Rotgriep :(

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 20:26

Ik ben nu echt duizelig, als ik opsta wankel ik echt. Paard slaan we maar even over nog, op tijd te bed weer. Wel lekker gewerkt :)

Janine1990

Re: Rotgriep :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-19 20:31

Hele dag gewerkt Goldie? :oo
Morgen vrij?

Mando, ook lekker, met de kippen op stok! Dat trek ik nu niet haha, wil er voor waken dat ik niet te veel slaap.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 20:37

Ja van 8 tot 17:30, laatste uurtje was wel pittig. Nog flink wat paracetamol wel over de dag. Morgen niet vrij (altijd roostervrij op dinsdag) en vrijdag ook werken, dan heb ik weekend.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 20:39

Ik ben een ster in slapen hoor...
Ik vind het heerlijk.
Door mijn niet werkende schildklier ben ik vermoeider dan andere mensen en mijn energiepotje is ook echt leeg zo rond 6-7 uur.

Ik slaap ook echt 8-9 uur. Ze zeggen wel als je ouder wordt heb je minder slaap nodig. Nou echt niet. _O-
Ik vind het heerlijk...

Lau_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 21:09

Fijn dat sommige van jullie opknappen!

Ik heb echt een slechte dag gehad. met ibruprofen gaat het wel maar zodra dat uitwerkt kan ik gewoon helemaal niks. Hoop dat ik vanacht überhaupt in slaap val i.p.v. heel de nacht wakker..

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 21:41

Ik kan ook echt niet zo vroeg slapen. Nu wel sneller, omdat het nu nog donker is, maar straks kan ik dat echt niet.

Wel respect hoor Goldie, ik zou nu echt nog niet kunnen werken. Ik hoop echt maandag weer te gaan werken.

Zo wel even douchen voor ik naar bed ga. En dan hopelijk weer goed slapen, werd iig niet om het uur wakker.

Hebben jullie ook dat alles sterk ruikt, ik vind het zelf stinken.

Lau_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 22:17

Ik begin eigenlijk een beetje bang te worden voor sepsis... ik weet echt niet meer wat ik aan moet met mezelf :(

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 10:24

En weer onderweg naar huis... Zoo duizelig. Ze hebben me echt weggestuurd en gebeld naar teamleider dat ik ging.. ze kennen me inmiddels, eigenwijs als ik ben :7 wilde me gewoon niet weer ziek melden...

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 10:27

Pfff heftig dit griepje...
Janine, toch geen gewone griep dus. Sterkte!
Hier is het ruim 6 weken geleden dat ik echt doodziek was, ik hoest nog steeds en ben nog veel moe. Lijkt wel weer erger te worden qua snot en hoesten. Maar hopelijk zet dat niet door...
Zoontje is wel voor de tweede keer echt ziek met koorts en spugen. Zo zielig!

Lau_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 10:42

Vanacht gelukkig een paar uurtjes geslapen en ik voel me wel wat beter als gisteren gelukkig

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 10:55

Gelukkig.

Ik voel je vandaag eindelijk weer eens mens.
Dat is zo fijn.

Inderdaad wat de ha ook zei... uitzieken, rust en niet willen daar heb je niets aan.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 10:57

Janine1990 schreef:
En Spekkie wat fijn dat je ff een rondje hebt geschuifeld! :P Zo te lezen hebben jij en ItsMe2 het een stuk pittiger te pakken gehad dan ik. Of ik vergeet gewoon snel :')
Maar zo slecht was ik conditioneel niet gelukkig.

Ik heb het echt flink te pakken gehad. Ik heb 9 dagen met koorts op bed gelegen. Ik ging alleen mijn bed uit (met moeite!) om te plassen. Vrijwel niets gegeten, drinken ging moeizaam. Je voelt je lamlendig en ligt de hele dag in bed te slapen en te suffen. Een filmpje kijken is al teveel inspanning.
Toen ik eindelijk iets kon eten begon de diarree, daar drie dagen last van gehad. Dan sterk je ook niet aan. Na 12 dagen voelde ik me eindelijk beter en kreeg ik weer eetlust, dat was dinsdag. Toen ook weer voor het eerst (zittend) gedoucht. En nu ben ik bezig met aansterken. Want mijn lijf is compleet verzwakt. Gisteren een half uurtje gewandeld buiten (1,5km ofzo) en daarna meteen weer uitrusten. Vanochtend staand gedoucht, mijn haar gedaan en gewoon aangekleed en ik was helemaal buiten adem en kreeg meteen weer hoofdpijn. Dus ik lig nu maar weer uit te rusten.
Ik ben al drie weken verkouden met geel/groen snot, mijn hoofd zit dus ook nog vol met snot (vandaar de hoofdpijn, de druk hiervan).

