[Info] Tattoo's 13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 19:33

Ik heb eigenlijk geen idee wat het uurtarief van mijn artist is, we bespreken altijd van tevoren een prijs of in ieder geval een zone. In Canada betaalde ik 200 dollar voor een sessie van anderhalf uur ofzo.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 20:00

Anthea schreef:
Wat betalen jullie gemiddeld per uur dan?
Wat Twilight zegt, hele dag ingepland voor 600 euro, klinkt imo erg goedkoop? Mijn artist kost $300 per uur excl fooi (20-25%) en dat is hier ook wel normaal, $250-400 per uur is hier het gemiddelde.

:\
En dan nog fooi willen ook? Dat vind ik wel bijzonder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 20:01

In andere landen betaal je gewoon andere prijzen voor tattoos. Je kan de serviceindustrie in Nederland ook totaal niet vergelijken met die in Noord-Amerika, daar is het inderdaad heel normaal om 20-25% fooi te geven..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 21:38

Wat Emma zegt, je geeft hier overal fooi. Boodschappen, Starbucks, restaurants..
Het is ook 1 van de bekendste/betere shops in San Francisco, dus de prijzen zijn niet heel extreem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 21:49

Vanavond bij Artcastle een gesprek met Jona gehad! Hij vond het een erg leuk idee en leuk ermee aan de slag te gaan :) Vrolijke gozer, gelijk een goed gevoel van mijn kant :D
Aanstaande vrijdagavond mag ik al! *\o/*
Hij stelde als maximumprijs €400, maar verwacht eerder rond de €300 te zitten, maar omdat je niet kan pinnen en het mijn eerste is dus ik geen idee heb hoe de pijn is heeft hij gezegd €400 contant mee te nemen, en dan kan het alleen maar meevallen.
Hij verwacht 2 tot 3 uur bezig te zijn, afhankelijk van mij dus vooral :')

Dit vond ik al realistischere prijzen en tijden dan die ik bij Joey te horen kreeg ;)

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 21:52

heel fijn dreamer :D dat klinkt idd als een betere prijs. fijne shop he :D ik moet nog een maandje wachten.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 21:52

Wat fijn Dreamer! Ik vond het ook een hele prettige sfeer afgelopen zaterdag :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 21:53

Heb er heel veel zin in :D

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 21:53

Ik heb in al mijn keren LA en NY nog nooit fooi gegeven in een winkel. :+
Alleen in restaurants.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 22:00

Dat is snel Dreamer!!

Needje, met boodschappen? Dat is alleen als een bagger je boodschappen inpakt en naar de auto brengt, de cassiere hoeft geen fooi haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 22:03

Anthea schreef:
Dat is snel Dreamer!!

Needje, met boodschappen? Dat is alleen als een bagger je boodschappen inpakt en naar de auto brengt, de cassiere hoeft geen fooi haha.

Ja hij is een gastartiest en werkt hier pas sinds zaterdag dus nog lang niet vol! Toevallig had hij vrijdagavond precies genoeg tijd voor mijn tattoo en ik ben ook vrij :D

Fooi is hier in nederland toch niet zo "normaal"? Of is het normaal dat ik hem een fooi geef? Nog nooit van gehoord :+

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 22:07

Ik heb het een keer gedaan, maar bij de aankomende doe ik het niet want dat vindt mijn portemonnee niet leuk :Y)

In het buitenland is het volgens mij gangbaarder dan in NL, ik denk niet dat je raar aangekeken wordt als je het niet geeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 23:05

Ik blijf het toch bijzonder vinden dat je eigenlijk nergens kan pinnen bij tattoo's. Je zou toch zeggen dat je met zulke bedragen dat liever wel hebt, zo min mogelijk geld in cash :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 23:11

Ja dat viel mij ook op, zeker omdat je soms niet het precieze bedrag van tevoren weet vond ik dat ook heel apart...

