Paaldansen / Pole Fitness

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48793
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 12:02

Vandaag voor het eerst de transitie van outside leghang naar inside leghang zonder handen gedaan... niet het meest moeilijke, maar heb deze nooit gedurfd :o

Gianti

Berichten: 10956
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 13:37

Wauw goed bezig!!

Ik blijf een beetje flink steken :( ik krijg de invert vanuit de paal gewoon niet voor elkaar en merk dat dat eigenlijk wel vereiste is om naar hoger les niveau te gaan.. terwijl eigenlijk mijn huidige les iets te makkelijk is voor mij :(

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 20:14

Lastig Gianti, ik struggle daar ook mee. Veel oefenen, buikspieren trainen... Het is ook meer je lichaam naar onderen doen dan je benen naar boven..

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 21:22

Gianti schreef:
Wauw goed bezig!!

Ik blijf een beetje flink steken :( ik krijg de invert vanuit de paal gewoon niet voor elkaar en merk dat dat eigenlijk wel vereiste is om naar hoger les niveau te gaan.. terwijl eigenlijk mijn huidige les iets te makkelijk is voor mij :(

Heb je misschien een filmpje? Misschien dat ik je dan wat verder kan helpen.

Gianti

Berichten: 10956
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 21:50

https://youtu.be/UPgeIrdNijA

Ik zet echt af -O- baal wel flink, want ik doe nu nog steeds beginners 1 les hierdoor... Maar eigenlijk wordt daar best vaak weer heel veel tijd besteed aan dingen als polsstep en pirouette. Overigens probeer ik nu wel elke keer netjes en traag terug omlaag te gaan, zodat ik daar wel de kracht in train. (maar in dit geval iets met grip :') )

mingming

Berichten: 2505
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-20 21:54

En wat gebeurt er als je hem wel probeert te deadliften vanaf de vloer? Lukt het tukken wel zonder dat je daadwerkelijk ondersteboven gaat?

Gianti

Berichten: 10956
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 21:58

Nope. Ik vind enorm lastig om mij wel met mijn armen ruimte te geven om naar achter te kantelen.

mingming

Berichten: 2505
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-20 22:01

Je begint op het flimpje erg ver achter de paal met je heupen, dan is het lastiger om de ruimte daar te vinden. Ik vind het lastig via 1 filmpje tips te geven, het liefste zou ik willen zien wat je doet als je dus zonder afzet invert. Maar probeer sowieso iets verder voor paal te staan bij je inzet. Je zwaait nu inderdaad erg hard af om omhoog te komen, probeer dit langzaam ook wat meer af te bouwen.

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 22:11

Ha, bij PDF, leuk daar zit ik ook!

Je kan echt wel naar beginners 2 hoor, ik kan het ook nog niet en zit daar beter op mijn plek dan beginners 1. Idd al die pole steps etc, beginners 2 is veel uitdagender!

Gianti

Berichten: 10956
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 23:21

Oeh welke beginners 2 les doe jij?

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 17:02

Gianti schreef:
https://youtu.be/UPgeIrdNijA

Ik zet echt af -O- baal wel flink, want ik doe nu nog steeds beginners 1 les hierdoor... Maar eigenlijk wordt daar best vaak weer heel veel tijd besteed aan dingen als polsstep en pirouette. Overigens probeer ik nu wel elke keer netjes en traag terug omlaag te gaan, zodat ik daar wel de kracht in train. (maar in dit geval iets met grip :') )

Wat gebeurt er als je alleen je knieën naar je buik trekt zonder te springen? Mocht je het niet begrijpen kan ik het wel eens proberen te filmen

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 20:32

Ik ga tegenwoordig naar Juul op de maandagavond, haar beginners 2 is wel echt ideaal. Daarvoor ging ik naar Ilse op woensdag (maar die geeft t niet meer) en die les vond ik soms wel heel erg pittig. Ik vind dat teveel mensen te lang blijven hangen, die kunnen allang door naar intermediate joh. Want voor ' ons' is blijven hangen in beginners 1 met elke keer mensen die echt 0 kunnen gewoon erg vervelend..

Gianti

Berichten: 10956
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 22:40

nicky_rilana schreef:
Gianti schreef:
https://youtu.be/UPgeIrdNijA

Ik zet echt af -O- baal wel flink, want ik doe nu nog steeds beginners 1 les hierdoor... Maar eigenlijk wordt daar best vaak weer heel veel tijd besteed aan dingen als polsstep en pirouette. Overigens probeer ik nu wel elke keer netjes en traag terug omlaag te gaan, zodat ik daar wel de kracht in train. (maar in dit geval iets met grip :') )

Wat gebeurt er als je alleen je knieën naar je buik trekt zonder te springen? Mocht je het niet begrijpen kan ik het wel eens proberen te filmen



Ik heb ook een enorm ‘mentaliteitsprobleem’, ik heb bij voorbaat het gevoel “dat kan ik echt niet” :’) gevoelsmatig zeg ik nu dus ook “dan zit ik weer heel snel op de grond”

@margo: anders maar eens die lesje mee pakken! Ben nu bij Maria beginners 2 een keer geweest en wou naar 5 min weglopen. 3/4 van de lessers was de jade aan aan oefenen :’) outside leghang was het simpelste wat gedaan werd

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48793
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 08:29

Jade is leuk... doet, zeker in het begin, pijn :+
Ik kan m helaas niet plat... iets met gebrek aan flexibiliteit... -O-

Gianti

Berichten: 10956
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 10:02

Zal vast heel leuk zijn :+ but im not gonna try it now _O-

Jolienn

Berichten: 2021
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 08:56

*\o/* Afbeelding
Weer een stapje dichterbij de outside leghang!

