Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 21:52

Nee beiden niet met een zoetstof. In beiden moest wel een scheut siroop, geld dat als zoetstof?
Ik ben van de ijsbergsla := had eigenlijk een eitje in gemoeten, maar mijn vriend heeft de sla voor me klaar gemaakt voor hij naar zijn werk ging ivm tijdsdruk voor mij, en die eet geen eieren dus was hij vergeten. Kook zo nog lekker wat eitjes. Eentje voor vanavond, en iig eentje voor morgen bij de lunch, heb het echt nodig op werk := en dan liggen ze maar vast klaar voor de komende dagen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 21:56

Wat voor siroop?

BellaSharon1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 22:04

Bij mij ging het de eerste week ook een stuk makkelijker, slik je ook de mineralen die ze adviseren erbij?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 22:29

Janine1990 schreef:
Wat voor siroop?

De smoothie aardbeien siroop zonder suiker. De mouse citroen siroop. Hiervan heb ik er een gevonden met zowel suikers als KH op 0. De Teissure siroop die erbij stond hadden ze niet.. -O-

BellaSharon1 schreef:
Bij mij ging het de eerste week ook een stuk makkelijker, slik je ook de mineralen die ze adviseren erbij?

Ik slik er niks bij, maar ben ook nog niks tegen gekomen over mineralen.. Wel over de keto- plasstrips. :j :+

BellaSharon1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 00:01

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 07:34

LoveUggs schreef:
Janine1990 schreef:
Wat voor siroop?

De smoothie aardbeien siroop zonder suiker. De mouse citroen siroop. Hiervan heb ik er een gevonden met zowel suikers als KH op 0. De Teissure siroop die erbij stond hadden ze niet.. -O-

BellaSharon1 schreef:

Ik slik er niks bij, maar ben ook nog niks tegen gekomen over mineralen.. Wel over de keto- plasstrips. :j :+

Dat is dus iets met zoetstof... Als je weinig vezels krijgt kan je daar last van krijgen in de vorm van dunne poep.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 13:21

Hai, ik lees al een tijdje mee omdat ik ook wat wil afvallen. Maar hebben meer mensen last van misselijkheid en maagzuur? Ik heb het idee dat mijn maag dit dieet niet zo goed verdraagd. Ik krijg amper een hap door mijn keel omdat ik zo beroerd ben :')

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 13:33

Jester_ schreef:
Hai, ik lees al een tijdje mee omdat ik ook wat wil afvallen. Maar hebben meer mensen last van misselijkheid en maagzuur? Ik heb het idee dat mijn maag dit dieet niet zo goed verdraagd. Ik krijg amper een hap door mijn keel omdat ik zo beroerd ben :')

Hier heb ik juist helemaal geen last meer van.
Met de “ normale” eetgewoontes en ijsthee drinken enz had ik het nog wel.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 13:56

Ik moet oppassen voor obstipatie.
Ik heb wel psylliumvezels van Kruidvat staan, maar iets houdt me tegen om dat te drinken >;)
Ik eet nu heel regelmatig notenbrood, dat lijkt te helpen. En ik bak regelmatig met amandelmeel.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 14:18

Boras schreef:
Ik moet oppassen voor obstipatie.
Ik heb wel psylliumvezels van Kruidvat staan, maar iets houdt me tegen om dat te drinken >;)
Ik eet nu heel regelmatig notenbrood, dat lijkt te helpen. En ik bak regelmatig met amandelmeel.

Maak er broodjes van! :D

Jester_ schreef:

Nope... Wat eet je zoal op een dag?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 14:22

Ja eigg van alles. Kwark, ei veel groente vleeswaren en vis. Maar als ik ontbijt met gebakken ei en spek ben ik echt de hele ochtend beroerd. Goed voor de lijn dat wel maar wel heel vervelend

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 14:34

Jester_ schreef:
Ja eigg van alles. Kwark, ei veel groente vleeswaren en vis. Maar als ik ontbijt met gebakken ei en spek ben ik echt de hele ochtend beroerd. Goed voor de lijn dat wel maar wel heel vervelend

En hoe zijn je macro's?

Groenten uit de uienfamilie kunnen worden gelinkt aan maagzuur... Net als vet eten, hier is geen wetenschappelijk bewijs voor, maar de combinatie lijkt mij bij minder sterke magen niet optimaal...
Mogelijk heb je minder last als je meer eiwitten eet, alleen kan je dan eiwitverbranding krijgen (gelijk aan kh-verbranding en dus krijg je vetopslag geloof ik?), dus je moet er wel echt voldoende bij bewegen.

Kwark is bij mijn weten niet echt heel erg kha, misschien heb je last van de zuursels/stremsels die daarin aanwezig zijn of juist de lactose? Kan allebei, al zijn zuursel/stremsel wat minder voor de hand liggend.

