Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nickolay schreef:Pfff hoe gaan jullie om met familieleden die niet begrijpen hoe moeilijk het herstel is?
Ik heb via de WMO huishoudelijke hulp voor 3 uur per 2 weken. Heel fijn, want ik kan zelf nog echt bijna niets.
Nu al diverse keren aan mijn moeder en haar vriend uit moeten leggen, waarom ik het zelf niet kan. Gisteren begon ze er weer over, dat het toch wel de bedoeling is dat ik het zelf moet gaan doen.
Ja natuurlijk zou dat fijn zijn, maar ik krijg de hulp niet voor niets via de WMO. Het gaat gewoon nog niet.
Maar met haar opmerkingen zorgt ze er echt voor dat ik me zwaar verrot voel, dat ik een nietsnut ben. Dat ik (in haar ogen) alleen maar onderuit hang en zelf niets doe.
Paar maanden geleden al een lange email erover gestuurd en paar keer aan de telefoon uitgelegd. Dan zeggen ze dat ze het snappen, maar toch elke keer weer deze opmerkingen.
Ik probeer zelf te kijken naar wat ik nu al wel allemaal kan, in vergelijking met een half jaar geleden.
Maar op deze manier lukt dat echt bijna niet.
En dan is ze ook nog verbaasd dat ik hun bijna nooit iets wil vertellen.
Warboel schreef:Ik ben vanmiddag bij de psych geweest, binnenkort ga ik getest worden op persoonlijkheidsstoornissen. Ze denkt toch dat er meer aan de hand is dan alleen een depressie en toen ze m’n dossier checkte gaf de psychiater van de intake dat ook al aan, maar toen hebben we ervoor gekozen om eerst alleen emdr te gaan proberen omdat trauma en persoonlijkheidsstoornissen vaak wel overlap hebben.
Weet niet heel goed wat ik ervan moet vinden, er zouden wel heel veel puzzelstukjes op hun plaats vallen maar het is wel weer zo’n “label”. We kunnen dan wel gerichter gaan behandelen dus dat is wel weer positief. Ben benieuwd. Ik zal in ieder geval getest gaan worden op borderline.
Joanne1987 schreef:Dat ze het überhaupt al vragen goldie![]()
Marisje wet van poortwachter zeggen ze bij mij... je moet contact houden en de drempel laag zeggen ze dan pfff
MMijn bedrijfsarts vind je nooit te ziek om met werk af te spreken en gesprekken te voeren
Rot vent
Zo maar eens op naar de huisarts, kijken of die iets voor mn schouders kan doen
Joanne1987 schreef:Ook dat moet ikene week bellen, andere week koffie
moonsparkle schreef:Ik ben gisteren bij de bedrijfsarts geweest, kon alleen maar huilen en begon ook te hyperventileren. Nu mag ik twee weken uitrusten en dan met een mediator aan de slag omdat het puur werk gerelateerd is. Zelf moet ik er echt nog niet aan denken om in gesprek te gaan, misschien helpt het dat ik daarvoor nog een gesprek heb met de poh.
Goldie schreef:Ik had dat ook terug geappt, toen kreeg ik weer een appje terug.. nou toen zat ik meteen te huilen, voelde me zo aangevallen
[ [url=m/vwtoFi.jpg]Afbeelding[/url] ]
Marissa, mijn leidinggevende is daar heel netjes in en zegt ook echt nooit wat.
Vervelend zeg Joanne, ik ben echt blij dat ik mag mailen. Ik vind bellen echt al vreselijk en daar zag ik dan van te voren al zo tegen op.. koffie drinken doe ik ook niet op het werk. Bij het idee dat ik de koffiekamer in moet met zoveel mensen erbij breek het zweet me al niet. Plus het autorijden gaat al slecht dus ik kan er niet eens veilig komen
Fijn dat je even rust mag nemen, en even geen contact met werk nu dus. Klinkt goed dat er al een mediator is ingeschakeld. Hopelijk gaat dat helpen.
Van de week hier ook weer aan het hyperventileren.. ging even iets mis en toen zei m'n vriend een beetje lomp iets en toen ben ik echt overstuur weggerend naar boven...
Joanne1987 schreef:Fijn moonsparkle!
Ik heb mail contact met directeur, wordt ik ook niet vrolijk van. Als koffie drinken nu met mn dure te collega's os vind het het ook niet erg, maar het is alleen met mijn rayonleidster en eerlijk is eerlijk, momenteel vertrouw ik niemand na al het gezeik. Dus zit daar ook niet super op mn gemak en weet ook niet goed wat ik moet vertellen wat anders is als de laatste keer. Ik weet voor mezelf niet eens echt hoe ik me voel. En ik wordt er heel erg moe van om uit te leggen wat de pijn met me doet en wat ik voel, dat is heel lastig aan iemand die niet weet en snapt wat het inhoudt
Goldie schreef:Dat is wel verdacht
Mijn psycholoog zei ook wel dat het een typisch trekje is van mensen in de zorg dat ze een ander veel belangrijker vinden ipv voor zichzelf te zorgen, dat viel haar iig op. En dat je niet lekker kan wandelen met mensen die in de zorg werken, want ze had een vriendin.. niet bij te houden![]()
moonsparkle schreef:
Joanne1987 schreef:Ze probeert me, zeggend dat dat voor mij het beste is, richting contract beëindiging te sturen. Liefst zou ik dat ook wel doen hoor, ben ik overal vanaf, maar 70% in de ww is ook niet echt haalbaar