Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 23:31

Ik heb de NutriU app, staat vol recepten voor de airfryer. :j
Ik ben alleen echt geen keukenprinses. :')
Vind het er al gauw te moeilijk uit zien. :')

xZiva_

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 23:55

Vanochtend heeerlijke banaan pannenkoekjes gemaakt met boekweit meel. Echt voor herhaling vatbaar! Lekker zoet door de banaan :9

Ik stond tijdens de feestdagen even stil door alle lekkere hapjes, maar het gaat nu weer goed :D

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 00:27

Het ging goed. Nu aan een glas wijn en wat snacks. Volgende keer, vroeger naar bed gaan. Dan was het me gelukt!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 00:32

Zertab schreef:
Het ging goed. Nu aan een glas wijn en wat snacks. Volgende keer, vroeger naar bed gaan. Dan was het me gelukt!

Of je geeft jezelf nu een schop onder je kont en zet je glas wijn en snacks weer weg. Oprecht niet banketstaaf bedoeld, enkel als motivatie, maar als je wil afvallen zul je soms even wat strenger tegen jezelf moeten zijn.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 00:55

__Sannne schreef:
Zertab schreef:

Of je geeft jezelf nu een schop onder je kont en zet je glas wijn en snacks weer weg. Oprecht niet banketstaaf bedoeld, enkel als motivatie, maar als je wil afvallen zul je soms even wat strenger tegen jezelf moeten zijn.

Eigenlijk wel ja. Ik mag ook graag wijn drinken op de avond, nu alleen bij het eten gedaan en de rest van de avond netjes water en niets meer gegeten. Miste het ook niet.

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 00:57

Wij hadden nieuwjaarsreceptie met slecht eten. Bijna niets gezonds te vinden.. Maar goed, ik heb maar twee maaltijden op vandaag, dus ik hoop dat de schade beperkt is.

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 08:15

Hier gister echt goed mijn best gedaan! Vind die eerste paar dagen altijd het lastigste. Dus vandaag op naar weer een goede dag. Helaas wel slecht geslapen en mijn hormonen die weer vanalles aan het doen zijn behalve wat ze moeten doen volgens mij.
Dus op de weegschaal niets veranderd. Nu mijn best gaan doen en proberen er volgende week pas weer op te gaan staan.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 09:17

Ik lees ook vanaf begin mee en zal me nog even melden, was na mijn bevalling goed op weg om gewicht kwijt te raken, maar wij zijn nogal Bourgondiërs dus er zitten er weer een aantal aan...

Vandaag laatste dag van onze vakantie en zouden naar de carpacciobar maar die is dicht, vriend stelde voor om sushi te halen maar we hebben nog spruitjes liggen dus eten dat gewoon, hij gaat in de kost morgen dus dan komen ze niet meer op, en aangezien we een huis willen kopen willen we meer sparen dus wat normaler boodschappen doen dan we nu doen... dus al met al genoeg redenen naast het afvallen om beter op mijn eten te letten....

Ik wil proberen om de koolhydraten te beperken, minder snoepen, meer water drinken...

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 10:00

_Femkeeex schreef:
deksel schreef:
Ik zit sneller vol van zilvervlies rijst dan andere rijst. Maar ik zit niet zo snel vol, heb best veel nodig om vol te zitten.

Vandaag ontbeten met 2 verse kampioentjes van de lidl, 1 met avocado en de ander met vega smeerworst en komkommer. Lunch was 2 broodjes met hagelslag. Diner was woknoodles met wat groentes, maar was niet zo lekker (had eigenlijk geen smaak, oeps :+) dus heb daar niet zoveel van op. Heb tussendoor wel m'n choco pepernoten opgegeten. Vanavond gewerkt en gefietst. En nu nog wat nootjes (cranberry mix) en water.

Ik wil morgen graag sporten (bij Basic doe ik dan van die groepslessen), nu heb ik echt zo'n mindset van 'ja morgen ga ik sporten!!!!', en dan is het morgenochtend 'oh nee, ik wil niet, ik zie er tegen op etc . etc.'.
Hoe doen jullie dat?

