postnatale depressie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

grijs_wolkje

Re: postnatale depressie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-18 12:17

Ik ben net bij de huisarts geweest voor een recept van de pil. Werd geholpen door de arts in opleiding, al kwam mijn eigen huisarts persoonlijk vragen hoe het met me ging. Dat vond ik wel prettig :)

Hier is alles rustig gebleven, heb niets meer vernomen van de oudere dochters. Alleen nog een appje van de oudste een paar dagen geleden, die vroeg hoe het met me ging maar ik heb niet gereageerd. Eerst mezelf aandacht geven :)

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 16:41

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik dat dan weer niet zo netjes van je vind. Je zou toch op z'n minst een net appje terug kunnen sturen dat het goed met je goed.

Ze mogen niet gemeen reageren en goed aan jezelf denken is prima maar als er dan een vriendelijke handreiking gedaan word vind ik dat je daar toch op z'n minst op kan reageren. Je hoeft echt geen hele gesprekken te beginnen maar een simpel: ' met mij gaat het goed, dank je dat je er naar vraagt' is toch een kleine moeite.

lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 18:04

Ik snap dat ook niet helemaal. Kleine moeite even te antwoorden
Als je dit negeert moet je ook niet zeggen dat zij altijd maar slecht over jou praten en jij continue je best doet.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 18:16

Mee eens. Nu laat ze zich eens van een goede kant zien en is het ook weer niet goed. Beetje jammer.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 20:32

lizy29 schreef:
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik dat dan weer niet zo netjes van je vind. Je zou toch op z'n minst een net appje terug kunnen sturen dat het goed met je goed.

Ze mogen niet gemeen reageren en goed aan jezelf denken is prima maar als er dan een vriendelijke handreiking gedaan word vind ik dat je daar toch op z'n minst op kan reageren. Je hoeft echt geen hele gesprekken te beginnen maar een simpel: ' met mij gaat het goed, dank je dat je er naar vraagt' is toch een kleine moeite.

Ja dit begrijp ik ook niet
Het lijkt wel of je wilt dat het niet goed komt

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 21:23

Daarom dat ik ook denk dat hier inderdaad twee verhalen spelen. En ja snap dat je er doorheen zit,maar op zijn minst een vriendelijk woordje terug is wel zo netjes. Blijft altijd de dochter van je man en de zus van jullie dochtertje denk ik dan.

grijs_wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-18 08:03

Netjes of niet netjes, ik doe wat voor mij op dit moment het beste voelt. Voor nu hoeft het voor mij persoonlijk ook niet goed te komen, mijn man mag relaties opbouwen zoveel hij wil en baby meenemen. Ik lig daarin niemand in de weg :)

Het gaat redelijk goed hier, mijn emoties zijn gedurende de dag stabiel en de mood tracker heeft geen 4 kleuren per dag meer

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 09:01

Je klinkt behoorlijk egoïstisch
Ik begin de dochters te snappen

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 09:08

Nou inderdaad.
Het is niet dat ze veel van je vraagt. Alleen interesse hoe het met je is..
Blijft toch familie waar je nog wat jaartjes mee in contact bent. Wel zo leuk voor de kleine dalijk dat zij samen met mama en papa in contact kan zijn met haar zus(sen).

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 09:11

tokedri schreef:
Je klinkt behoorlijk egoïstisch
Ik begin de dochters te snappen

Ik ook wel wat in combinatie met het "verlagen tot hun niveau" gedeelte. Ook als je haar posts leest wat betreft haar eigen moeder trouwens. Kan me bijna voorstellen dat die 2 meiden zich wat gekleineerd en gepasseerd voelen en zich dus wat gaan afzetten tegen de ts. Die lijkt zich beter te voelen dan de meiden.
Maar goed, we kennen alleen de posts van de ts natuurlijk.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 09:14

Het valt mij op dat bijna niemand goed genoeg is en ik vind dat zorgelijk maar je verliest er ook sympathiepunten mee op bokt en dat is ook niet bevorderlijk voor je mentale gezondheid.

Mijn advies: laat dit topic voor wat het is en waardeer je moeder wat meer. Je hebt er maar 1.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 09:16

Inderdaad, t is niet dat alles nu koek en ei moet zijn.
Maar een beleefd kort antwoordje was nu toch niet veel gevraagd en eigenlihk ook gewoon een vorm van elementaire beleefdheid.
Dit maakt wel duidelijk dat er echt wel 2 kanten aan het verhaal zijn.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 09:43

TS, ik heb van begin tot eind meegelezen maar ik vind het persoonlijk niet zo netjes dat je niet antwoord.
Je hoeft geen beste vriendinnen te worden, maar een dankjewel voor je berichtje oid was naar mijn inziens wel netjes geweest.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 10:34

En ik vraag mij toch ook af wat meer energie kost. Nu in de rats zitten met de gedachte wat het met de dochter doet dat je niet hebt gereageerd. Ik kan mijn namelijk niet voorstellen dat het je helemaal niets doen.

