Vaccinaties

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 22:42

Maxima_S schreef:
Ik zou wel gecharmeerd zijn van een onderzoek waarbij niet gevaccineerde kinderen, waar er met de dramatisch lage vaccinatie graad toch voldoende van te vinden moeten zijn, en gevaccineerde kinderen over een periode van 0 tot 18.

Waarbij het dan niet alleen gaat over bijwerkingen maar over aandoeningen van aller aard.

Hierbij kunnen wat mij betreft dan ook voeding en leefomstandigheden meegenomen worden...

Want als het niet gaat over directe vaccinatie schade dan is ook nog helemaal niet duidelijk wat het inspuiten van zut heeft bij een nog open bloed/brein barriere en op de verdere ontwikkeling van het immunsysteem of ontwikkeling in het algemeen.

Om dat nu sec aan vaccinatie toe te schrijven is kort door de bocht en ik ben dan ook zo‘n typje dat niet geloofd dat onze gezondheid waar dan ook bij een instantie op de eerste plek staat ;-).

Maar bij onszelf ook niet anders zouden veel meer mensen biologisch eten, met grote regelmaat vegetarisch eten, geen suiker nemen etc.

Als mijn gezondheid en dat van mijn kind hangt aan het al dan niet krijgen van een vaccinatie is het einde ook zoek...

Schokkend is het dat je je kind wel dik mag voeren, nooit kunt laten bewegen, cola mag laten drinken (goed punt!!)...maar als het om vaccineren gaat moeten we verplichten...wat een onzin.

Ik denk dat we beter erop verplichten dat moeders natuurlijk bevallen zonder angst en poespas, een borstvoedingspercentage van meer dan 95% voor minstens een jaar en dat moeder of vader betaald de eerste 3 jaar bij hun kind kunnen blijven zodat deze niet naar de opvang met alle aanwezige virussen hoeft te gaan....

Dat zou nog eens een verplichting zijn ;-)

Probleem is dat zo'n onderzoek vrijwel onmogelijk is. 18 jaar is een ontzettend lange tijd en je moet zó veel data verzamelen dat het bijna onmogelijk wordt om conclusies te trekken. Om op de juiste manier aan te tonen dat een scala aan aandoeningen door vaccinaties komen moet je werkelijk álles meetellen. Wat eten ze (precies, hoeveelheden etc). Waar wonen ze. Waar fietsen ze langs. Rijden ze in auto's, reizen ze, roken ze, gebruiken ze drugs, zo ja welke, welke medicijnen gebruiken ze allemaal in die 18 jaar, hebben andere aandoening effecten op de barrière waar jij het over hebt. Dat is zo ontzettend veel data, dat is nu echt nog niet mogelijk.
Bedoel, ik doe zelf mee aan een onderzoek waarbij de link tussen voedselconsumptie en (uiting van erfelijke) darmkanker wordt onderzocht. En zelfs bij die vraag, waarbij 2 duidelijke items worden benoemd, is het nog zaak om zo veel mogelijk data te verzamelen.

Eens dat het belachelijk is dat je je kind nu wel dik mag voeren, maar in principe schaadt je daar alleen je kind mee. Door niet te vaccineren schaadt je de vaccinatiegraad waardoor nog ongevaccineerde baby's en mensen met een zwak immuunsysteem ook de dupe worden. Uiteindelijk zelfs de gevaccineerden, als de graad teveel daalt: het virus kan zich verspreiden en ondanks de lagere kans kan een gevaccineerde alsnog ziek worden (de ziekte komt immers meer voor dus ook hogere kans om ermee in aanraking te komen, en als je bij wijze van spreken 20x in aanraking komt met een virus waar je 10% kans hebt te krijgen (in plaats van zeg, 60%) dan zal het een keer raak zijn). Kan het virus zich makkelijk verspreiden, kan het zich ontwikkelen. Ontwikkelt het zich, dan kan het zijn dat de vaccinatie minder effectief is of zelfs niet meer werkt, en dán heb je de poppen aan het dansen.

Niet vaccineren, zeker in deze toenemende trend, is ontzettend gevaarlijk. En niet alleen voor de bewust-niet-gevaccineerden. Daarom pleit ik ook (in deze situatie) voor verplichten. Omdat je er zo veel meer mensen mee kan schaden dan alleen jezelf/je kind.

En alles is slecht. Maar met mate kan het wel. Bijv. cola, suiker, vlees of fast food, etc. En je schaadt er dus geen anderen mee (behalve jezelf en je kind). Dus dat vind ik eerlijk gezegd geen goede vergelijking, ondanks mijn eerdere groente-voorbeeld :)). Natuurlijk bevallen is ook niet je-van-het. Soms is niet-natuurlijk nodig door natuurlijke complicaties ;). Dus weet niet zo goed wat je punt daarbij is.