Ik gun mijzelf deze periode om aan te sterken en niet meteen te gaan werken of zware dingen te gaan doen (zoals ik veel mensen in dit topic hier zie doen). Want ik voel me wel wat beter, maar als ik nog niet eens kan douchen zonder moe te worden en niet eens fatsoenlijk kan wandelen (ik loop nog geen 3 km/h) dan ben ik niet beter genoeg om te werken. Stelregel schijnt te zijn dat je voor elke dag koorts ook een hersteldag nodig hebt. Dus dan heb ik nog even te gaan ;)

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 11:04

Ik ben vandaag begonnen aan dag 3. 6 uurtjes werken. Gaat helaas toch een stuk slechter dan de afgelopen 2 dagen. Nog even doorbijten tot 13.00 en dan is deze week weer voorbij.

Gisterenmiddag weer bloedgeprikt. Ben benieuwd of daar nog wat uitkomt waarom ik me nog steeds zo slecht voel af en toe.

Volgende week nog een paar daagjes en dan ga ik lekker 18 dagen op vakantie. Daar kijk ik wel echt naar uit.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-19 11:22

Goldie, waarom ga je niet gewoon halve dagen werken als je denkt dat je kan werken? Waarom ben je ook meteen de hele dag doorgegaan? Is ook niet echt een dag van 8 uur...

Cerilene, wat sneu voor je zoontje! Hopen dat het bij jou wat bij wat gesnotter en gehoest blijft... anders ben je er helemaal mee aan.

Lekker Mando! Ga je vandaag nog wat doen?

Djees Spekkie, dat is echt best heftig... niet ff langs de huisarts? Groen en geel snot duiden toch vaak op infecties? Of is dat nu alleen bij paarden zo? :')

Sure_lee, pittig hoor! Wanneer verwacht je uitslag? Hoop dat je weer lekker fit bent voor je op vakantie gaat!

Ik heb echt mega veel last van vocht. In en om de ogen, dus kijken is heel moeizaam. Ik ben brildragend, maar met bril is het nog lastiger :+ Mijn handen en voeten jeuken verschrikkelijk...
Dus ik ben nu op zoek naar iets waarmee ik het vocht kan afdrijven, dit is zooo niet chill...

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 11:31

Dat gaat niet echt in de zorg, is hier iig op de afdeling niet echt een mogelijkheid := Kan alleen in hele uitzonderlijke gevallen na overleg
met arboarts. En is inderdaad geen 8 maar 9 uur, maar gisteren ging het harstikke goed en nu lijkt het ook alweer iets beter (tot ik weer wat doe waarschijnlijk). En ik ben en blijf gewoon eigenwijs en voel me echt een aansteller nu :+

Wat irritant dat vocht, komt dat nog door die allergische reactie?

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 11:36

Janine1990 schreef:
Djees Spekkie, dat is echt best heftig... niet ff langs de huisarts? Groen en geel snot duiden toch vaak op infecties? Of is dat nu alleen bij paarden zo? :')

Ja, klopt. Snot hoort bij verkoudheid helder te zijn, als het geel of groen is dan is er een bacterie ingekropen! (Maar meestal is verkoudheid een virus)
De huisarts is maandag op huisbezoek geweest en heeft toen ook naar mijn longen geluisterd. Die waren gelukkig schoon (dus geen bronchitis of longontsteking). Door het gekleurde snot en de druk op mijn voorhoofd is er kans op voorhoofdsholteontsteking en wilde hij eventueel antibiotica geven. Maar op dat moment had ik diarree en antibiotica heeft weer een heftig effect op de darmen. Dus ik wacht nu totdat mijn lijf het zelf opruimt, alleen dat duurt even :\

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 11:50

Pfff wat een gedoe zeg... Waardeloos dat je dan niet aan de antibiotica kan..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-19 11:51

Goldie schreef:
Dat gaat niet echt in de zorg, is hier iig op de afdeling niet echt een mogelijkheid := Kan alleen in hele uitzonderlijke gevallen na overleg
met arboarts. En is inderdaad geen 8 maar 9 uur, maar gisteren ging het harstikke goed en nu lijkt het ook alweer iets beter (tot ik weer wat doe waarschijnlijk). En ik ben en blijf gewoon eigenwijs en voel me echt een aansteller nu :+

Wat irritant dat vocht, komt dat nog door die allergische reactie?

