3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 17:32

jaimy10 schreef:
Dillema's dames hahah :Y)
Mijn coach heeft ook nooit iemand begeleid de weg richting wedstrijd en voel me zo goed bij hem dat ik niet wil switchen. Ik denk alleen dat de hele heisa niks voor mij is, dat poepiebruin enzo :+
Ach... Wie weet.. We zullen zien waar t schip strand

Ja Tova, naar gekeken! :))

Maar is ook niets? Al eens bij en wedstrijd gekeken?
Ik heb in maart bij de JBC gekeken, en het is voor mij toen helemaal duidelijk geworden waarom dat poepiebruin is :P Ook was het voor mij extra motivatie om hard te gaan trainen *\o/*

jaimy10

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 17:35

Haha ja ben wel vaker geweest, hier in de sportschool lopen paar jongens en een dame die voor wedstrijden trainen! :))
Maar nogmaals, eerst tevreden zijn en het fysiek bereiken wat ik persoonlijk mooi vind! Dan kijken hoe en wat! :j

Wel leuk, hebben we allemaal bokt meiden op t podium <<) :Y)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 19:09

Wauw gaaf als je dat zou kunnen zeg!

Even een vraagje, ik heb nu net paardgereden, maar heb nu eigenlijk helemaal geen honger meer. Ik heb net met moeite een klein beetje bloemkool en broccoli op. Maar ik weet zeker dat ik wel twee boterhammen naar binnen krijg. Maar van die groente moet ik bijna kotsen. Weet iemand hoe ik mezelf kan motiveren om toch na het sporten warm te eten?

Mijn lijstje van vandaag:
O: twee boterhammen met 100% pindakaas crunchy en nutella en een beker melk.
T: water.
L: drie boterhammen met kaas, sla en tomaatjes, 100% pindakaas crunchy en nutella, water en een bekertje thee.
T: een sultana en water.
T: een half worstenbroodje, een halve mini-krentenbol, een verse boterham met nutella en een glas ranja.
A: twee schepjes bloemkool en een schepje broccoli.
T: kop thee, weet nog niet of wat erbij.
B: 60 minuten fietsen, 60 minuten paardrijden.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 19:15

Kimmie25501 schreef:
Even een vraagje, ik heb nu net paardgereden, maar heb nu eigenlijk helemaal geen honger meer. Ik heb net met moeite een klein beetje bloemkool en broccoli op. Maar ik weet zeker dat ik wel twee boterhammen naar binnen krijg. Maar van die groente moet ik bijna kotsen. Weet iemand hoe ik mezelf kan motiveren om toch na het sporten warm te eten?

Ja, daar zoek ik dus ook nog steeds een antwoord op. Ik sport meestal om 7 uur 's avonds en als ik daarvoor eet komt het er doodleuk weer uit. Er na heb ik absoluut geen zin meer in eten, met name warm eten inderdaad. Ontzettend irritant ^)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 19:16

Dat dus. Als ik ervoor eet is het brood, anders wordt ik keimisselijk. Maar ja, erna hou ik er dus ook niet van. Dilemma!

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 19:30

Ik heb hetzelfde probleem, switch daardoor op weekdagen mijn lunch/avondeten. Ivm met vriend en een ander dagschema eet ik in het weekend wel gewoon 's avonds warm :j

Edit: heb wel een koelkast en magnetron op het werk, dus dat maakt warm eten met de lunch wel makkelijker.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 19:34

Zou inderdaad of maaltijden omwisselen of simpelweg wat kouds eten.

En lijkt me wel gaaf doel om naar toe te werken zon wedstrijd. Maar ook erg confronterend, wordt letterlijk alleen naar je lijf gekeken.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 19:43

Misschien een salade als avondmaaltijd? Dat is vaak wat lichter dan een bord warm eten.
Of idd maaltijden omdraaien, maar dat moet dat logistiek wel te doen zijn.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 20:03

Logistiek zou maaltijden omdraaien vaak nog wel kunnen hier, we eten op trainingsdagen sowieso apart omdat vriendlief het niet trekt om tot 8 uur/half 9 te wachten met eten. Ware het niet dat ik warm eten overdag ook echt niks vind :') I'm weird like that.

Soep met brood wil er nog wel eens in gaan na het sporten, al zet dat qua kcal ook geen zoden aan de dijk.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 20:11

Helaas is maaltijden omdraaien bij mij niet mogelijk, gezien het feit dat ik op school moet lunchen. Waar geen magnetron, koelkast oid aanwezig is.
Salade is wel slim idd, dank je!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 20:14

Jaimy en Yanou, ja ik wil ook enkel zie ik wel op tegen dat bruine en mocht ik de beslissing nemen hier voor te gaan zal ik niet helemaal gesteund worden dus dat is ook lastig. Heb denk ik wel steun nodig vanuit huis maar als het er niet is dan niet..

