Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ontherun

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 11:31

Die matten moet ik nog altijd bestellen :+ Ik heb zo’n beetje van dezelfde winkels haha! Bankje hier ook van decathlon, ik ben echt geen fan van ze maar dit is toch vrij degelijk voor thuis gebruik. Maar je moet geluk hebben met het rek inderdaad, ik had hem op een gegeven moment en vlak daarna was ie alweer uitverkocht O:) bevoorrading is dramatisch bij hun.

En ja, ook gewoon de aanwezig van andere mensen begin ik te missen _O- ik moet zeggen dat ik mezelf over het algemeen wel vrij goed kan pushen, maar toch.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 11:55

Ik ben nog steeds heel blij dat we met Crossfit lekker buiten kunnen trainen :D !
Daarnaast doe ik ook wat online live lessen, dus echt dat je via Zoom ofzo traint. Een filmpje nadoen van YouTube werkt niet zo bij mij.

Nu sinds begin maart mijn eten weer echt aan het tracken en beter op aan het letten. Wel op een leuke gebalanceerde manier, dus ook af en toe wat snoepen. Maar afgelopen maand eindelijk 2,5 kilo afgevallen dus ik ben heel blij :D .
Nu volhouden zo *\o/*

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 12:01

Lekker bezig allemaal!

Ik wil ook echt een home gym uiteindelijk, mijn vriend en ik kopen over een jaar of 3 waarschijnlijk het huis van mijn ouders en we hebben de garage/tuin gym al helemaal gepland :+ We wonen nu in een appartement dus momenteel is het helaas echt niet handig. Hoewel ik toch ook de sfeer van een fijne sportschool wel zou missen denk ik, dus ik zou daarnaast ook wel een lidmaatschap willen hebben.

Ik voel me vandaag net een kind dat op schoolreisje gaat. Ben helemaal hyper en heb alles al klaargelegd voor vanavond :')

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 12:14

Ik hou Decathlon goed in de gaten voor het rek. Hopelijk heb ik ook een keer geluk ermee!

Goed bezig Josien_! Ik kan me voorstellen dat live beter werkt dan via een Youtube filmpje. Buiten trainen vind ik ook helemaal niet verkeerd! :D

Mooie plannen Eulogy. Wij komen ook van een appartement, dus nu kan het eindelijk. Ik zou de sportschool ook wel gaan missen als ik alleen thuis zou trainen. Het voelt ook altijd vertrouwd dat ik steeds dezelfde mensen tegen kom, ook al kennen we elkaar eigenlijk niet of nauwelijks. :')
Veel plezier straks!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 14:47

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 11:44

Goed bezig Sem! Al gebruikt?

Hier schommelt het een beetje, was bijna 5kg afgevallen de afgelopen twee maanden. Maar de afgelopen 2 weken weer zo'n 2kg aangekomen ivm weekendje weg, wat leuke uitjes en het maandelijkse feestje :Y) .
Vanaf vandaag weer streng alles invoeren want anders gaat er stiekem toch snel te veel in O:) .

Vanaf afgelopen week kunnen wij ook weer 3x in de week crossfitten buiten dus dat is top :D !

Hoe gaat het met de rest hier?

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 13:03

Dat is fijn 3x!:) En goed bezig in eerste instantie! Die 2 kilo kunnen ook grotendeels vocht zijn, dus bij even opletten moet het er snel weer af zijn :)

Hier gaat het qua sporten erg goed :) Wij kunnen iedere dag komen trainen, dus dat is heel fijn. Ben de afgelopen tijd bezig geweest met een handstand obstacle course. Oftewel een aantal jerk boxen achter elkaar en daar dan een trap van gemaakt van ongeveer 4meter lang. Echt heel leuk om te doen :)
Daarnaast had ik vorige week opeens een legless rope climb, die had ik totaal niet verwacht (we klimmen nu bijna nooit want teveel gedoe), maar blijkbaar zijn m'n schouders stuk sterker geworden :)

Ook ben ik nu een bar muscle up programma aan het volgen. Officieel duurt die 6 weken, maar gok dat dat te snel is. Dus kijk gewoon hoe het gaat en of ik verder ga naar de volgende les of nog een dagje hetzelfde doe (ik doe het voor de les voor mijzelf).
Mijn ultieme doel zou zijn een bar muscle up kunnen voor half juni. Dan is het precies een jaar geleden dat ik na 6 jaar niks doen weer ben gaan sporten. Alleen is het te kort dag gok ik.

