Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 23:48

VuurVleugels schreef:
daantjuhhh schreef:
En nee geen toegang bij geen test of geen vaccinatie is geen discriminatie.

Dat is nog steeds een keuze.
Je kunt niet kiezen welke huidskleur je krijgt.

DIT. Dank je wel! Een beetje deze situatie gaan lopen vergelijken met eeuwenlange achterstelling en (vroegere) uitbuitingen... Ongelooflijk.

Hangt ervan af hoe doenbaar die testen zijn. Als het wordt voor gewone, dagelijkse handelingen vind ik het wel degelijk discriminatie. Voor festivals en reizen niet.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 06:49

VuurVleugels schreef:
daantjuhhh schreef:
En nee geen toegang bij geen test of geen vaccinatie is geen discriminatie.

Dat is nog steeds een keuze.
Je kunt niet kiezen welke huidskleur je krijgt.

DIT. Dank je wel! Een beetje deze situatie gaan lopen vergelijken met eeuwenlange achterstelling en (vroegere) uitbuitingen... Ongelooflijk.

Reminder: let op de toon. Daantjuh legt het netjes uit, jouw post komt anders over. Is niet nodig.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 06:55

Als het op dit tempo doorgaat met versoepelingen en afname van het aantal besmettingen is die testsamenleving over een maand of twee alweer weg. Ik snap de paniek van mensen niet zo :?

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 06:58

_Reneee schreef:
Als het op dit tempo doorgaat met versoepelingen en afname van het aantal besmettingen is die testsamenleving over een maand of twee alweer weg. Ik snap de paniek van mensen niet zo :?

Imo wel het stukje ervaring n.a.v vorig jaar. We zullen zien. Ik ben ook erg benieuwd hoe het wordt gezien het virus toch heftiger wordt bij slecht weer (niet helemaal de juiste bewoording).
Helaas heb ik geen glazen bol :o

Lynnepinny

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 09:25

Volgens de planner ben ik nu aan de beurt (1997). Ik wordt er alleen best angstig van. Ik heb geen goede redenen om hem niet te nemen, maar toch voel ik een soort lichte paniek wanneer ik erover nadenk. Ik voel vooral de maatschappelijke druk nogal in m'n nek hijgen en ben bang voor reacties als ik het niet doe, maar toch voelt het op een of andere manier niet goed om te doen. Help? :o

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 09:31

Lynnepinny schreef:
Volgens de planner ben ik nu aan de beurt (1997). Ik wordt er alleen best angstig van. Ik heb geen goede redenen om hem niet te nemen, maar toch voel ik een soort lichte paniek wanneer ik erover nadenk. Ik voel vooral de maatschappelijke druk nogal in m'n nek hijgen en ben bang voor reacties als ik het niet doe, maar toch voelt het op een of andere manier niet goed om te doen. Help? :o

1996 is nu :) Ik (1997) wilde uit nieuwsgierigheid kijken wanneer ik terecht kon, maar dat kon nog niet.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 09:32

Elin_ schreef:
1996 is nu :) Ik (1997) wilde uit nieuwsgierigheid kijken wanneer ik terecht kon, maar dat kon nog niet.

https://www.nu.nl/coronavaccins/6139268 ... annen.html

"Mensen die in 1997 geboren zijn, kunnen woensdag vanaf 10.00 uur een afspraak voor een coronavaccinatie maken, laat demissionair minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) weten."

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 09:41

Doubtless schreef:
Elin_ schreef:

https://www.nu.nl/coronavaccins/6139268 ... annen.html

"Mensen die in 1997 geboren zijn, kunnen woensdag vanaf 10.00 uur een afspraak voor een coronavaccinatie maken, laat demissionair minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) weten."

Oh vers van de pers. Jeetje. Komt wel dichtbij nu :p

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 09:52

En met het oog op de Deltavariant en de vele vakanties van jongeren richting Spanje zou men zeker moeten overwegen om die prik wel te halen. Er zijn nu al zo’n 300 jongeren met Corona terugkomen uit Spanje en Portugal, er word onderzoek gedaan maar het vermoeden dat het om de delta variant gaat is aanwezig aangezien in die plaatsen ook veel Britse jongeren zijn.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 10:26

Lynnepinny schreef:

Een bevindelijk gereformeerde snapt precies wat je bedoelt.
Gewetensbezwaren hebben zo hun consequenties, maar zijn ook een bron van zelfrespect en waardigheid.

