Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 13:47

Knudd schreef:
Ik heb een aantal keer geprobeerd die bananenpannekoekjes te maken maar ze mislukken bij mij dus altijd :+

1 banaan, 2 eieren goed mixen met een mixeren en daarna op laag vuur bakken
Om ze goed te krijgen moet je hier twee kleine pannenkoeken van bakken.

Ik doe er altijd een deksel bovenop en draai pas om als hij echt gaar is

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 14:48

Klinkt lekker! Kan ik ook wel eens proberen.

Haha relaxed, handig van die eieren. Die van mij smaakten nog prima vandaag :+

Wauw Danjel wat een mooi resultaat!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 14:58

Eleeke schreef:
Knudd schreef:
Ik heb een aantal keer geprobeerd die bananenpannekoekjes te maken maar ze mislukken bij mij dus altijd :+

1 banaan, 2 eieren goed mixen met een mixeren en daarna op laag vuur bakken
Om ze goed te krijgen moet je hier twee kleine pannenkoeken van bakken.

Ik doe er altijd een deksel bovenop en draai pas om als hij echt gaar is

Oke daar ging het dus mis met hoog vuur... Het werdt maar niet stevig :') -O-

Eloya

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 15:42

Ik maak de banaan ei pannekoekjes vaak met 3 eieren en 2 grote bananen, en dan 3 eetlepels havermout erdoor. en goed met de staafmixer mixen.
Dan op laag vuur bakken in een pan met goede anti aanbak laag.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-20 18:08

Heeyy meiden!

Eventjes een snelle egopost na vanmiddag de diëtiste:

Veel dingen die ze zei wist ik, maar ze erkende zelf ook al direct dat ik waarschijnlijk al veel wist door alle pogingen.
Ik krijg nu een voorbeeldmenu en heb allerlei dingen meegekregen over wat je kunt kiezen ipv ongezondere dingen. Zitten wel een paar eye-openers bij :j en ook wel voor de hand liggende dingen natuurlijk, maar dat hou je toch en is zeker niet verkeerd.
Met lunch en avondeten was er wel winst te behalen :D maar dat had ik al wel verwacht. Heb nu iig ook zo'n eetmaatje waarin je rijst en pasta enzo kunt afwegen, want daarvan hebben we snel teveel in de pan gegooid.

Gewicht met kleren aan, midden op de dag was nu 129,4. Zo vlak voor ongesteld worden, met kleren aan en midden op de dag vond ik dat helemaal niet slecht na de nuchtere 128,0 toen ik nuchter 's ochtends erop stond en net ongesteld was geweest.

Ik ga even kijken wat ik kan doen qua bewegen enzo. Met mijn bekkeninstabiliteit red ik het niet om veel te wandelen, dus kijken of ik meer kan gaan fietsen. Ik zal ook eens kijken naar een hometrainer, of dat misschien iets is voor wanneer het heel slecht weer is of ik vanwege andere redenen niet naar buiten kan.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 18:20

Relaxed, ach je eitjes liggen dan iig klaar voor morgen :')

Cecile, interessant ook, dietiek... Ik merk ook dat veel dietisten nog een beetje achter lopen voor mijn gevoel en het ook een beetje een eenheidsidee is dat voor iedereen hetzelfde maar moet werken.
Die pindas/pistachenoten is wel een goede...

Renee, wat goed! Het kan zo lastig zijn om te vinden wat wel en wat niet werkt voor jou!

Knudd, wat knap!!! Die workouts ook, dat is echt top +:)+!
Ik heb vorig jaar een tijdje het Bodycoach plan gedaan, werkte echt superfijn maar ik merkte dat ik met de workouts wel tegen mijn beperkingen aanliep en dat is daar dus toen ook mee gestrand...... Was wel een systeem waar ik me lekker bij voelde!

Danjel, wauw wat knap!!!!!!! Jemig.... Je ziet er goed uit +:)+

Ohhhh banaanpannekoeken... Zo lekker! Ik doe hetzelfde als Eloya idd, ong 25 g havermout, 1 banaan, 1 ei en een scheutje melk.. Dan worden ze echt heerlijk!

Butterfly, fijn dat je een goed gevoel bij de dietiste hebt!
Wil je met ons delen wat voor eye-openers ze had??

