Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lotus83 schreef:Ik heb vraag voor iedereen die in de (ouderen) zorg werkt.
Ik werk in een verpleeghuis en de richtlijn is: bij geen klachten van bewoners of jij zelf geen beschermingsmaatregelen...
Maar goed. Je staat aan het bed.. Mensen hoesten en proesten.
1.5 meter afstand kan je niet bewaren..
Wij zijn van mening.. een deel van ons team, dat je dan altijd te laat bent..
Dus wij willen preventief chirurgische mondmaskers gebruiken..
En ja.. Ik weet van de schijnveiligheid...maar toch..
Bewoners reageren er goed op..
Hoe is het bij jullie geregeld?.
Ik weet van een andere grote zorgorganisatie hier in de omgeving dat mensen al verplicht met chirurgische mondmaskers werken
Astorga schreef:Ik ga de komende weken bijspringen op de COVID-afdeking van een verpleeghuis, ben benieuwd hoe dat is.
Afgelopen week voor een patiënt gezorgd die een lange IC-opname overleefd heeft en grote stappen maakt. Aangezien de testen nu ook weer negatief waren bleef partner steeds slapen, in het belang van pt. En nu overplaatsing naar vervolginstelling voor verder herstel waar helemaal niemand meer op bezoek mag. Vind dat wel heftig hoor na zo'n pittige periode. Hoop dat pt de moed erin houdt en het herstel doorzet, dan zijn ze sneller weer herenigd.
gomir schreef:Wij hebben de bezoekregeling aan mogen passencovid ptn op de ic mogen bij ons nu drie keer per week van een persoon bezoek ontvangen.
In het natraject wisselt het heel erg per locatie wat wel en niet mag.
Astorga schreef:Wat fijn Gomir!
Merken jullie meer van medicijntekorten momenteel? Hier moeten we bijv een ampul midazolam tot de laatste druppel gebruiken. Ben bang dat er nog meer tekorten komen gezien het meeste uit China moet komen.
Astorga schreef:Wat fijn Gomir!
Merken jullie meer van medicijntekorten momenteel? Hier moeten we bijv een ampul midazolam tot de laatste druppel gebruiken. Ben bang dat er nog meer tekorten komen gezien het meeste uit China moet komen.
Astorga schreef:Ben je blij dat je weer terug bent op je eigen afdeling Geerte? En vond je het vooral fysiek of mentaal zwaar?
Ik merk wel dat ik veel vermoeider ben na een paar COVID-diensten. En weet ondertussen niet meer zo goed wat nu mijn eigen afdeling is.