4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oryani

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 14:15

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 15:38

Oryani schreef:
Laura82, ik maakte deze andijviestamppot laatst, heel lekker: https://www.optimavita.nl/voeding/andij ... althy-way/

Thnx voor de tip! Klinkt heerlijk, maar heb niet echt ruimte voor extra ingrediënten, dus wordt deze keer even een heel simpel stamppotje. Maar houd m zeker in gedachten, want klinkt lekker!

Ik roerbak bloemkoolrijst altijd, bij gerechten waarin ik het verwerk ook echt maar heel kort.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 19:51

Ik heb m’n doel voor deze maand bereikt! Ben 3kg kwijt nu. Op naar mijn volgende doel voor Maart! En vanavond mag ik lekker chocola bij de thee <3

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 11:06

Nooit verwacht maar ik heb mijn doel ook bereikt! Ik wilde 5 kilo kwijt zijn voor dat ik mijn verjaardag zou vieren en zit op -5,2 kilo sinds 24 januari! Ik wil voor het mooie nog 8 kilo afvallen zodat ik rustig aan weer kan opbouwen met de kcal en in het ergste geval 3 kilo aan kan komen.

Vandaag zal ik mijn lijstje maar niet plaatsen want ik vier mijn verjaardag en ga mezelf trakteren op een lekker stuk red velvet cake! Ook ben ik van plan om toastjes met camembert te eten en een stukje pizza als avondeten. Als snackje voor mezelf heb ik soja crackers gehaald om af en toe eentje te bakken ipv borrelnootjes en chips te snaaien. En natuurlijk veel gin tonics :o

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 12:20

Goed bezig dames! Zo’n fijn gevoel als het je lukt om je doelen te halen *\o/* Veel plezier met je verjaardag!

Zelf heb ik altijd moeite met de weekenden. Mijn vriend en ik houden erg van een wijntje en een lekker borrelplankje en daarnaast kook ik ook graag uitgebreid. Ik kan in het weekend daarom vaak moeilijk binnen mijn kcal doel blijven. Vind het ook moeilijk om niet mee te doen en mijn vriend ‘teleur’ te stellen. Ik geniet er wel van, maar het knaagt ook altijd een beetje aan me haha.

Vandaag maak ik Spaanse tapas voor vrienden, dus dat wordt ook weer veel eten. Net wel even hard gesport ter compensatie :D

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 13:33

Super goed dames! Ik heb wel meegelezen maar weinig tijd gehad om te reageren.

Hier gaat het ook de goede kant op, ben echt super tevreden met mijn shape en ben sowieso heel vrolijk afgelopen dagen. Het trainen gaat weer lekker, ik ben super fit.

Mijn lijstje voor vandaag:
O: proteineshake met magere kwark
L: magere kwark met blauwe bessen
T: twee gekookte eieren, protein hot chocolate (even uitproberen)
A: rundertartaar, 300 gram sperziebonen
T: grapefruit, Humble&Crumble cookie pretzel Twix (een hele :+ )
Kcal: 1650

B: uur crossfit

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 15:08

Update: denken dat je met heet water en chocolade proteïnepoeder warme chocolademelk kan maken is een beetje naïef.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 15:27

Maanlicht schreef:
Update: denken dat je met heet water en chocolade proteïnepoeder warme chocolademelk kan maken is een beetje naïef.

:') hardop lachen

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 15:56

Gefeliciteerd Libera en mjwb!

