pmarena schreef:Het is fijn als je minder vaak in aanraking komt met een ziekteverwekker zodat de kans kleiner is dat die je ziek maakt.
De overweging is alleen of de manier waarop je die ziekteverwekker weg probeert te krijgen, geen te hoge prijs heeft in de vorm van "te zware" vaccinaties die op zichzelf dan weer te veel andere schade geven.
En daarnaast is ook wel een interessante gedachte om het lijf niet te verzwakken doordat het te weinig getraind wordt in de strijd tegen gespuis zeg maar. Waardoor het dan wellicht weer vatbaarder wordt voor veel ernstigere zaken dan normaal gesproken mild verlopende kinderziektes...
pmarena schreef:Ik vind de mening van de gemiddelde viroloog niet bijzonder interessant nee. De aard van dat beestje zal al snel zijn dat die zich concentreert op de kant van het belang van het aanpakken van ziektes... nadelige praktijk gevolgen van vaccineren staan daar veel te ver vanaf.
Ik durf te wedden dat als jij met de gemiddelde viroloog hierover in gesprek gaat je hier een erg interessant gesprek over kunt voeren.
Ik snap echt niet bij wie je verwacht meer kennis en expertise omtrent dit onderwerp te vergaren. Zijn mening doet er natuurlijk niet toe, hij is immers aan het werk.