Bodybuilders op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Re: Bodybuilders op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 09:32

Maakt dat iets uit dan? Je word toch droger?

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 10:28

Dat lijkt er wel op ja, haha. Maar toch vind ik het vreemd. Het is meer dat gevoel dat ik bang ben om dikker te worden, omdat ik nu ook zoveel moet eten. Zal allemaal wel tussen de oren zitten :o

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 13:04

Ik snap je gevoel! Ik ben ook heel bang om dikker te worden en daarom dus ook meer te eten.
Toen ik mijn eerste dieet kreeg was het precies hetzelfde als bij jou. Veel! Ik zag ook een hoger getal op de weegschaal staan, maar mijn vetpercentage daalde toch.
Plus blijf in de spiegel kijken. En foto's maken (moet ik ook echt gaan doen..) dan kan je gaan vergelijken. Maak dan wel foto's op dezelfde plek/tijd.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 13:48

Snap je gevoel! Had ik in het begin inderdaad ook! Al maakt het getal op de weegschaal voor mijn gevoel nu minder uit! De rest vertelt meer idd!

En zéker fotos maken :)

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 16:38

Foto's maken moet ik inderdaad snel doen. Ik merk namelijk dat mijn spiegelbeeld nog niet meewerkt (kan ook niet zo snel), maar daardoor zie ik dingen erger als ze waarschijnlijk zijn. Kreeg al wel te horen dat je het ietwat in m'n gezicht kon zien, dus dat geloof ik voor nu maar gewoon ondanks de weegschaal :Y)

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 17:48

Cocodox schreef:
Kan iemand verklaren waarom ik vanochtend zelfs 1,5 kg (weer een halve kg erbij dus) meer weeg dan de eerste meting, en dat terwijl m'n vetpercentage blijkbaar wel verlaagd is? Ik vind het maar vreemd -O- ben bang dat dit straks een stijgende lijn blijft, terwijl dat nooit spiermassa kan zijn. Ben ook niet in m'n periode ofzo.

Kan vocht zijn? Daar kan soms wel een paar kilo verschil door verklaard worden.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 18:18

Inderdaad. Vooral als je ineens meer koolhydraten gaat eten. Afhankelijk van het verschil kun je zomaar 4kg zwaarder zijn.

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 20:57

phormicola schreef:
Inderdaad. Vooral als je ineens meer koolhydraten gaat eten. Afhankelijk van het verschil kun je zomaar 4kg zwaarder zijn.

Door een verhoging van koolhydraten? Want dat zal het best eens kunnen zijn. Uit zich dat dan in extra vocht?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 16:13

Wij kunnen weer een paar dagen vooruit :')
Afbeelding

Bij de linkse bakjes zit er uiteraard een hoop groente onder :') vriendlief eet 3x zoveel als ik :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 16:40

Cocodox schreef:
phormicola schreef:

Door een verhoging van koolhydraten? Want dat zal het best eens kunnen zijn. Uit zich dat dan in extra vocht?

Yep! Grofweg houdt één gram koolhydraat vier gram water vast.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 09:04

Jeetje loez wat een voedsel! :wow: Is dat avondeten of tussendoor?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 14:21

Avondeten :) De volle bakjes zijn voor mijn vriend haha! Ik krijg 250 gram niet eens op :') Maar ben ook wel écht een kleine eter. Eet mijn portie meestal in 2x!

De bedoeling is om zeker voor mijn vriend voor tussen de middag ook nog zo'n zelfde portie te pakken van ong 500 gram.

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 06:08

Ik ben inmiddels in vier weken tijd aardig wat afgevallen. Morgen heb ik een afspraak staan voor een vetmeting. Mijn weegschaal gaat mee op reis, dus ben erg benieuwd naar de vergelijking. Volgende week kan ik niet zo vaak naar de sportschool, maar na Pasen wil ik intensiever met krachttraining aan de slag gaan.

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 06:39

Tova schreef:
xdniesje schreef:
Macro's bijhouden lijkt mij ook heel erg lastig en vervelend worden na een tijdje. Je moet dan zo bewust zijn wat en hoeveel je eet. Dan vind ik een schema toch een stukje fijner.