Qua eten ben ik de laatste tijd zo slecht bezig. Ik heb gewoon altijd honger. Nu heb ik ook een paar keer 2x per dag getraind en denk dat ik dan gewoon te weinig eet. Vandaag is nog een slechte dag, maar vanaf morgen ga ik mijzelf echt een schop onder m'n kont geven. Sixpack is licht zichtbaar en dat met teveel chocola en pizza.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 13:20

Ik ben vorige week weer begonnen met sporten. Bij mijn sportschool kon het niet, hebben enkel circuittrainingen buiten. Maar kwam langs andere sportschool rijden en zag dat ze buiten grote tent hebben met apparaten en materialen. Dus ben vorige week overgestapt. Kan nu weer 4 keer per week mijn schema volgen <3

Rustig aan begonnen, doel is 4x per week, maar eerste weken wel even stuk omlaag in gewichten om ritme wel erin te kunnen houden. Daarnaast is halfjaar niet trainen ook wel een aanslag op mijn hypermobiele lichaam, met ook in dat halfjaar nog m’n hele bekken rechtgezet. Dus even goed opletten om blessures te voorkomen. Maar het is zooo lekker om weer aan de slag te kunnen

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 13:28

Heerlijk! Snap wel dat je meteen bent overgestapt :)
Ja dan echt voorzichtig weer opbouwen en niet teveel doen, maar dat je gewoon weer aan de slag kunt is al een hele stap vooruit :)

Denk dat de sportscholen met een tent ook echt goede zaken doen (is niet altijd mogelijk natuurlijk). Ik weet dat er bij onze box erg veel nieuwe leden bij zijn gekomen, omdat wij wel een tent hebben en andere boxen maanden niks hebben aangeboden.
Nu moeten wij ook echt dankbaar zijn hoor. Maandag was toen de persconferentie. Dinsdag konden we niks doen. Woensdag en donderdag hebben we toen buiten de les gedaan en vrijdag stond er een mega festivaltent.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 13:41

Ik ben echt heel blij inderdaad dat ik gewoon weer kan trainen :) Zijn niet veel sportscholen hier met een tent oid, volgens mij mocht dat trouwens ook niet.

Travel_me, met zoveel trainen zul je inderdaad wel gewoon heel veel moeten eten, niet zo gek dan als je honger hebt.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 15:03

Travel_me schreef:
Dat is fijn 3x!:) En goed bezig in eerste instantie! Die 2 kilo kunnen ook grotendeels vocht zijn, dus bij even opletten moet het er snel weer af zijn :)

Hier gaat het qua sporten erg goed :) Wij kunnen iedere dag komen trainen, dus dat is heel fijn. Ben de afgelopen tijd bezig geweest met een handstand obstacle course. Oftewel een aantal jerk boxen achter elkaar en daar dan een trap van gemaakt van ongeveer 4meter lang. Echt heel leuk om te doen :)
Daarnaast had ik vorige week opeens een legless rope climb, die had ik totaal niet verwacht (we klimmen nu bijna nooit want teveel gedoe), maar blijkbaar zijn m'n schouders stuk sterker geworden :)

Ook ben ik nu een bar muscle up programma aan het volgen. Officieel duurt die 6 weken, maar gok dat dat te snel is. Dus kijk gewoon hoe het gaat en of ik verder ga naar de volgende les of nog een dagje hetzelfde doe (ik doe het voor de les voor mijzelf).
Mijn ultieme doel zou zijn een bar muscle up kunnen voor half juni. Dan is het precies een jaar geleden dat ik na 6 jaar niks doen weer ben gaan sporten. Alleen is het te kort dag gok ik.

Qua eten ben ik de laatste tijd zo slecht bezig. Ik heb gewoon altijd honger. Nu heb ik ook een paar keer 2x per dag getraind en denk dat ik dan gewoon te weinig eet. Vandaag is nog een slechte dag, maar vanaf morgen ga ik mijzelf echt een schop onder m'n kont geven. Sixpack is licht zichtbaar en dat met teveel chocola en pizza.

Wow goed bezig!
Ik was in maart 2020 met Crossfit begonnen, maar heb veel minder progressie gemaakt dan jij.
Maargoed ik train ook 2/3x per week dus dat is wel anders :D ! Hier ook veel geluk dat we een tent buiten hebben, maar wij mogen nog niet vrij trainen en alles moet buiten. Daar hebben wij geen rek oid staan om muscle ups etc. te oefenen.
Verder denk ik dat je met zo veel trainen ook gewoon echt veel meer moet eten. Misschien geen chocolade, maar iets voedzamere producten {:} .

Wat fijn Linoleum! Dat is het wel waard om over te stappen, kun je lekker aan de slag weer.