'Angst is een slechte raadgever' en dingen enkel en alleen doen omdat anderen wel eens commentaar zouden kunnen hebben is het ook niet.

Aan de andere kant is het wel een killer. De jeugd wordt gelukkig door deze pandemie meestal mild behandeld, sprak oma (dat was in 1919 beslist anders).
En er is 'lange termijn covid-19', ook geen pretje.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 10:32

En bekijk het zo: het is ook gewoon onbekend, nieuw, spannend. Ik kan me heel goed indenken dat je er een beetje gek bij voelt, juist omdat het zo afwijkt van het 'normale'. Maar de research en de overwegingen die erachter zitten zijn echt goed, dus vanuit een wetenschappelijk/statistisch/risicoanalyse-perspectief hoef jij je geen zorgen te maken. Wel heel vervelend dat het zo 'fout' voelt. Kan je misschien een beetje uitleggen waarom het niet goed voelt? Misschien kunnen we je helpen :D

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 11:02

Lynnepinny schreef:

Ik herken je gevoel :)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 11:07

Blue_Eyes schreef:
anjali schreef:
Zou het mogelijk zijn dat met die staafjes echt schade wordt aangericht? Zeg maar dat ze tot in je hersens doorstoten uit onhandigheid?

Heb je weleens gekeken naar de anatomie van een schedel? Nee, dat kan niet.

Het enige wat ik weet is dat men in het Oude Egypte bij het behandelen van een lichaam van een overledene om er een mummie van te maken,via de neus de hersenen uit de schedel haalde.Er is dus wel een toegangsmogelijkheid,maar deze personen waren dan wel al dood.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 11:51

Anjali zo zijn er voorbeelden genoeg maar please , ga dat nu niet met een test vergelijken.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 11:59

OleJon schreef:
1 ding snap ik niet, als mensen zo bang voor het corona virus zijn. Waarom zijn ze dan wel van plan om deze zomer de hele wereld om te vliegen? Met een grote kans om gemuteerde soorten mee te nemen en of te verspreiden? Dan kun je wel gevaccineerd zijn, maar houd niet in dat het vaccin tegen alle soorten werkt. Als mensen echt zo bang zijn om het te krijgen, dan zou ik maar eens een zomer overslaan. Want door al dat gereis is het coronavirus ook verspreid.

En of niet getest of wel getest ergens toegang tot weigeren is wel discriminatie.

En het corona virus is weer een bewijs, dat we met teveel mensen op deze planeet leven. En er zullen vast en zeker meer en ernstigere virusen ontwikkelen.

Ik denk dat de reizende mensen helemaal niet zo bang zijn. Inclusief ik zelf.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 12:19

anjali schreef:
Het enige wat ik weet is dat men in het Oude Egypte bij het behandelen van een lichaam van een overledene om er een mummie van te maken,via de neus de hersenen uit de schedel haalde.Er is dus wel een toegangsmogelijkheid,maar deze personen waren dan wel al dood.

Lees hier maar even waarom dat niet kan.

https://dpa-factchecking.com/netherland ... 99-943444/

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 12:52

mysa schreef:
anjali schreef:

Lees hier maar even waarom dat niet kan.

https://dpa-factchecking.com/netherland ... 99-943444/

Hartelijk dank voor deze hele interessante berichten!!Maar ik vind het toch eng en dat wordt door het lezen van wetenschappelijke artikelen niet bepaald minder.Ik vertrouw het niets. Maar goed,vandaag ga ik voor mijn tweede Pfizer en daar heb ik dan weer minder moeite mee.Zo is iedereen anders en ik accepteer het ook als iemand juist die vaccinatie niet wil.Die vertrouw ik persoonlijk meer dan dat iemand een staafje in mijn neus zou doen. Overigens,een zelftest zou ik wel willen doen want dan heb ik zelf in de hand dat het niet te ver zou gaan.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 12:57

Dat met die mummies ging met een ijzeren haak. Daarmee kom je overal doorheen en kan je de hersens er prima uitpielen. Je moet dat wel een beetje lomp doen.
Dat kon, je zei het zelf al, omdat die mensen al dood waren.

Met een plastic wattenstaafje gaat je dat echt niet lukken.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 13:11

Nouja uitpielen, werden die niet ter plekke tot moes verbrijzeld met die haak? :+

Maar idd, met een wattenstaafje gaat dat nooit lukken om de hersenen te bereiken.

