Hooikoorts

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 09:18

Ik heb bij hooikoorts altijd een jeukend gehemelte, samen met idd de jeukende ogen.

Gelukkig heb ik het afgelopen jaren milder dan dat ik eerder had.
En werken de simpele pilletjes van het kruidvat weer. Eerder niet.
En soms heb ik er elke dag 1 nodig, maar ook dan weer 3 dagen geen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 10:04

Ik heb me vorige zomer ook niet laten testen idd.

Niezen doe ik trouwens ook wel eens uit het niets.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 10:08

Ik ook, of als ik een sterke geur geroken heb. Schoonmaakmiddel bijvoorbeeld, of iemand met teveel parfum.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 10:23

Ik heb ook nog nooit gehad dat ik verkouden was en moest niezen.

Ik had vorig jaar maart waarschijnlijk covid (99%), en had toen echt druk om mijn borst, adem tekort ‘s nachts, heel veel hoesten, overal uitslag, koorts en keelpijn. Toen een tijd later hooikoorts begon, kon ik wel echt voelen dat dat niet hetzelfde was.

Maar bij twijfel zou ik idd wel altijd testen, het is een kleine moeite die misschien grote gevolgen heeft als je het niet doet.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 12:30

SusanH schreef:
Ik ook, of als ik een sterke geur geroken heb. Schoonmaakmiddel bijvoorbeeld, of iemand met teveel parfum.

zodra ik het Kruidvat of de Etos binnenloop, ga ik niezen. Al die luchtjes daar %)
Ik bestel dus al een jaar online, want ik durf nu zo'n winkel echt niet in.

Bij mij is het net of het snot door m'n verhemelte heen zakt, dan weet ik dat het hooikoorts is.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 09:37

Wie slikt hier de hooikoorts tabletten uit de supermarkt van bijvoorbeeld Lidl? Ik zag deze gisteren liggen en zitten er maar zeven in een doosje voor zo'n € 2,00. Vroeg me af of deze wel ''werken'' :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 09:38

Geen ervaring maar ik vind wel dat supermarkten dit soort dingetjes niet moeten verkopen

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 09:40

wat zit er in? Als het hetzelfde is als andere waarom zou het dan niet werken?

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 09:43

CairnTerrier schreef:
Wie slikt hier de hooikoorts tabletten uit de supermarkt van bijvoorbeeld Lidl? Ik zag deze gisteren liggen en zitten er maar zeven in een doosje voor zo'n € 2,00. Vroeg me af of deze wel ''werken'' :)

Ja, die werken. Dit is een huismerk van de werkende stof 'cetirizine'. Bij mijn apotheek hebben ze ook deze tabletten van het merk Mylan, 30 stuks voor 5,59. Soms kun je ze online nog voordeliger vinden (vorig jaar gekocht voor 3 euro per doosje).

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 11:57

DuoPenotti schreef:

Omdat er veel minder werkzame stof in zit als de pillen die de huisarts voor mag schrijven. Als je lichte klachten hebt werkt het vast. Maar als je meer last hebt of dagelijks moet slikken zou ik via de huisarts voor laten schrijven.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 12:04

SusanH schreef:
DuoPenotti schreef:

Omdat er veel minder werkzame stof in zit als de pillen die de huisarts voor mag schrijven. Als je lichte klachten hebt werkt het vast. Maar als je meer last hebt of dagelijks moet slikken zou ik via de huisarts voor laten schrijven.

In de vrije verkoop hebben alle tabletten 10mg werkzame stof. Gebruik de cetirizine van Teva al jaren. En op voorschrift van de huisarts. Kosten vrije verkoop: 30 tbl. rond de 6,50.
En moet zeggen dat ze prima werken. heel soms twee per dag nodig(ochtend en avond).

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 12:13

Suzan, maar nu vergelijk je met de huisarts, niet een echt eerlijke vergelijking imo.
Je moet dan wel vergelijken met wat er bij de drogist te krijgen is zonder recept.
Dan zeg ik wat zit erin als dat hetzelfde is (dus ja ook mg ) dan de andere vrij verkrijgbare zou ik niet weten waarom die van de supermarkt het niet doen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 12:15

O op die fiets. Ja dat is gewoon hetzelfde.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 22:57

Slikken jullie alleen op dagen dat je last hebt van hooikoorts of gewoon totdat je weet dat ongeveer je klachten moeten stoppen?

Meestal stoppen mijn klanten pas in september. Maar ik heb natuurlijk niet elke dag (denk ik?) Evenveel last van hooikoorts. Maar toch slik ik vanaf nu tot aan ongeveer september dagelijks een tablet. Mede ook door de corona toestand nu.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 23:00

Ik slik braaf 2x per dag een hooikoorts pilletje van de dokter en dan nog zijn er dagen dat ik me suf nies.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 23:04

Elke avond. Als ik ermee stop of ze een paar dagen vergeet moet ik me laten testen

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 23:19

Elke dag slik ik :)

Ik ben uit wanhoop begonnen met een histamine arm dieet. Maar merk toch echt een flink verschil (en app geeft aan dat er nog steeds veel pollen zijn)!! Had dit echt niet durven dromen, was echt bang dat ik deze week aan prednison moest :D

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 00:04

Ik slik alleen als ik last ervan heb!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 07:42

Ik slik door, zal ook wel moeten de pillen werken niet als ik ze af en toe neem. Heeft even tijd nodig om op te bouwen. Daarnaast van grofweg januari tot december bloeit er wel iets waar ik allergisch voor ben. :') stoppen is dus geen optie. Als het echt te erg wordt. Tegen de tijd dat de berken gaan bloeien onder andere komt er nog prednison bij omdat dan de pillen, inhaler en neusspray de boel niet meer voldoende kunnen onderdrukken. -O-

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 08:37

Ik slik ook door. Dan werkt het imo ook veel beter. Als ik pas ga slikken als ik er ziek van ben duurt het dagen voor ik weer een beetje mens ben.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 08:53

Ik had voorheen veel ergere last als nu, toen slikte ik wat ik van de huisarts kreeg door.

Nu heb ik minder last dan een paar jaar terug, nu pak ik een pilletje dat zo bij de kruidvat te krijgen is als ik kriebels krijg.
Soms is dat elke dag, soms ook weer een paar dagen niet.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 13:25

Ik pak netjes iedere dag m’n pollenkorrels en druppels wanneer nodig. Tot dusver gaat het goed.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 07:11

Ik ben er erg slecht in en denk dan ach het kan vast nog niet zo erg zijn met de hooikoorts met als gevolg dat ik niks pak en de dag erna lamlendig ben . Keelpijn ogen die zo branden en nies zoveel pfff en dan nog moe zijn ook.

Ik heb de tabletjes nu naast de tandenborstel gelegd en ga ze maar dagelijks slikken.

Gek maar iets houd mij altijd zo tegen om ze iedere dag te slikken .

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 08:58

Dochter zei gisteren ook dat ze steeds prikkende ogen heeft. Ik ga het even goed in de gaten houden, kan goed dat ze ook allergisch is.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 12:38

Ik ben een paar dagen geleden begonnen met de Pollinosan forte tabletjes naast de levocetirizine en de flixonase en ik heb zowaar het idee dat het helpt, al is dat na een paar dagen toch lastig beoordelen, maar ik ben hoopvol!