De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 12:16

Maar als je niet alleen woont? Dan zou ik denken dat het hele gezin in quarantaine zou moeten blijven? Misschien heb ik me er niet genoeg over in gelezen hoor :o

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 12:26

moonsparkle schreef:
Maar als je niet alleen woont? Dan zou ik denken dat het hele gezin in quarantaine zou moeten blijven? Misschien heb ik me er niet genoeg over in gelezen hoor :o

Eerder zonder gezin. Als je gezin niet mee was, dan zie je ze over twee weken weer.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 12:35

Hannanas schreef:
moonsparkle schreef:

Eerder zonder gezin. Als je gezin niet mee was, dan zie je ze over twee weken weer.

Ze hebben het over 1 slaapkamer. Lijkt me nogal wat dat je alleen thuis bent en dan nog opgesloten in de slaapkamer.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 12:41

Zijn er officiële maatregelen/tips uitgeroepen als je gaat reizen? (Ik ga pas in de meivakantie, ik hoop dat de grootste ellende dan onder controle is maar je weet het nooit :P)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 12:44

Shaggy09 schreef:
Zijn er officiële maatregelen/tips uitgeroepen als je gaat reizen? (Ik ga pas in de meivakantie, ik hoop dat de grootste ellende dan onder controle is maar je weet het nooit :P)

Waar ga je heen op vakantie?

Shaggy09

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 12:45

Kreta

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 12:52

Eerder zonder gezin. Als je gezin niet mee was, dan zie je ze over twee weken weer.[/quote]

Ze hebben het over 1 slaapkamer. Lijkt me nogal wat dat je alleen thuis bent en dan nog opgesloten in de slaapkamer.[/quote]

daar is alleen sprake van als 1 persoon(bewoner) van een heel gezin(woning) naar china is geweest en nu terug is, als een heel gezin, (alle bewoners van dat huis) naar china zijn geweest en terug zijn gekomen, mogen ze gewoon door het hele huis begeven, alleen niet naar buiten en geen bezoek behalve de dokter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 13:07

Het lijkt me wel lastig om in een kamer afgezonderd van de rest van je gezin te leven. Naast dat het eenzaam is, wil je ook een keer naar de WC of even eten pakken. En gaan je gezinsleden dan wel gewoon naar hun werk en school? En breekt daar dan geen paniek uit?

Het zal qua bestrijding van het virus goed doordacht zijn. De kennis van infectieziektebestrijding is in NL op een hoog peil.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 13:13

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 13:17

Shaggy09 schreef:
Kreta

Daar zou ik me echt 0,0 zorgen om maken.
A) Het is niet op Kreta aanwezig
B) Je gaat pas in mei

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 13:18

Pandora2 schreef:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200131_04829782

De belgen mogen 2 weken kamperen in het militair hospitaal. Er zijn slechtere plekken :P

Morgen is iedereen die wil dus terug. Met dank aan de fransen voor het vliegtuig :D

Wat je maar prettig vindt. Persoonlijk vind ik mijn huis de fijnste locatie voor het geval dat ik 14 dagen van de buitenwereld afgesloten moet zijn. Mits ik natuurlijk het hele huis tot mijn beschikking heb natuurlijk.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 13:20

Ik denk dat persoonlijke voorkeuren en wat je zelf prettig vindt, in deze situatie eigenlijk niks uitmaken of veranderen aan de zaak :o

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 13:31

Pandora2 schreef:
Ik denk dat persoonlijke voorkeuren en wat je zelf prettig vindt, in deze situatie eigenlijk niks uitmaken of veranderen aan de zaak :o

Als je in die situatie zit dan is het inderdaad aanpassen totdat het weer voorbij is ja.
Wat me vooral vreselijk lijkt de onzekerheid waar deze mensen mee zitten van ik zou toch niet?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 13:52

Volgens mij wordt iedereen direct getest bij aankomst.
Meende dat ik gister zoiets gehoord had op het nieuws.

Ik denk dat het met die onzekerheid nog wel zal meevallen hoor.
Expats bijv. staan in zulke zaken ook heel anders dan wij hier.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 13:57

Pandora2 schreef:

en als ze vliegtuig in gaan anders mogen ze niet eens mee

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 14:11

Pandora2 schreef:

Dat is waar ja expats staan heel anders in dat soort zaken. Sommigen voelen hun huis in Wuhan misschien ook meer als hun thuis maar de keuze om naar Nederland te gaan zal ook wel ingegeven zijn dan door als ik ziek wordt dan beter p dit moment in Nederland..