Hmm oke... balen...
Maar je hebt jezelf er alleen maar mee he... En zeker in de zorg heeft niemand er wat aan als jij niet fit bent....

Vocht komt denk ik inderdaad van die allergische reactie, het begint nu richting zwemmerseczeem aan handen en voeten te gaan. De rest van mijn lichaam is alleen erg vlekkerig, met name blauwe vlekjes door het douchen. Maar niet meer zo warm als het was.
Heb m'n moeder gevraagd om haar voetenbad, dan gooi ik er wat baking soda in om het vocht af te voeren... Schijnt heel goed te werken. En ik bestel denk ik wel even zo'n maskertje voor m'n ogen. Echt niet chill... :n

x_spekkie_x schreef:
Janine1990 schreef:

Ja, klopt. Snot hoort bij verkoudheid helder te zijn, als het geel of groen is dan is er een bacterie ingekropen! (Maar meestal is verkoudheid een virus)
De huisarts is maandag op huisbezoek geweest en heeft toen ook naar mijn longen geluisterd. Die waren gelukkig schoon (dus geen bronchitis of longontsteking). Door het gekleurde snot en de druk op mijn voorhoofd is er kans op voorhoofdsholteontsteking en wilde hij eventueel antibiotica geven. Maar op dat moment had ik diarree en antibiotica heeft weer een heftig effect op de darmen. Dus ik wacht nu totdat mijn lijf het zelf opruimt, alleen dat duurt even :

En even wat extra vitamientjes ter ondersteuning? :)
Antibiotica... dat stel ik vanaf nu ook wel flink uit :') Ellendige rommel!

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 12:14

Goldie schreef:
Pfff wat een gedoe zeg... Waardeloos dat je dan niet aan de antibiotica kan..

Janine1990 schreef:
Antibiotica... dat stel ik vanaf nu ook wel flink uit :') Ellendige rommel!

Dit!! Ik slik liever geen antibiotica :) Zolang mijn lijf het nog zelf kan, doe ik het liever zo.

En waarom nemen mensen hun rust niet? Waarom moet je werken? Het heet nu al kettingziek, omdat mensen hun rust niet nemen en blijven kwakkelen. (nieuwsartikel)
Mensen onderschatten de impact van griep. Gelukkig remt mijn lijf mij wel af, als je daar tenminste naar luistert! :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-19 12:18

Ik denk dat een deel van de reden dat we onze rust niet nemen is omdat we het vaak zo leuk hebben op het werk. Daarbij een stukje ethiek, als ik ziek thuis zit mag ik ook niet naar het paard/naar een vriendin/boodschappen doen etc. etc. Dus je voelt jezelf ook sociaal geïsoleerd...

Ik kreeg vanochtend ook een appje van een collega, dus ik gaf aan dat ik eigenlijk alleen maar last heb van die allergie en daardoor vocht in handen, voeten en ogen... Hij vond dat ik rustig aan moest doen, dat zal ik ook zeker doen. Maar als die allergie wat weg is, ga ik volgende week wel echt even langs mijn collega's hoor... Wil toch graag wel even mijn gezicht laten zien.
Moet het nog even overleggen met de werkgever natuurlijk, maar ik mis mijn werk echt, de gezelligheid.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 12:31

Ik vind mijn werk ook leuk maar vind mijn gezondheid momenteel belangrijker.

Mijn ha adviseerde wel lekker uurtje naar buiten. Dat is voor mij uurtje vitamine P en dan alleen longeren.

We gaan zaterdagavond eten met alle collega's maar ik heb al besloten niet mee te gaan.
In de mensen massa net hersteld en als er 1 zit te proesten lig ik straks weer...

Volgens mij ha werkt antibiotica niet bij griep dus pest jezelf er ook niet mee.