Hier is vandaag nog niet zo denderend, moet zo even goed invoeren en bedenken wat ik voor de rest nog ga eten om het een beetje nutritioneel ok te maken....
Ik heb iig bedacht dat ik maar eens een bakje nicecream chocola ga maken!

Dat is nog wel een leuk receptje als "gezonde" snack:
Bevries bananen en blender die dan met wat melk of yoghurt en een smaakje (bijv. aardbeien, perzik, pindakaas, choco chips etc). Dan nog even een half uurtje in de vriezer en je hebt gezond ijs :D!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 18:25

Nutrioneel ok, is dat een woord? :') je ijsrecept ga ik ff onthouden, hrb regelmatig te rijpe bananen over en zo vind ik ze dan echt niet lekker. Misschien in ijs wel :j

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 18:29

Hahaha in mijn werkveld is dat een woord :')!
Teveel koolhydraten vandaag voor mij iig (had de hele dag meetings dus geen tijd om een salade te maken/eten) dus moet even goed nadenken over wat ik ga koken.....

Ik doe het idd vaak met overrijpe bananen.. Die gaan trouwens ook goed in die pannenkoekjes! Ik vind eig alleen net aan rijpe bananen lekker voor zo, dus ik heb eigenlijk altijd bananen in de vriezer voor iets omdat ze dan dus toch te rijp geworden waren :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 18:44

Idd, in het weekend koop ik er dan 5 ofzo, de 1e 2 zijn dan zo nog lekker, maar halverwege de week al te rijp.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:48

Butterfly schreef:
Heeyy meiden!

Eventjes een snelle egopost na vanmiddag de diëtiste:

Veel dingen die ze zei wist ik, maar ze erkende zelf ook al direct dat ik waarschijnlijk al veel wist door alle pogingen.
Ik krijg nu een voorbeeldmenu en heb allerlei dingen meegekregen over wat je kunt kiezen ipv ongezondere dingen. Zitten wel een paar eye-openers bij :j en ook wel voor de hand liggende dingen natuurlijk, maar dat hou je toch en is zeker niet verkeerd.
Met lunch en avondeten was er wel winst te behalen :D maar dat had ik al wel verwacht. Heb nu iig ook zo'n eetmaatje waarin je rijst en pasta enzo kunt afwegen, want daarvan hebben we snel teveel in de pan gegooid.

Gewicht met kleren aan, midden op de dag was nu 129,4. Zo vlak voor ongesteld worden, met kleren aan en midden op de dag vond ik dat helemaal niet slecht na de nuchtere 128,0 toen ik nuchter 's ochtends erop stond en net ongesteld was geweest.

Ik ga even kijken wat ik kan doen qua bewegen enzo. Met mijn bekkeninstabiliteit red ik het niet om veel te wandelen, dus kijken of ik meer kan gaan fietsen. Ik zal ook eens kijken naar een hometrainer, of dat misschien iets is voor wanneer het heel slecht weer is of ik vanwege andere redenen niet naar buiten kan.

Wat goed dat je bent geweest, eerste stap is gezet!
Hoeveel gram pasta/rijs geeft zij als advies? Mij is toen gezegd 75 gram per persoon.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:50

Relaxed schreef:
Idd, in het weekend koop ik er dan 5 ofzo, de 1e 2 zijn dan zo nog lekker, maar halverwege de week al te rijp.

Ik vind halfrijpe bananen al niet lekker, dus bij mij gaat de tros altijd de koelkast in wanneer ik ze koop. Een paar er uit want mijn man vind ze zo hard weer niet lekker.
Ze worden in de koelkast wel zwart (de buitenkant) maar van binnen blijven ze dan hard.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-20 20:13

Danjel, wat goed! *\o/* heeel mooi resultaat!

Banenpannenkoekjes maak ik hier wel eens op zondagochtend ofzo. Mijn man vindt ze ook superlekker.

