Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 19:38

Cowboy55 schreef:
Morganlefay schreef:

Dus ik had dit al sinds 1983 kunnen weten?!?!?! Shyte ben je eens een avondje stoned mis je meteen vitale info voor de rest van je leven.......

Voor de goede orde, loop al een tijdje mee en mijn favo wat betreft DVD'tjes en Bluetjes is SF en Fantasy. :+

kimmie261

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 20:03

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 20:10

Soms vind ik het gewoon knap waar mensen mee komen weet je dat.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 20:49

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 20:58

kimmie261 schreef:

Eigenlijk heel triest deze mevrouw zit helemaal vastgezogen in een nep realiteit. Heel wantrouwig naar alles en iedereen. Ik denk dat zulke mensen toch ontstaan door een niet veilige hechting met de ouders te hebben opgebouwd als kind zijnde. Eigenlijk lijkt het toch wel steeds meer dat dat soort mensen kampen met een stoornis of bepaalde trauma's van het verleden.

Contact met buitenaards wezen en entiteiten lijkt mij toch wel een vorm van schizofrenie. Nu geloof ik ook wel dat mensen geesten kunnen zien of daarmee kunnen communiceren of daar gevoelig voor zijn. Maar zodra er buitenaardse wezens bij betrokken worden betwijfel ik dat direct. Zoals mevrouw omschrijft 'intense onvoorwaardelijke liefde' van een 'boodschap van buitenaf'. In wezen wil ieder mens intense onvoorwaardelijke liefde in zij zijn of haar leven. Waarschijnlijk verlangt deze mevrouw daar ontzettend aan omdat ze dat gemist heeft in haar jeugd of nooit ontvangen heeft van anderen.

Wel maakt deze mevrouw net zo goed misbruik. 300.000 abonnees valt echt wel een bedragje mee te verdienen en dat weet deze mevrouw ook zeker wel. Clickbait verdient leuk en helemaal dingen met angst lijkt altijd goed te 'verkopen'.

Maar complotdenkers zijn in mijn ogen wel een gevaar voor de samenleving. Door het wantrouwen en soms stemmen horen kunnen gekke situatie's ontstaan. Denk aan de mensen die iemand vermoorden en dan bij de rechtszaak zeggen dat ze werden 'aangestuurd' door een stem in hun hoofd. Ik denk dat we teveel mensen hebben in deze samenleving die eigenlijk hulp nodig zijn. En ja ook de zware complotdenkers horen daar in mijn ogen onder. Lijkt mij niet gezond om altijd zo wantrouwig en angstig te zijn.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 21:03

Marjo schreef:
Ik las van de week wat er echt aan de hand is.

Reptilianen. Een ruimteras wat al sinds de dinotijd op aarde ronddwaald maar alleen in 5D te zien is. Deze reptilianen houden ons in 3D zodat wij ze niet zien. Ze zitten verweven in de elite van de wereld. En omdat we de laatste tijd in de buurt kwamen van 4D en 5D hebben zij het coronavirus bedacht zodat we weer teruggaan naar 3D :j .

Ik zuig het niet uit mijn duim hoor! Dat heeft iemand anders al gedaan.

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 1796160899

Ik dacht dat ik alle onzin al gelezen of gehoord had, maar dit is echt geweldig :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 21:12

Ossebaart heeft er een flink verdienmodel van gemaakt hoor. Net als Frank Ruesink , die vraagt ook elke keer om donaties om de volgende instantie voor de rechter te dagen en de boeken zullen wel niet lang op zich laten wachten.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 21:39

Voor Ossebaard is het gewoon een verdienmodel, ik vraag me af in hoeverre zulke mensen zelf ook geloven wat ze beweren en in hoeverre het gewoon bewuste oplichting is.