Ik heb nu de neusspray met xylometazoline (mag maar 5-7 dagen 5x pd gebruikt worden) en ik stoom met kamille en dat werkt als een tierelier.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 12:45

Nee klopt, antibiotica helpt alleen bij bacterieën, niet bij virussen.

@spekkie, dat is inderdaad ook weer waar :j

Ik denk dat dat inderdaad een reden is, en ik ben gewoon niet zo goed in mezelf rust opleggen. Ik ben een soort van hyperactieve stuiterbal, dus ik kan hier zo niet mee omgaan :+

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 12:45

Ik heb een hernia operatie gehad. Daarna moest ik herstellen. Je krijgt dan een programma voor zes weken na de operatie (opbouwen vanuit liggen naar veel wandelen en zitten). Je voelt je dan in je hoofd ook niet ziek, je hoofd is gewoon helder. Maar je lijf is wel ziek en je merkt dan dat je niet voldoende energie hebt om alles in een dag te kunnen doen. Ik heb toen na de lange revalidatie nog heel lang minder uren gewerkt omdat mijn lijf heel snel moe was. Dan zegt de bedrijfsarts dat je eerst je basis energielevel op orde moet hebben (dus energie om te douchen, schoonmaken, boodschappen doen, koken, eten) en na je werk nog energie moet hebben om in ieder geval dat basis energielevel te kunnen onderhouden en misschien zelfs nog een extra activiteit. Dan merk je dat je basis energielevel en werken al een hele grote opgave is.

Hier gaan mensen zich dan schuldig voelen. Ik kan wel boodschappen doen, maar niet werken. Maar je moet eerst voor jezelf kunnen zorgen, voordat je kunt gaan werken. En dan helpt de druk van buitenaf niet mee. Inderdaad, collega's die zien dat je wel naar een sociale activiteit kunt, maar niet kan werken. En het blijft ook een wisselwerking. Op hoeveel energie heb jij zelf nog recht nadat je gewerkt hebt?

Ik ben blij dat ik een leidinggevende heb gehad die enorm veel begrip had voor mijn situatie. En die wist dat ik er geen misbruik van maakte. Ik werd zowel door de bedrijfsarts als door mijn leidinggevende enorm afgeremd in de hoeveelheid werkuren. Juist omdat ik snel teveel wil doen (en door mijn werkethiek ook niet graag ziek thuis ben). Dus ik heb wel geleerd om ook voor mijzelf te kiezen in zo'n situatie. Je gezondheid moet je je hele leven nog mee doen :)

En dit pas ik nu ook toe voor de griep. Mijn lijf is zo verzwakt dat het nog moet herstellen. Ik heb niet genoeg energie voor mijn basis energielevel, dus ik kan nog niet werken. En als ik wel genoeg energie heb, dan ga ik niet meteen fulltime werken, maar laat ik mijn lijf bepalen hoeveel uren ik op een dag kan werken. Ik ben daar ook transparant in naar mijn baas en mijn collega's. Daarnaast probeer ik mijn werk zo goed mogelijk in te delen dat anderen daar geen last van hebben. Gelukkig kan dat met mijn werk (heb ook taken die kunnen blijven liggen). Maar het hangt hierin ook af hoe je werkgever zich opstelt, het blijft een wisselwerking. Ik hoop alleen dat mensen voor hun eigen gezondheid kunnen en willen kiezen :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-19 12:52

Nee helpt niet bij griep, wel bij bacteriën en groen/geel snot is vaak tegen van bacteriën...

Groot gelijk dat je niet gaat Mando!
Neusspray heb ik een broertje dood aan, ik gebruik het alleen van A Vogel en in uiterste gevallen (zoals nu), ooit iets niet-verslavends voorgeschreven gekregen maar je neus gaat er gewoon van kapot. Er is geen enkele neusspray die je langer dan een paar dagen moet gebruiken. Neus is na jaren nog altijd niet hersteld. Oorzaak lag uiteindelijk in de achtergebleven keelamandel :\

Ik ben net gebeld door Randstad, word overgedragen naar een casemanager in verband met langdurig ziek... Dat voelt best poedersuiker moet ik zeggen :') Ben namelijk eigenlijk van plan om zodra ik me weer wat fitter voel (dus allergie weg, vocht weg) eventjes langs te gaan om koffie te drinken. Maar dat kan prima binnen 5 dagen en het is nogal druk bij Health@Work dus dat kan nog wel eens langer dan 5 werkdagen duren voordat ik dat kan overleggen met de casemanager.