Ik keek vroeger ook vaak tegen sporten op. Ik had een trainingsschema en volgens de trainer was het een must om 30 min cardio elke dag te gaan doen. Als er 1 ding is waar ik een hekel aan heb, is het de loopband en al die andere cardio apparaten. Ik ben daar na een tijdje volledig mee gestopt en ik doe nu nog alleen krachttraining. Iets waar ik veel plezier in heb. Dus ik zou zeggen zorg voor variatie en doe gewoon wat je leuk vindt en niet wat volgens sommige het juiste is.

Ook regelmatig foto's of filmpjes van jezelf maken om je progressie echt op beeld te zien , werkt motiverend voor mij.

Sporten in de sportschool / fitness vind ik prima om te doen en heb ik ook echt plezier in gehad toen ik goede begeleiding had. Nu (als ik überhaupt ga, laatste x is zo'n 3 maanden geleden) ga ik naar basic fit en daar vind ik dus echt niks aan. Al die mensen en al die apparaten waar ik niiiiiks van weet haha, het is echt erg.

Ik moet dus eigenlijk een sportschool zoeken waar ik begeleiding krijg of iets van een personal trainer. Is nu allemaal ff wat lastig omdat ik niet weet waar ik op korte termijn woon en ik woon in twee steden, ver uit elkaar.
Nouja goed, misschien maak ik het te moeilijk en stel ik me gewoon aan want ik kan thuis ook gewoon sportoefeningen doen.
Ik heb nu iig mijn sportkleding aan en sta op het punt om naar basic fit te gaan om te sporten! Voor het eerst in tijden, ik ga het gewoon doen.

En wat betreft die foto's: dat heb ik al zo vaak gedaan HAHA en daarna het sporten niet doorgezet dus alleen maar foto's van ik op hetzelfde gewicht. Echt erg.
Foto's van andere motiveren me daarentegen wel heel erg! Dus ik heb een Pinterest board met allemaal vrouwen met een mooi lichaam en sport oefeningen.

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 10:30

Wie wil mag mij vandaag een PBtje sturen met z'n startgewicht en huidige gewicht, dan plaats ik vanavond een lijstje.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 10:30

deksel schreef:
Sporten in de sportschool / fitness vind ik prima om te doen en heb ik ook echt plezier in gehad toen ik goede begeleiding had. Nu (als ik überhaupt ga, laatste x is zo'n 3 maanden geleden) ga ik naar basic fit en daar vind ik dus echt niks aan. Al die mensen en al die apparaten waar ik niiiiiks van weet haha, het is echt erg.

Ik moet dus eigenlijk een sportschool zoeken waar ik begeleiding krijg of iets van een personal trainer. Is nu allemaal ff wat lastig omdat ik niet weet waar ik op korte termijn woon en ik woon in twee steden, ver uit elkaar.
Nouja goed, misschien maak ik het te moeilijk en stel ik me gewoon aan want ik kan thuis ook gewoon sportoefeningen doen.
Ik heb nu iig mijn sportkleding aan en sta op het punt om naar basic fit te gaan om te sporten! Voor het eerst in tijden, ik ga het gewoon doen.

En wat betreft die foto's: dat heb ik al zo vaak gedaan HAHA en daarna het sporten niet doorgezet dus alleen maar foto's van ik op hetzelfde gewicht. Echt erg.
Foto's van andere motiveren me daarentegen wel heel erg! Dus ik heb een Pinterest board met allemaal vrouwen met een mooi lichaam en sport oefeningen.

Kan je niet op zoek naar een fitness die in beide steden zit? Ik sport zelf bij Fit for free, die zit ook overal. Je kan daar ook extra begeleiding krijgen als je wilt, zie dat bij ons veel gebeuren.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 10:59

Ik had me al zo'n twee maanden niet gewogen. Dus vandaag zou de dag worden! Ik gokte rond de 68 want zo veel woog ik twee maanden geleden (en heb daarna niks gedaan met m'n dieet... Sterker nog, ik heb in december super veel gegeten). Maar hij gaf 66,4 aan vanochtend! *\o/* Nog maar 6kg te gaan!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 11:10

Wauw super goed!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 11:19

Neverland schreef:
Ik had me al zo'n twee maanden niet gewogen. Dus vandaag zou de dag worden! Ik gokte rond de 68 want zo veel woog ik twee maanden geleden (en heb daarna niks gedaan met m'n dieet... Sterker nog, ik heb in december super veel gegeten). Maar hij gaf 66,4 aan vanochtend! *\o/* Nog maar 6kg te gaan!