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 10:11

HAHA Maanlicht :') Was het echt zo vies? Probeer het met amandelmelk en cacao, kun je daar weer proteinepoeder doorheen doen. Denk dat dat wel lekker is. Ik neem het zelf sowieso altijd al (zonder proteïne poeder dan).
Gefeliciteerd Mjwb met je verjaardag! Geniet lekker van de red velvet. Ik heb dat nog nooit gehad dus maar de naam maakt echt dat ik dat wil proberen. Wat leuk dat iedereen ineens al z'n doelen tegelijk heeft gehaald! Kom ik effe met 'yo heb twee schransdagen gehad omdat ik mijn verjaardag nog moest vieren' maar ach. Y)(^)

Duim pls even met me mee guys; volledig offtopic maar ik heb dus misschien een studio gevonden in Amsterdam. Wordt verhuurd via de leegstandswet dus ietwat risky, maar het project loopt al vanaf 2013 dus denk niet dat ik me enorm veel zorgen hoef te maken. Ook is het redelijk goedkoop en betaal ik waarschijnlijk zelfs minder dan ik nu doe. In Amsterdam. We kregen een mail dat er wat vrij was en ik heb echt zo snel als ik kon alle documenten doorgestuurd, 4 mails met 'IK WIL DIT HEBBEN PLS BEL ME BEL ME XXXXX' en toen zelf gebeld :') Volgens mij weten ze dat ik het contract voor een van de vrijgekomen studio's wil tekenen. Duim voor me jongens dan zijn al mijn zorgen GONE. :+

Verder gaat eten dus even minder, gisteren bij mijn oma echt vetgemest en daarna gingen we nog uit eten. Vandaag komt mijn beste vriendinnetje eten en gaan we wijn drinken, volgende week weer uit met de pret. Ben wel nog steeds super tevreden met mijn fysiek, mensen zagen ook dat ik veel had gesport }>

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 18:05

Dankjewel Mara! Hoe was de tapas? Ik snap dat het heel lastig is, dat vind ik zelf ook. In het weekend neem ik dan wel een wijntje maar blijf ik van het kaasplankje/borrelhapjes af. Misschien helpt halveren? Dat je voor jezelf een apart bordje maakt met de dingen die jij mag eten en dat de rest allemaal voor je vriend is.

Fijn dat je je zo goed voelt in je lichaam, Maanlicht!! :D

Dankjewel Oryani!!

Dankjewel Castilja!! Die moet je echt een keer proberen, hij is zo lekker! Ik ga heel erg hard voor je duimen, dat zou echt super zijn! Geniet nog even van het weekend!

Ik was van plan om zoveel te gaan eten gisteren. Ik zag het helemaal voor me. Nou ik kreeg niks op, zat bomvol :')

M - stuk red velvet taart
T - 4 blokjes oude kaas met mosterd dille saus
T - 2 stokbroodjes (van die plakjes) met camembert
A - 4 stukjes pizza (1 ham, 1 tonijn, 1 kip en 1 kaas)

D - veel te veel roze gin tonic :=

Vandaag (half 2 wakker):
M - stukje red velvet taart
T - 4 blokjes oude kaas
A - hartige pannenkoek met uitjes, champignons en spinazie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 19:27

Sorry het gaat hier ff niet zo lekker, qua eten wel maar mijn lijf wil niet...

Ik probeer binnenkort bij te lezen sorry

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 19:49

Fading, wat vervelend! Hopelijk gaat t snel beter :(:)

Ik ben nu een paar dagen bezig met mijn nieuwe plan, en het bevalt prima! Ik heb vrijwel geen honger tussendoor, heel fijn. Gisteravond wel wat, toen was mn avondeten wat weinig. Maar verder echt top! En gewicht zakt ook al wat, ook altijd motiverend.
O: roerei van 1 ei en 40 gr kwark met bieslook en paar cherrytomaatjes op een geroosterde boterham, beker optimel
T: 2 rijswafels, paar cherrytomaatjes
L: 2 volkoren boterhammen met filet americain, beker halfvolle melk
T: druiven, paar walnoten
A: pompoenlasagne
T: paar stukjes bruschetta

