We wandelen door naar deel 2

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lizard

Re: We wandelen door naar deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 18:49

Ook geweest.
Mooi gebied.

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 18:55

Prachtig die foto's van het Mastbos!

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 19:05

Mag ik mij hier melden? :)

Wandelen is van een sportieve bezigheid naar een echte passie gegaan! Ik wandel sowieso elk weekend wel en heb wilde plannen!
Als alles door gaat, ga ik 2 maanden naar Spanje om de Camino Santiago, (the French way) de Compestella te wandelen. 780 kilometer in totaal. Met een backpack overnachten in herbergen. Maar zo ver is het nog lang niet, in tussen tijd zit ik ook niet stil.

Ik ben op dit moment bezig met het Drenthe pad. Dat is 320 kilometer en ik doe het in etappes. Vrijdag op zaterdag staan er 2 etappes gepland. Ik overnacht dan in een B&B. Ik heb er 3 etappes opzitten nu. Ik heb er heel veel zin in, maar ik vind het ook wel spannend. Omdat ik in mijn eentje ga. In september dit jaar had ik pas vakantie en toen ben ik begonnen met alleen op pad te gaan. Want ja, de keuze is of alleen thuis zitten of er op uit. Ik wou heel graag de N70 in Nijmegen doen. (aanrader, hele gave klim route) en heb adhoc een tas met spullen in de auto gezet voor het geval dat en op de route in de pauze toch maar een hotel geboekt. De volgende dag het klompenpad in de buurt gelopen. Hele gave ervaring en sindsdien wandel ik ook wel alleen. De eerste 2 etappes van Drenthe pad (tussen de 15 - 25 km per keer) ook alleen gedaan. En dit weekend dus een mini trektocht in mijn uppie. Alleen wandelen geeft een gevoel van vrijheid en als je je comfortabel voelt is het een heerlijk gevoel. Maar het kan ook een spanningsboog geven omdat je toch alleen bent en vooral als het buiten wat triestig weer is.

Ik heb al heel wat afgewandeld in Nederland. Ik woon in Drenthe, ook prachtige routes hier. In Drenthe is het voornamelijk vlak en waar ik voornamelijk van hou is heuvelachtig landschap. Klimmen, kronkelen, bos, buiten adem zijn. Aanraders zijn de N70 in Nijmegen en het Teutoburgerwald Duitsland (Bergpfad route) Montferland en natuurlijk de Veluwe!

Wat nog op mijn verlanglijstje staat: Müllertrail in Luxemburg. Het pieterpad en meerdaagse Hikes in het buitenland. Daar heb ik mij nog niet in verdiept. Mijn conditionele staat vindt 20 kilometer een mooie flinke wandeling. Toen ik begon vond ik 10 km een flinke wandeling. Voor de camino wil ik minstens 25 km makkelijk kunnen doen. Ik verneem dat ik moeilijk over de 20 kom conditioneel. Maar we doen ons best! :j

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 19:10

moonsparkle schreef:
Huh met ijs :wow: mastbos is toch in NL :')?

Ja, kennelijk is het vriespunt bereikt vannacht :D

Barbet, mooi zeg, die heide.

Welkom nature. Bijzonder hoor, de camino. Mijn laatste buitenlandvakantie was in de Pyreneeën, ik heb erg veel mensen de camino zien lopen!

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 19:17

Goof schreef:
moonsparkle schreef:
Huh met ijs :wow: mastbos is toch in NL :')?

Ja, kennelijk is het vriespunt bereikt vannacht :D

Barbet, mooi zeg, die heide.

Welkom nature. Bijzonder hoor, de camino. Mijn laatste buitenlandvakantie was in de Pyreneeën, ik heb erg veel mensen de camino zien lopen!

De pyreneeën lijkt mij zo gaaf! Dat gebergte. Ik weet niet zeker of ik daadwerkelijk 2 maanden ga en of ik de hele camino kan doen. Dan is het kiezen, of de Pyreneeën (begin) of aankomen in Santiago....

Op het nieuws zeiden ze dat het kon gaan vriezen in de nacht idd..

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 19:45

Barbet wat prachtig!
Nature welkom. Klinkt goed.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 20:06

Goof schreef:
Zag nog iets over wandelschoenen. Ik heb laatst Hanwags gepast. Zaten erg lekker, maar ik vond ze heel zwaar aanvoelen, dus ik heb ze toch niet gekocht. Ik loop nog op mijn Salomons en ga nog wel een keer in Alblasserdam passen.

