Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Daihyo schreef:Ik heb kauwtabletten, idd vanwege opname in de mond.
B12 was 227
perdjes schreef:Sorry dat ik hier zomaar kom binnen vallen.
Vandaag de uitslag van mijn vit D ontvangen. Deze is nu 43 nmol/l.
(B12 en TSH zijn goed)
Echter word ik nu niet verder geholpen door de huisarts. Hij geeft aan dat ik maar een multi vitamine moet gaan slikken.
Navraag gedaan bij de assistente hoeveel vitamine D ik dan moet innemen. Maar zij verwijst me weer door naar de apotheek.
Ik betwijfel alleen of zij mij goed verder kunnen helpen.
Heeft hier misschien iemand tips waar ik goed advies zou kunnen krijgen?
perdjes schreef:Dankjewel voor je reactie Maris!
Ik heb na aanleiding van jouw bericht contact opgenomen met een orthomoleculair therapeut hier in de buurt.
Maris schreef:perdjes schreef:Sorry dat ik hier zomaar kom binnen vallen.
Vandaag de uitslag van mijn vit D ontvangen. Deze is nu 43 nmol/l.
(B12 en TSH zijn goed)
Echter word ik nu niet verder geholpen door de huisarts. Hij geeft aan dat ik maar een multi vitamine moet gaan slikken.
Navraag gedaan bij de assistente hoeveel vitamine D ik dan moet innemen. Maar zij verwijst me weer door naar de apotheek.
Ik betwijfel alleen of zij mij goed verder kunnen helpen.
Heeft hier misschien iemand tips waar ik goed advies zou kunnen krijgen?
Dat is nog best ingewikkeld. Want reguliere (huis)artsen zijn soms zelfs al tevreden met 30 nmol ( als je onder een bepaalde leeftijd bent ). Dus die schrijven niets voor.
Als je meer orthomoleculair ingesteld bent, die artsen gaan uit van een goede waarde van minimaal 80, liever nog 100 nmol. En dan is de waarde goed tot 200nmol.
Als je daar vanuit gaat en dat wilt bereiken kan je 5000 ie vitamine D3 aanhouden ( op de facebook groep van D3 adviseren ze dit ). En dan samen met 100-200 vitamine K2 en 400 mg magnesium.
Charaz schreef:Ik ken geen enkele arts die 30 een prima waarde vindt, het lab geeft een waarde aan van > 50 wat normaal is.
Charaz schreef:Ik ken geen enkele arts die 30 een prima waarde vindt, het lab geeft een waarde aan van > 50 wat normaal is.
onpaard schreef:Daihyo schreef:Wanneer merkte jullie verschil toen je vitamine D (3000ie) ging slikken?
Je merkt verschil als je waarde weer op het juiste niveau zit. Volgens mij heb je een stootkuur nodig om weer op een normale waarde te komen.
Daihyo schreef:Nee, de verzendkosten zijn nog hoger dan de ampullen zelf
En hoeveel neem je dan? Want ik zat de bijsluiter te lezen en daar staan verschillende adviezen wat druppels betreft. Wat is dan wijsheid?
Janine1990 schreef:Daihyo schreef:Nee, de verzendkosten zijn nog hoger dan de ampullen zelf
En hoeveel neem je dan? Want ik zat de bijsluiter te lezen en daar staan verschillende adviezen wat druppels betreft. Wat is dan wijsheid?
Ik ben aardig stabiel (maar dat is op gevoel, ik weet niet wat mijn waarde op het moment is, mijn huisarts wil het niet checken zonder klachten dus ik wil binnenkort even een particulier bloedonderzoek doen), met elke dag 3000ie en een keer per week 25.000ie.
Maar dat is natuurlijk per persoon verschillend...
onpaard schreef:Ik kreeg 1x per week 25.000 ie en dat 6 of 8 weken lang. Mijn huisarts berekend dit op de waarde van de vit D gevonden in mijn bloed en mijn lichaamsgewicht.