Maxima_S schreef:Ik zou wel gecharmeerd zijn van een onderzoek waarbij niet gevaccineerde kinderen, waar er met de dramatisch lage vaccinatie graad toch voldoende van te vinden moeten zijn, en gevaccineerde kinderen over een periode van 0 tot 18.
Waarbij het dan niet alleen gaat over bijwerkingen maar over aandoeningen van aller aard.
Hierbij kunnen wat mij betreft dan ook voeding en leefomstandigheden meegenomen worden...
Want als het niet gaat over directe vaccinatie schade dan is ook nog helemaal niet duidelijk wat het inspuiten van zut heeft bij een nog open bloed/brein barriere en op de verdere ontwikkeling van het immunsysteem of ontwikkeling in het algemeen.
Om dat nu sec aan vaccinatie toe te schrijven is kort door de bocht en ik ben dan ook zo‘n typje dat niet geloofd dat onze gezondheid waar dan ook bij een instantie op de eerste plek staat.
Maar bij onszelf ook niet anders zouden veel meer mensen biologisch eten, met grote regelmaat vegetarisch eten, geen suiker nemen etc.
Als mijn gezondheid en dat van mijn kind hangt aan het al dan niet krijgen van een vaccinatie is het einde ook zoek...
Schokkend is het dat je je kind wel dik mag voeren, nooit kunt laten bewegen, cola mag laten drinken (goed punt!!)...maar als het om vaccineren gaat moeten we verplichten...wat een onzin.
Ik denk dat we beter erop verplichten dat moeders natuurlijk bevallen zonder angst en poespas, een borstvoedingspercentage van meer dan 95% voor minstens een jaar en dat moeder of vader betaald de eerste 3 jaar bij hun kind kunnen blijven zodat deze niet naar de opvang met alle aanwezige virussen hoeft te gaan....
Dat zou nog eens een verplichting zijn
Probleem is dat zo'n onderzoek vrijwel onmogelijk is. 18 jaar is een ontzettend lange tijd en je moet zó veel data verzamelen dat het bijna onmogelijk wordt om conclusies te trekken. Om op de juiste manier aan te tonen dat een scala aan aandoeningen door vaccinaties komen moet je werkelijk álles meetellen. Wat eten ze (precies, hoeveelheden etc). Waar wonen ze. Waar fietsen ze langs. Rijden ze in auto's, reizen ze, roken ze, gebruiken ze drugs, zo ja welke, welke medicijnen gebruiken ze allemaal in die 18 jaar, hebben andere aandoening effecten op de barrière waar jij het over hebt. Dat is zo ontzettend veel data, dat is nu echt nog niet mogelijk.
Bedoel, ik doe zelf mee aan een onderzoek waarbij de link tussen voedselconsumptie en (uiting van erfelijke) darmkanker wordt onderzocht. En zelfs bij die vraag, waarbij 2 duidelijke items worden benoemd, is het nog zaak om zo veel mogelijk data te verzamelen.
Eens dat het belachelijk is dat je je kind nu wel dik mag voeren, maar in principe schaadt je daar alleen je kind mee. Door niet te vaccineren schaadt je de vaccinatiegraad waardoor nog ongevaccineerde baby's en mensen met een zwak immuunsysteem ook de dupe worden. Uiteindelijk zelfs de gevaccineerden, als de graad teveel daalt: het virus kan zich verspreiden en ondanks de lagere kans kan een gevaccineerde alsnog ziek worden (de ziekte komt immers meer voor dus ook hogere kans om ermee in aanraking te komen, en als je bij wijze van spreken 20x in aanraking komt met een virus waar je 10% kans hebt te krijgen (in plaats van zeg, 60%) dan zal het een keer raak zijn). Kan het virus zich makkelijk verspreiden, kan het zich ontwikkelen. Ontwikkelt het zich, dan kan het zijn dat de vaccinatie minder effectief is of zelfs niet meer werkt, en dán heb je de poppen aan het dansen.
Niet vaccineren, zeker in deze toenemende trend, is ontzettend gevaarlijk. En niet alleen voor de bewust-niet-gevaccineerden. Daarom pleit ik ook (in deze situatie) voor verplichten. Omdat je er zo veel meer mensen mee kan schaden dan alleen jezelf/je kind.
En alles is slecht. Maar met mate kan het wel. Bijv. cola, suiker, vlees of fast food, etc. En je schaadt er dus geen anderen mee (behalve jezelf en je kind). Dus dat vind ik eerlijk gezegd geen goede vergelijking, ondanks mijn eerdere groente-voorbeeld

@quera: pijnstilling is wellicht niet noodzakelijk, maar kan wel goed zijn voor de mentale staat van de moeder. Heftige pijn wens je niemand toe en als die pijnstelling verder niks kwaad kan, waarom niet? (uitzonderingen daar gelaten, maar goed, een volledig natuurlijke zwangerschaps heeft ook zijn uitzonderingen & complicaties. Uitzonderingen & complicaties die waarschijnlijk vaker voorkomen dan de bijwerkingen van pijnstilling...)
@Sec: Eens hoor. Ik zie alleen geen pad dat de vaccinatiegraad níét daalt, met de opkomende antivax beweging