Intermittent fasting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 22:21

PSvanLot schreef:
Ik heb zin in chips....

En koek....

~~}> ~~}>

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 07:02

Ik ben gestart! Mag om 12:30 vandaag voor het eerst eten. Ben benieuwd wat dit de komende uren met mijn humeur gaat doen :+

Sall

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 07:56

Succes Anne-bento en sterkte voor je omgeving := :+

Mijn eetraam ligt ook later omdat wij eigenlijk altijd pas laat eten, is even wennen idd maar bevalt goed. Vandaag wil ik na kantoor een workout doen of rondje hardlopen (dat valt dus nog in het vasten) en op zondag train ik altijd s morgens dus dat ben ik gewend om dat nuchter te doen

Al met al bevalt het vasten prima alleen heb ik weer moeite gehad met slapen, mijn hoofd blijft wakker en druk |o

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 09:26

Splinter schreef:
Yesterday schreef:
Ik zou ook graag meelezen/praten.
Gisteren begonnen, het ging mij goed af, gegeten tussen 12.00 en 20.00, op de valreep om 20.00 nog wel een glas warme chocolademelk gehad en wat kale crackers omdat ik 18.00 als laatste gegeten had i.v.m. sporten. Helemaal niks meer eten na het sporten zag ik niet zitten, bang voor honger vanochtend?
Vandaag is het tot nu ook goed gegaan, vanmorgen wel een wat rammelde buik rond 11 uur, maar normaal heb ik dat ook zo rond die tijd...

Voor morgen moet ik kijken hoe ik het savonds ga doen, rond 9 uur ben ik pas terug van het sporten, maar om 18u heb ik het avond eten al op. Ik ben vooral bang denk ik om honger te krijgen, terwijl het waarschijnlijk wel mee valt?

Hongergevoel verdwijnt weer, wees niet bang. Het is geen lineaire stijgende lijn maar komt meer in golven :j

Ik vond het juist heel bevrijdend merken dat je niet omvalt maar dat je gewoon door kan gaan :)) je raakt er snel aan gewend hoor. Je lichaam past zich snel aan

Dit is zeker waar, ik heb ook geen echt honger gevoel meer en ik doe het pas sinds halverwege vorige week.
ik wordt alleen helemaal gek van hoe vaak ik naar de wc moet. :+
dus ik probeer nu een beetje te timen met auto rijden dat ik even niet zo veel drink,
want anders kan ik onderweg 1 of 2 tankstations stoppen omdat ik moet plassen -O-
(rit van ongv 2uur)

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 09:33

momenteel een taart in de oven staan voor morgen..
maar dat is wel echt naar, want dat ruikt dus nu super lekker
en daar krijg ik dan inderdaad wel trek van nu :+

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 10:06

:oo normaal mag ik dus om 10 eten(14/10 doe ik), maar ik heb nog niet veel honger dus ga het even uitstellen. Terwijl ik vanochtend toch wel een knorrende maag had.
Kreeg net wel een bonbon uitgedeeld dus dat is straks het eerste wat er ingaat :')

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-19 10:09

Echt leuk dat zoveel mensen enthousiast zijn en het naar verhouding behoorlijk makkelijk vol houden!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 10:16

Ik doe van 10:00 tot 18:00 uur eten (4x), dat zijn wel makkelijke en fijne tijden :j voel mezelf goed, geen ontwenning of cravings.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 13:41

Ik ben ook begonnen sinds maandag, heb mijn eetraam gesteld op 12 tot 18 uur. Gaat tot nu toe ook goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 13:44

12 tot 6? Welke vorm van vasten houd je dan aan?
Het is in principe toch 8 uur?

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 13:49

Renee1991 schreef:

16:8 is de meest gevolgde manier maar er is niet 1 'regel' of 'principe' van vasten waar je je aan moet houden. Je kan ook minder dan 8 uur aanhouden, dan vast je dus gewoon nog wat langer door. :D

Wat grappig om te lezen dat er veel mensen moeite hebben met het niet snacken 's avonds. Ik heb na de avondmaaltijd echt 0 honger meer, hier is teveel snacken in de middag als ik thuis kom van college en lekker op de bank plof echt de allergrootste verleiding.
Verder loopt het hier makkelijk, ik eet nu weer van 12-18u of van 12-20u afhankelijk van hoe de dag loopt en dat trek ik momenteel een stuk beter dan van 16-18u. Al wil ik liefst daar weer naar terug want ik voel me dan echt nog zo ontzettend veel beter, maar niet als ik fysiek en mentaal zo druk ben door de dag heen als nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 13:54

Vanochtend om 1115 had ik teveel honger en ben ik bezweken. Dus net geen 16 uur gered haha

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-19 14:13

Memories schreef:
Renee1991 schreef:

16:8 is de meest gevolgde manier maar er is niet 1 'regel' of 'principe' van vasten waar je je aan moet houden. Je kan ook minder dan 8 uur aanhouden, dan vast je dus gewoon nog wat langer door. :D

Wat grappig om te lezen dat er veel mensen moeite hebben met het niet snacken 's avonds. Ik heb na de avondmaaltijd echt 0 honger meer, hier is teveel snacken in de middag als ik thuis kom van college en lekker op de bank plof echt de allergrootste verleiding.
Verder loopt het hier makkelijk, ik eet nu weer van 12-18u of van 12-20u afhankelijk van hoe de dag loopt en dat trek ik momenteel een stuk beter dan van 16-18u. Al wil ik liefst daar weer naar terug want ik voel me dan echt nog zo ontzettend veel beter, maar niet als ik fysiek en mentaal zo druk ben door de dag heen als nu.