Of even een kort berichtje sturen met: bedankt voor je berichtje, het gaat goed met mij. Hier wil ik het voor nu even bij laten vanwege mijn eigens gezondheid. Oid.

Lijkt mij toch dat dat een kleine moeite was geweest en niet zoveel energie had gekost. Energie die je zelf zegt nodig te hebben om beter te worden.
Laatst bijgewerkt door Fee_ op 13-07-18 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 10:53

Ik vrees dat dit ook is hoe TS is en ze hiermee meer en meer haar ware aard laat zien. Zeker als je de posts van gewone account leest in combinatie met deze heb ik meer en meer het idee dat wellicht niet de dochters de schuldige zijn in deze familieruzie.
TS kiest erg makkelijk de slachtofferrol en het probleem ligt altijd elders.

Waar ik echt medelijden mee heb is de man van TS. Deze wordt bespeeld en gemanipuleerd aan alle kant en wat hij ook doet hij doet het altijd verkeerd.

Want TS zegt wel hij mag naar zijn dochters toe, maar in alle berichten straalt door dat TS dit eigenlijk niet wenselijk vindt. Ze zegt het niet hard, maar haar man voelt dat wel degelijk aan denk ik.
Dat moet vreselijk zijn voor die man. Die zit continu in een tweestrijd. Je wil je kinderen niet in de steek laten (kinderen behoren immers altijd op 1 te staan!), maar je wil ook je vrouw tevreden houden.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 11:39

Een kort antwoord had beter geweest imo. Je hoeft geen hele gesprekken te voeren toch? “Gaat naar omstandigheden prima” had volstaan. Vind dit erg moeilijk doen om niks. Dat je ff geen contact wil is je goed recht maar als er een vraag wordt gesteld geef je imo gewoon antwoord, desnoods kort en zakelijk.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 13:41

Mijn mond valt serieus open van bovenstaande reacties.. wie zijn jullie om iemand zo te bekritiseren en een mening te geven op basis van een bericht via internet?
Zijn jullie er allemaal bij geweest? Hebben jullie zelf gezien dat de man van TS ‘gemanipuleerd’ en ‘bespeeld’ wordt?
Je mag overal je eigen mening over hebben maar ik vind het wel héél heftig om dat soort uitspraken te doen op basis van berichten op internet die iedereen anders zal interpreteren.

TS ik ga mee in het advies van Lieveli, ik zou het topic ook laten voor wat het is.
Ik hoop dat de hulpverleners jou de nodige steun kunnen bieden middels gesprekken en er een oplossing komt voor het probleem met zijn dochters.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 14:01

Elk verhaal heeft zijn 2 kanten. Denk dat niemand kan ontkennen dat door de laatste berichten het duidelijk wordt dat het niet alleen de dochters zijn die stoken en schuldig zijn.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 14:08

Maar weet je Dromertje, normaal gesproken sta ik vooraan om iemand te corrigeren maar nu gaat het om een labiel iemand die wel/niet bipolair is en ik weet niet wat de best wel pittige feedback die ze nu krijgt, met haar doet.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 14:14

Dan is misschien inderdaad het beste om dit topic te sluiten voor haar beste wil.

Met mijn hoop dat ze zich laat helpen zodat ook andere er niet het slachtoffer van worden en uiteraard zijzelf ook niet.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 14:27

Ze heeft al therapie dus je hoop is vervuld.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 14:30

Gelukkig maar dan, hopelijk de juiste dan gericht op hetgeen waar het nodig op is.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 14:50

het gaat nu inderdaad wel weer erg de andere kant uit. We beoordelen steeds maar op wat wij lezen en maken ons eigen verhaal er van. TS hier aanvallen helpt dus niet.

Ts ik hoop dat je een goeie therapeut hebt en dat zij je de spiegel voor kan houden en jullie er met zijn allen goed uit komen. dat zowel jij, je man, zijn kinderen en jullie kindje een oplossing krijgen waar ze tevreden mee zijn

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 14:56

Inderdaad, we lezen hier alleen maar wat ts zelf schrijft. De verdere context, andere kant missen we.

grijs_wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-18 16:51

:evaw: