Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PepperrrJarig

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 09:22

Hier gaat het goed. Sinds gister weer aan het werk. Wel verrekte spannend.. Maar het is wel goed gegaan en kon gewoon lekker rustig mijn ding doen gelukkig.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 09:23

Gelukkig. Ik ben vooral benieuwd of ik weer zo instort tegen de middag.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 10:10

Pepperrr schreef:
Hier gaat het goed. Sinds gister weer aan het werk. Wel verrekte spannend.. Maar het is wel goed gegaan en kon gewoon lekker rustig mijn ding doen gelukkig.

Fijn dat je weer voldoende hersteld bent dat je weer aan het werk kan.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 10:17

Wat fijn dat te lezen Pepperr, top dat je weer aan de slag kunt!

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 12:06

Bij mij is het diep ademen over het weekend lastiger geworden, had het waarschijnlijk sneller moeten doen, maar nu toch beslist om echt volledig thuis te blijven, ook niet meer snel nog even langs paardje.
Momenteel ben ik eigenlijk gewoon vrij moe, veel geeuwen en dus regelmatig diep naar adem proberen happen. Verder voel ik me nog steeds vrij ok, dus ik blijf gewoon van thuis uit werken, met iets regelmatiger een dutje, want slapen doet enorm deugd!

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 12:14

Hier inmiddels een paar dagen koortsvrij! Hoest af en toe nog wat, heb ook nog wel slijm op m'n longen, maar het ergste is voorbij. Wel nog zeer vermoeid; 13 dagen koorts heeft flink huisgehouden. Nu langzaam aan weer bezig met schoolwerk.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 12:37

Ik ben weer ingekakt. -O- 10 hele minuten in badkamer wat uitgezocht en ontbeten. Gewoon op zij liggen met hoofdsteun hoger is al fijn, ademt ook beter.

Dat gaperige herken ik. :O Alsof je dieper wil ademen soms maar het net niet lukt.

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 13:17

karuna schreef:
Ik ben weer ingekakt. -O- 10 hele minuten in badkamer wat uitgezocht en ontbeten. Gewoon op zij liggen met hoofdsteun hoger is al fijn, ademt ook beter.

Dat gaperige herken ik. :O Alsof je dieper wil ademen soms maar het net niet lukt.

Ja inderdaad! Ik heb ook vaker de behoefte echt om diep te zuchten, ik let er wel op dat ik ook voldoende blijf uitademen, soms lukt het en soms lukt het een hele tijd niet :/
Ik zit nu veel te twijfelen om toch even de huisarts te bellen, ik weet ook wel dat ik gewoon thuis nog even moet aankijken en uitzieken .. maar dan heb ik alvast even contact opgenomen .. Geen idee wat het beste is nu

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 13:21

Bellen kost hooguit 10 minuten? Huisarts hier is goed bereikbaar ervoor. :j ze staat er op bij haar patienten dat ze regelmatig contact opnemen bij twijfel met de klachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 15:40

Hier gaat het ook elke dag beetje beter.
Er komt veel slijm los uit mijn longen nu mbv de bruistabletten en dat levert wel weer hoestpartijen op, maar ze hebben nu tenminste nut. Energiepeil gaat ook elke dag beetje omhoog. Ik hoop erg dat dit het was (als dit het virus überhaupt was).. die terugval verhalen vind ik niet zo tof.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 16:48

Jenara schreef:
Bij mij is het diep ademen over het weekend lastiger geworden, had het waarschijnlijk sneller moeten doen, maar nu toch beslist om echt volledig thuis te blijven, ook niet meer snel nog even langs paardje.
Momenteel ben ik eigenlijk gewoon vrij moe, veel geeuwen en dus regelmatig diep naar adem proberen happen. Verder voel ik me nog steeds vrij ok, dus ik blijf gewoon van thuis uit werken, met iets regelmatiger een dutje, want slapen doet enorm deugd!

Heb je geen last van hyperventilatie?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 16:54

Ik heb nog geen klachten, maar mijn vriend is vannacht met verhoging uit zijn werk gekomen en meet nu 39,5. Verder zegt hij zich goed te voelen.

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 17:20

Matheno schreef:
Jenara schreef:

Heb je geen last van hyperventilatie?

Ik vind al die termen best lastig van elkaar te onderscheiden, maar als ik het opzoek gaat dit gepaard met versneld ademhalen en daar heb ik geen last van .. ik adem eigenlijk gewoon normaal, maar heb vaak de neiging om dieper te willen ademhalen en dat lukt niet altijd. Ik voel me op zich ook niet angstig of gestresseerd en mijn ademhaling voelt verder ook gewoon normaal aan. "Naar adem happen" is ook niet juist geformuleerd eigenlijk, want het is meer een soort langzaam diep zuchten, mijn vriend dacht eerst dat ik vreselijk geïrriteerd was met hem :')

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 17:30

_San87_ schreef:
Ik heb nog geen klachten, maar mijn vriend is vannacht met verhoging uit zijn werk gekomen en meet nu 39,5. Verder zegt hij zich goed te voelen.

