Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janine1990 schreef:En Spekkie wat fijn dat je ff een rondje hebt geschuifeld!Zo te lezen hebben jij en ItsMe2 het een stuk pittiger te pakken gehad dan ik. Of ik vergeet gewoon snel
![]()
Maar zo slecht was ik conditioneel niet gelukkig.
Janine1990 schreef:Djees Spekkie, dat is echt best heftig... niet ff langs de huisarts? Groen en geel snot duiden toch vaak op infecties? Of is dat nu alleen bij paarden zo?
Goldie schreef:Dat gaat niet echt in de zorg, is hier iig op de afdeling niet echt een mogelijkheidKan alleen in hele uitzonderlijke gevallen na overleg
met arboarts. En is inderdaad geen 8 maar 9 uur, maar gisteren ging het harstikke goed en nu lijkt het ook alweer iets beter (tot ik weer wat doe waarschijnlijk). En ik ben en blijf gewoon eigenwijs en voel me echt een aansteller nu
Wat irritant dat vocht, komt dat nog door die allergische reactie?
x_spekkie_x schreef:Janine1990 schreef:Djees Spekkie, dat is echt best heftig... niet ff langs de huisarts? Groen en geel snot duiden toch vaak op infecties? Of is dat nu alleen bij paarden zo?
Ja, klopt. Snot hoort bij verkoudheid helder te zijn, als het geel of groen is dan is er een bacterie ingekropen! (Maar meestal is verkoudheid een virus)
De huisarts is maandag op huisbezoek geweest en heeft toen ook naar mijn longen geluisterd. Die waren gelukkig schoon (dus geen bronchitis of longontsteking). Door het gekleurde snot en de druk op mijn voorhoofd is er kans op voorhoofdsholteontsteking en wilde hij eventueel antibiotica geven. Maar op dat moment had ik diarree en antibiotica heeft weer een heftig effect op de darmen. Dus ik wacht nu totdat mijn lijf het zelf opruimt, alleen dat duurt even
Goldie schreef:Pfff wat een gedoe zeg... Waardeloos dat je dan niet aan de antibiotica kan..
Janine1990 schreef:Antibiotica... dat stel ik vanaf nu ook wel flink uitEllendige rommel!
x_spekkie_x schreef:Ik heb een hernia operatie gehad. Daarna moest ik herstellen. Je krijgt dan een programma voor zes weken na de operatie (opbouwen vanuit liggen naar veel wandelen en zitten). Je voelt je dan in je hoofd ook niet ziek, je hoofd is gewoon helder. Maar je lijf is wel ziek en je merkt dan dat je niet voldoende energie hebt om alles in een dag te kunnen doen. Ik heb toen na de lange revalidatie nog heel lang minder uren gewerkt omdat mijn lijf heel snel moe was. Dan zegt de bedrijfsarts dat je eerst je basis energielevel op orde moet hebben (dus energie om te douchen, schoonmaken, boodschappen doen, koken, eten) en na je werk nog energie moet hebben om in ieder geval dat basis energielevel te kunnen onderhouden en misschien zelfs nog een extra activiteit. Dan merk je dat je basis energielevel en werken al een hele grote opgave is.
Hier gaan mensen zich dan schuldig voelen. Ik kan wel boodschappen doen, maar niet werken. Maar je moet eerst voor jezelf kunnen zorgen, voordat je kunt gaan werken. En dan helpt de druk van buitenaf niet mee. Inderdaad, collega's die zien dat je wel naar een sociale activiteit kunt, maar niet kan werken. En het blijft ook een wisselwerking. Op hoeveel energie heb jij zelf nog recht nadat je gewerkt hebt?
Ik ben blij dat ik een leidinggevende heb gehad die enorm veel begrip had voor mijn situatie. En die wist dat ik er geen misbruik van maakte. Ik werd zowel door de bedrijfsarts als door mijn leidinggevende enorm afgeremd in de hoeveelheid werkuren. Juist omdat ik snel teveel wil doen (en door mijn werkethiek ook niet graag ziek thuis ben). Dus ik heb wel geleerd om ook voor mijzelf te kiezen in zo'n situatie. Je gezondheid moet je je hele leven nog mee doen
En dit pas ik nu ook toe voor de griep. Mijn lijf is zo verzwakt dat het nog moet herstellen. Ik heb niet genoeg energie voor mijn basis energielevel, dus ik kan nog niet werken. En als ik wel genoeg energie heb, dan ga ik niet meteen fulltime werken, maar laat ik mijn lijf bepalen hoeveel uren ik op een dag kan werken. Ik ben daar ook transparant in naar mijn baas en mijn collega's. Daarnaast probeer ik mijn werk zo goed mogelijk in te delen dat anderen daar geen last van hebben. Gelukkig kan dat met mijn werk (heb ook taken die kunnen blijven liggen). Maar het hangt hierin ook af hoe je werkgever zich opstelt, het blijft een wisselwerking. Ik hoop alleen dat mensen voor hun eigen gezondheid kunnen en willen kiezen