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 13:18

Zerena schreef:
Lynnepinny schreef:

Ik herken je gevoel :)

Ik heb hetzelfde. Ik heb toentertijd ook die tegen baarmoederhals kanker niet gehad. Maar daar lag minder druk op natuurlijk.
Maar heb nu zoiets van, hoe kunnen ze weten wat dit vaccin op de langere termijn doet? Hoelang werkt het? Moet ik straks ieder jaar een prik?
Ik heb zelf in mijn direct omgeving geen corona meegemaakt. Geen collega's, geen ouders, geen buren.. Dat draagt denk ik ook bij aan mijn twijfel.
Zelf werk ik in een winkel, dus maatregelen heb ik dubbel en dwars op m'n dak gehad, maar qua ziekte, niets.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 13:41

Gevoel is een raar ding. Voor mij voelt het juist niet goed om het niet te doen. De maatschappij moet/wil weer open, en de maatschappij dat zijn wij. Zo voel ik dat.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 13:42

Ik denk dat ik me er veiliger door ga voelen. Na de eerste misschien een beetje na de twwede heel wat meer. Ik verheug me er al op

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 13:53

Citaat:
Ik heb hetzelfde. Ik heb toentertijd ook die tegen baarmoederhals kanker niet gehad. Maar daar lag minder druk op natuurlijk.

Mijn bezwaar was/ is dat die injectie slechts tegen een deel van de al bekende virussen hielp.
Dan blijft het uitstrijkje toch nodig.
Citaat:
Maar heb nu zoiets van, hoe kunnen ze weten wat dit vaccin op de langere termijn doet?

Het vaccin zelf is in plm drie weken je lichaam uit.
Citaat:
Hoelang werkt het? Moet ik straks ieder jaar een prik?

Goede vragen.
....nu het antwoord nog.

Een vaccin is een soort homeopathie (dat is gewoon de geschiedenis van de geneeskunde) het 'ding' zet jouw immuunsysteem aan het werk.
Dat merk je soms doordat je een paar dagen wat milde klachten hebt (ik was twee dagen wat moe) - soms merk je niets.

En we hebben momenteel variant Delta. De huidige vaccins beschermen tegen Delta, dus extra vaccinatie voor wie al is ingeënt is niet nodig.
Maar het is mogelijk |( dat de mutatie waar we over een jaar mee te maken krijgen een 'derde prik' noodzakelijk maakt.
Dat weten we niet.
En hoe lang precies de antistoffen actief blijven, weten we ook nog niet.
Citaat:
Ik heb zelf in mijn direct omgeving geen corona meegemaakt. Geen collega's, geen ouders, geen buren.. Dat draagt denk ik ook bij aan mijn twijfel.
Zelf werk ik in een winkel, dus maatregelen heb ik dubbel en dwars op m'n dak gehad, maar qua ziekte, niets.

Ik heb ook in mijn omgeving geen corona meegemaakt (wel op stal een paar besmettingen, maar weinig 'echte' ziekte) en mijn portie gehad mbt de maatregelen.
Maar twijfel aan het nut van deze injectie, nee.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 14:04

Janneke2 schreef:
Een vaccin is een soort homeopathie (dat is gewoon de geschiedenis van de geneeskunde) het 'ding' zet jouw immuunsysteem aan het werk.
Dat merk je soms doordat je een paar dagen wat milde klachten hebt (ik was twee dagen wat moe) - soms merk je niets.

Ehhhh homeopathie is toch echt iets heel anders en gebaseerd op verdunningen waarbij de chemische component niet meer detecteerbaar zijn.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 14:19

future_vet schreef:
Janneke2 schreef:

Ehhhh homeopathie is toch echt iets heel anders en gebaseerd op verdunningen waarbij de chemische component niet meer detecteerbaar zijn.

Nee hoor.
Lees maar eens over hoe de arts Jenner het koepokken'vaccin' (jij weet vast dat vacca koe is) ontwikkelde.

Er zijn idd idiote verdunningen in de handel (1 gram spul in het IJsselmeer), maar dat is een klein onderdeel.
Er is een soort psychotherapie mbv kruiden, "klassieke homeopathie".
Etc.

Jammer dat de geschiedenis van de geneeskunde zo verwaarloosd wordt.