Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Doutz16

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 11:24

Als waterfles kan ik Camelbak ook aanraden! Kan veel in en lekt niet. Drinkt ook fijn door het rietje wat er in zit.

Zoals ik al eerder noemde is airup ook prima. De smaakjes zijn lekker maar de fles vind ik wel minder fijn in vergelijking tot de Camelbak.

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 11:26

Ik heb glazen waterlessen voor thuis, maar voor werk/auto/... neem ik vaak gewoon mijn kleine sodastream fles mee. (0.5l) ik heb allerlei "leuke" flessen. Wij drinken graag bruiswater :o
Vind de sodastream ideaal omdat je zelf je "bruis" kan maken hoe je wil. Zo houd ik van een erg lichte bruis en van mijn vriend mag het stevig bubbelen :')
Heeft mij wel erg geholpen om meer water te drinken. Per pauze op werk drink ik minstens 1 fles, dus overdag heb ik zo toch al 1.5 a 2 liter binnen. Wij kunnen op werk ook bruiswater nemen uit de sipwell.

Luusje_Kviek schreef:
Iemand ervaring met "project gezond"? Op hun site staan wel lekkere gerechten.

Geen ervaring maar heb even de site bekeken. Staan idd erg lekkere receptjes :Y)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 11:42

Zo, net weer een hardloopschema opgesteld voor een halve marathon in mei, en ook meteen maar ingeschreven, dan heb ik tenminste een stok achter de deur :D

Ik drink overdag trouwens niet veel water, maar wel liters thee :j

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 12:08

Ik ga ook van start! Heb alleen nog 1 oliebol op de planning staan voor vandaag. Vanaf morgen is het dus menens.

Startgewicht: 62.0 kg
Doelgewicht: 58.0 kg

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 12:19

Mocht iemand nog een goede workout zoeken om dood bij te gaan:

https://youtu.be/jpizoUy4K9s

Manmanman, ik ben kapot. Wel 2x tussendoor moeten stoppen omdat ik bijna omviel (had nog niet gegeten), maar nu wel een voldaan gevoel!

Gelukkig zag ik in de reacties dat allemaal mensen tot doel hebben om deze een keertje te halen zonder een keer te moeten stoppen tussendoor, dus ben niet de enige die even pauze moest drukken _O-

bamisalami

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 12:21

Ik wil me eigenlijk 1x in de week wegen op vrijdag, maar toch ga ik er ieder dag op staan. En dan ben
Ik vaak teleurgesteld omdat t niet zo snel gaat oid. Terwijl ik weet dat t per dag kan verschillen. Iemand tips hoe daar mee om te gaan?

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-22 12:22

HIIT is wel lekker ja :') Maar intensief! Maar dat is juist de bedoeling. Overigens vind ik dat zij best de snelheid erin houdt met squatten. Als je nog niet zo op conditie bent is een squat ook heel goed om bijna onderaan even vast te houden voordat je weer naar boven komt.

@bamisalami Ik heb dat ook, maar ik raak gelukkig niet zo teleurgesteld. Je kunt wel dagelijks wegen, maar zet het dan in een app zodat je een weekgemiddelde krijgt. En pin je dan dáár op vast.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 12:23

bamisalami schreef:
Ik wil me eigenlijk 1x in de week wegen op vrijdag, maar toch ga ik er ieder dag op staan. En dan ben
Ik vaak teleurgesteld omdat t niet zo snel gaat oid. Terwijl ik weet dat t per dag kan verschillen. Iemand tips hoe daar mee om te gaan?

Batterijen eruit halen zodat het al meer moeite gaat kosten om elke dag te wegen en de verleiding makkelijker te weerstaan is?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 12:24

Renee1991 schreef:
HIIT is wel lekker ja :') Maar intensief! Maar dat is juist de bedoeling. Overigens vind ik dat zij best de snelheid erin houdt met squatten. Als je nog niet zo op conditie bent is een squat ook heel goed om bijna onderaan even vast te houden voordat je weer naar boven komt.

@bamisalami Ik heb dat ook, maar ik raak gelukkig niet zo teleurgesteld. Je kunt wel dagelijks wegen, maar zet het dan in een app zodat je een weekgemiddelde krijgt. En pin je dan dáár op vast.

Ja ze doet ook giga veel verschillende gekke burpees op snelheid, toen ze dat na 26 minuten weer begon te doen ben ik naar een meer basic variant overgegaan :')

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 12:49

Mijn zondigmoment vandaag was een roze koek. Die hadden mensen op stal neergelegd als dank dat ze hier hun pony met oud en nieuw mochten stallen. Dus nou ja... daar blijft het bij qua ongezonde dingen de komende dagen. :)

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 12:53

Ik ben echt ontzettend blij, 800gr in 2 dagen afgevallen yeahhhh. Ik wil over 2 maanden onder de 90 zijn.
95.7 naar 95.2 naar 94.4

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 12:55

bamisalami schreef:

Elke dag wegen is absoluut geen probleem, zolang je maar niet elke dag vooruitgang verwacht. Ik weeg ook elke dag en kijk naar het weekgemiddelde. Zo heb je tevens een realistischer beeld dan wanneer je op 1 dag weegt, gezien dat een momentopname is.

Maar, focus vooral niet op dat cijfer. Laat je geluk niet afhangen van wat een weegschaal zegt. Het gaat erom hoe je je voelt, hoe je in je vel zit en wat je in de spiegel ziet. Als je je zo laat beïnvloeden door de weegschaal zou ik eigenlijk adviseren om er gewoon helemaal niet meer op te gaan staan. Is het niet waard.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 12:59

Onthoud dat gezond eten het allerbelangrijkste is voor je lijf. Dus als je dat doet mag je ENORM trots zijn op jezelf want dat is net zo knap als afvallen! :j

En ik zou je dan inderdaad elke twee weken of elke maand wegen als het je te veel raakt. Ik weeg mezelf ook pas weer als ik niet meer ongesteld ben hoor. :)

Hier net geroosterde broodjes met avocadospread gehad en zometeen lekker wandelen. Teckelmonster is gisteren opgehaald dus nu moet ik zelf wandelen. Gelukkig vandaag met vriendje maar morgen maar weer alleen.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 13:04

Er zitten hier vast mensen die aan IF doen. Ik heb er wel eens naar zitten kijken, maar nooit echt doorgezet.

Ik ben eigenlijk op zoek naar ervaringen hoe mensen dan hun dag indelen. Ik functioneer normaal prima zonder ontbijt, dus daar zou het niet op moeten hangen of het wel/niet lukt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 13:07

Ik studeer dus ik kan sowieso eten wanneer ik wil. Maar ik doe niet IF ik eet gewoon heel vaak pas rond 11-12uur.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 13:13

IF heb ik een tijdje gedaan, beviel prima. Mee gestopt toen ik met de gewoonte begon om om half 7 in de sportschool te staan, daarmee paste het simpelweg niet meer in mijn planning.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 13:26

@bamisalami ik hoorde laatst van iemand dat zij meet in plaats van weegt omdat dat je vaak een nauwkeuriger en positiever beeld geeft. Is dat een idee?

Ik heb als waterfles eentje van Flaske besteld. Ben benieuwd. Doppers heb ik inderdaad ook vrij weinig mee.

HIIT lijkt mij ook "fijn". Maar daar wil ik zelf pas aan beginnen als ik met hardlopen wat conditie heb opgebouwd. :j En tevens ga ik om die workouts te doen een abonnement nemen op een sportschool waar ze echt hele goede hebben en ook personal training doen. Ik weet van mezelf dat ik het anders na 2 keer opgeef en geen zin meer heb. Deze sportschool is iets duurder maar wel echt heel mooi, all female en hele intense workouts. Mooie stok achter de deur om te gaan. :j

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 13:31

Ik lees ook mee en wil er ook wat kilo's af. Ben 1.78 en 80 kg. Zou wel terug willen naar de 75 kg. Woon wel thuis wat wel lastig is met avond eten want daar heb ik niet veel over te zeggen. Ik werk ook op een kinderdagverblijf en dat is het moeilijkste.. ik eet op mijn werk zoveel slechte dingen. Elke week hebben we wel chocola van een kinderen en koek etc. Dat is echt zo lastig. Verder ben ik met ontbijt lastig, ik eet nu 2 beschuitjes met hagelslag, een van de weinige dingen wat ik in de ochtend erin krijg. Verder eet ik 2 a 3 stuks fruit op een dag en als lunch crackers met kipfilet en soms met een ei erbij (krijg sneller honger als ik brood eet). En om 15.30 tussendoortje met de kinderen, vaak een puntparika, maiswafels of een kaascracker. De kinderen krijgen een koekje en daar moet ik vanaf blijven. Als ik vrij ben eet ik thuis niet zoveel, meestal ontbijt, lunch en diner. Soms een stuk fruit. Ik drink altijd water en thee zonder suiker dus daar hoef ik gelukkig niks te veranderen. Heel soms frisdrank of ice tea maar dat is dan in het weekend als ik verjaardag heb ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 14:20

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 14:22

Luusje_Kviek schreef:
Iemand ervaring met "project gezond"? Op hun site staan wel lekkere gerechten.

Hier veel ervaring en er is ook een topic op bokt van. Heerlijk eten en je valt inderdaad af. Ik sportte er niet eens bij.. Miste ook niets aan snaaien of iets. Echt ideaal. Ik heb boek 1,2, top en zomer.

Binnenkort komt het vegetarische boek ook uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 14:23

Achterom schreef:
Zo, net weer een hardloopschema opgesteld voor een halve marathon in mei, en ook meteen maar ingeschreven, dan heb ik tenminste een stok achter de deur :D

Ik drink overdag trouwens niet veel water, maar wel liters thee :j

Veel succes *\o/*
Ik heb als twintiger ook een halve marathon gedaan, nu begin ik vanaf 0 om hopelijk binnen 10 weken 5 km te kunnen hardlopen, beetje verschil met vroeger dus :')

Ik ga dit schema volgen:

Afbeelding

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 14:31

Zo hier gaat het vanaf morgen ook aan… heb me zojuist aangemeld bij WW.
Doel is minstens 20 kg eraf.
Ik moet het echt van het eten hebben, want ik sport al 3x in de week bij een personal trainer.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 14:52

80% is ook gewoon eten. Verder voel ik me wel erg fit door het vele sporten.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 15:16

Hier beginnen we ook vandaag. Morgen wegen en meten. En zeker 4 x in de week Ring fit.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 16:09

Ik ga ook morgen meten en wegen.

Gisteren niet al te veel gegeten, was een beetje ziek van oud & nieuw :+ Vandaag nog wat restjes opeten (appelbeignet mmm) maar buiten dat wel alles bijhouden qua kcal vandaag. Ook al 10.000 stappen in de pocket. :D