Gevaccineerden op bokt ?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

brudoe

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 16:57

Ik heb gisteren de spuit gehad. Tot nu toe lijk ik er vanaf te komen met spierpijn in arm en duizelig zijn en vermoeidheid. Mee valler!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 17:48

Nog steeds geen echte klachten, behalve zere arm en vermoeidheid. (2e Pfizer vaccinatie)

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 20:10

Maandag mijn eerste vaccinatie van AstraZeneca gehad. Eerst niks aan de hand, nachts dikke spierpijn, pijn in gewrichten.
Dinsdag middag ineens koud, flinke hoofdpijn en koorts over de 40 graden. Thermometer zei op den duur hi. Beroerd gevoel hebben. Arm die erg zeer deed. Kreeg hem ook niet echt boven mijn hoofd.
Savonds zakte de koorts gelukkig. Vandaag nog een wat zeurende hoofdpijn die wel op paracetamol werkt.
Arm is nog wel wat gevoelig maar kan hem wel meer bewegen.

2e prik is gelukkig in mei. Hoop dat die mee valt.
2 collega’s hebben ook AstraZeneca gehad en ook allebei erg ziek geweest.

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 23:08

Gisteren mijn 2de prik gekregen van Pfizer vaccin..

Afgelopen nacht toch wel wat onwel geweest.. Mijn eten wou maar niet verteren, pijnlijke maag..

Vandaag diezelfde trend verder gezet.. Gans mijn lichaam voelt moe, spierpijn, misselijk, darmklachten..

Deze avond begint het iets op te klaren.
Ach, liever dit dan corona krijgen.. :o

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 23:35

kellykeuhh schreef:
Gisteren mijn 2de prik gekregen van Pfizer vaccin..

Afgelopen nacht toch wel wat onwel geweest.. Mijn eten wou maar niet verteren, pijnlijke maag..

Vandaag diezelfde trend verder gezet.. Gans mijn lichaaaam voelt moe, spierpijn, misselijk, darmklachten..

Deze avond begint het iets op te klaren.
Ach, liever dit dan corona krijgen.. :o

Even ter geruststelling ik had precies hetzelfde! Was 1 halve nacht weer over alleen de misselijkheid bleef nog even een dagje. Maar inderdaad beter dan corona.

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 00:00

Zebrastreep:: Gelukkig. Ik begin morgen alweer aan mijn reeds nachtdiensten.. Ik hoop die week goed in te zetten! :D

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 06:53

Ik gisteren dus de 2e en gisteren nergens last van, nu spierpijn, hoofdpijn, verhoging en rillerig.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:09

Eigenlijk hoor je een huisarts te contacteren vanaf 40 graden koorts voor evtl. sterkere middelen, het kan dan namelijk gevaarlijk worden.
Hoge koorts (40) moet ook eigenlijk echt gemeld worden als behoorlijk zware bijwerking.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 12:10

Heb alleen mijn ID moeten laten zien, voor de rest geloofden ze me op mijn woord :+
Je mag alles ook gewoon op je telefoon laten zien mochten anderen zich dit nog afvragen.

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 12:13

Gisteren mijn tweede prik met Pfizer.
Erna nog 12 km gaan hardlopen en de dagelijkse dingen gedaan, om half negen was ik dan wel klaar om naar bedje toe te gaan. :') Maar prima nacht gehad, geen andere klachten, enkel een stijve arm.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 12:44

Oryani schreef:
Gisteren mijn tweede prik met Pfizer.
Erna nog 12 km gaan hardlopen en de dagelijkse dingen gedaan, om half negen was ik dan wel klaar om naar bedje toe te gaan. :') Maar prima nacht gehad, geen andere klachten, enkel een stijve arm.