Maar wil wel heel graag, gewoon dit 1x meemaken. Trainen tot maar wellicht dan geen wedstrijd maar wel de shape :P Ga kapot als ik op podium moet, ben niet echt een held haha..

Ben over een kleine 6 weken klaar met dit plan en dan wil ik mij focussen op een PT. Spannend maar goed dan kan ik van de winter mooi bulken en dan tegen de zomer de cut in. En dan is het doel volgend jaar zomer strak. (oké nog strakker dan nu :') )

Jaimuy, low carb vind ik heerlijk, merk meteen dat ik strakker in het vel zit, enkel vel overschot moet nog verdwijnen.. Harder sporten en cardio toevoegen denk ik :P

En wat betreft eten, ik doe eerst sport en daarna eten maar sport bijv om 1800 uur en eet pas tussen 2000/2100 uur.

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 20:22

Ik wil mij verder niet mengen in de voorgaande discussie, wil alleen zeggen dat als je geconfronteerd wordt het soms hard aan kan komen. Ook goed bedoelde Tips, en dat het aan de ontvanger is wat hij/zij ermee doet. Maar dat je niet kan verwachten om met fluwelen handschoentjes behandeld te worden.

Ik wordt vaak met intensief krachttrainen misselijk, gapen en hoofdpijn. Nu ik 1 dextro tabletje 10 min voor het sporten in had genomen voelde ik me juist top! Enorm veel energie, geen verzuring, minder rust nodig ect. Dus echt lekker gesport vandaag
Afgelopen dagen 2 super dagen gehad. Met gemak rond mijn kcal doel gezeten en ook goed rond de macro's, zo nu en dan nog steeds puzzelen

Gister: (was pas laat op ivm avond dienst avond ervoor)
O: Shake van 250 ml melk, 20gr whey, en 90 gram bevroren rood fruit
T:/
L: salade met gerookte kip, tomaat, komkommer, augurk,sla en zelf gemaakte dressing en een broodje kaas :+ (vriend had vers brood van de bakker gehaald, kon het niet laten liggen)
T: 2 wortels en 20 gram ongezouten cashew noten
A: 200 gr asperges, kalkoenfilet, ei en 100 gr krieltjes, en een glas rode wijn O:) |o
B: 2,5 km hardgelopen, 1 km gewandeld (in en uit lopen) 20 min gefietst en maar 3,791 stappen (had de hele middag vergadering -O- )
Kcal: 1338

Vandaag: vroege dienst dus simpel en snel ontbeten (zodat ik langer kon blijven liggen :+ )
O: 1 cracker met flokken en 1 snee bruin brood met jam
T: 2 rijstenwafels met kipfilet
L: salade met gerookte kip, tomaat, komkommer, augurk, sla en zelfgemaakte dressing
T: 1 dextro tabletje voor het sporten
A: 2 pita broodjes met 150 gram kip, tomaat, sla, komkommer, 40 gr feta, ui en zelfgemaakte knoflook saus van kwark en water
B: 15m fietsen en een arm en schouder routine met losse gewichten. 9000 stappen tot nu toe. Kan weer alles 1kg zwaarder!! en begonnen met chin ups!
Cardio vandaag wat minder omdat ik gister met hardlopen een blaar op mijn hak had open geschuurd en mijn kous helemaal onder het bloed zat :+
Kcal: 1395

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 20:45

Gribaldi, gelukkig is dat bruine er zo weer af! Grootste deel is sowieso olie. Dus daarom zou ik niet laten. Maar support vanuit huis is wel nodig, je moet er een boel voor doen en nog meer voor laten.

Wat fijn dat een dextrootje zo goed werkt! Simpele oplossing en groot effect.

Travellust

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 20:47

Ja dat is zo maar het is gewoon zo enorm lelijk :P

Gelukkig kan ik het wel alleen, en met etentjes en dingen ben ik heel makkelijk met eigen eten en gewoon nee zeggen. Ik gooi er een hoop geld tegen aan en ga dat niet verpesten doordat mensen zeggen wat ben je ongezellig of dat heb je toch niet nodig...

Kreeg net ook donuts onder mijn neus geschoven, heb ze terug geschoven :+

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 20:52

@ Eulogy, thanks, het gaat langzaamaan een beetje beter :) Bij mij is er door de stress en het niet willen/kunnen eten toch een kilo vanaf. Niet op de manier waarop ik het gewild heb, maar nu neem ik het maar voor lief :')

@Kimmie, ik ken dat gevoel 'helaas' niet. Ik ben echt dol op warm eten. Ik zou wel 3x per dag, op elk tijdstip van de dag warm kunnen eten :+ Ik hou juist totaal niet van brood, alleen harde broodjes wel.

@Jaimy, mooi resultaat!

Ik heb bijna zo goed als al het troostvoer opzij gezet vanaf vandaag, alleen nog een paar koekjes vanmiddag. Zo raar hoe snel je weer terug kan vallen in je oude patroon..

