Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 11:09

Humpiedumpie schreef:
_Christina schreef:
Qua regenlaarzen, ik heb de link nu even niet paraat... maar als je via leguanoschoenen.nl naar het verkooppunt in Zutphen gaat (beetje zweverige winkel), daar de webshop kiest en qua categorie dacht ik lifestyle. Dan staan daar twee paar regenlaarzen meen ik, niet van leguano.
Als dit te vaag is, dan moet je mij even een pb doen, maar antwoord kan even duren.
En anders had Balou nog Viking (?) genoemd dacht ik en zijn hier veel mensen lyrisch over de Vivobarefoot Tracker FG II (is geen regenlaarsmodel, wel waterdicht).

Thnx ga eens op onderzoek uit. Vivobarefoot tracker heb ik al maar zoals je zegt ud fat geen regenlaars.

Ik heb even gezocht, het zijn Pokeboo
https://webwinkel-zuivergeluk.nl/?s=pokeboo
https://webwinkel-zuivergeluk.nl/produc ... tschoenen/

pmarena

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 13:18

Oei die lijkt ook niet bijzonder veel wreef-ruimte te hebben :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 13:47

_Christina schreef:

Oh thanx, die ken ik helemaal niet. Had nog wel wat gezocht op de site maar kon ze niet vinden. Bedankt voor de moeite! Ze zijn helaas niet gevoerd en te koud in de winter...
Dus ik heb druppies besteld, in 2 maten :+ .
Mochten er nog mensen met andere tips zijn, zijn die uiteraard welkom!

Bundgaard kan ik inderdaad alleen vinden voor kindervoeten.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 14:11

Ik lees hier al een tijdje mee, leuk om zo wat meer over de verschillende merken te leren.

Mijn eerste paar barefoots zijn leguano's. Het zijn net pantoffels en sindsdien ben ik om. Ik heb ze nu 2 jaar en alleen de stof bij de tenen wordt iets dunner. Verder zijn ze nog als nieuw.

Voor de winter heb ik deze:
https://www.barefootandmore.nl/alpine-women-black.html

Vorig jaar heb ik er veel mee gewandeld door sneeuw, regen en meer. Heerlijk warm!! Echte aanrader.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 14:19

Ik ben mij inmiddels wat aan het verdiepen en vind het ontzettend interresant.
Ik heb altijd al moeite met het vinden van geschikte schoenen, wandel en sportschoenen gaat nog wel, maar andere schoenen is altijd drama. Altijd te smal en gewoon onprettig vaak qua afwikkeling. In huis draag ik vaak pantoffels omdat ik altijd koude voeten heb, wellicht slechte doorbloeding. Ook gaan de laatste tijd mijn grote tenen aan beide kanten voor mijn gevoel iets naar binnen staan, komt dit ook door te smal schoeisel? Ik heb gelukkig een paar schoenen gevonden die me wel qua breedte passen dus die draag ik nu zoveel mogelijk.

Ook altijd al rugklachten en dus steunzolen, mijn ouders lieten ons vroeger op van die super ondersteunende schoenen lopen, dat was toen het beste van het beste in tegenstelling tot nu waardoor mijn enkels dus superslap zijn geworden, mijn podoloog zegt ook dat het daarvan komt.
Maar nu? Is dit nog om te keren?
Wat waren jullie redenen om barefoot te gaan? En hoe oud was je toen? Wel of geen onderliggende problemen?
Ik ben 43 en ben redelijk gezond, loop dagelijks ongeveer 1,5 uur met de hond.
En dan? Waar te beginnen, ik heb voor nu mijn pantoffels aan de kant gedaan en loop nu alleen op sokken, blote voeten is me nu te koud. Het valt me gelijk op hoezeer ik op de hiel leun, mijn tenen komen gewoon een beetje omhoog.
Ik heb ook een podoloog gevonden die wat dichter in mijn buurt zit, die barefoot ondersteund, wellicht ga ik daar een bezoekje brengen.

Wat is een goede schoen voor een beginnende barefooter? Rustig opbouwen weet ik.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 14:43

Heeft er hier iemand ervaring met de barefoot dockers? Ik zit op Vinted te kijken en zie daar nu een leuk paar staan van dit merk. Maar ik kan nergens vinden hoe hun maten vallen. Ik vind ze wel heel erg leuk namelijk.
Afbeelding

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 15:35

Geen ervaring mee maar ze zijn erg leuk idd!

@jorex

Ik ben 40 en heb tot ongeveer anderhalf jaar geleden altijd rugklachten gehad. Sinds ik volledig over ben gegaan op barefoot schoenen ( en veel op blote voeten) ben ik vrij van die klachten.

Wel heb ik in de overgangsperiode een aantal weken extra pijn in mijn onderrug gehad maar dit is helemaal weg

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 16:04

Die zien er wel leuk uit! Ik ga ze meteen zoeken en kopen :wave:

Nee geintje :=

Ik ken het merk en type niet.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 16:11

Ik heb ze al gekocht dus lekker puh. _O-
Ik laat nog wel weten wat ik ervan vind. Dit wordt mijn eerste paar barefoot ooit, want ik wilde er geen belachelijk hoog bedrag voor betalen. Ik kan van dit merk verder alleen de lage sneakers vinden en die gaan nieuwe voor 49,95 en dat is ook bij lange na niet wat ik hiervoor heb betaald. Dus gewoon proberen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 16:59

Spannend! Hopelijk fijne schoenen en een goede eerste ervaring :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 18:12

@Anna ik was vorig jaar bijna 42 toen ik aan de overstap begon.