Ik merk wel dat ik de brasspaal echt veel fijner vind dan chrome..

Bij ons is beginners 1&2 een gecombineerde les. Vanaf oktober wordt de intermediate/advanced les gesplitst in intermediate 1 en intermediate 2 & advanced.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48793
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 09:08

Goed bezig Jolien!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48793
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 12:33

Vandaag weer getraind... ondanks mn blessure kreeg ik er toch nog wat leuks uit... geïnspireerd door de instagram mingming :D (kan mn linker schouder amper bewegen... zit een mega giga knoop in mn spier, die ik met triggerpoints niet weggedrukt krijg... enige dat verlichting biedt is compagel, letterlijk een paardenmiddel :)) )

Afbeelding

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 11:35

Gianti schreef:
@margo: anders maar eens die lesje mee pakken! Ben nu bij Maria beginners 2 een keer geweest en wou naar 5 min weglopen. 3/4 van de lessers was de jade aan aan oefenen :’) outside leghang was het simpelste wat gedaan werd


Het ligt een beetje aan de les wel idd, ik snap wat je bedoelt. Ik heb heel lang gestruggled met de outside leghang, maar ik vond dat je die amper oefende met beginners 1. Daarom toch naar beginners 2 gegaan, en meestal splitsen ze bepaalde combo's wel op in kleine stukjes die je wel kunt proberen, of een uiteindelijk move waar je eerst iets anders voor moet beheersen. Dan probeer je dat gewoon. Maar vind wel dat er vaak veel lessers bij zitten die zouden moeten doorstromen, het is idd niet echt beginners II meer...

Ik heb gisteren mn paal thuis even weggehaald omdat ik een logee heb, maar mijn gipsplaat is ingedeukt.. Gaat dus toch niet goed met mijn plafond, ben aan het twijfelen wat ik ermee moet doen..

Jolienn

Berichten: 2021
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 19:46

*\o/* crucifix *\o/*

Afbeelding

Eindelijk steady genoeg. Had nooit het gevoel dat ik kon "knijpen" hoe ik hing en vorige week ineens lukte het. Deze week kon ik ook lekker blijven hangen.

Hoe gaat het bij jullie?

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 20:21

Goed bezig,

Bij mij gaat het minder goed. Ben tijdelijk uitgeschakeld. Ik heb afgelopen donderdag een nieuwe kruisband gekregen.

Hopelijk kan de rest wel lekker door trainen

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48793
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 21:58

Goed bezig Jolien!
Nicky_rilana: sterkte met de revalidatie :(:) toen ik 4 jaar geleden mn nieuwe kruisband kreeg, hing ik na 3,5 maand ofzo weer in de paal... moet wel zeggen dat ik m in mn linker knie kreeg... en rechts is mn sterke kant :)

Ik ben momenteel richting iron x aan het oefenen... ik heb mezelf 5 jaar gegeven om m te leren :D zal misschien wel langer duren.. heb nog steeds last van een zeurende blessure in mn rechter bovenarm, waar mn arm eindigt en mn schouder begint... -O-

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 10:37

Banjer schreef:
Goed bezig Jolien!
Nicky_rilana: sterkte met de revalidatie :(:) toen ik 4 jaar geleden mn nieuwe kruisband kreeg, hing ik na 3,5 maand ofzo weer in de paal... moet wel zeggen dat ik m in mn linker knie kreeg... en rechts is mn sterke kant :)

Ik ben momenteel richting iron x aan het oefenen... ik heb mezelf 5 jaar gegeven om m te leren :D zal misschien wel langer duren.. heb nog steeds last van een zeurende blessure in mn rechter bovenarm, waar mn arm eindigt en mn schouder begint... -O-

Dankjewel, Ik wissel af in links en Recht. Maar mijn linker been is zeker een stuk slapper dan recht, en nu al helemaal.
Voor een iron x heb ik veel geoefend met een elastiek aan mijn been.
Doe je vaak twist grip? Je blessure klinkt als een te veel twist grip blessure

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48793
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 12:13

Ik doe nooit twisted grip... ik moet van mn juf alles eerst in true grip leren... en twisted grip raadt ze me juist af, vanwege mn blessuregevoelige schouders :)

Ik heb trouwens met links nog steeds minder (knijp)kracht dan rechts... denk dat het komt omdat er een stuk pees van mn hamstring is gehaald

Gianti

Berichten: 10956
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 12:18

Ik heb eindelijk een beginners 2 les gevonden waar ik mij echt fijn voldoe. Ik faalde wel en was bont en blauw de dagen erna :Y) maar wou niet jankend de les verlaten _O-