Maar dan moet ik wel weer zeggen dat de verlichting van die geesten wel weer meevalt als ze niet verder dan vijf dimensies komen. In de non Euclidische meetkunde doen ze het gewoon met oneindig veel dimensies en dan begint het pas echt leuk te worden.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 22:02

Wat heeft dit allemaal in godsnaam te maken met het in twijfel trekken van bepaalde corona maatregelen? Beetje kinderachtig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 22:02

Ik vind het maar lastig met die dimensies. Maar het idee dat ik reptilianenvoer ben lijkt me wel plausibel. Mijn man heeft dat diep van binnen namelijk altijd al geweten, want hij zegt vaak dat ik een lekker hapje ben. O:)

Maar nu serieus: wat alle complotties,(de hele milde en de hele bizarre) gemeenschappelijk hebben, is dat ze denken dat er een machtselite is die op slinkse wegen hun leefwereld stuurt en die het slecht met ze voor heeft. Zo weinig vertrouwen in de wereld waarin je leeft lijkt me erg angstig. Eigenlijk lijkt het me gewoon heel erg naar om zulke gedachten te hebben.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 22:14

Jildau schreef:
Wat heeft dit allemaal in godsnaam te maken met het in twijfel trekken van bepaalde corona maatregelen? Beetje kinderachtig.

Dus we moeten alle conspiracies maar super serieus bespreken, hoe belachelijk ze ook zijn?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 22:30

Jildau schreef:

Als je die mensen serieus neemt, dan sterk je ze ook nog eens in de gedachte dat hun ideeën zinnig zijn. Sorry, dat zijn ze niet en dan kan je ze het beste ook als onzinnig afdoen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 22:32

Karl66 schreef:
Jildau schreef:

Als je die mensen serieus neemt, dan sterk je ze ook nog eens in de gedachte dat hun ideeën zinnig zijn. Sorry, dat zijn ze niet en dan kan je ze het beste ook als onzinnig afdoen.

Maar niet alle mensen die demonstreren tegen bepaalde maatregelen tegen Corona zijn aanhanger van deze groeperingen (en andere theorieën)
Dat is volgens mij wat Jildau zegt.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 22:59

Ja dat is precies wat ik bedoel. Enorm offtopic lijkt me?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 23:03

Jildau schreef:

Totdat je in je 5e dimensie wordt opgegeten door een reptiliaan omdat je dank zij 5G en je verloren aluminium hoedje zichtbaar bent. Verder heb je natuurlijk gelijk.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 23:04

Alleen gaat dit topic over de mensen van viruswaanzin, die na een namiddag googlen denken dat ze beter weten welke maatregelen wel en niet effectief zijn dan de mensen, die na een jarenlange studie en vaak nog meer jaren onderzoek, met veel mitsen en maren denken te weten wat verstandig is. En dat zijn mensen die je dus vooral niet het gevoel moet geven dat we ze ook nog serieus nemen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 23:06

Jildau schreef:

Het is niet off-topic.
Zij hebben allen gemeen, dat het allemaal wel meevalt met het virus en dat er duistere machten zijn, die dit veroorzaken ;). En ze zijn boos en ongelukkig en ontevreden.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 23:11

Electra63 schreef:
Jildau schreef:

Het is niet off-topic.
Zij hebben allen gemeen, dat het allemaal wel meevalt met het virus en dat er duistere machten zijn, die dit veroorzaken ;). En ze zijn boos en ongelukkig en ontevreden.

Dat is politiek correct. Ik doe niet ‘politiek correct‘, dus wat ik mis is: En ze zijn boos en ongelukkig en ontevreden en volstrekt van de pot gerukt.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 23:13

Karl66 schreef:
Alleen gaat dit topic over de mensen van viruswaanzin, die na een namiddag googlen denken dat ze beter weten welke maatregelen wel en niet effectief zijn dan de mensen, die na een jarenlange studie en vaak nog meer jaren onderzoek, met veel mitsen en maren denken te weten wat verstandig is. En dat zijn mensen die je dus vooral niet het gevoel moet geven dat we ze ook nog serieus nemen.

