Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hannanas schreef:moonsparkle schreef:Maar als je niet alleen woont? Dan zou ik denken dat het hele gezin in quarantaine zou moeten blijven? Misschien heb ik me er niet genoeg over in gelezen hoor
Eerder zonder gezin. Als je gezin niet mee was, dan zie je ze over twee weken weer.
Pandora2 schreef:https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200131_04829782
De belgen mogen 2 weken kamperen in het militair hospitaal. Er zijn slechtere plekken![]()
Morgen is iedereen die wil dus terug. Met dank aan de fransen voor het vliegtuig
Pandora2 schreef:Ik denk dat persoonlijke voorkeuren en wat je zelf prettig vindt, in deze situatie eigenlijk niks uitmaken of veranderen aan de zaak
Pandora2 schreef:Volgens mij wordt iedereen direct getest bij aankomst.
Meende dat ik gister zoiets gehoord had op het nieuws.
Ik denk dat het met die onzekerheid nog wel zal meevallen hoor.
Expats bijv. staan in zulke zaken ook heel anders dan wij hier.
germie schreef:Tot nu toe is het niet dodelijker dan een griepje heb ik al gelezen. Veel mensen die het dragen gaan niet naar een dokter, dus exacte aantallen weet je niet.
Als reizen naar China nu goedkoper wordt, dan wordt het aantrekkelijker om er naartoe te gaan. Heb nog een uitnodiging liggen voor grotexploratie in het zuiden, alleen de prijs houdt me nog tegen.
germie schreef:Tot nu toe is het niet dodelijker dan een griepje heb ik al gelezen. Veel mensen die het dragen gaan niet naar een dokter, dus exacte aantallen weet je niet.
Als reizen naar China nu goedkoper wordt, dan wordt het aantrekkelijker om er naartoe te gaan. Heb nog een uitnodiging liggen voor grotexploratie in het zuiden, alleen de prijs houdt me nog tegen.
Marie_Anne schreef:germie schreef:Tot nu toe is het niet dodelijker dan een griepje heb ik al gelezen. Veel mensen die het dragen gaan niet naar een dokter, dus exacte aantallen weet je niet.
En als het dan nog meer mis gaat in China en je niet meer wegkomt, moet de Nederlandse regering je zeker komen redden? Met je griepje. Zodat jij lekker goedkoop op reis kunt. Asociaal.
Er is intussen een negatief reisadvies voor China, alleen noodzakelijke reizen, dus een reisverzekering kun je wel vergeten. Volkomen onverantwoord. Ik begrijp niet dat je zoiets zelfs maar overweegt, bizar.
Loretta schreef:Marie_Anne schreef:
En als het dan nog meer mis gaat in China en je niet meer wegkomt, moet de Nederlandse regering je zeker komen redden? Met je griepje. Zodat jij lekker goedkoop op reis kunt. Asociaal.
Er is intussen een negatief reisadvies voor China, alleen noodzakelijke reizen, dus een reisverzekering kun je wel vergeten. Volkomen onverantwoord. Ik begrijp niet dat je zoiets zelfs maar overweegt, bizar.
Die laconieke houding van sommige mensen is het grote probleem. De gezondheidsdiensten zijn juist zo voorzichtig omdat nog niet bekend is wat dit virus nu precies kan aanrichten. Het gevaar is echt wel wat groter dan een griepje. Bovendien vraag ik mij af als je zoiets zegt of je weleens het verschil tussen griep en verkoudheid weet. Een stel eigenwijze domkoppen kunnen heel wat problemen veroorzaken.
elnienjo schreef:germie schreef:Tot nu toe is het niet dodelijker dan een griepje heb ik al gelezen. Veel mensen die het dragen gaan niet naar een dokter, dus exacte aantallen weet je niet.
Zou Thailand doen. De prijzen schijnen op dit moment te kelderen omdat er heel veel Chinezen hun hotels geannuleerd hebben.