gezien het weeën kan opwekken.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 16:20

Ja laat je vooral niet te gek maken door wat je allemaal "moet" hebben. Wij hadden alles en heel veel dingen niet eens gebruikt. Ook zo belachelijk veel hydrofiel doeken gebruik je echt niet.

Ik had ook allemaal mooie dekens voor het ledikant, maar mijn zoontje slaapt gewoon altijd in z'n slaapzak, heb een 4 seizoenen van puckababy. Wij hadden bijvoorbeeld ook een elektrische wipstoel, waar m'n zoontje niet eens in wilde :')

En ook allerlei soorten flessen al gekocht, maar hij wilde alleen de suavinex flessen. Je kan altijd nog meer kopen.

Flessenwarmer ook nooit gebruikt. Ik vond de kolf dan wel echt gelijk nodig. Hielp mij direct om de productie op gang te brengen. Maar ik had ook een grote korting via zorgverzekering.

Ja inlezen over borstvoeding is wel heel goed, maar bedenk ook dat iedereen anders is en het dan alsnog heel anders kan lopen.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 16:21

Jazz: 28 september, jongetje
Sannens: 3 December, geslacht nog onbekend

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-22 16:28

jasz schreef:
Ja laat je vooral niet te gek maken door wat je allemaal "moet" hebben. Wij hadden alles en heel veel dingen niet eens gebruikt. Ook zo belachelijk veel hydrofiel doeken gebruik je echt niet.

Ik had ook allemaal mooie dekens voor het ledikant, maar mijn zoontje slaapt gewoon altijd in z'n slaapzak, heb een 4 seizoenen van puckababy. Wij hadden bijvoorbeeld ook een elektrische wipstoel, waar m'n zoontje niet eens in wilde :')

En ook allerlei soorten flessen al gekocht, maar hij wilde alleen de suavinex flessen. Je kan altijd nog meer kopen.

Flessenwarmer ook nooit gebruikt. Ik vond de kolf dan wel echt gelijk nodig. Hielp mij direct om de productie op gang te brengen. Maar ik had ook een grote korting via zorgverzekering.

Ja inlezen over borstvoeding is wel heel goed, maar bedenk ook dat iedereen anders is en het dan alsnog heel anders kan lopen.

Jaa precies ook daarom juist. De meeste vrouwen denken 'oh dat doe ik wel even', en het kan natuurlijk dat alles prima gaat, maar het kan ook gewoon flink tegenvallen.
Ik denk zelf ook dat de kolf meteen handig is, maar blijkbaar zijn er vrouwen die het helemaal niet nodig hebben gehad. Denk dat ze daarom vooral zeggen van 'wacht eerst even af'. Wel fijn dat jij een soortgelijke ervaring hebt met de producten die ik nu heb benoemd, mooie bevestiging van alles wat ik tot nu toe heb gezien en gehoord. :D

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 16:34

Haha ja dat klopt wel echt precies wat je zei!

Ja zo, ja dat is zeker waar. Ik was zelf een beetje naïef wat dat betreft. Dacht ook dat ik dat wel even zou doen.

Mijn productie was meteen super goed, maar mijn zoontje wilde na twee weken al niet meer drinken en toen heb ik alles gekolfd tot 6 maanden.
Denk dat het deels was omdat hij af en toe een fles kreeg met borstvoeding met probiatica en dat hij merkte dat dat makkelijker ging en deels omdat hij koemelk allergie bleek te hebben en dat misschien gekoppeld heeft aan de borstvoeding.