Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Oryani schreef:Laura82, ik maakte deze andijviestamppot laatst, heel lekker: https://www.optimavita.nl/voeding/andij ... althy-way/
Oryani schreef:Ik probeer 1772 kcal aan te houden op basis van de berekening om de 10x gezonder site min 500 kcal.
Vandaag zag dat er zo uit:
O: 40g havermout met amandelmelk, halve appel en rozijnen (314 kcal)
T: 100g skyr, twee zelfgebakken havermout-banaankoekjes (169 kcal)
L: slaatje met rucola, rode kidneybonen, tofoe, kerstomaatjes, kikkererwten en nog een restje Sojami noix (restjeslunch, 284 kcal)
T: Twee speculoosjes, 100g skyr met 25g walnoten (320 kcal), eiwitshake na het sporten (119 kcal)
A: rode bietenpuree met falafel (519 kcal)
Totaal: 1725 kcal
B: 12 km fietsen, uurtje krachttraining
Ik ben er van overtuigd dat de verdeling anders moet en ik inderdaad voedingsmiddelen moet vinden die langer vullen, vandaar de vraag naar tips.
sanneloveyou schreef:Ik zie redelijk veel zuivel, je zou daar iets van kunnen vervangen voor een cracker of Rijstewafels. Als je dan in de knoop komt met je eiwitten kan je kijken naar het beleg, bijvoorbeeld kipfilet. Ik merk dat dat beter vult dan veel zuivel.
Heb je express kleiner (kwa cal) geluncht? Want je tussendoortje is daarna een stuk groter. Je zou kunnen kijken of je dit iets beter kan verdelen. Verder een goed lijstje, denk dat je vooral voor je zelf wat verschillende dingen moet uitproberen.