Ik zou je wel adviseren je te verdiepen in het trainen van je voeten en niet van de ene op de andere dag volledig over te stappen, maar dat geleidelijk aan te doen.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 19:01

Bedankt dames, wat fijn Elinaaa dat jouw rugklachten over zijn gegaan!
Marije, ik ga zeker heel langzaam wisselen, ik heb namelijk altijd heel snel spierpijn dus ik ben voorzichtig.

Kopen jullie je schoenen in een winkel? Of durven jullie het ook online aan? Ik heb een paar op marktplaats op het oog, zijn nieuwe, ik heb gevraagd om de binnenzool op te meten om de maat in te schatten. Iemand ervaring met Merrell? Model Vapor Glove 3

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 19:12

Anna79 schreef:
Bedankt dames, wat fijn Elinaaa dat jouw rugklachten over zijn gegaan!
Marije, ik ga zeker heel langzaam wisselen, ik heb namelijk altijd heel snel spierpijn dus ik ben voorzichtig.

Kopen jullie je schoenen in een winkel? Of durven jullie het ook online aan? Ik heb een paar op marktplaats op het oog, zijn nieuwe, ik heb gevraagd om de binnenzool op te meten om de maat in te schatten. Iemand ervaring met Merrell? Model Vapor Glove 3

Die zijn erg smal dus als je brede voeten hebt niet geschikt. En de stoffen versie sleet erg snel bij mij. Leder versie heb ik niet gehad.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 19:13

Herr Balou, dankjewel! Ik weet niet of ik brede voeten heb, volgens de podoloog niet maar de meeste normale schoenen knijpen bij mij in de breedte. Het zijn lederen

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 19:16

Meet ook de breedte van je voeten op en zoek bij Merrell op wat de breedte is van dit model.

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 19:23

Anna79 schreef:
Herr Balou, dankjewel! Ik weet niet of ik brede voeten heb, volgens de podoloog niet maar de meeste normale schoenen knijpen bij mij in de breedte. Het zijn lederen

Welke schoenmaat heb je?

Edit: ik heb even mijn zoveelste paar vapor glove 3 nagemeten. Maat 37,5, binnenlengte max. 23,5cm en binnenbreedte max. 8,5cm (binnenzool is 7,5cm). Ooit waren mijn voeten zo smal als de binnenzool maar na een jaar of zes op vooral barefoot schoenen lopen zit ik nu op 8,5cm breedte.

Die scheef groeiende grote tenen heten hallux valgus en worden veroorzaakt door te kleine en/of te smalle schoenen.
Laatst bijgewerkt door herr_balou op 19-10-23 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 19:47

Kaka schreef:
Meet ook de breedte van je voeten op en zoek bij Merrell op wat de breedte is van dit model.

Ja heb ook om de breedte gevraagd, dankjewel

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 19:48

herr_balou schreef:
Anna79 schreef:

Welke schoenmaat heb je?

Meestal 39 afhankelijk van model, ik las dat Merrell klein valt dus denk dan 40.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 21:11

Bij mij staan vooral mijn kleine tenen hinderlijk scheef naar binnen. Ik hoop vooral de balans in mijn voeten te gaan verbeteren, want die is bar slecht bij mij.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 21:18

herr_balou schreef:
Anna79 schreef:

Welke schoenmaat heb je?

Meestal 39 afhankelijk van model, ik las dat Merrell klein valt dus denk dan 40.[/quote]

Volgens de maattabel van Merrell heb ik 37,5 a 38 %)

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 21:24

Jorex, ik ken het merk. Wist niet dat het nog bestaat en ze nu barefoot hebben! Ik heb jaren die sneakers versleten tot ze niet meer te vinden waren. Klein beetje voor de tijd van online bestellen. Waar heb je ze gevonden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 21:46

Ik durf het altijd wel aan via marktplaats of vinted. Mochten ze niet passen zijn ze ook altijd zo weer verkocht :D

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 22:17

Anna79 schreef:
herr_balou schreef:
Welke schoenmaat heb je?

Meestal 39 afhankelijk van model, ik las dat Merrell klein valt dus denk dan 40.

Merrell valt niet groot dus dat kan ik me niet voorstellen.
Had je mijn edit nog gezien met de binnenmaat van mijn vapor gloves?

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 22:28

Anna79 schreef:
herr_balou schreef:
Welke schoenmaat heb je?

Merrell valt niet groot dus dat kan ik me niet voorstellen.
Had je mijn edit nog gezien met de binnenmaat van mijn vapor gloves?[/quote]

Ja zag het net, dankjewel, ik kan namelijk nergens breedtematen vinden.
Ik snap helemaal niks meer van mijn maat, ik had namelijk wel altijd 38, maar de laatste tijd vaker 39 en met sportschoenen zelfs 40. Geen idee welke maat ik dus zal doen. Hoeveel ruimte moet je over hebben in barefoot? Zelfde als in gewone schoenen? 0.5 tot 1 Cm?

Hallux valgus ben ik ook bang voor, het is gelukkig nog maar een klein beetje, hopelijk kan het nog gekeerd worden

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 22:37

_Christina schreef:
Jorex, ik ken het merk. Wist niet dat het nog bestaat en ze nu barefoot hebben! Ik heb jaren die sneakers versleten tot ze niet meer te vinden waren. Klein beetje voor de tijd van online bestellen. Waar heb je ze gevonden?

Op vinted bij een Spaanse verkoper. Nog nieuw met de kaartjes eraan op de foto's, dus hopelijk komen ze ook zo toe. Die had helaas niet meer barefoot.