Hoe vaak douchen jullie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak douche jij per week?

1-2 keer
176 (10%)
3-4 keer
482 (29%)
5-6 keer
192 (11%)
(Bijna) elke dag
761 (47%)

Totaal aantal stemmen: 1611

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 19:48

Saintelette schreef:
Ik lees hier allemaal mensen die de badkamer zo koud vinden, dat is toch gewoon op te lossen?

Ik heb zon heel klein elektrisch kacheltje wat binnen een minuut de badkamer lekker verwarmt. Zonder dat ding doe ik helemaal niks in de badkamer :')

En toen ik op m’n studentenkamer woonde en de badkamer echt alleen de douche was deed ik heel kort van te voren alvast de douche aanzetten zodat het even warm kon worden.

Dit lijkt me niet zo veilig. :')

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 20:30

Anoniem schreef:
Saintelette schreef:
Ik lees hier allemaal mensen die de badkamer zo koud vinden, dat is toch gewoon op te lossen?

Ik heb zon heel klein elektrisch kacheltje wat binnen een minuut de badkamer lekker verwarmt. Zonder dat ding doe ik helemaal niks in de badkamer :')

En toen ik op m’n studentenkamer woonde en de badkamer echt alleen de douche was deed ik heel kort van te voren alvast de douche aanzetten zodat het even warm kon worden.

Dit lijkt me niet zo veilig. :')

Hoezo? Het is binnen een minuut warm, tijdens die minuut blijf je er even bij / kun je je eventueel uitkleden. Ding uit en vervolgens de douche aan.
Wat is daar onveilig aan?

Cinnepin

Re: Hoe vaak douchen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 20:38

ben ik blij met vloerverwarming in de badkamer. Is nooit kouder dan 20 graden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 21:01

Ik dacht even dat je dat kacheltje aan had tijdens het douchen. :D

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 21:07

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat er mensen zijn die het wassen met een washandje verkiezen boven een douche of bad. Ik heb zelfs al de neiging als ik alleen mijn gezicht moet wassen voor het slapen gaan, om daarvoor al te gaan douchen, zo'n hekel heb ik aan plaatselijk nat worden in combinatie met een washand. Brr.

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 21:10

Tulandro, ik heb dan weer een hekel aan in de douche gaan. Brrr ik krijg al koud van het idee. Liever even het elektrisch vuurtje op en snel aan de lavabo. Je moet wel lekker warm water nemen hé, geen koud washandje brr.

ivm die intimiteit, ik en mijn partner zijn liefst ook proper down under. Maar ik ga dus maar 2-3 x per week in bad. Wat ik wél doe is dagelijks aan de lavabo mijn oksels en mijn 'down under' wassen ;) Dus die worden wel elke dag gewassen. Down under wel zonder zeep... anders is die hele balans daar verstoord en zit je voor je het weet met problemen. Maar het is dus niet omdat je je niet volledig wast elke dag, dat die bepaalde plek niet elke dag fris gewassen is hé, zo zwartwit is het niet. ;)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 21:10

Ik kan me niet voorstellen dat mensen het gedoe van douchen verkiezen boven de eenvoud van even met een washandje rond

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 21:15

Qimm schreef:
Ik kan me niet voorstellen dat mensen het gedoe van douchen verkiezen boven de eenvoud van even met een washandje rond

:')
Grappig. Zo kan ik me niet voorstellen dat mensen liever met een washandje klooien dan even lekker onder de douche springen!!

Verhaaltje over mijn oma trouwens;
Mens is 97 en krijgt sinds anderhalf jaar hulp met wassen, aankleden etc. Voorheen werd ze enkele dagen per week gewassen en enkele dagen gedoucht totdat al die meiden door hadden dat douchen veel makkelijker en sneller gaat! Oma'tje eronder, afspoelen, insoppen, nog een keer afspoelen en klaar. En oma geniet er veel meer van dan dat gepoets met die doekjes overal. Puur gemak en snelheid dus.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 21:17

Ik werk in de zorg en wassen gaat hier sneller dan de mensen onder de douche zetten.

Zoveel mensen zoveel wensen :D

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 21:18

Qimm schreef:

:') ik snap jou écht niet.