Van Os in Ridderkerk is ook een aanrader om wandelschoenen te kopen.

Prachtige foto’s van het Mastbos. Dat is een van mijn mantraillocaties. Vandaag mochten we mantrailen op de Goudbeek. Dat is een gebied waar we smokkelaarsroute eens gaan lopen. Wat een mooi gebied.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 20:15

Welkom nature, lekker actief aan de wandel. Drenthe is zeker mooi. Gaaf ook 2 maanden Camino op het lijstje. De N70 wil ik ook nog een keer lopen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 20:20

Wat is mantrailen Ceetje. Nog nooit van gehoord.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 20:37

pien_2010 schreef:
Wat is mantrailen Ceetje. Nog nooit van gehoord.

Met de hond naar een persoon zoeken waarbij de hond de geur van die persoon aangeboden krijgt. Heel intensief voor de hond (vooral mentaal) maar super leuk om te doen.
Afbeelding

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 09:22

Dat klinkt inderdaad erg leuk ceetje.

Hier geen ochtendwandelingetje...regen -O-
Laatste werkdagje van de week, morgen begin van de middag richting Groningen voor een familiebezoek. Wel leuk want we hebben ze lang niet gezien. Zondag dan weer richting huis. Ben benieuwd wat we gaan ondernemen.

Gisteren bij de Action nog even snel verlichting gekocht. Wil toch proberen in de donkere maanden wat meer buiten te komen. Nu kan ik veilig over straat.
Afbeelding

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 10:32

Welkom Nature! Mooie wandelplannen heb je. Ik kwam er vorige week achter dat de pelgrimstocht Santiago de Compostella vlak langs mijn huis komt.

Pien wat een verschil tussen beide foto‘s! En Faringo ook, op een andere manier. Heel knap 25 kilo verschil. Sure_Lee leuk alle foto‘s bij dat hart <3 zoveel ouder en breder zijn jullie niet geworden hoor, jullie zien er heerlijk ontspannen uit.

Goof wow! Die tweede foto zou ik zo aan de muur willen. Hier heeft het gisteren de hele dag geregend maar bij jou was het prachtig met die stralen!

Een paddenstoel met ijs zelfs, de zomer is echt voorbij…
Barbet mooi met de honden op de hei en Ceetje ook leuk dat mantrailen.

Over enkels gesproken;
Ik liep drie weken geleden op de hei en daar was een groep hardlopers met allemaal een hond aan zich vastgebonden. Vlak voor mijn neus struikelde één loper over een houtje en hij bleef het uitgillen van de pijn. Er waren veel mensen bij hem, dus ik kon niet helpen, maar het klonk alsof het echt niet goed was…

Ik kan er ook wat van hoor, ik heb mijn rechterenkel al enkelbanden verrekt gehad, op drie plaatsen gebroken gehad, drie jaar geleden mijn rechtervoet gebroken en een jaar geleden weer enkelbanden verrekt. En nu is hij ineens niet meer zo flexibel wanneer ik hem baar achteren buig, lukt het niet verder. Helaas opzij nog steeds te mobiel, maar daar moet ik maar mee leven…

Leuk een bokt meeting in de outdoorschoenenwinkel :D :D :D dat wordt kassa voor de winkel haha

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 10:38

Hier gisteren weer in het donker gewandeld, dus wederom geen foto's :D

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 11:15

Gave foto's, Barbet! Ziet eruit als een mooi gebied.

Goof, wat balen van je enkelbanden. Hopelijk gaat het met de oefeningen goed vooruit.

Nature93, welkom! Leuke plannen heb je. De Camino trekt me op zich niet zo, maar een paar jaar geleden ben ik een groot deel van de Müllertrail gelopen, was een prachtige route.
Leuk dat je nu ook in je eentje loopt. Ik ben er ook mee begonnen sinds ik dicht aan het bos woon, en dat gaat gelukkig wel. Ik ben altijd als de dood geweest alleen in het bos, maar daar lijk ik nu gelukkig een beetje overheen.

Hoe zien de anderen dat eigenlijk, die alleen lopen?

In heb niet alles bijgelezen want ik ben lekker op vakantie en niet teveel online. Tot nu toe vooral uitgerust, alle vermoeidheid van de laatste tijd kwam eruit. Maar natuurlijk ook wat kleine wandelingetjes gemaakt dus hier alvast een kleine impressie van de eerste paar dagen:

Uitzicht vanaf de hotelkamer in Porto
Afbeelding
En vanaf de brug
Afbeelding

Sinds dinsdag zijn we op Madeira:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 11:24

Mooi daar prulletje!

