Depressief zijn in een lockdown

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mirei

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 17:48

Hei , als je naar Noorwegen komt,stuur gerust een berichtje! Kom je gezellig hier langs.. ik woon 4 uur ten noorden van Oslo midden tussen de nationale parken Rondane en Jotunheimen.. fantastische gebergte.. Oslo en omgeving is meer vlak en tja... Een grote stad hier meer natuur, ook om te wandelen! Maar voor nu eerst herstellen van je koorts en aan je sterke persoonlijkheid werken!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-21 18:30

Ah wat een lief aanbod Mirei <3 Dat ga ik zeker onthouden.

Mag ik even klagen? Ik heb het zo gehad met de communicatie hier. Ik zit al wekenlang te sukkelen met het in orde te krijgen van de ziekenhuisverzekering want er is altijd wel iets. Je ben constant afhankelijk van anderen om de papieren te bemachtigen, altijd zo'n gedoe. Had ik niet naar de resultaten van mijn allergietest gevraagd, had ik ze wellicht nooit gekregen want het wordt allemaal gewoon direct naar de dokter gemaild.. Idem nu met mijn bloedtest. Ik zit al de hele dag te vragen achter de dokter maar hij is nergens te bespeuren. Uiteindelijk heeft verpleging even met me gekeken maar die kunnen er niets mee aangezien het zeer specifieke waarden betreft. Met andere woorden weet ik nog altijd niet wat er aan de hand is. Buiten het feit 'Ja, het zal wel niet erg zijn anders had je het geweten' 8)7 Ben je wat mee zeg, als je je fysiek echt helemaal k*t voelt. Ik wil gewoon antwoorden en die onzekerheid en dat eindeloos geduld moeten hebben maakt me gek, dat weten ze hier nochtans maarja.

Enfin.. Ik ben ondanks ik me niet helemaal 100% voel toch naar mijn sessie bij de psycholoog gegaan waarbij we de resultaten van de MODI hebben besproken. Heel interessant allemaal en ik kon me er zeker en vast in herkennen.

Ik heb sinds gisteren ook een nieuwe buurman die de hele tijd luid praat en loopt te roepen wat ik echt niet gezellig vind, bezorgd me door mijn hoogsensitiviteit ook weer stress jammer genoeg. Ik kan mijn koptelefoon wel opzetten maar heb uiteraard ook geen zin om dat de hele dag te doen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 18:36

Ja hoor Kaat, klaag jij maar gerust hier in het topic. Het valt allemaal immers ook niet mee :knuffel:

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 19:39

Natuurljjk moogde klagen! Gij moogd da :D

Ffff ja das overal met alles zo..gemoet altijd overal achter vragen , want zelf doen ze niks. Heel frustrerend idd ,ik hb ook al lopen vloeken {:)-:( en idd zeker adde wil weten wrm je je zo voelt. Tis zwz iets e.

Wel goed dat u gesprek wel aangenaam was e. <3

Nieuwe mensen kan altijd tegen vallen. Das ook een reden wrm ik ni kon slapen deze nacht. Door nieuwe mensen _-:(
Ist er niemand die hem kan doen zwijgen... kan idd best irritant zijn

Kaatastrof

Re: Depressief zijn in een lockdown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-21 13:35

appelflap ik heb het ZO GEHAD met mannen die me aanstaren. Zijn er hier weer 4 nieuwe, allemaal drukke oudere mannen die mij zo veel stress en paranoïa bezorgen. Zat ik te helpen met de schoonmaak in de leefzaal krijg ik direct weer dingen naar mijn hoofd gegooid als
'Hier zie, die mooie vrouw die ik nog niet zo veel gezien heb' en (terwijl er een alarm af ging) 'Ah luister, het alarm gaat af omdat er een mooie vrouw aanwezig is'

Sorry maar ik word echt niet vrolijk van zulke 'complimentjes' als het van een vieze oude man komt, zeker niet na de gebeurtenissen van een paar weken geleden. Wil effe janken.. Laat me toch allemaal gerust..

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 14:02

:knuffel: vervelend dat Kaat. Herkenbaar vanuit mijn jeugd. Ik had het ook zo gehad met al die complimentjes en gezeur aan mijn hoofd. Ik vrees dat je daar weinig aan kunt doen meid. Althans ik heb die "sleutel" nooit gevonden. Een troost, als je ouder wordt dan gaat het over. Ik kan meestal erg rustig (nog niet altijd) mijn "ding" doen. Dat is dan weer het voordeel van 60++ zijn _O-

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 14:43

Ik snap dat je je niet fijn voelt bij zulke opmerkingen :(:)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 15:00

:(:)
Sterkte meis, ik vind het ook appelflap.
Je hebt al stress van jezelf (te veel, dus) en dan dit er nog eens bij. _-:(

Laat de staf ze maar opvoeden!