Sodera, vooral in hoeveel suiker fruit nou echt bevat en hoe weinig vezels er bijvoorbeeld in producten zitten. Knäckebröd adviseerde zij minimaal 20gr vezels per 100gr. In mijn AH eigen merk volkoren knackebröd dingen zit 14 gram... en in de sesamvariant die mijn man graag eet maar 6 :Y)
Dat ijs klinkt goed! Even onthouden :j

Mjetterd, dat idd. Wij knikkeren meestal gewoon uit de losse pols wat in de pan haha. Maar even afmeten kan net zo goed en dan weet je zeker dat het goed is.
Ik eet bananen het liefst ook wat stevig <3 die hele rijpe vind ik minder.

Net om goed te beginnen een bakje aardbeien/blauwe bessen gehad <3 en zooo lief: ik moet meer bewegen en ik red het niet altijd qua knieën/bekken/rug om buiten te sporten. Ik had al heel voorzichtig geopperd of een hometrainer misschien iets zou zijn. Eerder wel gehad, maar altijd 2ehands en het piepte en kraakte altijd aan alle kanten.
Nu krijg ik een nieuwe van mijn man :wow: <3 extra stimulans :j

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 21:05

Danjel schreef:
Tuurlijk mag je me feliciteren :j

Bij deze een voor en na foto

[ [url=m/RcyNp2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw, wat knap! Je ziet er fantastisch uit, gefeliciteerd! :D

Wat lief van je kerel Butterfly! Kun je lekker voor de tv fietsen, vond ik altijd heel fijn met een leuke serie op :))

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 23:29

Ik kook vaak op een dag dat ik meer tijd heb een grotere hoeveelheid die ik dan invries voor de dagen dat ik laat thuis ben. Of ik vries wat ik over heb in. Misschien een tip voor degene die zo laat thuis zijn dat koken wel een opgave wordt :)

Fijn butterfly dat je wat had aan de diëtiste.
Een boel positieve energie in dit topic :j

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 07:27

Butterfly wat een goede stap!! Ben heel benieuwd hoe je gaat vorderen!

Nou hier zaterdag/zondag begonnen en vandaag op de weegschaal gaf hij 119 aan! Eindelijk onder de 120 en 2,4 kilo afgevallen in 1 week. Zal vooral veel vocht zijn nu de eerste kilo's maar dat maakt me niet uit. Eraf is eraf en ik heb gisteren bijvoorbeeld gewoon lasagne gegeten. Vanavond trakteer ik mezelf dan ook met en frietje en morgen is mijn cheatday. Daarna weer terug in het gareel.

Zo wil ik het proberen te doen.. Vrijdag avond weekend vieren met lekker avondd eten, maar de rest van de dag gezond en zaterdag mag ik lekker eten waar ik zin in heb(geen 3 blokken chocola maar wel chocola zeg maar).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 07:43

Fijn dat het begin er is dustinlover! Ik moet wel lachen om je aanpak. Dat dacht ik eerst ook, lekker in het weekend wat meer toestaan. Maar naarmate ik meer gewicht verloor vond ik dat steeds meer zonde en had ik steeds minder behoefte aan 'slechte' dingen :') Dus ik doe dat eigenlijk nooit meer.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 07:49

1.3 kilo afgevallen deze week. Totaal 8.4 :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 08:30

Goed begin Butterfly, ik hoop dat het je helpt met de nieuwe inzichten :D
Mjetterd, goed bezig +:)+

Hier vrijdag altijd lastig, ik werk bij een kipverwerker en op vrijdag wordt er altijd kip gebakken. Nou is dat niet zo verkeerd, maar het krokantje en frituurvet maken het niet zo gezond :+ Gelukkig staat de KFC kip in de app van WW, zo eens kijken wat ik mag hebben :')

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 08:51

Mjetterd wat netjes!

Renee: Ik had net een hele discussie met paar vriendinnen die ook aan het afvallen zijn. Hun zeggen ja dan heb je voor niks zo gezond gedaan. Ik moet mezelf af en toe echt belonen anders dan hou ik het niet vol als ik niet 1x per week een frietje mag ofzo. Nu doe ik het nog 2x per week, maar kan goed zijn dat het straks 1x wordt.

Relaxed haha ja de kipfilet is wel goed alleen het krokant laagje niet, magoed je mag wel iets denk ik dan.

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 09:16

Dustinlover schreef:
Mjetterd wat netjes!