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 00:02

Hallo, mag ik hier mee praten. *\o/*

Ik ben zelf niet heel strikt qua afvallen (heb geen doel, maar een paar kilo’s kwijt is mooi meegenomen).
Ik ben sinds ongeveer 4/6 weken begonnen met kha-arm eten. Overigens niet heel strikt, tijdens de lunch eet ik nog donker volkorenbrood. Dit gaat me doordeweeks goed af, maar in het weekend: drama. Daarom ben ik tot op heden ook nog niet echt veel afgevallen (denk ik, heb geen weegschaal), maar ik voel me wel fitter. Ik probeer ook 3x per week hard te lopen. Dat is er nu een beetje bij ingesloft, maar ga mijzelf morgen weer dwingen. Daarnaast tennis ik 1x per week. Ik heb een zitbaan, dus beweeg helaas niet veel. Ben van mijzelf ook mega lui. Ik hoop dat als ik hier mee praat en mijn voeding deel dat wat gaat motiveren. Ik ben van plan om een blender aan te schaffen zodat ik op mijn werk ook tijdens de lunch minder koolhydraten naar binnen werk (krijg betaalde lunch dus is lastig). Daarnaast kan ik wel tips gebruiken want ik verzaak nog te vaak. :P

Zag overigens het een en ander voorbij komen over bloemkoolrijst. Ik eet het ongeveer 3-4x per week. Ik bak het op (max 2 min) met een teentje knoflook er door. Ik gebruik het vaak in curry’s (dat is mijn favo eten) of ik doe er een handje sla doorheen. Wat ik zelf echt super lekker vind is een witvis in stukjes, curry en kokosmelk van de toko met spinazie, tomaten, kikkererwten en bloemkoolrijst en een rood pepertje. Super easy maar echt heeeeel lekker.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 12:22

Vervelend Fading! Hopelijk voel je je snel wat fijner!

Fijn Laura!!

Welkom Peuk! Klinkt heel erg lekker die bloemkool rijst met witvis, dat ga ik even voorstellen aan mijn moeder.

Ik heb vanochtend op de weegschaal gestaan om de schade te bekijken van het afgelopen weekend, gelukkig maar 0,2 erbij. Vanaf vandaag weer verder met het opletten!

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 14:03

Ik duim voor je, Castilja.
Welkom Peuk!

Laura82, wat goed dat je schema goed bevalt.

Ik heb het momenteel moeilijk, heb een continu hongergevoel, wat ook niet gek is als ik mijn calorieën in MFP bekijk. Ontbijt en middagmaal is laag in calorieën, avondeten valt vaak mee, maar ik heb zo’n honger tussendoor dat ik dan niet altijd goeie keuzes maak.
Ik ga proberen om wat meer eiwitten en vetten in m’n ontbijt en middagmaal te verwerken, zoals eiwitpoeder in m’n melk voor de havermout, wat meer avocado, mozarella, walnoten...
Ik eet vegetarisch (probeer vegan opties te nemen waar mogelijk) en vind het moeilijk om te variëren.

Iemand tips?

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 19:31

Ik kom hier voornamelijk meelezen voor inspiratie qua eten.

Ik wil graag weer van mijn prednisonkilos af, dus ingeschreven bij sportschool en op t eten letten.

Mijn lijstje van vandaag:
O: 3 meerzaden crackers met smeerbrie
T: nature valley pinda en chocolade
L: twee broodjes: een met leverworst, een met kipkerrie van johma
A: Bloemkoolrijst met garnalen in pittige woksaus. Toetje was een zelfgemaakte smoothie met banaan, aarbeien, alpro vanille en klein scheutje melk.
T: 2 gekookte eitjes

Ik had in eerste instantie de banaan vd smoothie mee naar t werk, maar had toen geen trek. :+

Iemand nog goede tips voor hartige tussendoortjes? Ik ben namelijk meer een hartige eter, dan een zoetekauw.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 20:35

Paar dagen volledig niet aan kcal gehouden en heerlijk genoten. Vandaag weer gewone werkdag, dus ook weer gewoon eten.