@quera: pijnstilling is wellicht niet noodzakelijk, maar kan wel goed zijn voor de mentale staat van de moeder. Heftige pijn wens je niemand toe en als die pijnstelling verder niks kwaad kan, waarom niet? (uitzonderingen daar gelaten, maar goed, een volledig natuurlijke zwangerschaps heeft ook zijn uitzonderingen & complicaties. Uitzonderingen & complicaties die waarschijnlijk vaker voorkomen dan de bijwerkingen van pijnstilling...)

@Sec: Eens hoor. Ik zie alleen geen pad dat de vaccinatiegraad níét daalt, met de opkomende antivax beweging :n.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 22:45

quera schreef:
Qerty schreef:
Joepie, behalve een mazelenepidemie ook een verhoging van baby en moedersterfte bij geboorte >;)

Want?

Sommige dingen zijn inderdaad nodig. Maar pijnstilling tijdens de bevalling niet noodzakelijk.
Hier ook pro borstvoeding.

Want? Ik ken meer mensen in mijn omgeving die dolgraag natuurlijk hadden willen bevallen of borstvoeding hadden willen geven, maar waar complicaties tussen kwamen. Natuurlijk is natuurlijk beter / mooier / idealer. Maar om daar nou voor te sterven of je kind te laten verhongeren is in 2019 gelukkig niet meer nodig.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 22:46

Maxima_S schreef:
Ik denk dat we beter erop verplichten dat moeders natuurlijk bevallen zonder angst en poespas

Off-topic...maar...

Verplichten om natuurlijk te bevallen is in NL echt flauwekul. In Nederland beval je natuurlijk tenzij...

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 22:47

Ik had mijn 1e bevalling een hel bevalling en enorm medisch... mijn bevalling duurde 68 uur.

Daar ging ik met nr 2 niet aan beginnen. Nr 2 was er binnen 12 uur appeltje eitje.. geen pijnstilling niets.

Toeval? Misschien.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 22:48

Querty dat is ook prima! Als het nodig is dan is het nodig.

IMANDRA

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 23:07

Als natuurlijk bevallen verplicht was geweest had ik hier niet eens meegetypt.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 23:10

IMANDRA schreef:
Als natuurlijk bevallen verplicht was geweest had ik hier niet eens meegetypt.

Dan was mijn oudste er waarschijnlijk ook niet geweest.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 23:14

Ik ook niet en mijn zoon ook niet. Wel makkelijk, hoefde ik me niet druk te maken over vaccineren :D

Als aanvulling op imandra: zo'n onderzoek zou denk ik kunnen als je 2 hele grote groepen willekeurig toewijst wel of niet te enten en dan na X aantal jaar de ziektes te controleren denk ik?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 23:40

secricible schreef:
Ik ook niet en mijn zoon ook niet. Wel makkelijk, hoefde ik me niet druk te maken over vaccineren :D

Als aanvulling op imandra: zo'n onderzoek zou denk ik kunnen als je 2 hele grote groepen willekeurig toewijst wel of niet te enten en dan na X aantal jaar de ziektes te controleren denk ik?

Ik begreep het als ‘we volgen ingeënte en niet ingeënte mensen 18 jaar en kijken of de ene groep meer aandoeningen heeft dan de andere die door vaccineren komen’. Aandoeningen als in meerdere, dat lijkt me lastig te bewijzen :). Kijken hoe vatbaar mensen zijn voor de ziekte waartegen ze ingeënt zijn is makkelijker, maar alsnog een dure en niet eenvoudige opgave.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 07:18

Nee ik bedoelde ook willekeurige ziektes. Dus of er meer autisme is, meer diabetes, meer....
Je zal wel 2 willekeurige groepen moeten maken en dat wordt lastig.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 07:33

secricible schreef:
Nee ik bedoelde ook willekeurige ziektes. Dus of er meer autisme is, meer diabetes, meer....

Het komt niet eens door de ethische commissie.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 07:48

janderegelaa schreef:
secricible schreef:

Het komt niet eens door de ethische commissie.

Ik ben met je eens dat het een discussie op meta-niveau is.
Overigens denk ik dat het prima door de ethische discussie komt(het is geen dubbelblind onderzoek he, ouders weten of hun kind geënt is of niey). Ik denk alleen dat je nooit 2 willekeurige groepen krijgt omdat ouders er niet in mee gaan om die keuze door wetenschap te laten bepalen.
Anderszijds is zo'n onderzoek ook gedaan m.b.t. borstvoeding (ouders gingen willekeurig wel of geen bv geveb) en daar waren blijkbaar ook genoeg deelnemers voor.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 07:53

Juist mensen die niet vaccineren claimen dat hun kinderen minder ziek zijn toch? Die zouden daar graag aan mee doen?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 08:21

Ja maar je moet willekeurige groepen maken. Het onderzoek bepaalt dus of je wel of niet laat enten, niet de moeder. Zo sluit je uit dat de ene groep andere eigenschappen heeft dan de andere.

