Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 17:36

Ik had steeds minder plezier in het rijden en verzorgen, het werd teveel een kwestie van moeten. Niet door het hardlopen, want dat doe ik al een paar jaar. Tja en dan is het wel een hele dure hobby. Daarbij krijgt mijn vriend binnenkort ontslag omdat de helft van het bedrijf naar Tsjechië wordt verplaatst. Ook een factor die meespeelt.
Ze had nog een mooie leeftijd voor de verkoop en ook nog geen gebreken. Ik was al aan jaar aan het twijfelen, maar toch de knoop doorgehakt. En ik moet zeggen, ik heb het nog geen dag gemist. Ik heb haar 9 jaar gehad. Ze staat nu op een superplek.

Goed gedaan amoorm! Knap met die hitte. Als er veel publiek is en er valt iemand dan zou ik het laten.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 23:32

Goed bezig allemaal!
Ik heb vanavond toch nog gelopen, vond het overdag te warm, maar rond half 10 was het wel lekker afgekoeld.
Langzaam denk ik eraan om maar eens wat doelen te gaan stellen, het gaat echt lekker, ik mag niet klagen :o Ik vind het toch een bijzonder iets, hoe conditie werkt. Ik loop 2x per week zonder schema of wat dan ook. Gewoon zo lang mogelijk volhouden :') Vandaag heb ik 30 minuten over 4,2 kilometer gedaan, aan een stuk door. En uiteindelijk na dat rondje kwam ik thuis en was ik totaal niet buiten adem en nauwelijks verhoogde hartslag :oo Terwijl de vorige keer deed ik dezelfde ronde maar kreeg ik halverwege steken (steeds de reden voor mij geweest dat ik moest stoppen) Toen ben ik gewoon door gegaan, volledige focus op m'n ademhaling en die steek maar het viel me echt mee hoever ik het nog kon rekken. Alleen heb toen echt alles gegeven en toen ik eigenlijk al op was nog gaan sprinten, was wel even bijna van de wereld af. :') Maarja m'n doorzettingsvermogen en discipline mogen stukken beter, echter nu deze keer was het wel een enorme beloning :) Volgende keer maar voor die 5 km gaan.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 09:02

Grappig dat hier slechte ervaringen met x socks terwijl ik ze juist super fijn vind. Mijn zus loopt sinds een paar maanden alleen nog maar met die sokken en zij traint toch behoorlijk intensief. Zo zie je dat het per persoon verschillend is.

Amoor knap hoor met deze warmte! Welke afstand had je gelopen?

Saskiakefie leuk he om te merken dat je conditie zo veel beter wordt.

Ik had zaterdagochtend nog een rustig rondje gelopen, was echt al warm. Voor de verandering een keer geheel onverhard gelopen en met behoorlijk wat heuveltjes. Leuk voor de afwisseling :)
Als het niet te warm is ga ik vanavond weer lopen.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 20:38

De x socks gaven bij mij ook pas problemen bij de langere afstanden. Ik vond ze eerst ook geweldig. Tot dat ik er na een aantal keren wassen er langere afstanden op liep. Wil gewoon geen enkel reliëf/naad of wat dan ook in mijn sokken hebben. Na een uur of drie vier lopen wordt dat allemaal een bron van veel ellende. Bij mij althans. Maar zo heb ik met veel kleding dat ik denk dat het prima zit voor te sporten maar dat na twee/drie uur die mening helemaal bijgesteld moet worden.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 20:42

Ja dat heb ik ook wel eens gehad met kleren. Zat prima tot 10 km, daarna begon het te schuren.

Vandaag heb ik een uur op de loopband gelopen in de sportschool, omdat ik het veel te heet vond buiten. Was best even lekker.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 21:16

Ja, veel verschil in kledij hé. Een man uit onze loopclub liep es met een loopshirt dat ie gekregen had op wedstrijd. Na 10 km waren er rode plekken op: hij had bloedende tepels :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 08:49

Kleding kan echt hopeloos zijn. Mijn favoriete korte broekje begint ineens op te kruipen. Echt.. Hoe dan. Moet ik dus weer zoeken naar een nieuwe... En dat was al zo lastig ;( #firstworldproblems

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 08:57

Greetje jij loopt ook wel enorme afstanden natuurlijk. Heb je binnenkort nog een wedstrijd op de planning staan?

