Citaat:
Ik heb hetzelfde. Ik heb toentertijd ook die tegen baarmoederhals kanker niet gehad. Maar daar lag minder druk op natuurlijk.
Mijn bezwaar was/ is dat die injectie slechts tegen een deel van de al bekende virussen hielp.
Dan blijft het uitstrijkje toch nodig.
Citaat:
Maar heb nu zoiets van, hoe kunnen ze weten wat dit vaccin op de langere termijn doet?
Het vaccin zelf is in plm drie weken je lichaam uit.
Citaat:
Hoelang werkt het? Moet ik straks ieder jaar een prik?
Goede vragen.
....nu het antwoord nog.
Een vaccin is een soort homeopathie (dat is gewoon de geschiedenis van de geneeskunde) het 'ding' zet jouw immuunsysteem aan het werk.
Dat merk je soms doordat je een paar dagen wat milde klachten hebt (ik was twee dagen wat moe) - soms merk je niets.
En we hebben momenteel variant Delta. De huidige vaccins beschermen tegen Delta, dus extra vaccinatie voor wie al is ingeënt is niet nodig.
Maar het is mogelijk
dat de mutatie waar we over een jaar mee te maken krijgen een 'derde prik' noodzakelijk maakt.
Dat weten we niet.
En hoe lang precies de antistoffen actief blijven, weten we ook nog niet.
Citaat:
Ik heb zelf in mijn direct omgeving geen corona meegemaakt. Geen collega's, geen ouders, geen buren.. Dat draagt denk ik ook bij aan mijn twijfel.
Zelf werk ik in een winkel, dus maatregelen heb ik dubbel en dwars op m'n dak gehad, maar qua ziekte, niets.
Ik heb ook in mijn omgeving geen corona meegemaakt (wel op stal een paar besmettingen, maar weinig 'echte' ziekte) en mijn portie gehad mbt de maatregelen.
Maar twijfel aan het nut van deze injectie, nee.