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 18:21

Kunt de verpleging keer reageren...
Ja mannen zijn kinders e kaat ,domme gasten :evaw:

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 19:39

Daar moet de verpleging echt wat aan doen, jij moet je veilig kunnen voelen en zulke opmerkingen kunnen echt niet.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 20:05

Dammie schreef:
Daar moet de verpleging echt wat aan doen, jij moet je veilig kunnen voelen en zulke opmerkingen kunnen echt niet.

Dit dus! Zo slecht dit.
Sterkte

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-21 20:19

Ik heb het kort met de psychiater besproken maar die heeft er niet veel mee gedaan eigenlijk.. Vooral gefocust op mij door rollenspeltherapie te proberen (wat overigens echt niet leuk was en hij vond het zelf ook niet geslaagd dus hij heeft me nog een sessie vrijdag cadeau gedaan daarom :') ) . Hij kan natuurlijk ook niet veel doen aan de externe factoren hier nu. Mijn individuele begeleider had vandaag zijn laatste dag en is er pas weer over 4 dagen denk ik.. Momenteel niet echt een andere verpleegkundige waar ik een goede band mee heb.

Bij het avondeten ben ik het gewoon afgestapt met mijn bord. Ik kon er niet meer tegen. Verpleegster is me dan komen opzoeken en zat me helemaal te betuttelen. Goed bedoeld maar zo werkt dat niet bij mij. Sowieso is zij de verpleegster waar ik echt het minst mee heb dus dan heb ik al helemaal geen zin om te praten..

Ohja ik ben positief voor Epstein-Barr. Mononucleose dus zoals gedacht.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 20:22

Citaat:

Je bent me kwijt. Wat bedoel je hiermee?

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 20:38

Ffff beu dat,hebt al zoveel aan u hoofd :(:) ... veel rusten maar dan.. Is belangrijk he knuff !

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-21 20:53

pien_2010 schreef:
Citaat:

Je bent me kwijt. Wat bedoel je hiermee?

Klierkoorts, kusjesziekte. Het heeft zo veel namen. Komt heel veel voor, maar ik ben één van de gelukkigen die niet asymptomatisch is, helaas.

Heb nu toch even een verpleger aangesproken over mijn mannenfrustraties en ze gingen er een beetje op letten, maarja, voorlopig is de boodschap dat ik maar weer veel op mijn kamer blijf. Ik kan nu toch niet sporten, dat kan mijn lijf niet aan. Ik ben daar straks meegeweest naar de winkel en dat was in totaal een halfuurtje stappen. Op de moment zelf lukte het allemaal prima maar achteraf wel k.o. dus heel lastig te doseren allemaal..

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 21:04

:knuffel: balen. Hou je haaks!

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 21:26

Hey Kaat,
Stille meelezer, wil nu toch even reageren.
Ik was als 18jarige opgenomen op een afdeling met veel mannen, jong en oud, ik was in ieder geval de enige dame (en een aantal 60plussers)
Er werden opmerkingen gemaakt en er werd gestaard. Achteraf best wel een bevestiging voor het trauma dat er al was.
Wat ik wil zeggen: geef dit aan bij de verpleging. Jij dient je veilig te voelen en de verpleging dient daar voor te zorgen.

Dikke knuffel :knuffel:

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 21:36

Kaatastrof schreef:
Bij het avondeten ben ik het gewoon afgestapt met mijn bord. Ik kon er niet meer tegen. Verpleegster is me dan komen opzoeken en zat me helemaal te betuttelen. Goed bedoeld maar zo werkt dat niet bij mij. Sowieso is zij de verpleegster waar ik echt het minst mee heb dus dan heb ik al helemaal geen zin om te praten..

Balen van de Pfeiffer /Epstein Barr/ kusjesziekte etc.
'Dat komt er ook nog eens bij...'

En groot gelijk dat je de benen nam - er zijn grenzen!
Als ze dan nog komt om jou te troosten, allah - maar betuttelen klinkt bijna alsof jij dingen fout zou doen...!
Goed dat je het nogmaals hebt aangekaart!