Precies hetzelfde hier. Klein beetje blauwe plek gevoel op m'n arm, maar dat was het. Voor de rest nergens last van gehad.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 20:42

De tweede nacht had ik echt pest veel last van m'n arm. Maar ja alles beter dan echte corona. Verder geen klachten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 21:57

Ik heb hem nog niet gehad.
Maar dinsdag zijn ze begonnen in mijn instelling met het vaccineren van een deel van het zorgpersoneel met AZ.
Veel collega's hebben klachten van duizelig, hoofdpijn, koude rillingen of koorts. Wel na 24 uur zijn de klachten weg, wat ik tot nu toe heb gehoord.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 23:33

Electra63 schreef:
Maar dinsdag zijn ze begonnen in mijn instelling met het vaccineren van een deel van het zorgpersoneel met AZ.
Veel collega's hebben klachten van duizelig, hoofdpijn, koude rillingen of koorts. Wel na 24 uur zijn de klachten weg, wat ik tot nu toe heb gehoord.

Hoe komt het dat jullie nog niet eerder gevaccineerd zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 23:50

Ik heb vandaag de eerste Astra zeneca gehad. Overdag leek het wel mee te vallen, maar jemig, wat voel ik me beroerd. Ijskoud, koppijn, misselijk, dan weer zweten, blegh. Terwijl ik normaal nooit ziek of grieperig ben. :r

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 00:01

Maartje1990 schreef:
Electra63 schreef:

Hoe komt het dat jullie nog niet eerder gevaccineerd zijn?

GGZ en alleen nog maar 2 grote locaties.
Dus maar een deel van het zorgpersoneel en een deel van de cliënten.
En ik begreep dat het 2e vaccin pas over 12 weken wordt gezet.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 01:21

Ah! Oke dan snap ik hwt dacht vvt.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 10:57

Ik ben sinds gisteravond flink beroerd van de vaccinatie. Koude rillingen, spierpijn, hoofdpijn, koorts. Sta nu zwetend en trillend op mijn benen te werken omdat er geen vervanging is.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 11:01

Kimbers schreef:
Ik ben sinds gisteravond flink beroerd van de vaccinatie. Koude rillingen, spierpijn, hoofdpijn, koorts. Sta nu zwetend en trillend op mijn benen te werken omdat er geen vervanging is.

He bah wat vervelend dat je moet werken :(:)

Hopelijk voel je je snel weer een stuk beter!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 11:28

Ai balen Kimbers.. Ik heb me ook ziek gemeld omdat het echt niet gaat. Vervelend dat jij gewoon moet werken :\

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 11:51

Manlief (77) heeft woensdag 2de Pfizer gehad. Hij kreeg advies mee om extra water te drinken een x vlak na de vaccinatie, voor het slapen en andere ochtend 1000mg paracetamol per keer te slikken.
Alleen gistermiddag voelde hij zich niet lekker en heeft 3 uur geslapen. Hij gaat weer goed nu, dus viel 2x erg mee. De 1ste keer ook de dag erna extra geslapen.
Ik teken ervoor.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 20:23

Ik heb gisteren mijn 1e vac gehad met AZ. Eerst nergens last van, maar later op de avond erg veel last van mijn lichaam, moe, hoofdpijn en erg veel last van de geprikte arm.

Heb twee collega's die echt goed ziek zijn geweest, boven de 39 graden koorts etc.

Hoor naar mijn gevoel veel meer bijwerken bij het AZ vaccin. Onze bewoners zijn woensdag allemaal gevaccineerd met Moderna en niemand heeft klachten.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 20:25

Ik heb inmiddels ook gebeld voor de AZ. Ik vind het super spannend! Niet de prik zelf, maar gewoon de vaccinatie. Heb lang getwijfeld. Afspraak staat 17 maart.

Van al m'n collegas die hem gehad hebben zijn er 2 niet ziek geworden, verder iedereen!

Cliënten hebben ook allemaal moderna gehad en daar is inderdaad niemand ziek geworden van de eerste, ik begreep wel dat bij de tweede de kans hierbij wel groter is!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 20:39

Op mijn stageplek is ook met Moderna gevaccineerd volgens mij heeft niemand er last van. Maar inderdaad de tweede vaccinatie kan misschien nog wel weer wat tegenvallen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 20:46

Wij hadden wel 1 cliënt ziek na vaccinatie. Maar wel meer collega's die ziek waren van AZ. Eigenlijk iedereen is er in enige mate ziek van geweest.