Douchen is zo simpel, je kleedt je uit en je staat eronder. Met een washand krijg ik het ijskoud, als ik het gevoel wil hebben dat ik er enigszins schoon ervan wordt, moet ik genoeg water gebruiken en dan druppelt het water overal naar beneden, daar krijg je t toch koud van?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 21:22

Tulandro schreef:
Qimm schreef:

:') ik snap jou écht niet.

Douchen is zo simpel, je kleedt je uit en je staat eronder. Met een washand krijg ik het ijskoud, als ik het gevoel wil hebben dat ik er enigszins schoon ervan wordt, moet ik genoeg water gebruiken en dan druppelt het water overal naar beneden, daar krijg je t toch koud van?

Ik moet na het douchen de badkamer helemaal droog maken, en mezelf. Ik hou niet van uitgebreid afdrogen, gedoe.
Washandje hoeft niet kletsnat te zijn, druppelt helemaal niet.
Ik ervaar dat als minder gedoe

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 21:24

Als het washandje niet kleddernat is heb ik weer het idee dat ik er niet schoon van wordt :+ .

Super interessant om dit te lezen.. nooit gedacht dat zoveel mensen hier verschillend over konden denken Haha

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 21:25

Ik ruik naderhand netjes naar zeep, dus blijkbaar wordt je er wel schoon van

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 21:25

Ik douch me minstens 1 keer per dag, soms 2 of 3 keer... ik moet voor mijn werk een douche nemen om in een steriele zone binnen te gaan... soms is dit dus 2 keer op een dag, als in s avonds dan nog paardrij dan douche ik s avonds nog een keer... ik was wel niet elke keer mijn haren en in zou me ook liever minder wassen want mijn huid vindt dit niet zo fijn...

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 21:26

Qimm schreef:
Washandje hoeft niet kletsnat te zijn, druppelt helemaal niet.
Ik ervaar dat als minder gedoe

Zo word je toch nooit schoon?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 21:27

Hoezo niet?

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 21:27

Zo vermakelijk dit topic :')

Zelf ga ik elke dag onder de douche. Ik ga altijd douchen voordat ik ga slapen want ik kan voor mijn gevoel niet vies in bed :=

Wassen met een washandje kan ik echt niet := Precies om die reden die Tulandro zegt. Ik wil dan wel genoeg water gebruiken en dan is het echt een waterballet..

Haren wassen doe ik 2 keer per week.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 21:29

Met één en hetzelfde halfnatte lapje je lichaam wassen klinkt voor mij hetzelfde als het hele huis schoonpoetsen met één en dezelfde vaatdoek.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 21:32

Ik ben niet zo goor dat het washandje niet uit te spoelen is tussendoor...

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 21:35

Ik heb me echt nooit beseft dat er nog steeds mensen zijn die zich even met een natte lap wassen. In dacht serieus dat dat iets van de jaren ‘50 was.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 21:38

Heerlijk om te lezen dit allemaal :')

amanda09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 21:45

Ik ga ook elke dag. En moet vaak verplicht ook elke dag mijn haren wassen.
Mijn haren zou ik liever niet zo vaak doen, maar mijn vriend krijgt allergische reactie en kan amper nog ademhalen als ik dat niet doe nadat ik bij mijn paarden ben geweest dus darin heb ik niet zo veel keus.
Mijn haren kan ik dus alleen overslaan als ik een dagje niet bij mijn paarden ben geweest

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 21:51

Ik krijg een beetje een naar gevoel van dit topic. Hoe anderen vies genoemd worden omdat ze zich niet elke dag douchen.... Er zijn ook mensen die geen douche hebben elke dag badderen, is dat niet vies dan? Je ligt dan constant in hetzelfde water waar je dus "vies" in gaat. Ik vind dat eigenlijk minder fris dan mensen die zich elke dag met een schoon washandje wassen en daarnaast 3x per week douchen...

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 21:55

Ik denk dat je er niet zo zwaar aan moet tillen. Het is gewoon een soort verbazing dat anderen het anders doen dan jij en dat je daar nog nooit over nagedacht hebt.

En als je niet tegen een beetje commentaar kunt, want het blijft erg netjes hier in tegenstelling tot andere topics, dan moet je niet meedoen op een discussieforum denk ik.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 22:15

Palmera schreef:
Met één en hetzelfde halfnatte lapje je lichaam wassen klinkt voor mij hetzelfde als het hele huis schoonpoetsen met één en dezelfde vaatdoek.

Die vaatdoek spoel je toch ook uit tussendoor? Dat doe je met een washandje ook.