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 19:16

Hey hey tis hier stil :( ... alles oké kaat? Aant genieten van de sneeuw vandaag? <3

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-21 21:49

Hey Candy. Geen nieuws is goed nieuws zoals ze vaak wel eens zeggen. :)

Het gaat redelijk goed met mij. Ik heb een paar dagen geleden echt een moment van enlightenment gehad en sindsdien ook geen zelfdestructief gedrag meer vertoont. Laatste gesprek met psychiater was ook goed en constructief. Ik denk dat ik eindelijk in het actie gedeelte zit want na een ongelofelijk fijn weekend thuis ben ik er zeker van: ik ben klaar. Mijn onzekerheden van wat er precies aan de hand met me was zijn weg. Ik weet mijn diagnose nu, ik ken de plan van aanpak en mijn verdere traject is reeds uitgestippeld - de onzekerheid dat mij zoveel instabiliteit veroorzaakt heeft waardoor ik in een zware depressie terecht kwam is nu deels weg want ik weet wat er komen zal. Dat geeft mij rust in mijn hoofd.

Het doel is dus dat ik ga bekijken of ik komende week op lang weekend mag en indien dat goed gaat, uiteindelijk naar huis mag. Ik zie het niet meer zitten om hier nog 2 a 3 maand te blijven. Er zijn hier namelijk nu jùist veel factoren die mij triggeren en stress bezorgen terwijl dit thuis niet het geval is. De initiële triggers waren ook niet vanuit mijn thuissituatie, het waren externe zaken die zich begonnen op te stapelen. Het feit dat ik thuis zat en niks te doen had zonder zekerheid over de toekomst voedde mijn melancholie alleen maar waardoor ik uiteindelijk naar beneden tuimelde.

Maar ik besef ook dat ik niet genezen ben. Bijlange niet. De issues heb ik nog altijd maar ze bevinden zich nu weer meer op de achtergrond. Dus als ik naar huis ga, dan is het sowieso niet zonder begeleiding. Ik ga eens contact opnemen met mijn psychologe destijds om te bekijken of zij mij terug wekelijks kan begeleiden tot ik naar Gent ga. Wat ook belangrijk is, is dat ik voldoende contact probeer te behouden met mensen rondom me en me bezighoudt met nuttige dingen zoals lezen, tekenen/schilderen, yoga/meditatie, de paarden,.. Daarvoor had ik al een whiteboard klaar staan om voldoende routine in te bouwen in mijn dagdagelijkse leven. Vooral zien dat ik op tijd ga slapen zodat ik niet terug overweldigd wordt door de lange, stille, eenzame nachten zal belangrijk zijn. Alleen heb ik het hier - zelf ondanks mijn klierkoorts momenteel - ook moeilijk om voor middernacht te gaan slapen := Om één of andere reden besluit mijn brein dan om lekker actief te zijn en over 1001 nutteloze dingen na te denken waardoor ik moeilijk in slaap geraak..

Enfin, ik heb echt genoten van mijn weekend. Ik was wel niet alleen, dus dat zal ook nog afwachten zijn wat dat geeft maar mijn gezin is nu ook op de hoogte van mijn problematiek en zij staan ook 100% achter me. Het is nu gewoon aan mij om tijdig aan te geven als het me te veel begint te worden.

Hier nog een foto van een gele Tinker in de miezerige sneeuw die hier in het centrum van Belgistan gevallen is.

Afbeelding

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 22:02

Kaat , ongelooflijk super !!! Dat je je goed voelt. En idd blijven gaan e . Ge zijt een topper! <3 En super dat je een fijn weekend hebt beleefd met je gezin. <3
Ben blij voor jou meis! :(:)

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 22:18

Wat goed en fijn dat je je wat beter voelt. Terechte kanttekening natuurlijk, je bent er nog niet, maar het feit dat je je nu beter voelt is al heel wat waard +:)+
Ga zo door!

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 22:21

Wow, wat een goed nieuws! Ik zag je maar steeds in rondjes draaien, vaak wel kleine stapjes maken maar toch telkens weer een terugval, en ik dacht: die is voorlopig nog niet weg. Goed nieuws komt net zo plotseling als slecht nieuws...

Wat die sneeuw betreft zijn wij in (het midden van) Nederland toch beter bedeeld. Dit trof ik vandaag in mijn dorp aan (er kropen ook echt kinderen in en uit!).
Afbeelding

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 22:23

Hartstikke goed meis...!

Duidelijkheid zet (op zijn Hollands gezegd) zoden aan de dijk.
En dan ben je er nog niet - maar weet je in grote lijnen hoe en wat.
Dat scheelt stukken! *\o/*

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 22:27

<3 fijne en goede update!