Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 18:18

Ayasha schreef:
Overgang brengt nog wel meer problemen met zich mee dan alleen dat... Dat zijn slechts de "kwaaltjes". Brozere botten bv.

Die staan al genoemd in mijn eerdere post:
osteoporose, alzheimer op jongere leeftijd en hogere kans op hart- en vaatziekten.
Osteoporose kun je (deels) voorkomen door een calciumrijk dieet met veel peulvruchten/zaden/noten en/of een calciumsupplement en verder kun je elke 5 jaar een dexa-scan krijgen waarbij ze de botdichtheid meten.
Bij mij is de prognose dat ik over 10-15 jaar osteoporose ga krijgen.

Magrathea

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 18:38

Mendel, ik zou ook niet gaan. Zeker niet als het een broer is met wie ik niet zo'n goede band heb. Snap sowieso al niet wat je in vredesnaam in een kinderspeeltuin moet op je eigen verjaardag :o
Zeker gezien je burnoutklachten zou ik toch echt liever gaan voor een gezellig etentje met je broer samen ofzo. Misschien dat hij dan ook inziet dat dat veel leuker is dan je zus een keer in het voorbijgaan zien op een speeltuin :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 18:39

Ik zou het denk ik ook niet doen. Zou gewoon zeggen dat je een dag eerder/later lekker langskomt om een wijntje/kopje koffie te drinken ipv naar een speeltuin afreizen, entreegeld betalen en daar eigenlijk met tegenzin zitten omdat je er eigenlijk geen bal aan vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:21

Misschien wil je broer zichzelf een rustige avond cadeau doen en gaat ie daarom naar die speeltuin. Zijn de koters stikkapot als ze thuis komen en recht het bed in...

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:47

Varekaj schreef:
Misschien wil je broer zichzelf een rustige avond cadeau doen en gaat ie daarom naar die speeltuin. Zijn de koters stikkapot als ze thuis komen en recht het bed in...

Dat is het vast :')
Ik verwacht niet dat het zijn idee is. Hij is ook niet echt een kinder vriend. Hij gaat daar ook gewoon zitten balen en praten met de mannen. En dan alle vrouwen bij elkaar kletsen over kinderen waarschijnlijk :+
Zoals dat gaat.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 20:35

Oh wat een vreselijk scenario, een kinderspeeltuin :r no way dat ik zou gaan, gewoon maar eerlijk zeggen: sorry maar dat is echt niks voor mij, ik kom binnenkort wel een bakkie of wijntje doen. Moest wel erg hard grinniken om de suggestie om jouw feest op stal te houden, lekker tussen de paarden _O-
Ik gruwel ook zo van al die viezigheid, plakhandjes, snottebellen, vieze luiers, ongelukjes naast en langs de luier, boertjes met inhoud ieuwwww rescue me 8)7

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 20:38

Magrathea schreef:
Ik zou het toch niet zo zien zitten. Ga dan liever voor een sterilisatie + mirena, dan heb je beide problemen getackeld :j

Maar... Wat is nog het nut van een sterilisatie als je een mirena hebt? :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 20:45

Omdat ook Mirena niet 100% veilig is.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 21:34

Een volwassen verjaardag in een speeltuin vieren vind ik persoonlijk nogal raar eerlijk gezegd :o
Ik zou zelf wel even gaan aangezien we een kind hebben, maar kinderloos: forget it.
Vind het bijna respectloos naar je vrienden om zoiets op te dringen. Je gaat daar toch ook niet met goed fatsoen een biertje doen. Ga dan naar een park waar je kunt bbqen of zo.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 21:50

Ayasha schreef:

Sterilisatie ook niet helaas.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 21:51

lor1_1984 schreef:
Osteoporose kun je (deels) voorkomen door een calciumrijk dieet met veel peulvruchten/zaden/noten en/of een calciumsupplement en verder kun je elke 5 jaar een dexa-scan krijgen waarbij ze de botdichtheid meten.

Dat en flink blijven bewegen! Dat remt ook het proces, botten die gebruikt worden blijven steviger.

@Mendell; ik zou dat overleggen met je broer. Hij kent je toch? Neem aan dat hij het wel snapt als je een andere keer komt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 21:53

_San87_ schreef:
Ayasha schreef:

Sterilisatie ook niet helaas.

Als ze de baarmoeder er uit halen istie vrij betrouwbaar... :P (dat was het alternatief op mirena + sterilisatie in dit bericht ;))

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 22:03

Ayasha schreef:
Als ze de baarmoeder er uit halen istie vrij betrouwbaar... :P (dat was het alternatief op mirena + sterilisatie in dit bericht ;))

En hysterectomie, dat is idd de enige 100% betrouwbare vorm van anticonceptie. Maar dat is dan weer geen sterilisatie :P.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 22:47

Ook niet als de eierstokken blijven?
Dan is het in theorie castratie zeker?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 00:19

Geen seks is de beste anticonceptie :+

Behalve voor Maria zo'n 2017 jaar geleden

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 07:54

Ayasha schreef:
Ook niet als de eierstokken blijven?
Dan is het in theorie castratie zeker?

In therorie, maar het heet bij vrouwen anders. Verwijderen van de baarmoeder en baarmoederhals is een hysterectomie (niet meer voortplanten, niet meer ongesteld, geen overgang), verwijderen van baarmoeder, baarmoederhals, eierstokken, eileiders is totale hysterectomie. En die laatste zorgt ervoor dat je direct in de overgang gaat.