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 23:14

ik kon bij on edge gewoon pinnen, fooi heb ik ook niet gegeven
Wel krijg ik als scooterbezorger vaak fooi :D haha, daar vinden mensen het wel vaak normaal. terwijl het voor mij niet echt hoeft, maar het is wel mooi meegenomen en erg aardig van die mensen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 23:26

Ik weet dat het bij veel shops zo werkt dat artiesten geen loon krijgen maar een deel van het geld dat ze vangen voor een tattoo aan de shop waar ze werken overdragen en de rest zelf mogen houden. Dan is het vrij logisch dat het cash gaat, dan is het een stuk makkelijker te verdelen.

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 23:37

Ik lees hier wat over fooi, word dit vaak verwacht? Of valt het mee? Want daar heb ik geen rekening mee gehouden qua geld, als ik ook nog 20 - 25 % fooi 'moet' geven..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 23:40

De 20-25% fooi ging over Noord-Amerika, niet over NL :) Maar ook hier is het gebruikelijk om wel iets van fooi te geven ja imo, maar ik weet dat de meningen daar super erg over wisselen.

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 23:42

Chroosje schreef:
Ik lees hier wat over fooi, word dit vaak verwacht? Of valt het mee? Want daar heb ik geen rekening mee gehouden qua geld, als ik ook nog 20 - 25 % fooi 'moet' geven..

Hier in Nederland moet je niks.
In Amerika is het veel gebruikelijker en eigenlijk 'verplicht' mijn vader heeft wel eens ergens gegeten waar ze de fooi gewoon al rekende (geloof 10/15%) dat zat dus al bij de prijs in :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 23:44

In Amerika is het inderdaad heel gebruikelijk en je wordt er zelfs op aangekeken als je het niet doet. De rede dat er daar zoveel meer fooi gegeven wordt is niet omdat ze daar zo veel guller zijn, maar omdat mensen die in de service werken vaak zo weinig verdienen dat ze afhankelijk zijn van fooien om uberhaupt een bestaansminimum te hebben.

Soms gebeurt het inderdaad dat de fooi al mee wordt gerekend (18% is dan gebruikelijk) maar aangezien dat naar het bedrijf gaat en niet naar de medewerker geef ik altijd nog wel een klein extraatje. Als het niet bij de prijs in zit standaard 20-25% afhankelijk van de service, als het er wel bij inbegrepen zit gewoon iets kleins dat ik nog in m'n zak had zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 00:39

Ooooh jongens, nog 9 dagen voor mijn eerste tattoooo

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 00:44

Spanneeeeend!
Voor mij nog 25... :\

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 07:34

Spannend Fading. Voor mij nog 125 :')

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 07:35

Ik heb al 3 jaar een plaatje op de koelkast hangen die ik op de bovenkant van mijn rug wil als ik gestopt ben met borstvoeding.
Gisteren bij m'n schoonouders gegeten die net terug zijn van vakantie.
Schoonmoeder heeft in Spanje een tattoo laten zetten.
En ze liet me na het eten een plaatje zien wat ze nog wil en daarna géén tattoo's meer.....
Jullie raden het al.... EXACT hetzelfde plaatje als ik al 3 jaar op de koelkast heb hangen!(en waar zij dus al 3 jaar tegenaan kijkt als ze op visite komt en ze weet dat ik dat heel graag wil)
Het enige verschil is dat er bij haar plaatje aan beide kanten nog extra krullen bij komen en zij hem op een andere plek wil.....
Ik heb natuurlijk geen alleen recht ofzo op deze afbeelding, maar ik vind dit zó jammer......
Snappen jullie wat ik bedoel?
Ieder ander die niet dichtbij me staat had ik niet erg gevonden, maar m'n schoonmoeder... Ik zie haar zeker 1x per week (ze past op onze kindjes)
Zucht....
Wat zouden jullie doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 08:51

Fading schreef:
Ooooh jongens, nog 9 dagen voor mijn eerste tattoooo

Voor mij dus nog 4 *\%/*

En @IT, ik zou er toch niet echt op zitten te wachten dezelfde tattoo als m'n schoon moeder te hebben...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-08-17 08:52, in het totaal 1 keer bewerkt