T: 3 rijstwafels met chocola
L: kvarg met cruesli en whey crispy
T: 2 gekookte eieren en 2 gevulde paaseieren
A: 2 pitabroodjes met vega shoarma, kaas en knoflooksaus
T: huttenkase met honing
Totaal 1.720 kcal en 129 gram eiwit
B: uur yoga (georganiseerd door en op werk)

Oryani, hoeveel kcal eet en hoe ben je op dit aantal gekomen? Als je niet vol zit, eet je of te weinig in kcal, of omdat je te weinig langvullende voedingsmiddelen.

Detroit, welkom! Hartige tussendoortjes: gekookte eieren, tonijn in water uit blik met mayonaise en peper en zout

Mjwb, 200 gram kan ook normale fluctuatie zijn van gewicht. Hoort er ook bij. Zolang je maar gemiddeld genomen netjes houdt, gaat het gewicht er echt wel af!

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 23:08

Ik probeer 1772 kcal aan te houden op basis van de berekening om de 10x gezonder site min 500 kcal.

Vandaag zag dat er zo uit:
O: 40g havermout met amandelmelk, halve appel en rozijnen (314 kcal)
T: 100g skyr, twee zelfgebakken havermout-banaankoekjes (169 kcal)
L: slaatje met rucola, rode kidneybonen, tofoe, kerstomaatjes, kikkererwten en nog een restje Sojami noix (restjeslunch, 284 kcal)
T: Twee speculoosjes, 100g skyr met 25g walnoten (320 kcal), eiwitshake na het sporten (119 kcal)
A: rode bietenpuree met falafel (519 kcal)
Totaal: 1725 kcal
B: 12 km fietsen, uurtje krachttraining

Ik ben er van overtuigd dat de verdeling anders moet en ik inderdaad voedingsmiddelen moet vinden die langer vullen, vandaar de vraag naar tips.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 23:14

M - 5 maiswafels met een halve avocado en geraspte kaas
T - cup a soup tomaat
T - kwart bak optimel Griekse yoghurt vanille met aardbeien
A - drie boterhammen met 1 kipburger door drieën verdeeld en een bak sla van de AH
T - 25 gram Japanse mix nootjes en 2 soja crackers

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 00:56

Lekkere lijstjes! Ik heb weer inspiratie

Mijn lijstje van vandaag:
O: twee maiswafels met jonge kaas, grapefruit en cappuccino
L: 300 gram magere kwark met 45 gram Cruesli multifruit, 5 gram honing en 100 gram blauwe bessen
T: appel, cup-a-soup kip
A: rundertartaar met 250 gram sperziebonen en een eetlepel sambal
T: proteïneshake met 300 gram magere kwark

B: uur crossfit

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 08:02

Mooie lijstjes weer!

Oryani misschien wat meer (plantaardige) kwark/yoghurt met wat noten toevoegen aan je lijstje? In plaats van 1x 100hr skyr. Dat vind ik altijd super vullend. Of iets met eieren?

Mijn lijstje vandaag:
O: Yakult, 40gr havermout met water, 1 el lijnzaad, 1 blokje 99% chocolade en kersen
T: Kelloggs reep, kiwi
L: 2 boterhammen en 1 cracker met kipfilet en kaas, komkommer
T: 2 proteine koekjes
A: pasta met paddestoelen en ricotta
T: Smart bar crunchy, 100gr cottage cheese
1718kcal

B: 45 min krachttraining

De boterhammen als lunch komen mijn neus uit, maar heb helaas een verplichte betaalde lunch op het werk.. Hier ligt eigenlijk vrijwel geen andere keuze. Daar baal ik wel eens van.

sanneloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 09:30

Oryani schreef:
Ik probeer 1772 kcal aan te houden op basis van de berekening om de 10x gezonder site min 500 kcal.

Vandaag zag dat er zo uit:
O: 40g havermout met amandelmelk, halve appel en rozijnen (314 kcal)
T: 100g skyr, twee zelfgebakken havermout-banaankoekjes (169 kcal)
L: slaatje met rucola, rode kidneybonen, tofoe, kerstomaatjes, kikkererwten en nog een restje Sojami noix (restjeslunch, 284 kcal)
T: Twee speculoosjes, 100g skyr met 25g walnoten (320 kcal), eiwitshake na het sporten (119 kcal)
A: rode bietenpuree met falafel (519 kcal)
Totaal: 1725 kcal
B: 12 km fietsen, uurtje krachttraining

Ik ben er van overtuigd dat de verdeling anders moet en ik inderdaad voedingsmiddelen moet vinden die langer vullen, vandaar de vraag naar tips.