@Eulogy oh ja jullie mogen weer lekker naar de sportschool toch? Fijn zeg :D .

Vandaag heb ik trouwens een beetje rugpijn. Deels van de Snatch training gisteren, maar ook van de eerste crossles sinds een jaar weer met paardlief *\o/* .

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 18:02

Zoveel moeten eten lijkt me trouwens wel serieus vervelend, m'n vriend probeerde een paar maanden actief aan te komen (hij is 1.94m en was al 110kg) voor rugby en hij at echt constant :') Hij werkt ook wel in de zorg dus hij loopt ook veel, en dan nog trainen, dus is denk ik wat dat betreft wel vergelijkbaar met Travel_me. Ik zou dan deels ook gewoon calorieen vullen met "ongezonde" calorieen, of snelle khd, rondom je trainingen.

Ja, sportscholen zijn hier inderdaad alweer 3 weken open vandaag! :) Dit keer was het makkelijker om opnieuw te beginnen, ben inmiddels het opnieuw opbouwen denk ik ook gewend? :+ Zit inmiddels deze week weer op 4x5 @75% (115kg deadlifts, 90kg squats en 45kg bench) en dan volgende week een deload en daarna "echt" beginnen.

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 18:34

Hier helaas al sinds het sluiten van de sportscholen stilstand in alles, en ik hoop ook écht dat ze heel binnenkort weer open gaan. Ik ben zwaarder geworden en m'n spieren zijn afgenomen dus er is werk aan de winkel. :j

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 18:53

@Josien: Thanks! :) Ben ook echt heel blij met hoe het gaat. Denk dat daar dan ook wel echt verschil in zit. Ik train wel 6-7 dagen sws per week en doe ook voor en na de les nog extra dingen oefenen. Maar ik heb ook vrij weinig verder te doen, dus dat scheelt ook :)
En iedereen heeft z'n eigen progressie, das ook mooi om te zien :)
Ah ja wij mogen alleen in het weekend vrij trainen, maar als het mooi weer is overleg ik vaak even en kunnen we een paar matten buiten de tent leggen en kunnen we zo in de avond nog wat techniek trainen. Wij hebben een rek buiten staan (hele jaar), dus dat is heel fijn
Qua eten heb je gelijk! Moet gewoon meer nemen maar dan gezondere dingen :) :)

@Eulogy: Dat snap ik, echt heel fijn dat jullie weer gewoon normaal kunnen trainen :)!
En qua eten, ja ik was heel erg van alles tracken maar heb dat losgelaten. Alleen ga ik nu telkens voor de ongezonde dingen. Dus ik denk dat ik weer even alles ga bijhouden, maar dan niet met een vast aantal calorieën maar gewoon tot m'n lichaam aangeeft dat ik vol zit.
Ik deed hiervoor 3100 eten, maar kreeg dat gewoon niet weg aan gezonde dingen + kwam nog niet aan..... Dus ik zal wel ook nog voor af en toe een snoepje enzo gaan, maar moet wel weer beter m'n best doen.
Lekker cijfers! Echt sterk!!

@Rawr: Ahh das echt balen! Ik ben bang dat het nog wel een aantal weekje duurt, maar hopelijk kunnen we snel weer naar binnen!

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 12:20

Hier is alles stom...
Gisteren weer een spuit gekregen in mn slijmbeurs ontsteking, dit keer met echo begeleiding dus echt er in
Door de pijn er aan laatste weken ook niks gedaan, mocht niet extra forceren en nu ook 6 weken niet tot aan de controle
Helpt dit niet, waarschijnlijk opereren helaas

Fijn dat de meesten (thuis) lekker aan de slag zijn en kunnen, goed bezig!!!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 22:40

Mag ik mij ook melden :D vanaf oktober aan het crossfitten gegaan, eerst 2x in de week en vanaf vorige week dit opgevoerd naar 4x per week. Inmiddels 14 kg afgevallen :D

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 07:31

@Joanne: Wat balen! Hopelijk werkt dit wel, want met opereren ben je waarschijnlijk er ook lang uit :(

@Steffi: Welkom! Lekker bezig! Verslavend heh crossfit XD

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 14:09

Joanne, wat vervelend zeg. Is het inmiddels al wat beter, merk je verschil?