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 14:15

Pandora2 schreef:

Dat denk ik ook. Namelijk als expad (zijn wij hier ook), maak je zoveel mee voordat je werkelijk geïntegreerd bent, daar moet je mee om kunnen gaan en dat kan niet iedereen. De meeste expads maak je "de pies niet meer lauw" en inderdaad kijk je totaal anders na paar jaar naar je eigen geboorte land.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 22:41

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 08:19

Tot nu toe is het niet dodelijker dan een griepje heb ik al gelezen. Veel mensen die het dragen gaan niet naar een dokter, dus exacte aantallen weet je niet.
Als reizen naar China nu goedkoper wordt, dan wordt het aantrekkelijker om er naartoe te gaan. Heb nog een uitnodiging liggen voor grotexploratie in het zuiden, alleen de prijs houdt me nog tegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 09:23

germie schreef:
Tot nu toe is het niet dodelijker dan een griepje heb ik al gelezen. Veel mensen die het dragen gaan niet naar een dokter, dus exacte aantallen weet je niet.
Als reizen naar China nu goedkoper wordt, dan wordt het aantrekkelijker om er naartoe te gaan. Heb nog een uitnodiging liggen voor grotexploratie in het zuiden, alleen de prijs houdt me nog tegen.

En als het dan nog meer mis gaat in China en je niet meer wegkomt, moet de Nederlandse regering je zeker komen redden? Met je griepje. Zodat jij lekker goedkoop op reis kunt. Asociaal.
Er is intussen een negatief reisadvies voor China, alleen noodzakelijke reizen, dus een reisverzekering kun je wel vergeten. Volkomen onverantwoord. Ik begrijp niet dat je zoiets zelfs maar overweegt, bizar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 09:38

germie schreef:

Reisadvies ministerie van buitenlandse zaken:
"Reis alleen naar de rest van het Chinese vasteland als dit noodzakelijk is. Op het hele Chinese vasteland is het openbare leven zo goed als tot stilstand gekomen en gelden strenge reisbeperkingen. Er rijdt steeds minder openbaar vervoer. Ook zijn er steeds minder (inter)nationale vluchten. De Chinese overheid raadt iedereen aan zo veel mogelijk binnen te blijven. Scholen, toeristische locaties, openbare voorzieningen en veel bedrijven en overheidsorganisaties zijn tot nader order gesloten. De maatregelen hebben een zeer grote impact op het dagelijks leven."
https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... ie/country

Ik wens je veel plezier :D Als je al een maatschappij vindt die er nog heen vliegt...

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 09:40

Marie_Anne schreef:
germie schreef:

En als het dan nog meer mis gaat in China en je niet meer wegkomt, moet de Nederlandse regering je zeker komen redden? Met je griepje. Zodat jij lekker goedkoop op reis kunt. Asociaal.
Er is intussen een negatief reisadvies voor China, alleen noodzakelijke reizen, dus een reisverzekering kun je wel vergeten. Volkomen onverantwoord. Ik begrijp niet dat je zoiets zelfs maar overweegt, bizar.

Die laconieke houding van sommige mensen is het grote probleem. De gezondheidsdiensten zijn juist zo voorzichtig omdat nog niet bekend is wat dit virus nu precies kan aanrichten. Het gevaar is echt wel wat groter dan een griepje. Bovendien vraag ik mij af als je zoiets zegt of je weleens het verschil tussen griep en verkoudheid weet. Een stel eigenwijze domkoppen kunnen heel wat problemen veroorzaken.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 09:44

germie schreef:

Zou Thailand doen. De prijzen schijnen op dit moment te kelderen omdat er heel veel Chinezen hun hotels geannuleerd hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 09:53

Loretta schreef:
Marie_Anne schreef:

Die laconieke houding van sommige mensen is het grote probleem. De gezondheidsdiensten zijn juist zo voorzichtig omdat nog niet bekend is wat dit virus nu precies kan aanrichten. Het gevaar is echt wel wat groter dan een griepje. Bovendien vraag ik mij af als je zoiets zegt of je weleens het verschil tussen griep en verkoudheid weet. Een stel eigenwijze domkoppen kunnen heel wat problemen veroorzaken.

Inderdaad. Ik heb ook wel wat vraagtekens bij die thuisquarantaine daardoor. Daar kan ook best een eigenwijze Germie tussen zitten die denkt: och, het gaat maar om een griepje, ik kan best even snel naar de Appie. Of wordt dat wel ondervangen op een of andere manier?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 10:29

elnienjo schreef:
germie schreef:

Zou Thailand doen. De prijzen schijnen op dit moment te kelderen omdat er heel veel Chinezen hun hotels geannuleerd hebben.

Dat dacht ik ook gelijk en Thailand is erg mooi en apart ook.