Stoppen met de pil, voor- en nadelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-19 14:57

Liex schreef:
Bij mij heeft het ruim een jaar geduurd voordat ik weer ongesteld werd. De eerste paar keren waren ook heel erg onregelmatig, pas na een paar maanden werd ik regelmatig.

Je kunt altijd even je huisarts bellen als je je zorgen maakt of het niet vertrouwd.

Jeetje, een jaar is echt lang! Ik herinner me van mijn vorige stop, dat ik alsnog vet regelmatig was dus vandaar dat het mij nu echt verbaasd. Moet wel zeggen dat ik ook bezig ben met afvallen en gezonder leven, dus wellicht heeft het daar ook wel mee te maken.

karuna
Drukke kabouter

Re: Stoppen met de pil, voor- en nadelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 14:59

Je gewicht is niet te laag nu? Een ondergewicht of een te kort aan stoffen zorgt er ook voor dat menstruatie wegblijft.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-19 15:43

karuna schreef:
Je gewicht is niet te laag nu? Een ondergewicht of een te kort aan stoffen zorgt er ook voor dat menstruatie wegblijft.

Zeker niet, zit juist net onder het randje van "overgewicht" :P
(ben 1.73 en schommel momenteel rond de 71/72 kg)
Ik let goed op mijn voeding en zorg juist dat ik geen vitamines etc. te kort kom.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 16:54

Ah ok dat scheelt weer.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 18:24

Geef je groot gelijk Napie.
Volgens mij is de ingreep voor een man ook minder intensief voor het lichaam.

Ik ben nu denk 6/7 weken met de pil gestopt en het bevalt prima.
Weinig stemmingswisselingen nog in ieder geval :)
Laatste weken is mijn libido wel hoger geworden, ben ik niet zo blij mee :+

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 18:25

Ik ben inmiddels denk ik echt wel 3 a 4 maanden van de pil af en merk echt geen verschil..

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 11:01

Ik heb sinds een week ook last van een nieuwe kwaal: pijnlijke borsten. Vooral aan de buitenkant, het voelt als spierpijn maar ik word er haast misselijk van.
Ik ben zeker weten niet zwanger en voel ook geen verdikking of knobbeltjes.

Nicjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 16:14

Ik herken het niet jolien. Toch maar even in de gaten houden misschien.
Bij mij is het bloeden na de plaatsing van de spiraal gestopt gelukkig. Vettige huid en haren vind ik wel wat minder

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 17:09

Het schijnt niet ongebruikelijk te zijn maar ik hoop niet dat het op den duur mijn functioneren in de weg staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 19:52

Ik heb het altijd na mijn eisprong dat borsten gevoelig zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 08:56

Ik heb sinds ik gestopt ben zere borsten. Ik hoopte dat het weg zou trekken, maar ik ga t toch maar na laten kijken denk ik :).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 08:58

Ik ben trouwens echt heel regelmatig ongesteld. Tot nu toe iedere keer rond de 10e van de maand.

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 23:03

yza1987 schreef:
Voor degenen die huidproblemen blijven houden na lange tijd stoppen met de pil. Probeer eens bewust naar je voeding te kijken. Bij mij bleek dit een hele grote verbetering op te leveren. Verdiep je eens in wat sommige voedingsmiddelen met je bloedsuikerspiegel doen. Die hoge pieken zijn heel slecht voor je huid bijvoorbeeld. Er eens naar kijken en je erin verdiepen kan geen kwaad. Sinds ik mijn levensstijl wat meer heb aangepast gaat het al stukken beter met mijn huid.

Heb je tips wat wel te eten en wat niet?

Eind september gestopt met de pil en ik ben nog geen enkele keer ongesteld geworden. Ruim 5 maanden nu. Ik zit nu maar te denken om is een afspraak bij de huisarts te maken, maar volgens mij kan die ook niet veel doen. Iemand ervaring mee?

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 07:51

love_western schreef:

Ik ga sowieso kapot van de pijn tijdens m'n eisprong... Blijkbaar goelt ik dat heel duidelijk.. dan is die buikpijn die ik heb als ik ongesteld ben een stuk beter te doen := Maar misschien kan ik hier in de toekomst handig gebruik van maken _O-

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 10:20

Jolien87 schreef:
Ik heb sinds een week ook last van een nieuwe kwaal: pijnlijke borsten. Vooral aan de buitenkant, het voelt als spierpijn maar ik word er haast misselijk van.
Ik ben zeker weten niet zwanger en voel ook geen verdikking of knobbeltjes.

Ik heb het ook 1x in de zoveel tijd.. heb niet bijgehouden of het met de eisprong te maken heeft maar zou best kunnen, bij de Mirena kun je dat nog wel hebben en op echo’s zijn er soms wel eitjes te zien. Ik heb ook een spiraal.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 11:14

Goldie schreef:
love_western schreef:

Ik ga sowieso kapot van de pijn tijdens m'n eisprong... Blijkbaar goelt ik dat heel duidelijk.. dan is die buikpijn die ik heb als ik ongesteld ben een stuk beter te doen := Maar misschien kan ik hier in de toekomst handig gebruik van maken _O-

Dit had ik de eerste 3 maanden ook, nu merk ik het niet meer..

