Zo. Ik heb het hele topic gelezen. Kostte ff tijd haha. Maar zeer zeker de moeite waard. Ik ben erg blij met de berichten van mensen die echt inhoudelijk waardevolle informatie leveren. Thanks!!
Ik ging vrij open het topic in, zo van "goeie vraag, wat zou ik willen?" en het is mij helemaal duidelijk geworden dat ik me liever vandaag dan morgen laat enten
Ik ben normaal gesproken geen risico categorie, maar woon er wel mee samen en door huidige persoonlijke omstandigheden vermoed ik zelf ook geworden. Een gelukje bij een ongeluk zou zijn als ik daardoor met voorrang aan de beurt ben
Ik las dat een aantal mensen al met hun arts gesproken hebben. Ik vroeg me af of dit op eigen initiatief is gebeurd of worden er al mensen in kennis gesteld dat ze straks in aanmerking komen voor de eerste entingen of hoe gaat dat eigenlijk? Hoe weet je of je tot een risico categorie wordt gerekend? Moet je je zelf ergens melden of afwachten?
Met betrekking tot de mensen die niet onderbouwd aangeven dat ze pertinent niet zullen meewerken, tja, ik vind het ook jammer als een mening niet onderbouwd wordt, en lees soms ook opmerkingen waarbij ik denk

maar! Een mening mag je ook hebben puur op basis van een onderbuik gevoel, van wantrouwen ten opzichte van de autoriteiten of gewoon een negatieve instelling. Je bent niet verplicht je mening op degelijke bronnen te baseren.
Dus, ik begrijp geïrriteerde of sarcastische reacties (ik ben er ook heel goed in, reageer soms scherp en directief vanuit emotie) maar ik probeer toch te (leren) respecteren dat iemand nou eenmaal anders in het leven staat.
Tegelijkertijd denk ik: wanneer je het algemene vaccinatie topic leest is er echt 0 respect voor mensen die om wat voor reden dan ook niet willen vaccineren. Ik vind het zorgelijk dat mensen dat niet willen en dat de vaccinatie graad te laag dreigt te worden, en hoewel verleidelijk denk ik dat je niets bereikt met deze mensen voor gek weg te zetten. Meer informatie verstrekken en vertrouwen opbouwen, een beroep doen op iemands solidariteit zet meer zoden aan de dijk denk ik.
En dat is wat ik hier zou willen doen; iedereen die straks de keuze moet maken, wees solidair en laat je inenten voor het collectieve belang!