Hopelijk is het voorbij met een paar uur koorts. Ik lees nog dat er mensen zijn die pakweg een uur of 6 flinke koorts hebben en daarna weer helemaal ok zijn.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 17:31

Ik heb zelf een paar jaar terug hyperventilatie gehad na een grote stressperiode.
Voor mij was dat oppervlakkig ademen, niet zozeer heel snel.
En druk op de borst en dus niet de diepte kunnen halen met mijn ademhaling.
Geen buik ademhaling kunnen doen.

Adem oefeningen en dus bewust letten op de ademhaling hebben mij wel geholpen.
Heb je corona zal dat niet helpen natuurlijk, maar kwaad kan het nooit.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 17:36

Pandora2 schreef:
_San87_ schreef:

Hopelijk is het voorbij met een paar uur koorts. Ik lees nog dat er mensen zijn die pakweg een uur of 6 flinke koorts hebben en daarna weer helemaal ok zijn.

Goh, apart :oo . We gaan vanavond nog een keer temperaturen en dan morgen weer. Hij zegt zich verder goed te voelen, dus hopelijk blijft het daarbij.

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 20:03

Ik heb de huisarts terug een berichtje gestuurd ivm hoe en wat gezien mijn afwezigheidsattest op z'n einde loopt.

Ik zou normaal gezien vrijdag het werk mogen hervatten, nu is het zo dat ik nog niet 100% beter ben. De keelpijn is al een geluk volledig weg. Wel heb ik nog steeds last van vermoeidheid, snotneus, verstopte neus en spierpijn (dit allemaal in mindere mate dan afgelopen dagen). Mijn temperatuur is sinds ik ziek ben steeds netjes gebleven (tussen de 34 en 35), wel schommelt deze afgelopen 3 dagen steeds begin/midden 36 (wat ook nog goed is). Last van benauwdheid heb ik zo en dan, maar ik weet niet of ik dit kan toevoegen aan symptomen gezien ik soms ook benauwd ben van de druk op mijn rug (7 wervels vastgezet sinds enkele jaren).

Mijn partner is voelt zich ook hetzelfde als mij, incl die benauwdheid die steeds komt en gaat.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 20:43

Ik sluit mij voorzichtig hier aan.
Ik heb nu al paar dagen wisselend 37.6 38.2 en hoger.
Mn longen voelen heel vurig, als of ze branden. Pijn op de rug en heel erg spierpijn gehad.
Ik werk in de zorg, en nu met de nieuwe richtlijnen, hoop ik dat ze maandag kunnen testen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 07:19

CarinaR schreef:
Ik sluit mij voorzichtig hier aan.
Ik heb nu al paar dagen wisselend 37.6 38.2 en hoger.
Mn longen voelen heel vurig, als of ze branden. Pijn op de rug en heel erg spierpijn gehad.
Ik werk in de zorg, en nu met de nieuwe richtlijnen, hoop ik dat ze maandag kunnen testen.

Ik hoop dat je maandag weer beter bent. Maandag is nog ver weg hoor.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 07:28

Dat hoop ik ook.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 07:39

CarinaR schreef:
Dat hoop ik ook.

Beterschap in ieder geval. Ik neem aan dat je nu niet doorwerkt?

En als je dus dinsdag ziek wordt, en pas maandag getest kunt worden dan heb je op z'n vroegst dus volgende week dinsdag of woensdag de uitslag. Dat betekent dus ook dat de statistieken achter lopen (we wisten dat natuurlijk al, maar ik dacht dat mensen in de zorg redelijk snel getest werden).

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 07:50

Ik zit thuis indd.

Ik heb ook geen idee of ik corona heb hoor. Maar heb nog nooit wat aan mn longen gehad en nu wel ineens.
Ik heb ook geen knallende hoofdpijn gehad(alleen gister iets wat ik met PCM kon onderdrukken).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 08:44

Beterschap allemaal :(:)
Lastig he met klachten die er wel op lijken... je hebt gewoon geen idee.

Ik mag overmorgen weer in een zorginstelling aan de slag en ben benieuwd of ze bij mijn werkgever nu meer gaan testen. Mocht ik het gehad hebben, is dat toch wel een geruststelling. De mensen daar zijn zo kwetsbaar.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 09:00

Beterschap, allemaal :*.

Mijn vriend had gisteren nog 39,4 en had het over spierpijn in benen en rug. Vanmorgen was de koorts wat gedaald, 38,7. Hopelijk zet dat door.

Uiteraard weten we niet zeker of het corona is, maar het is de enige verklaring die we hebben voor zijn plotselinge koorts :=.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 12:02

suze_ schreef:
Beterschap allemaal :(:)
Lastig he met klachten die er wel op lijken... je hebt gewoon geen idee.

Ik mag overmorgen weer in een zorginstelling aan de slag en ben benieuwd of ze bij mijn werkgever nu meer gaan testen. Mocht ik het gehad hebben, is dat toch wel een geruststelling. De mensen daar zijn zo kwetsbaar.

Niet om je te ontmoedigen maar je kan nog steeds (over)drager zijn.
Ik heb het ook gehad maar desondanks kan ik het alsnog overdragen aan een ander.