Dan kan je het topic ook wel sluiten geloof ik. Een groot deel van die mensen staat te demonstreren bij de aanhangers van viruswaanzin omdat ze totaal de binding met Nederland en overheid zijn verloren en zich totaal verloren voelen. Zijn ze direct aanhanger van al deze theorieën dat denk ik niet. Juist daarom is gesprek belangrijk en daarbij hoort niet mensen belachelijk maken. Dat heeft nog nooit geholpen in een gesprek.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 23:14

Electra63 schreef:
Jildau schreef:

Het is niet off-topic.

Ik ben niet boos, niet ongelukkig, niet ontevreden en duistere machten vind ik zeer overdreven. Wel heb ik mijn twijfels over vooral de berichtgeving in de media, vind ik het enorme paniek zaaien niet zo nodig en heb ik mijn twijfels bij bepaalde maatregelen. Maar ik begrijp in de verste verte niet wat dat met 5G, 5D of reptilianen te maken zou moeten hebben. Neigt een beetje naar redenen zoeken om mensen lekker belachelijk te kunnen maken en lekker uit te kunnen lachen met z'n allen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 23:16

Je hebt gelijk Cowboy :D

Ik vind het vooral beroeps-demonstranten.
Ze hebben tijd teveel, lijkt het.
Ik volg er 1 of 2 op SM.
En als ze niet in Corona geloven, dan vooral laten werken (vrijwillig) in een brandhaard, dan maken zij zich nog nuttig ;) :D

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 23:17

Jildau je hoeft je dit natuurlijk niet aan te trekken want ook die gekkies heb je. Maar er zijn gewoon verschillende groepen die met een bepaalde reden tegen de maatregelen van Corona zijn.. maar eens nu wordt iedereen belachelijk gemaakt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 23:20

Jildau schreef:
Ik ben niet boos, niet ongelukkig, niet ontevreden en duistere machten vind ik zeer overdreven. Wel heb ik mijn twijfels over vooral de berichtgeving in de media, vind ik het enorme paniek zaaien niet zo nodig en heb ik mijn twijfels bij bepaalde maatregelen. Maar ik begrijp in de verste verte niet wat dat met 5G, 5D of reptilianen te maken zou moeten hebben. Neigt een beetje naar redenen zoeken om mensen lekker belachelijk te kunnen maken en lekker uit te kunnen lachen met z'n allen.
[/quote]

Ik had het niet over jou.
Maar over Viruswaanzin mw. Klomp en alle anderen die van alles roepen als Bill Gates, 5G, verplicht vaccineren, enz ;)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 23:23

Electra gewoon interesse hoor en misschien off-topic maar waarom volg je die mensen dan op social media? Zo geef je ze toch ook juist de volgers?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 23:29

Electra63 schreef:
Je hebt gelijk Cowboy :D

Ik vind het vooral beroeps-demonstranten.
Ze hebben tijd teveel, lijkt het.
Ik volg er 1 of 2 op SM.
En als ze niet in Corona geloven, dan vooral laten werken (vrijwillig) in een brandhaard, dan maken zij zich nog nuttig ;) :D

En daarin falen we als samenleving. Ik werk nu 18 jaar met mensen van WO niveau tot de onderkant van de werkende samenleving. En vanuit de politiek wordt die laatste groep bij voortduring verraden omdat er telkens nieuwe initiatieven komen waarvan zo’n groep het slachtoffer wordt. Ik zit nu met 9 voormalig ID-ers die ik conform de nieuwe regels zou moeten ontslaan omdat de subsidie gestopt is. Dus omdat de (lokale) politiek deze mensen laat stikken zou ik dat ook moeten doen om redenen van $$$. Voel ik niks voor maar het zou zomaar kunnen gebeuren want het alternatief is 9x 5.000 meer loonkosten per jaar. Ik zeg dan f*ck die loonkostenstijging maar de cijfers zeggen anders. Leg het die mensen maar uit, ik kan het niet.