Ik heb ook geen last van kleding dat niet goed zit. Hoewel, dat heb ik wel in de kast liggen maar draag ik niet meer haha.

Gisteravond had ik eigenlijk een training op de planning staan maar verschoven naar vandaag, stuk minder warm.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 09:04

Ik heb gisteravond om kwart over 9 gelopen. Ging eigenlijk prima. Maar ik had de training van zondag naar maandag gezet :')

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 09:20

Winged schreef:
Kleding kan echt hopeloos zijn. Mijn favoriete korte broekje begint ineens op te kruipen. Echt.. Hoe dan. Moet ik dus weer zoeken naar een nieuwe... En dat was al zo lastig ;( #firstworldproblems

Ik vind deze heel fijn, door de tailleband die nét een tikje breder is dan bij andere hardloopbroekjes.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 18:32

Daan heb zondag een trail van 30km en twee weken later een tweedaagse trail van 93km (zaterdag 36km en zondag 57km).

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 22:03

De veluwezoomtrail. Dat is de maximale afstand toch?
Ik heb gisteren een camelbak besteld, de camelbak marathoner. In het roze :D . Een vriend van mij had hem in het blauw en die heb ik gepast.

Afbeelding

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 08:55

Plien dat ziet er zeker uit als een fijn broekje.

Greetje dat lijkt me wel zwaar, een 2 daagse! Succes alvast voor zondag.

Mooi ding supervixen, hopelijk bevalt hij goed!

Dinsdagavond heb ik wel lekker gelopen. Probeer mijn basistempo weer een beetje op te schroeven. Ik heb het gevoel dat ik stiekem de laatste tijd in basis wat langzamer ben gaan lopen, wat niet direct opvalt omdat ik vaak interval doe. Dus mezelf een beetje gepusht en een 10km ruin onder 51 min gelopen. Snelste 10 die ik in training heb gelopen :D Morgen weer lopen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 10:10

Supergoed Daan_o!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 14:00

Help me. |(
De laatste keren ging super goed. Ik wou gisteren voor de 5 km gaan. Dus vol enthousiasme begonnen. Kreeg na 10 min steken. Ronde wel afgemaakt maar steeds kleine stukjes omdat die steek terug kwam. En ik was vooral gefrustreerd. Normaal loop ik maar 2x per week. Toch vandaag nog een keer als herkansing. Nou na 3 stappen hardlopen kreeg ik direct die steek... ben gestopt en meteen terug gegaan. Ik eet en drink niet veel van te voren let op mn ademhaling begin rustig en dan toch... ik ga nu wel een uur slapen ipv hardlopen ben ook moe misschien vanavond nogmaals??? Ik weet t ff niet meer maar kan dit niet accepteren het slaat nergens op!! Als t nou mn conditie is waar ik op afhaak: prima maar dit is zo klote gewoon %) iemand tips?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 14:01

Wanneer heb je voor het laatst gegeten en gedronken voor het rennen? Hoe haal je adem? Oppervlakkig of?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 14:07

Normaal houd ik zo rond de 2 uur van te voren niks eten en alleen kleine beetjes drinken aan vandaag lukte dat niet helemaal maar niet veel gegeten. Haal door mn buik adem. En doe regelmatig ademhalingsoefeningen dus heb t goed onder controle. Had op internet gelezen bij steken diep ademen vandaag geprobeerd masr werkte ook niet dus

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 14:25

Je mag wel meer drinken in die 2 uur hoor. Ik drink een half uur voor het rennen nog een aantal glazen. Kan ook best juist door vochttekort komen. Zeker nu het zo warm is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 22:26

2 uur van te voren niks eten en drinken is idd erg lang. Ik denk dat het daardoor komt in combinatie met de warmte.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 22:32

Met mij ging ook niet echt lekker ik wijd het toch aan de warmte. Eerste stuk van 10 min ging super en best snel een snelheidsrecord voor mezelf gehaald. Het was les 26 daarna moest ik 12 min maar het dat 7 min vol gehouden ook best nog wel snel maar toen was ik best moe. Vervolgens nog 3 min ipv 12 en de rest korte maar snelle stukjes om toch bezig te blijven. Heb dus wel veel gedaan maar niet het lesje uitgelopen zoals het hoord.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 22:34

AmoorM schreef:
2 uur van te voren niks eten en drinken is idd erg lang. Ik denk dat het daardoor komt in combinatie met de warmte.