Bijvoorbeeld het zou kunnen zijn dat nu lijkt dat niet-gevaccineerde kinderen minder vaak overgewicht hebben en gelukkiger zijn.
Echter, antivaxxers zijn meestal hoog opgeleid of gelovig. Gelovigen zijn vaker gelukkig en hoog opgeleide vaker gezond. (Ik noem maar wat)
Het lijkt dan door de vaccinaties te komen maar eigenlijk is het een bijgevolg van de doelgroep.

Idem bijvoorbeeld met vegetariërs (is vegetarisch eten gezonder of zijn vegetariërs vaker hoog opgeleide vrouwen die bewust eten?) En zelfs met borstvoeding (kinderen die bv krijgen zijn gezonder, maar hoog opgeleide vrouwen geven vaker bv en ook langer.)
Dat is wat er eerder genoemd wordt, dat er een verband is betekend niet dat er ook een oorzaak-gevolg is.

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 08:44

Het is uiteraard een nogal provocatieve uitspraak van bevallen en borstvoeding etc...en dan valt iedereen over de haalbaarheid ervan.

Ik ben overtuigd dat heel veel van alle complicaties komen door bewuste, geprogrammeerde en onbewuste angsten, eerst bij de moeder en daarna bij de vader.

Nu, iedereen die gelijk begint te roepen: „bij mij was dat niet zo want....“ mij hoef je niet te overtuigen, eerlijk zijn naar onszelf is genoeg.

En als het medisch wordt is er in veel gevallen voldoende tijd.

Anyway, het was vooral een voorbeeld van dat je ook gezondheid kunt promoten. En ik ben nog steeds niet overtuigd dat vaccinatie bijdraagt aan gezondheid.

Waarom niet eerst de volksgezondheid op peil brengen met natuurlijke middelen als de btw op groente en fruit opheffen, biologisch telen veel aantrekkelijker maken en extra belasting op suiker en transvetten. En de kosten voor medicijnen voor overgewichtgerelateerde medicijnen en hulpmiddelen dratisch omhoog.

Zouden we niet in staat zijn om met de hygiene van nu, de medische zorg van nu en de kennis over hoe we een lijf gezond houden de vaccinaties overbodig kunnen maken?

Dat die gedachten bij niemand opkomt zegt voor mij al hoe afhankelijk we ons hebben laten programmeren door medici en witte jassen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 08:50

Juist door die hygiëne van nu is men bevattelijker dan ooit.

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 08:53

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 08:54

NatasjavE schreef:
Maxima_S schreef:
Ik denk dat we beter erop verplichten dat moeders natuurlijk bevallen zonder angst en poespas

Off-topic...maar...

Verplichten om natuurlijk te bevallen is in NL echt flauwekul. In Nederland beval je natuurlijk tenzij...

Maar verplicht vaccineren is geen flauwekul?

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 08:57

Popstra schreef:
Juist door die hygiëne van nu is men bevattelijker dan ooit.

Ik heb het niet over smetvrees waarbij alles steriel moet zijn maar doorsnee normale hygiene.

Of zullen we alle vuilnis weer op straat dumpen en het riool openmaken?
Dan zullen we vast een stuk minder bevattelijk worden....

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 08:58

Ik kan je redenatie totaal niet volgen maxima.... wat natuurlijk bevallen te maken heeft met de mazelen, rode hond of kinkhoest oplopen....

En onder die medische zorg van nu valt ook vaccinaties...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 09:10

Maxima_S schreef:
Hier nog even een linkje dat borstvoeding zelfs na het stoppen veel langer immuniteit kan doorgeven als de moeder door het doormaken van de ziekte zelf immuun is.

https://neurosciencenews.com/breastfeed ... o160fH8ATM

Dat klopt ook helemaal. Maar dan moeten die moeders wel eerst de ziekte hebben overleefd of zonder complicaties hebben doorstaan.
We vaccineren omdat dat juist ook het probleem is; dat die ziektes niet onschuldig zijn en veel complicaties kennen.
Onlangs hebben kennissen van mij nog hun baby verloren aan kinkhoest. Moeder gaf ook borstvoeding en in het zkh is alles aan medische zorg gedaan voor de baby. Maar bij hele kleintjes is dat gewoon niet voldoende.
Ik denk dat sommige mensen misschien vergeten zijn hoe erg die ziektes waren, we zien ze nu nog maar weinig, vanwege vaccinaties dus. Maar ze hebben veel slachtoffers gekend. Zou niet willen dat ze weer terugkwamen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 09:19

verootjoo schreef:
Maxima_S schreef:
Hier nog even een linkje dat borstvoeding zelfs na het stoppen veel langer immuniteit kan doorgeven als de moeder door het doormaken van de ziekte zelf immuun is.