Persoonlijk vind ik Soja Kwarq van de AH een waardige vervanger. (en minder dan 0,5 gram KH per 100 gram)

Misselijk zijn is geen manier waarop je dit kan volhouden, dat lijkt me helder.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 18:05

Hoe kijk je eigenlijk naar de kh bij drinken?? Daarop staat namelijk per 100 ml ipv 100 gram :+

Voldoet dit een beetje?
Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 18:07

Ben wel benieuwd wat het antwoord daar op gaat zijn..

Ik kom zelf toch niet aan dat soort dranken geloof ik. Ik drink ongeveer 2 keer per dag een glas ranja (zonder kh) en verder is het spa rood of thee.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 18:13

Janine1990 schreef:

Ik kom zelf toch niet aan dat soort dranken geloof ik. Ik drink ongeveer 2 keer per dag een glas ranja (zonder kh) en verder is het spa rood of thee.

Ja in mijn ogen is dit allemaal heel laag. Als ik naar een ander merk kijk (lipton) schieten de waardes flink omhoog. Hier namelijk ook een ijsthee verslaafde :+ Ik drink nu ook mega veel water, soms met een klein scheutje siroop, vandaag met munt en citroen, hier probeer ik wat in te variëren. Maar 's avonds komt dat me wel een beetje de strot uit en dan mis ik mijn ijsthee. Die van de foto hierboven dronk ik bij mijn ouders altijd, is ook een stuk goedkoper, maar dus ook beter qua waardes.. Denk ik. :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 18:15

LoveUggs schreef:
Janine1990 schreef:

Ja in mijn ogen is dit allemaal heel laag. Als ik naar een ander merk kijk (lipton) schieten de waardes flink omhoog. Hier namelijk ook een ijsthee verslaafde :+ Ik drink nu ook mega veel water, soms met een klein scheutje siroop, vandaag met munt en citroen, hier probeer ik wat in te variëren. Maar 's avonds komt dat me wel een beetje de strot uit en dan mis ik mijn ijsthee. Die van de foto hierboven dronk ik bij mijn ouders altijd, is ook een stuk goedkoper, maar dus ook beter qua waardes.. Denk ik. :+

Je kan zelf ijsthee maken... Doe ik ook regelmatig...

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 18:18

Of Slimpie ice tea. Daar ben ik dol op. :D

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 18:44

Hier moet avondeten nog bij. Bbq dus 2 rundvlees stokjes en 1 varkenhaaa stokje en beetje huzarenslade. Ik zit altijd best hoog eiwit, ik sport 4 a 5x per week en dan drink ik altijs een eiwit shake

Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 18:52

Maar gisteren bijvoorbeeld?

Want zoals je verhouding nu is, is het niet heel wenselijk voor KHA, als je op die manier wilt afvallen.

Vul deze eens in:
https://gobento.nl/ketoapp/

Ik zit deze week te hoog in eiwitten; 6-64-30
Vorige week was beter: 6-72-22

Streven is 5-75-20, maar dat vind ik heel erg moeilijk.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 13:04

Mag ik even trots zijn?
Dinsdag ben ik een week bezig, vandaag gewogen en precies 2.5 kilo kwijt :):) *\o/*

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 14:38

Goed bezig!

De eerste week verlies je vooral ook heel veel vocht. Dus volgende week niet teleurgesteld zijn als het een stuk minder is. Dat hoort erbij.

Maar geniet er vooral van!!!

Maak ook foto's! Ik ben pas in mijn tweede week daarmee begonnen, dus ik mis ook ergens nog 2,5 kilo in beeld. Op zich jammer, maar je ziet op de foto's nu wel echt 5 kilo verschil. En ik blijf vooral lekker doorgaan!

BellaSharon1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 15:44

Wat superrrr, ik was de eerste week ook 3,3 kilo kwijt!

Ik heb helaas geen foto’s kunnen maken, maar ik heb wel alles gemeten, ik ben nu 8cm buikomvang kwijt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 15:56

BellaSharon1 schreef:
Wat superrrr, ik was de eerste week ook 3,3 kilo kwijt!

Ik heb helaas geen foto’s kunnen maken, maar ik heb wel alles gemeten, ik ben nu 8cm buikomvang kwijt

Wauw wat goed!

Ik heb af en toe spijt dat ik dat niet ook heb gedaan... :')
En om nu nog te beginnen... :7

Hoeveel ben jij nu kwijt?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 17:25

Ik gebruik MFP, maar Avocado's zitten daarin ZOOOOO HOOG in KH's (12-19 gram per stuk)...
Terwijl volgens het Voedingscentrum er in 180 gram avocado maar 3,5 gram zit...

Wat houden jullie aan?

BellaSharon1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 17:51

Je hebt 2 verschillende soorten avocado’s, die met de gladde buitenkant bevatten meer koolhydraten, je moet dus die bobbelige nemen( volgens the new food).

ik zit nu op 4,8 kilo, heb afgelopen week niet gewogen ivm menstruatie, ik ben dan altijd stuk zwaarder.
Morgen start ik met week 5 van startgids 2