superpony schreef:@Mindim, tja, je mag het niet zeggen. Maar ik zie een behoorlijk verschil in niveau hoe ermee wordt om gegaan. Zowel bij jongeren als de midden leeftijd.
En zoals altijd; de mensen die je moet bereiken, ga je niet bereiken. Dat is overal zo.
Maar ook wij zijn het wel zat hoor. Voorgelicht worden, vinden we prima. Als er verandereingen zijn zoals de lock down, luisteren we daar naar. Maar als je 's avonds nog even wil bank hangen gaat het op tv alleen nog maar over Corona. Daar worden we zat van en het gaat ook wel steeds iets meer langs je heen, omdat het echt teveel is.
Waar ik wel ga zitten voor de persconferenties bijvoorbeeld.
En ik baal dat een aantal fb vrienden die ik normaal aardig vind, je doodgooien met allerlei troep over Corona. Ze denken echt dat de mensen die de maatregelen volgen niet zelf nadenken, makke schapen zijn etc. Je wordt echt weggezet als dom.
En het is ook weer veel teveel. Alsof iemand nog leest wat je plaatst als je dat elke dag, de hele dag doet. Echt niet.
Ik hou alles in mn achterhoofd en observeer, maar moet toch ook afwachten.
Ik zie dat niveau ook hoor, luid en duidelijk.
Ik heb social media de deur uitgegaan precies om die reden en dat is niet enkel tijdens corona dat je dat verschil ziet.
Ik heb zo mijn eigen ideeen over of de maatregelen helpen of niet. Ik had maatregelen het liefst regionaal gezien. Ik had ook graag gezien dat niet het hele noorden vol zat van de zomer met toeristen. We waren hier bijna schoon en daarna stegen de besmettingen hier. Restaurants die dicht moesten terwijl er 0 besmettingen waren. Mondkapjes, ik vraag me af of het helpt, avondklok ook. Maar ik doe het gewoon, het is niet veel moeite. Ik snap dan ook niet dat een ander er zo een drama van maakt. Het is tijdelijk en als het het grote geheel nu helpt.
Zo ook met de jeugd, tieners die ik ken weten prima dat hun leeftijd behoorlijk hoog zit in de besmettingen, gewoon door gesprekken met ouders of ouders die hen er op wijzen. We hebben wat studenten in de familie, weten het ook prima, twintigers, zij verkiezen zich onoverwinnelijk op te stellen, zelfs met de info die ze hebben. Eind hebben we ook en die gaan dan weer zeer verantwoordelijk om met de hele situatie. Van tieners begrijp ik het, die zijn nog niet compleet droog achter de oren, van begin twintigers verwacht ik toch iets meer. De volwassenen, tja, daar zit een hele categorie bij waarvan ik denk:serieus?