Dat moet als een goed begin van de dag voelen! +:)+

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 11:20

CCCCC schreef:
deksel schreef:

Kan je niet op zoek naar een fitness die in beide steden zit? Ik sport zelf bij Fit for free, die zit ook overal. Je kan daar ook extra begeleiding krijgen als je wilt, zie dat bij ons veel gebeuren.

Er zitten niet dezelfde fitnessdingen, helaas. Anders was het een goede optie geweest, thanks :).

Neverland schreef:

Lekker bezig! Scheelt toch weer.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 11:22

@ Deksel: Ik vond anytime fitness heel fijn.
Fijne begeleiding en hele leuke sfeer. Ook veel groepslessen.
En je kan 24/7 gaan sporten. :D

Wauw Nederland goed bezig! *\o/*

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 11:53

Ik las hier wat over een airfryer. Is dat wat? Past misschien niet helemaal in het topic, maar heeft toch wel met (gezond) eten te maken.

Hier gaat het tot nu toe best goed! Mag nog niet weer op de weegschaal, maar het voelt goed. Lijstje doe ik niet aan mee.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 11:55

Airfryer was mijn beste aankoop uit 2020! Was toen nog samen met mijn ex dus heb best een grote genomen. Pleurde toen gewoon voor 2 personen een hele maaltijd erin (groente, aardappels en nepvlees). _O-

Maar echt ideaal... met 10 min gezond eten.
Courgette/champignons snijden en grillen (8 minuten werk)
Verse pasta (3 min koken)
Roomsaus / tomatensaus kruiden / mengen en opwarmen (10 minuutjes.
Alles bij elkaar gooien, rucola erover, komkommer erbij en parmezaanse kaas erover. 10 min werk en een lekkere pasta!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 11:57

Wij zijn ook heel blij met de airfryer!
Maar moeten er dus eigenlijk veel meer mee doen. :))

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 11:57

Mijn airfryer gebruik ik het meeste voor de zoete aardappeltjes!

Oh en stukken pizza en broodjes (harde broodjes en croissantjes bv) gaan er ook in. :)) Ik heb een Princess, XL versie.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 11:59

Dat klinkt goed!
Die pasta, kook je in dat ding?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 12:00

Zelf gemaakte frietjes! Ook van zoete aardappels <3 .

En nu heb ik trek, thanks :') .

Zo maar weer eens een rondje klimmen. Merk dat sinds ik klim, ik spieren krijg waarvan ik het bestaan niet eens afwist :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 12:01

Nog maar eentje dan!
Spruitjes schoonmaken en dan met een drupje olijfolie en wat zout/peper/kerriepoeder er in. (12 minuten) Lekkerrrrrrr!

Pasta kook ik in een pan haha!

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 12:05

Renske_W schreef:
@ Deksel: Ik vond anytime fitness heel fijn.
Fijne begeleiding en hele leuke sfeer. Ook veel groepslessen.
En je kan 24/7 gaan sporten. :D

Wauw Nederland goed bezig! *\o/*

Die zit ook niet in allebei de steden. Wel op 6km afstand maar als ik dat telkens moet gaan fietsen, is m'n motivatie binnen 2x weg :+. Het moet wel een beetje haalbaar zijn haha. Maar bedankt!
Dat klimmen (boulderen) lijkt me superleuk trouwens, misschien moet ik dat eens proberen!

Wij hebben ook een airfryer alleen die gebruiken we echt alleen voor aardappelbolletjes en schijfjes. Friet er in is niet lekker en andere dingen hebben we nog niet geprobeerd, we hebben hem al 2 jaar. Het is wel zo'n goedkoop ding van de Lidl of zo.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 12:06

Hier word de airfryer ook veel gebruikt! vooral voor broodjes, aardappeltjes, frietjes (en ons dagelijkse worstenbroodje voor ontbijt :Y) ik zei toch dat we bourgondiërs waren {:)-:( ) maar dat is voor mij dus even afgelopen... :')

Sportschool staat hier ook op de planning om weer aan te melden, maar het ontbreekt me momenteel aan tijd dus ik moet nog even zien hoe ik dat op ga lossen, anders misschien weer hardlopen oppakken