Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ik vind het toch een bijzonder iets, hoe conditie werkt. Ik loop 2x per week zonder schema of wat dan ook. Gewoon zo lang mogelijk volhouden
Vandaag heb ik 30 minuten over 4,2 kilometer gedaan, aan een stuk door. En uiteindelijk na dat rondje kwam ik thuis en was ik totaal niet buiten adem en nauwelijks verhoogde hartslag
Terwijl de vorige keer deed ik dezelfde ronde maar kreeg ik halverwege steken (steeds de reden voor mij geweest dat ik moest stoppen) Toen ben ik gewoon door gegaan, volledige focus op m'n ademhaling en die steek maar het viel me echt mee hoever ik het nog kon rekken. Alleen heb toen echt alles gegeven en toen ik eigenlijk al op was nog gaan sprinten, was wel even bijna van de wereld af.
Maarja m'n doorzettingsvermogen en discipline mogen stukken beter, echter nu deze keer was het wel een enorme beloning
Volgende keer maar voor die 5 km gaan. 
#firstworldproblems
Winged schreef:Kleding kan echt hopeloos zijn. Mijn favoriete korte broekje begint ineens op te kruipen. Echt.. Hoe dan. Moet ik dus weer zoeken naar een nieuwe... En dat was al zo lastig#firstworldproblems
. Een vriend van mij had hem in het blauw en die heb ik gepast.
Morgen weer lopen.
iemand tips? AmoorM schreef:2 uur van te voren niks eten en drinken is idd erg lang. Ik denk dat het daardoor komt in combinatie met de warmte.
Supervixen schreef:De veluwezoomtrail. Dat is de maximale afstand toch?
Ik heb gisteren een camelbak besteld, de camelbak marathoner. In het roze. Een vriend van mij had hem in het blauw en die heb ik gepast.
[ [url=m/nHRMF4.png]Afbeelding[/url] ]
Piekosjj schreef:AmoorM schreef:2 uur van te voren niks eten en drinken is idd erg lang. Ik denk dat het daardoor komt in combinatie met de warmte.
Hoe lang van tevoren eet jij (& de rest) dan nog wat? Mijn maag raakt vaak erg overstuur tijdens het hardlopen, niet misselijkheid oid maar gewoon oncomfortabel door de 'beweging' in de maag en ik vind 't erg lastig hoe en wat en wanneer ik van te voren moet eten. Het liefst loop ik op een zo goed als lege maag, maar als je weet dat je 2.5 uur door het bos gaat struinen vind ik dat toch altijd een beetje tricky. Hetzelfde geld voor water ook, kan zo ontzettend naar worden van dat geklots
Water wordt het snelste uit je maag geledigd bij een glucosegehalte van 7%, dus 70 g suiker op 1 liter water. Ik drink zelf niet tijdens het lopen, dus heb er geen last van, maar dit heb ik deze week geleerd aan de universiteit
En steeds max. 400 ml in 1x drinken, anders wordt de maaglediging ook geremd.