Ik heb gister 1RMs getest, niet helemaal volgens plan want ik had er niet echt naartoe gewerkt, maar we wilden zien waar ik stond na 4 maanden niet trainen. Ik heb alleen een (goed :+ ) filmpje van mijn squats, hoopte op 120kg maar ben hier blij mee voor nu, zonder opbouw en zo https://www.instagram.com/p/COnr-vyDof8 ... y732olubfi

Bench was 57.5 en deadlifts 135, minder dan m'n PBs maar goed, komt vast snel weer goed :D

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 14:21

Knap hoor.
Ik heb boven de 50 al moeite en vrees.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 14:44

Wauw hoge getallen! Echt knap!! Vooral na zolang niet normaal kunnen trainen :)

Ik heb deze week 2 doelen kunnen afstrepen. Ik wou 5 meter handstand walk kunnen, maar bleef telkens hangen op 3,5 meter. Vooral omdat ik niet ademhaal onderweg en ja dan kom je niet verder. Dus probeerde nu wel adem te halen. Gaat wat ongecontroleerd (maar ja je staat ook op de kop), maar toen liep ik opeens 6 meter :)

En vandaag hadden we geen zin in een buddy wod, dus we besloten om voor onszelf te trainen. Eerst snatch 1 kilo erbij (dit is voor mij qua schouder mobiliteit een moeilijke oefening). van 44 naar 45 kilo. En daarna wou ik heel graag 60 kilo clean halen (was 59). Dat lukte ook en 62 en 64 gingen ook nog. Dus uiteindelijk 5 kilo erbij in een 2 weken tijd :)

Nu hopen dat we deze week te horen krijgen dat we weer gewoon naar binnen mogen.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 13:18

Welkom Steffi! Wat leuk en goed bezig :D !

Jeetje Joanne, wat vervelend die slijmbeurs ontsteking. Hoe gaat het nu?

Eulogy; nou inderdaad knap hoor die gewichten na zo lang niet kunnen trainen!

@Travel_me: mooie doelen hoor! En ook heel knap. Dat blijven ademen is soms nog heel moeilijk he :D .

Ik hoop ook dat we snel weer naar binnen mogen!
Het buiten trainen vind ik op zich heerlijk, maar het beperkt wel. Wij kunnen niets aan het rek doen en bijvoorbeeld squatten ook wat minder zwaar omdat je dat gewicht eerst van de grond omhoog moet zien te krijgen :Y) .

Hier inmiddels bijna 5 kg afgevallen *\o/* . Moet binnenkort nog even progressiefoto's maken, want ik zie zelf geen verschil :+ .
Deze week ook 3 dagen na elkaar trainen, normaal heb ik er altijd minimaal een dag tussen zitten. Komt even zo uit in verband met een weekend weg met paard.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 14:56

Zo maar echt. Ik vind ademhalen nog wel een ding hahaha.
Oh dat is wel oprecht oliebol! Dan hebben wij het wel goed getroffen. Wij kunnen met 6 aan het rek buiten. En anders hebben we nog losse stands die we buiten kunnen zetten :)
Ik vind buiten trainen opzich ook wel fijn, maar binnen scheelt echt veel tijd qua klaarzetten en het rek is fijner. Plus buiten loopt bij ons iets af qua asfalt.

Wauw echt netjes! Je zou zeggen dat je het wel moet zien :) Maar foto's vergelijken is altijd wel een goeie :)

Ik heb vandaag nog een doel kunnen afstrepen. 70 kilo frontsquat. 71 lukte ook nog, maar daarna moesten we door. En ben een stukje dichter bij mijn bar muscle up. Hij lukte vandaag voor het eerst met een rood elastiek. Wel stom, want die ervoor zonder elastiek waren veel netter, maar kwam ik niet boven (dat terwijl mijn heupen hoger kwamen dan met). Moet dat laatste stukje even snappen

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 21:04

Wauw Eulogy wat een gewichten met Squatten, wat knap :D!

wat knap Josien! Hoeveel kg wil je er nu nog af hebben?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 21:09

Welkom SteffiiY!

Josien, dat lijkt me inderdaad heel erg beperkend in wat je kunt doen! Hoorde volgens mij net dat binnenkort de sportscholen ook daar weer open mogen, dus dan kun je weer? :D

Jullie allemaal trouwens, fijn!

Travel_me, gefeliciteerd met je PB :D

Ik heb deze week een deload, ik moet m'n ego dan altijd zooo aan de kant zetten :')

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 21:41

@Eulogy: THX! Hahaha ja dat snap ik wel, maar aan de andere kant is het wel goed voor je en ga je na zo'n week weer volle vaart vooruit :)

Ik heb vandaag weer 2 doelen afgestreept :) 3 chest to bar achter elkaar kunnen ennnn mijn eerste bar muscle up is gelukt. Netjes mwah, wel met chicken wing, maar zonder klimmen :)
Nu een stapje terug en in etappes oefenen :)

En nieuwe doelen stellen want mijn lijst is bijna afgevinkt XD