Renee: Ik had net een hele discussie met paar vriendinnen die ook aan het afvallen zijn. Hun zeggen ja dan heb je voor niks zo gezond gedaan. Ik moet mezelf af en toe echt belonen anders dan hou ik het niet vol als ik niet 1x per week een frietje mag ofzo. Nu doe ik het nog 2x per week, maar kan goed zijn dat het straks 1x wordt.

Relaxed haha ja de kipfilet is wel goed alleen het krokant laagje niet, magoed je mag wel iets denk ik dan.

Ik denk vooral dat je dstgene moet doen wat voor jou werkt! Op die manier houd je het het langste vol denk ik.

@butrerfly wat fijn dat je goed gesprek hebt ehad met dietist.
@mjetterd, wat goed!

Hier wilt het afvallen noh niet werken. Mijn lichaam is t er nog niet mee eens. Ik sport en eet gezond, maar tch deze week 1.4kg erbij -O- .. maar ik geef niet op.
Ga toch eens een paar dagen een app invullen, kijken waar het hem in zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 09:25

Hotwings vandaag, die vind ik vaak veelste pittig, dus dat wordt een makkie :')

CecileDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 09:28

Wat een fijne updates allemaal!

@Sodera, dat gevoel van achterlopen kan ik me wel voorstellen. Ik herken mijzelf en mijn studiegenoten niet in 'het werkt voor iedereen, dus het moet voor jou ook zo werken', maar we werden wel héél erg opgeleid met het idee van Evidence Based werken. Kortgezegd moet dus alles wat je doet/adviseert ook wetenschappelijk bewezen worden. En daar komen simpelweg dingen die láng niet voor iedereen werken, niet doorheen. Ikzelf vind dat niet het belangrijkste, maar ik kan me de instelling van veel vakgenoten dus wel voorstellen. Het werkveld is namelijk zo overbevolkt dat je niet achteraf aangekeken wilt worden op onorthodoxe adviezen die niet bleken te kloppen/werken/niet bewezen zijn en het verkeerde effect hebben. Ik heb de opleiding in Den Haag gevolgd en weet dus niet precies hoe het er aan toe gaat in Amsterdam, Groningen en Nijmegen, maar ikzelf heb geleerd wel zoveel mogelijk op de adviezen van de WHO af te gaan en niet alleen naar het Voedingscentrum te kijken, want er gaat voor zo'n landelijke organisatie gewoon jaren overheen voordat nieuwe inzichten voldoende bewezen zijn om toegepast te gaan worden. De WHO heeft dan toch een groter aantal onderzoeken om uit te putten en kijken naar alle bevolkingsgroepen ipv de in Nederland geldende populatie.
Zoals je ziet.... genoeg stof tot discussie en tot nadenken. Ik ben in ieder geval blij dat ik geen dagelijkse strijd met de Nederlandse zorgverzekeraars te hebben om de zorg die ik bied vergoed te krijgen ;)

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 10:02

Wat zijn jullie toch goed bezig :D

Ik heb zelf een beetje last van vocht vasthouden... pijnlijke vingers vooral. Waarschijnlijk heb ik te weinig water gedronken de laatste tijd. In combinatie met medicijnen, de warmte en toch te weinig beweging... Vanaf vandaag ook bijhouden hoeveel ik drink :)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 10:24

goed bezig allemaal.

DL, ik begrijp je methode, maar ik denk dat het voor mij niet zou werken. Als de knop van geen suiker/snoep eenmaal om is moet ik daar niet mee gaan smokkelen. Ik weet dat ik dan te zwak ben en weer snel in oude (slechte) gewoontes terugval.

Cecile, fijn dat je ook hier in dit topic meepraat! professioneel inzicht is altijd nuttig :) Hoe zit dat eigenlijk met vergoeding van diëtisten? zit dat in de basisverzekering, of moet je aanvullend verzekerd zijn.. je zal iig je eigen risico wel kwijt zijn vrees ik.

Hier vandaag een goede start. de weegschaal kruipt steeds meer richting de 100... hoop over een paar dagen de magische grens te bereiken (en noooit meer te passeren de verkeerde kant op haha).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 10:28

Precies, dustinlover. Als dat jou helpt om vol te houden en je valt ook daadwerkelijk af, dan zie ik er geen kwaad in.