Dat klopt ook helemaal. Maar dan moeten die moeders wel eerst de ziekte hebben overleefd of zonder complicaties hebben doorstaan.
We vaccineren omdat dat juist ook het probleem is; dat die ziektes niet onschuldig zijn en veel complicaties kennen.
Onlangs hebben kennissen van mij nog hun baby verloren aan kinkhoest. Moeder gaf ook borstvoeding en in het zkh is alles aan medische zorg gedaan voor de baby. Maar bij hele kleintjes is dat gewoon niet voldoende.
Ik denk dat sommige mensen misschien vergeten zijn hoe erg die ziektes waren, we zien ze nu nog maar weinig, vanwege vaccinaties dus. Maar ze hebben veel slachtoffers gekend. Zou niet willen dat ze weer terugkwamen.

Dat heb ik gezien op Facebook. Ze heeft er een heel stuk over gepost. Kindje was volgens mij amper een maand oud.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 09:25

Maxima_S schreef:

Da's fijn te lezen aangezien ik bijna 3,5 jaren borstvoeding heb gegeven.

Jammer dat er meteen er misbruik van gemaakt moet worden door de vaccin industrie.

This could lead to the design of new vaccines that will be able to be given to a mother to transfer long-term immunity to her children.”

Dan gaan ze wel heel makkelijk voorbij aan het feit dat vaccineren tijdens de zwangerschap ook behoorlijk negatieve gevolgen kan hebben:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/25311587/

Maternal immune activation and abnormal brain development across CNS disorders.

Epidemiological studies have shown a clear association between maternal infection and schizophrenia or autism in the progeny. Animal models have revealed maternal immune activation (mIA) to be a profound risk factor for neurochemical and behavioural abnormalities in the offspring. Microglial priming has been proposed as a major consequence of mIA, and represents a critical link in a causal chain that leads to the wide spectrum of neuronal dysfunctions and behavioural phenotypes observed in the juvenile, adult or aged offspring. Such diversity of phenotypic outcomes in the mIA model are mirrored by recent clinical evidence suggesting that infectious exposure during pregnancy is also associated with epilepsy and, to a lesser extent, cerebral palsy in children. Preclinical research also suggests that mIA might precipitate the development of Alzheimer and Parkinson diseases. Here, we summarize and critically review the emerging evidence that mIA is a shared environmental risk factor across CNS disorders that varies as a function of interactions between genetic and additional environmental factors. We also review ongoing clinical trials targeting immune pathways affected by mIA that may play a part in disease manifestation. In addition, future directions and outstanding questions are discussed, including potential symptomatic, disease-modifying and preventive treatment strategies.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 09:26

Ja die idd Jan, gaat heel internet over. Ze blogt veel om te verwerken en bekendheid te geven aan de ernst van kinkhoest en andere kinderziektes en dus de noodzaak van een hoge vaccinatiegraad.
Met precies een maand oud idd overleden. Kind kreeg dus bv, werd niet overal heen gesleept en zat niet op een kdv. Dingen die hier genoemd worden als mogelijke oorzaken voor een zieke baby.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 09:39

Kinkhoest is echt een sluipmoordenaar voor baby’s.

En natuurlijk bevallen verplichten...
Dat is verplicht in Nederland. En wie ben jij om te bepalen of iemand wel of geen pijnstilling mag.
Als je zoals ik word ingeleid om een medisch noodzakelijke reden (kind moest er uit!), vervolgens in de hel van een weeenstorm komt en advies krijgt echt die ruggenprik te nemen (na 15uur nog geen 50sec tussen de weeen) en dan nog maar 2cm ontsluiting met vervolgens een spoedkeizersnede omdat anders kind dood was gegaan... nee leuk plan.

Tweede dus geplande sectio. Want ze dalen bij mij gewoon niet in. Ze passen er niet door. En weer maar goed ook. Met geplande sectio is mijn tweede ook bijna het hoekje omgegaan. Die had een natuurlijke bevalling echt niet overleefd.

En borstvoeding. Prachtig als het kan. Ik kon het dus niet. Ondanks mijn voornemen een jaar te voeden.