Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Partyflappel schreef:Maar het werkt ook de andere kant op, als jouw fysio 20 behandelingen nodig heeft voor een klacht en andere fysio's 10 ben ik blij met die behandelindex en dat ik nog behandelingen overhoud voor een evt. Volgende keer. Zat die rustig jouw behandelingen gebruiken 'want je hebt er toch genoeg'.
Anoniem schreef:Klopt het dat bij sommige verzekeringen niet alle medicijnen vergoed worden vanuit de basis verzekering?
Dat er dus verschillen zijn in vergoeding tussen verschillende basisverzekeringen?
Anoniem schreef:Klopt het dat bij sommige verzekeringen niet alle medicijnen vergoed worden vanuit de basis verzekering?
Dat er dus verschillen zijn in vergoeding tussen verschillende basisverzekeringen?
Darah3 schreef:Even vraagje, kun je halverwege het jaar nog switchen van pakket binnen je eigen verzekeraar als je zwanger blijkt te zijn?
Mijn huidige pakket bevalt goed, alleen mocht ik zwanger raken, zal een ander pakket toch geschikter zijn (en een stuk duurder).
Anoniem schreef:Ik las dus dat bij de ene verzekering je eventueel een ander merk medicijn kan krijgen dan bij de ene.. wil hier geen verschil in en gewoon krijgen wat ik nodig heb
verootjoo schreef:Darah3 schreef:Even vraagje, kun je halverwege het jaar nog switchen van pakket binnen je eigen verzekeraar als je zwanger blijkt te zijn?
Mijn huidige pakket bevalt goed, alleen mocht ik zwanger raken, zal een ander pakket toch geschikter zijn (en een stuk duurder).
Nee dat kan alleen in januari nog. Maar het meeste van zwangerschappen zit toch gewoon in de basis? Wat wil je extra doen dan?
Macs schreef:[naam] schreef:Ik las dus dat bij de ene verzekering je eventueel een ander merk medicijn kan krijgen dan bij de ene.. wil hier geen verschil in en gewoon krijgen wat ik nodig heb
Ja dat klopt. En dan heb je beste pech
Of je moet een aanvullend pakket nemen die al je medicatie vergoed.
Maar als apo-assistent kan ik je vertellen dat bij 95% geen verschil in werking is.
Maar bij sommige medicatie is dat misschien wel zo door een hulpstof. Bij de een geeft dit 0,0 verschil. Bij de andere is dit een complete ramp. Gelukkig is die laatste groep heeel klein en gaat dat vooral om medicatie die ingesteld moet worden op de patiënt zelf (bv epileptie of schildkliermedicatie).
Dus ik zou je er niet al te druk om maken. En vaak kan een huisarts medische noodzaak onder plakken en dient de zorgverzekeraar dit (deels) te vergoeden.
verootjoo schreef:Nee dat kan alleen in januari nog. Maar het meeste van zwangerschappen zit toch gewoon in de basis? Wat wil je extra doen dan?
Macs schreef:Maar als apo-assistent kan ik je vertellen dat bij 95% geen verschil in werking is. Maar bij sommige medicatie is dat misschien wel zo door een hulpstof. Bij de een geeft dit 0,0 verschil. Bij de andere is dit een complete ramp. Gelukkig is die laatste groep heeel klein en gaat dat vooral om medicatie die ingesteld moet worden op de patiënt zelf (bv epileptie of schildkliermedicatie).
Macs schreef:Dus ik zou je er niet al te druk om maken. En vaak kan een huisarts medische noodzaak onder plakken en dient de zorgverzekeraar dit (deels) te vergoeden.