Sterilisatie is doorknippen van de eileiders of er een veertje in plaatsen, ongesteld worden blijft. Maar sterilisatie is niet 100% betrouwbaar. Een hysterectomie en totale hysterectomie wel, maar dat is ook meteen een zware buikoperatie terwijl een sterilisatie een lichte operatie is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 07:57

Qimm schreef:
Geen seks is de beste anticonceptie :+

Behalve voor Maria zo'n 2017 jaar geleden

No it's not. Je kunt jezelf namelijk nooit garanderen dat je nooit seks zult hebben (al dan niet gedwongen). :o.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 08:50

Sizzle schreef:
Een volwassen verjaardag in een speeltuin vieren vind ik persoonlijk nogal raar eerlijk gezegd :o
Ik zou zelf wel even gaan aangezien we een kind hebben, maar kinderloos: forget it.
Vind het bijna respectloos naar je vrienden om zoiets op te dringen. Je gaat daar toch ook niet met goed fatsoen een biertje doen. Ga dan naar een park waar je kunt bbqen of zo.

Als er veel kids in de familie zijn vind ik het echt niet zon slecht idee. De kids kunnen maar aan spelen daar heb je minder last van ze dan thuis. En er is meer ruimte dus als je gek word van gegil of gebrul is er vast een rustiger hoekje voor even. En uit respect zou ik ook gaan. Ik heb bij mijn bruiloft gevraagd of mensen de kinderen thuis kunnen laten nou als hun het handig vinden volgende keer in een speeltuin af te spreken dan prima.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 09:15

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 10:24

Grappig dat je wel zwanger mag/per ongeluk kan worden en dan besluiten het weg te halen want immers " Baas over eigen buik" maar wanneer je dat soort dingen wil voorkomen er andere mensen zijn die over jouw buik beslissen.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 11:10

_San87_ schreef:
Varekaj schreef:
Een complete hysterectomie zou ik toch niet aanraden. Daar zitten een hoop risico's aan, zoals bijvoorbeeld een blaasverzakking. Ik denk dat je daar niet op zit te wachten... Want dat zijn dingen die toch regelmatig voorkomen bij die ingreep.

Gewone sterilisatie moet wel kunnen vind ik. Ik bedoel, de enige die nergens iets in de weg gelegd wordt zijn diegene die natuurlijk zwanger kunnen worden. Of ze nou het brein hebben van een gestoomde garnaal of astrofysicus zijn... Kweek maar aan!
Maar diegene die bewust heel graag een kindje willen maar niet kunnen, of diegene die heel bewust niet willen? Die moeten smeken bij artsen, via een gigantisch netwerk van psychologen, door een hele (medische) mallemolen om dan vaak nog gewoon het deksel op de neus te krijgen.
Best schandalig.
Een totale hysterectomie is wat anders dan een hysterectomie. Ik wil gaan voor baarmoeder en baarmoederhals verwijdering. Dan ben ik steriel en ook meteen van een pijnlijke ongesteldheid af en tackel ik meteen de kans op baarmoederhalskanker.

Maar ik weet dat mijn kansen daarop nihil zijn. Toch vind ik het raar dat er zo moeilijk over wordt gedaan. Helemaal als er met hele goede argumenten aangetoond wordt dat het geen een nachtje ijs is. Een sterilisatie moet op zijn minst kunnen.

Is een ablatie dan geen optie? Verwijdering van het baarmoederslijmvlies i.c.m sterilisatie.
Al doen ze dat wel alleen als je kan aantonen heftige periodes te hebben :(

Heb je ook een pb gestuurd

*leest weer verder*

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 11:12

Hoe toon je dat aan dan? Je zak gebruikte tampons bij de dok op zijn bureau zetten? := Sorry flauw maar vroeg het me even af :P

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 11:18

Ik heb het zelf geprobeerd te krijgen, maar zelfs met de sterilisatie wilden ze het niet doen: Het is een natuurlijk proces, en hoort erbij blablah. Waarop ik reageerde als ik straks onvruchtbaar ben door de sterilisatie waar is die menstruatie dan nog goed voor. Daar hadden ze geen antwoord op, maar ik kreeg geen ablatie.

Kreeg de standaard vragen over hoeveel pijn ik had, hoeveel pijnstillers ik moest gebruiken om er doorheen te komen. Hoe vaak moet je verschonen. Kan je de deur nog uit etc. En of ik niet een voorgeschreven pil wilde om de bloeding minder te maken. Maar de hele reden waarom ik het wilde was om van al die extra hormonen af te zijn.

Al is de kans heel klein dat ze het doen. De hele baby mentaliteit in de maatschappij is verschrikkelijk. Een sterilisatie kan soms nog omgedraaid worden, een ablatie niet.

Baas in eigen buik mn reet :+

Gelukkig heb ik de sterilisatie wel kunnen krijgen. Salpingectomy, wilde 0% kans op ongelukjes, geen gedoe met klipjes en weet ik veel wat

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 11:38

Ik ben 25 en kreeg echt nog geen sterilisatie. Baas in eigen buik, m'n reet inderdaad.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 11:45

Gynaecologe hier vertelde dat die ablatie evenveel "kans van slagen" heeft kwa geen menstruatie meer als een spiraal. :)