Ik zit inmiddels aan de antibiotica voor de acne, hopen dat het werkt!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 22:57

Ik ben nu bijna 3 maanden gestopt. De eerste keer werd ik na 29 dagen ongesteld, toen na 25 dagen en gisteren na 24 dagen.
De kramp is niet zo tof en mijn rug staat zo strak en doet een week echt veel pijn. Maar ik wil toch niet weer beginnen.
Mijn huid is ook nog onrustig, maar het idee van geen hormonen meer slikken, vind ik nog altijd een fijn idee.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 01:54

Ik ben nu 2 maanden gestopt en voel me top.
Als ik een relatie krijg zit ik er wel aan hoor :+

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 10:45

Misschien een domme vraag. Maar kan je ovulatie samen hangen met echt bloed verlies? Ik ben mijn cyclus aam het bijhouden en gister zou mn ovulatie dag zijn als hij 'normaal'zou verlopen Gisteravond rechts in mn buik wat gevoelig bij erop drukken. Nu vanochtend bloedverlies.
Ik liep altijd te mopperen dat ik tussendoor wel eens bloed verlies. Zou dit het gewoon kunnen zijn? Hebben jullie dat ook.:-)
Heb het even opgeschreven en nu dus wachten tot ik dus ongesteld wordt.

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 15:13

Ik ben sinds de zomer gestopt met de pil en gebruik de app p tracker. Dit eigenlijk door vriendinnen die stopte vw kinderwens (2 van de 3 nu dus echt zwanger ook). Ik moet zeggen dat het voor mij een hele handige app is om te zien wanneer ik weer ongesteld moet worden. Misschien voor meer mensen handig om te gaan gebruiken?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-19 15:31

Voor de mensen die zijn gestopt met de pil en waarbij de menstruatie ook uit bleef; merkten jullie ook aan je lijf wanneer je het wel had moeten worden? := Ik merk aan mijn cravings en aan mijn huid + buik wel dat er iets gebeurd, alleen het vloeien blijft nog steeds uit.

Donkey366

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 17:04

Ik stopte met de pil en mijn menstruatie bleef uit.
Gynaecoloog geweest. Oorzaak pcos. Blijf niet te lang wachten maar onderneem actie. Want er zitten risico’s aan op Den duur.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 17:12

Dreamy schreef:
Voor de mensen die zijn gestopt met de pil en waarbij de menstruatie ook uit bleef; merkten jullie ook aan je lijf wanneer je het wel had moeten worden? := Ik merk aan mijn cravings en aan mijn huid + buik wel dat er iets gebeurd, alleen het vloeien blijft nog steeds uit.

Bij mij duurde het de eerste x 6 weken, daarna 5, daarna weer 5 en nu al 2 x 4 weken.

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 17:17

Wieldop schreef:
yza1987 schreef:
Voor degenen die huidproblemen blijven houden na lange tijd stoppen met de pil. Probeer eens bewust naar je voeding te kijken. Bij mij bleek dit een hele grote verbetering op te leveren. Verdiep je eens in wat sommige voedingsmiddelen met je bloedsuikerspiegel doen. Die hoge pieken zijn heel slecht voor je huid bijvoorbeeld. Er eens naar kijken en je erin verdiepen kan geen kwaad. Sinds ik mijn levensstijl wat meer heb aangepast gaat het al stukken beter met mijn huid.

Heb je tips wat wel te eten en wat niet?

Eind september gestopt met de pil en ik ben nog geen enkele keer ongesteld geworden. Ruim 5 maanden nu. Ik zit nu maar te denken om is een afspraak bij de huisarts te maken, maar volgens mij kan die ook niet veel doen. Iemand ervaring mee?

Euhm nou alle snelle suikers moet je zo veel mogelijk zien te vermijden. Ik eet bijvoorbeeld in de ochtend overnight havermout met wat vers fruit. Daar hou ik het de hele ochtend op vol, omdat het langzaam energie af geeft. Zo krijg je ook geen hele hoge piek en daarna super lage suikerspiegel. Je kunt er ook eindeloos mee variëren trouwens dus het wordt nooit saai. Tussen de middag eet ik vaak een salade of bijvoorbeeld glutenvrij brood met avocado, tomaat en/of ei ofzo. En ‘s avonds probeer ik wel zo veel mogelijk normale dingen te eten, zodat mijn man zich niet aan hoeft te passen. Daarnaast drink ik geen frisdrank maar alleen water, minimaal 2 liter per dag. Ik heb de afspraak met mezelf dat ik doordeweeks 1 dag een snackje mag. En op zaterdag is mijn ‘ik ga mijn boekje te buiten dag’. Als je daarna maar weer in je ritme komt. Ben trouwens daardoor ook nog een mooi stukkie afgevallen.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-19 17:19

Donkey366 schreef:
Ik stopte met de pil en mijn menstruatie bleef uit.
Gynaecoloog geweest. Oorzaak pcos. Blijf niet te lang wachten maar onderneem actie. Want er zitten risico’s aan op Den duur.

Bedankt voor de heads up, ik zal eens contact opnemen met de huisarts.

@Nicky91; mijn vraag was meer of iemand het, ondanks dat het vloeien uitbleef, wel "voelde"/merkte aan de buik/huid/gedag. Ik heb namelijk wel het gevoel dat ik het nu zou zijn :+ Alles klopt, behalve het uitblijven van het vloeien.

Ook heb ik afgelopen maanden ook echt last van een pijnlijke blaas (vooral 'sochtends, wss omdat ie dan te lang vol is geweest). Ik moet sowieso echt vaak plassen en word ook vaak wakker in de nacht om te plassen. Heel vervelend :+