Ik kan het prima laten maar ik vind het toch altijd wel erg gezellig om bij de tv wat lekkers te hebben.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 14:14

ik doe ook hetzelfde, van 12 tot 6. Ik weet van mezelf dat ik 's avonds juist in de verleiding kom om te snaaien, dus ik ga mezelf geen 2 uur extra geven na de avondmaaltijd :D

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 14:17

PSvanLot schreef:
Ik kan het prima laten maar ik vind het toch altijd wel erg gezellig om bij de tv wat lekkers te hebben.

Jaaa meer een kwestie van een mentale strijd is het dan ipv echt honger hebben := Heel herkenbaar, ik heb datzelfde in de middag, thuiskomen van een drukke dag en 'dan hoort het' om even iets lekkers te snaaien. Iets lekkers 's avonds bij de tv voor de gezelligheid heb ik nooit 'aangeleerd' dus daar heb ik dan weer geen last van :+

BlackBeautyZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 14:30

ik moet ook zeggen dat ik in de avond ook altijd voor de gezelligheid zin heb in chips ofzo hahahah. ik heb dan geen honger, maar ik vind voor mezelf altijd wel een reden waarom het tijd is voor een snack: dan kijk ik een mooie film, dan is er bezoek, etc.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 16:41

Ik heb het idee dat ik aan het eind van de werkdag nog wel wat helderder ben en meer energie heb, ervaren jullie dit ook? :)
Altijd wel een inkakmomentje tussen 2 en 3, tot zover blijft die wel.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 17:29

Kinke schreef:
ik doe ook hetzelfde, van 12 tot 6. Ik weet van mezelf dat ik 's avonds juist in de verleiding kom om te snaaien, dus ik ga mezelf geen 2 uur extra geven na de avondmaaltijd :D

Nou, precies dit dus haha. Vandaag werk ik wat verder bij huis vandaan, dan doe ik van 12 tot 19 uur omdat ik pas om 18:30 thuis ben. Maar als ik me dat uur langer geef vreet ik toch alleen maar koek en chips en niet omdat ik dan zo'n trek heb :')

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 19:08

Air schreef:
Ik heb het idee dat ik aan het eind van de werkdag nog wel wat helderder ben en meer energie heb, ervaren jullie dit ook? :)
Altijd wel een inkakmomentje tussen 2 en 3, tot zover blijft die wel.

Heel
Herkenbaar
Zat tussen 2 en 3 te gapen in de auto en verder stuk helderder en scherper! Ook weer nieuwe inspiratie mbt mijn kunst *\o/*

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 19:38

Weer goed dagje
Zelfs met avond eten zat ik al snel vol , ik begin het langzaam aan te wennen zonder ontbijt Smorgens, alleen beetje futloos soms :')

Haha velen hebben zin in chips en koekjes , ik ook :+

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 22:22

PSvanLot schreef:
En je raam wat vergroten Yesterday?

Ik heb sinds dit jaar op school pas om 11.00 eerste pauze, dat is wel echt ideaal!
Eet nu om 11:00-13:00-18:00.
Pak ergens tussen 13:00-18:00 wat lekkers. Soms teveel...

Uiteindelijk was ik vanavond om 21.30 pas thuis van het hardlopen. Ik heb een glas water gedronken en ben daarna maar gaan douchen en naar bed gegaan zonder nog iets te eten... mocht ik morgen echt eten nodig hebben, dan neem ik rond 10 uur iets, ik heb vandaag gegeten tussen 12.00 en 18.00 dus dan heb ik alsnog 16 uur ertussen! :)

Ik vind verder in de ochtend het hongergevoel behoorlijk meevallen, ik functioneer prima! Alleen een kop zwarte koffie op een lege maag is wennen :P
Savonds heb ik ook vaak zin in lekkere dingen, maar ergens geeft deze methode mij nu al rust.

Wat eten jullie zoal tijdens de eetmomenten? Ik moet uitkijken dat ik niet te weinig eet denk ik. Afvallen zou niet erg zijn, er mogen nog wel wat kilo’s af, maar ik wil vooral gezond zijn :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 08:14

Ik eet meestal
Kwark, en wat rijstewafels of een boterham en wat fruit.
Maar dat at ik normaal eigenlijk ook.
Wel minder trek.

Alleen gisterenavond nog iets “te laat” een wijntje gehad.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 08:41

Ik moet vooral oppassen dat ik genoeg binnen krijg in m’n eetraam, heb stuk minder trek en zit zo vol! Maar ben wel lang en groot, dus moet wel voldoende binnen krijgen.

Ik eet meestal een flinke salade, een bakje Griekse yoghurt met fruit, wat rauwkost en avondeten met m’n gezin mee. Afgelopen dagen wat rommelig ivm verjaardag dus nu weer even wat meer opletten.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 08:47

Gister was mijn 1e dag. Viel om van de honger smorgens, heb uiteindelijk om half 11 een half bananen broodje gegeten, om half 1 geluncht en 8 uur laatste maaltijd. Best oké voor een 1e dag. Had wel enorme eetbuien in de middag, even op letten dat ik me dan niet vol prop haha.
Kwam op 1700 calorieën, dat is te weinig voor mij aangezien ik veel sport en zeker niet af wil vallen, dus even mee puzzelen en in de gaten houden.

Vandaag een nieuwe dag, ga nu al stuk van de honger maar hopelijk trekt dat wat weg als ik afleiding heb van mijn werk

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-19 09:07

Ik eet heel wisselend. Met de lunch soms een broodje maar het liefst een, homemade, salade.
In de avond 1 tot 2x per week avg. Verder pasta, salade, soep, vis, pannenkoek, frietjes, etc. etc.