Hoe lang van tevoren eet jij (& de rest) dan nog wat? Mijn maag raakt vaak erg overstuur tijdens het hardlopen, niet misselijkheid oid maar gewoon oncomfortabel door de 'beweging' in de maag en ik vind 't erg lastig hoe en wat en wanneer ik van te voren moet eten. Het liefst loop ik op een zo goed als lege maag, maar als je weet dat je 2.5 uur door het bos gaat struinen vind ik dat toch altijd een beetje tricky. Hetzelfde geld voor water ook, kan zo ontzettend naar worden van dat geklots #)

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 00:37

Supervixen schreef:
De veluwezoomtrail. Dat is de maximale afstand toch?
Ik heb gisteren een camelbak besteld, de camelbak marathoner. In het roze :D . Een vriend van mij had hem in het blauw en die heb ik gepast.

[ [url=m/nHRMF4.png]Afbeelding[/url] ]

Mooi! Heb je hem al eens geprobeerd? Ik krijg komende week ook zo'n soort rugzak binnen. Ben benieuwd

@saskiadefie: misschien toch last van de warmte? Ik kan ook niet lopen als het zo warm is.
Voor wbt eten: ik zou zelf die 2h regel aanhouden. Drinken kan natuurlijk wel in die 2 uur.

Hier een beetje druk. Vind het lastig paardrijden en hardlopen te combineren naast full time werken. Heb nu 3 paarden te rijden, waarvan ik 1 6x per week wil doen. Heb me opgegeven bij een hardloopclub maar ben nog maar 2x geweest Volgende week wel de zwolse halve marathon. Nog meer mensen hier die daar aan mee gaan doen?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 08:43

Ik heb de rugzak nog niet geprobeerd, heb hem gisteren binnen gekregen.

Paardrijden en hardlopen is ook lastig te combineren en dan ook nog werken erbij. Je moet echt plannen.

Gisteren een uur en 20 minuten hardgelopen op de loopband omdat ik het buiten te warm vond. Maandag een 5km wedstrijdje hier in de buurt.

Ik eet trouwens anderhalf tot twee uur niks meer van tevoren en drinken tot een uur van tevoren. Wel 20 minuten voor de start vaak nog een paar kleine slokjes tegen een droge mond.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 10:32

Klopt is pittig paard en hardlopen vaak moet je beide op zelfde dag doen of je moet een van de 2 minder doen.

Op dit moment gaan de beide sporten lekker dus doe ik ze beide fanatiek maar met fulltime werk en kindje van 17 maanden is dat geen doen dus schiet mijn huishouden erbij in.
En nu zit ik op een punt van lekker boeien....wij zijn schoon, kleren en bed is schoon dus das belangrijkste.

Vandaag 4.7km gelopen veel te kort nu weet ik waarom ik graag alleen loop ivm vriendin

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 15:32

Piekosjj schreef:
AmoorM schreef:

Hoe lang van tevoren eet jij (& de rest) dan nog wat? Mijn maag raakt vaak erg overstuur tijdens het hardlopen, niet misselijkheid oid maar gewoon oncomfortabel door de 'beweging' in de maag en ik vind 't erg lastig hoe en wat en wanneer ik van te voren moet eten. Het liefst loop ik op een zo goed als lege maag, maar als je weet dat je 2.5 uur door het bos gaat struinen vind ik dat toch altijd een beetje tricky. Hetzelfde geld voor water ook, kan zo ontzettend naar worden van dat geklots #)

Even een tip voor het klotsen :) Water wordt het snelste uit je maag geledigd bij een glucosegehalte van 7%, dus 70 g suiker op 1 liter water. Ik drink zelf niet tijdens het lopen, dus heb er geen last van, maar dit heb ik deze week geleerd aan de universiteit :) En steeds max. 400 ml in 1x drinken, anders wordt de maaglediging ook geremd.