O: Bakje natural Kvarg met handje blauwe bessen en een klein beetje grenadine
L: Gemengde salade met komkommer, tonijn en hüttenkase
T: Eiwitreep en 2 koekjes
A: Paar gegookte aardappelen, broccoli en 3 kleine kippenpootjes en 2 stukjes speklap :') We hadden afgelopen weekend bbq en heel veel vlees over wat al ontdooit was.
T: Stukjes mango

B: Hele dag gelopen/gestaan op mijn werk en 30 min krachttraining

MFP app loopt de hele tijd vast op mijn telefoon.. dus ik kan niks invoeren >;)

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 21:07

Ik ben er ook voor extra thuis! Al kan k wat betreft thuis niet helpen.. Balen -O-

Annikoe goed zo! Voel je je ook alweer wat beter? :(:)

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 21:38

Wauw 5 nieuwe pagina's! Jullie gaan hard haha.

Hier vandaag erg weinig (te weinig) gegeten. Enkel 2 boterhammen met gesmolten kaas (magnetron) als lunch en een bord nassi 's avonds. En 5 uur (horeca) gewerkt dus extra bewogen. Wel latte met caramel gedronken op werk en een paar chocolaatjes, maar dat is niet echt een goede vervanger.

Morgen wel uitje met stage, waarbij we ontvangen worden met koffie en gebak, tussen de middag lunch en 's avonds buffet. Dus denk dat ik t daar wel mee kan composeren (hoe schrijf je dat? XD)

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 21:43

Goldwynn schreef:
Wauw 5 nieuwe pagina's! Jullie gaan hard haha.

Hier vandaag erg weinig (te weinig) gegeten. Enkel 2 boterhammen met gesmolten kaas (magnetron) als lunch en een bord nassi 's avonds. En 5 uur (horeca) gewerkt dus extra bewogen. Wel latte met caramel gedronken op werk en een paar chocolaatjes, maar dat is niet echt een goede vervanger.

Morgen wel uitje met stage, waarbij we ontvangen worden met koffie en gebak, tussen de middag lunch en 's avonds buffet. Dus denk dat ik t daar wel mee kan composeren (hoe schrijf je dat? XD)

Compenseren :Y)

Ik zag mijn vriend 2 weken geleden ook boterhammen met gesmolten kaas eten, ik had dat nog nooit gezien! Ik wist niet dat andere mensen dat ook deden :')

@Jaimy, het gaat op zich wel redelijk, alleen ik merk wel dat ik nog nergens zin in heb. Spullen opruimen, eten klaarmaken voor de volgende dag, werken etc.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 21:48

Jaaaaa, boterham gesmolten kaas uit de magnetron! Zo heerlijk klef :Y) :') Pitabroodje met gesmolten kaas en aardbeienjam uit de magnetron is ook zoiets goddelijks.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 21:50

Boterhammen met gesmolten kaas is jummie! Wij deden soms ook met tomatensaus, dan kaas en pizzakruiden. Nog lekkerder.

Mijn dag is zo ongezond, manman.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 22:00

black_kelpie schreef:
Jaaaaa, boterham gesmolten kaas uit de magnetron! Zo heerlijk klef :Y) :') Pitabroodje met gesmolten kaas en aardbeienjam uit de magnetron is ook zoiets goddelijks.

Aardbeienjam met gesmolten kaas? >;) >;)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 22:03

Vriendin van mij eet dat ook, broodje kaas uit de magnetron. Blegh. Doe mij toch maar uit tosti-ijzer.

En vorig jaar in Spanje de zeer onaangename verrassing dat op mijn stokbroodje kaas ook jam zat :r
Wie ooit heeft bedacht dat dat lekker is...

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 22:04

Ohhh brood met gesmolten kaas uit de oven :9 dat idee moet ik snel weer uit mn hoofd zetten :+

Net mn middelomtrek gemeten, daar heb ik echt nog wel een eind te gaan. Is nu 92 cm :o

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 22:14

_Snow_White schreef:
black_kelpie schreef:

Aardbeienjam met gesmolten kaas? >;) >;)

Jawohl! Blijven hangen uit mijn jeugd hahaha :+

https://youtu.be/Y__tk1khBkU
https://youtu.be/6xkBpT85pXA

Alleen doe ik hem dus niet in de oven of toaster, maar in de magnetron.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 22:17

Ik heb niet eens een magnetron! :D

Ik heb al de hele week geen chips of snacks gegeten doordeweeks! :D Normaal ga ik enorm snaaien bij stress en dat gaat nu goed! :D
Nog even volhouden!

Mijn dag morgen:
O: 2 beschuitjes met aardbei
L: Pasta salade met feta, groene pesto, spinazie en pasta
A: ovenpasta met salade
T: druifjes

Ik vind het echt lastig om niet te snacken, en moet morgen veel met het OV dus ben beniewd... :x