Ik heb ook echt een hekel aan dat 'begrip' dat je overal krijgt en het gepush om vooral thuis te blijven. Daar ga ik me invalide van voelen. Ik weet zelf prima hoelang ik iets kan doen en hoe ik me voel. 8)7
Ik heb Pfeiffer, ben geen invalide of verstandelijk beperkte... Ik weet ook heel goed dat ik geen zin heb in blijvende gevolgen, dus ik pas echt wel op mezelf.

Ik begin mijn bestelling bij de drogist maar met echinaforce forte met vitamine C, tabletten ter ondersteuning van de lever en een oogmasker tegen de zwelling.
Want het is redelijk frustrerend om niet gewoon mijn bril op te kunnen zetten :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-19 12:55

x_spekkie_x schreef:
Ik heb een hernia operatie gehad. Daarna moest ik herstellen. Je krijgt dan een programma voor zes weken na de operatie (opbouwen vanuit liggen naar veel wandelen en zitten). Je voelt je dan in je hoofd ook niet ziek, je hoofd is gewoon helder. Maar je lijf is wel ziek en je merkt dan dat je niet voldoende energie hebt om alles in een dag te kunnen doen. Ik heb toen na de lange revalidatie nog heel lang minder uren gewerkt omdat mijn lijf heel snel moe was. Dan zegt de bedrijfsarts dat je eerst je basis energielevel op orde moet hebben (dus energie om te douchen, schoonmaken, boodschappen doen, koken, eten) en na je werk nog energie moet hebben om in ieder geval dat basis energielevel te kunnen onderhouden en misschien zelfs nog een extra activiteit. Dan merk je dat je basis energielevel en werken al een hele grote opgave is.

Hier gaan mensen zich dan schuldig voelen. Ik kan wel boodschappen doen, maar niet werken. Maar je moet eerst voor jezelf kunnen zorgen, voordat je kunt gaan werken. En dan helpt de druk van buitenaf niet mee. Inderdaad, collega's die zien dat je wel naar een sociale activiteit kunt, maar niet kan werken. En het blijft ook een wisselwerking. Op hoeveel energie heb jij zelf nog recht nadat je gewerkt hebt?

Ik ben blij dat ik een leidinggevende heb gehad die enorm veel begrip had voor mijn situatie. En die wist dat ik er geen misbruik van maakte. Ik werd zowel door de bedrijfsarts als door mijn leidinggevende enorm afgeremd in de hoeveelheid werkuren. Juist omdat ik snel teveel wil doen (en door mijn werkethiek ook niet graag ziek thuis ben). Dus ik heb wel geleerd om ook voor mijzelf te kiezen in zo'n situatie. Je gezondheid moet je je hele leven nog mee doen :)

En dit pas ik nu ook toe voor de griep. Mijn lijf is zo verzwakt dat het nog moet herstellen. Ik heb niet genoeg energie voor mijn basis energielevel, dus ik kan nog niet werken. En als ik wel genoeg energie heb, dan ga ik niet meteen fulltime werken, maar laat ik mijn lijf bepalen hoeveel uren ik op een dag kan werken. Ik ben daar ook transparant in naar mijn baas en mijn collega's. Daarnaast probeer ik mijn werk zo goed mogelijk in te delen dat anderen daar geen last van hebben. Gelukkig kan dat met mijn werk (heb ook taken die kunnen blijven liggen). Maar het hangt hierin ook af hoe je werkgever zich opstelt, het blijft een wisselwerking. Ik hoop alleen dat mensen voor hun eigen gezondheid kunnen en willen kiezen :)

Zo zei ik ook tegen m'n moeder: Ik denk dat ik eerder een uurtje kan paardrijden dan een dag werken... Moet ik het paardrijden dan maar laten?

Ik denk dat mijn collega's er wel begrip voor zouden hebben. Oké, op één na dan... Dat is gewoon een afschuwelijk kansloze nerd van 35 die nog bij pappie en mammie woont en een racefiets koopt van 10.000 euro maar niet een eigen huis kan kopen want hij is uitzendkracht. Newsflash, dat ben ik ook, ik heb twee jaar geleden na 1 jaar uzk te zijn geweest gewoon een huis gekocht.