Ik zie redelijk veel zuivel, je zou daar iets van kunnen vervangen voor een cracker of Rijstewafels. Als je dan in de knoop komt met je eiwitten kan je kijken naar het beleg, bijvoorbeeld kipfilet. Ik merk dat dat beter vult dan veel zuivel.

Heb je express kleiner (kwa cal) geluncht? Want je tussendoortje is daarna een stuk groter. Je zou kunnen kijken of je dit iets beter kan verdelen. Verder een goed lijstje, denk dat je vooral voor je zelf wat verschillende dingen moet uitproberen.

Om even op de vraag terug te komen die aan mij werd gesteld. Het trainen wat ik die weken ga doen (onder begeleiding van iemand die examen doet als PT), gaat voornamelijk over het trainen. Mocht ik vragen hebben over voeding kan ik ze stellen, maar ik krijg geen voedingschema ofzo.

Hier gisteren een goede dag gehad.
O: skyr met eiwitpoeder Vanille en chiazaad
T: 2 mandarijntjes
M:maaltijdsalade met zoete aardappel ipv pasta
T: pretzel met roomkaas (deze zijn zo lekker)
A: sperziebonen, kipfilet en opgebakken aardappelen
T: eiwit shake (Melk + chocolade eiwitpoeder) na het sporten

2060 callorieen

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 09:58

sanneloveyou schreef:
Ik zie redelijk veel zuivel, je zou daar iets van kunnen vervangen voor een cracker of Rijstewafels. Als je dan in de knoop komt met je eiwitten kan je kijken naar het beleg, bijvoorbeeld kipfilet. Ik merk dat dat beter vult dan veel zuivel.

Heb je express kleiner (kwa cal) geluncht? Want je tussendoortje is daarna een stuk groter. Je zou kunnen kijken of je dit iets beter kan verdelen. Verder een goed lijstje, denk dat je vooral voor je zelf wat verschillende dingen moet uitproberen.

Ik heb niet expres lichter geluncht. Het tussendoortje is omdat ik lunch om 12u30, dan om 17u kom ik met de fiets thuis, daarna doe ik de paarden en ga ik sporten, eet dan pas na 20u. Ik heb toen het tussendoortje om 17u gegeten. (De speculoosjes niet, dat was puur gebrek aan karakter :o )

Misschien inderdaad wat meer crackers o.i.d. ja...

M9ara, dat met de noten probeer ik nu. Zou yoghurt/kwark meer vullen? In mijn hoofd is dat allemaal hetzelfde.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 10:41

Ik denk dat het heel persoonlijk is wat goed vult. Ik vind juist zuivel als Skyr, magere Griekse yoghurt goed vullen, crackers raak ik helemaal niet vol van. Wel eet ik het vaak als ontbijt of evt lunch, en dan een flinke portie. Daar kan ik echt een tijd op vooruit.
Ik merk nu met mn huidige eetschema dat ik ook niet heel veel trek heb tussendoor trouwens, doordat de maaltijden (vooral ontbijt) groter zijn dan ik gewend ben. Is wel goed om achter te komen, dat neem ik zeker mee in mijn eten als ik hierna klaar ben!

Vandaag:
O: 60 gr havermout met 200 ml halfvolle melk, 1 kiwi
T: sinaasappel
L: 2 volkorenboterhammen met smeerkaas en tomaat, rauwkostsalade, beker optimel
T: paprika, tomaatjes, cracker met kipfilet (haha ja hij staat toevallig in mn lijstje vandaag)
A: zalm, wortel, aardappel/venkelpuree
T: paar augurken