Ik loop soms met een vriendin, maar het allerliefste loop ik helemaal alleen 2 à 3 uur door een stil bos. Vind het heerlijk. Heb het nooit eng gevonden, alleen als ik op de Veluwe loop ben ik wel alert op zwijnen.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 11:27

Lastig bijhouden hier op werkdagen en drukke dagen. Maar geniet van alle foto’s en verhalen van jullie!

Prulletje, ik meestal en ook liefste alleen. Ook met dagtochten of als ik meerdere dagen na elkaar ga. Vertel mijn man altijd waar ik ben en hoe laat ik verwacht op eindpunt aan te komen, stuur hem een live tracker zodat hij mijn vorderingen en locatie kan zien. Nog nooit nodig gehad, maar wel fijn idee dat iemand oplet.

Faringo, ik heb ook net van de week zelfde vest gekocht! Vind het prettig dat mensen me goed kunnen zien. Zeker als ik in eigen omgeving loop en dus veel over/langs de weg.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 11:41

linoleum schreef:
Prulletje, ik meestal en ook liefste alleen. Ook met dagtochten of als ik meerdere dagen na elkaar ga. Vertel mijn man altijd waar ik ben en hoe laat ik verwacht op eindpunt aan te komen, stuur hem een live tracker zodat hij mijn vorderingen en locatie kan zien. Nog nooit nodig gehad, maar wel fijn idee dat iemand oplet.

Ja, goede optie inderdaad. In het bos doe ik het niet, wel als ik in het donker ga hardlopen. En dan heb ik idd ook verlichting.

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 11:44

Mooie foto's Prulletje.

Ik vind zowel samen als alleen fijn. Samen vind ik fijn dat ik een stok achter de deur heb om daadwerkelijk te gaan. Alleen is lekker omdat je dan je eigen tempo en route kunt bepalen. Ik vind het ook altijd wel iets spannends (in de goede zin) hebben om alleen door een groot bos te lopen.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 13:11

Ik loop alleen maar ook samen. Ik vind samen altijd wel gezelliger eigenlijk, maar alleen kan ik ook genieten van de omgeving en rust.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 13:21

Daar sluit ik me bij aan.

Zo, vroeg begonnen omdat het regende dus nu tijd voor een rondje met zon. Dagje thuiswerken dus rondje vanuit huis.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 13:25

Prulletje mooi daar! Geniet ze nog!

Sure_Lee ik hoop dat je een goede terugreis hebt gehad. Binnenkort weer lekker aan de wandel in ons kikkerland. Het regent alweer…

Prachtig zonnetje gaucho

Ook ik loop zowel alleen als samen. Soms is het ene fijner, soms het andere. Ben wel altijd op mijn hoede en heb een busje haarlak bij me. Mocht er een engerd mijn pad kruisen. Iets anders; in de Meinweg hoopte ik zelfs bijna om eens een wolf tegen te komen haha. Prachtig lijkt me dat, alhoewel ik vind dat ons land te dichtbevolkt is en te ver van de natuur staat om wolven een eerlijke kans te bieden.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 13:40

Afbeelding
Wij zijn inderdaad weer thuis.
Net nog even een tukje gedaan want heb vanavond opleiding en morgen weer werken.
Kwamen hier aan met regen. Gelukkig hebben we de foto's van de laatste dag nog en ik had de leguanen nog niet gedeeld geloof ik.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 13:46

Die leguanen zijn tof zeg!
Je zult het mooie weer en uitzicht daar wel missen. Respect dat je vanavond en morgen weer aan de slag gaat, nu nog even nagenieten

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 14:17

Heerlijk Prulletje, Madeira lijkt mij echt zo mooi ook.

Welkom in ons koude landje Sure_Lee. Gelukkig mogen we meegenieten op Curaçao met je mooie foto's.

Lekker even een zonnig rondje gaucho tijdens de lunch. Hier was het dus net niet droog...ben maar boodschappen gaan doen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 15:30

Prulletje wat prachtige foto's van Porto en Madeira!!!
Gaucho mooi hoor.
Sure_lee welkom terug. Mooie leguaan en ik heb genoten van je foto's. Hopelijk blijft je vakangtie gevoel nog eventjes.
Hier de hele dag buigten want de tuin gaat op zijn schop dus "le Boulot" (hard werken). Ik geniet ervan.