Loez, er zijn inderdaad weken die even minder goed gaan. Wat doet het met je motivatie? Bootcampen is wel heel erg leuk!

Ik ben net terug van een midweekje Centerparcs samen met mijn vriend. Normaal proppen wij ons helemaal vol tijdens onze vakantie. Koekje hier, frietje daar, pizza erbij :9 , ijsjes toe, nog meer koekjes en chips, toastjes... Nu streng aan het dieet + sporten. Zo moeilijk! Maar het eten is gelukt, sporten niet..

Heb jij al wel een wedstrijd op het oog, Tova?

Als het haalbaar is de Atlascup in oktober, maar eerst op zoek naar een coach en daarmee overleggen wat haalbaar is etc.

De Atlascup word hem niet, ben die periode nog erg druk met school en ben in februari klaar met deze opleiding. Dus dat gaat even voor, dan is volgend jaar de JBC het doel.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 07:33

Kun je rustig een jaar voorbereiden. Maar ik zie nu je woonplaats.waar train jij?

Gister weer lekker wat gedaan. Ben wel nog steeds niet medicijn en prednison vrij ivm allergie maar de ontstekingen zijn weg. Alles werkt weer naar behoren en ook schouder doet weer wat ie moet doen. Afgelopen weken weer twee nieuwe oefeningen erbij. Moet nu echt goed inplannen wat ik wanneer train.

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 08:53

Logisch dat school voor gaat, groot gelijk.
Is JBC dan ook niet te snel na je opleiding? Afstuderen en in een prep zitten lijkt mij ontzettend zwaar.

Goed bezig, Moonwecke. Succes met je meting morgen.
Ik moet morgen ook weer, blijft een spannend moment!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 09:12

Succes met de meting MW!

School gaat idd voor Tova! Knap dat je daar bewust over nadenkt en je doel even wat meer de tijd geeft! Top! succes!

Wat fijn Karuna! Zo vervelend als je lichaam niet mee werkt!

Hier gaat het ook goed! Sinds afgelopen week met de mountainbike naar het werk ipv auto! 6 km enkel. Dus goed te doen maar toch extra beweging! Bevalt me goed! Begin van de week een uur door de bossen gehobbeld met dat ding :D

Gisteren weer eten bereid voor de hele week! Ook voor vriendlief nu tussenmaaltijden erbij voor 12u op zijn werk! :)

Heb nu maar kipfilet en gekruid kipgehakt. Had er afgelopen keer ook kabeljauw bij, maar ik zag er steeds meer tegen op. (géén visliefhebber). Dan maak ik liever 1x per week een aparte maaltijd met een stukje kabeljauw erbij!

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 09:26

Goedzo Loez! Alle beetjes zijn meegenomen, al vind ik 6 km enkel al heel wat. Knap hoor!
Hoelang ben je bezig met het voorbereiden van je eten? Hou je je er ook altijd netjes aan?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 10:29

Ik ben gemiddeld 2 a 2.5 u aan het koken!
En we houden ons er idd netjes aan! Meestal hebben we zaterdag of zondag een dag dat wat makkelijker zijn uiteraard. Evt frietjes eten bijvoorbeeld, maar proberen dan de rest van die dag wel gewoon zo goed mogelijk te eten qua schema :)

Dit werkt voor ons best goed eigenlijk. Werken beide fulltime en vriend gaat savonds altijd richting zijn loods waar hij zijn eigen bedrijf in aan het opstarten is. En daarnaast 4 x per week naar de sportschool. Dus moeten eigenlijk altijd iets hebben wat makkelijk en snel klaar is.

Nou koken doen we doordeweek savonds een keer of ik in het weekend en dan kunnen we de hele week vooruit. Meestal wel nog een maaltijdsalade die we halverwege de week ergens inlassen. En verder eet ik er altijd salade nog bij.

Ik start waarschijnlijk binnen nu en 2 weken bij de sportschool en dan is mijn doel ook om zeker 3x per week te gaan. Liefst eigenlijk 4x, maargoed, fulltime werken, huishouden en hondjes dus dat gaat ook voor natuurlijk :)

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 18:13

Ik vind het knap, Loez! Heeft definitief zo zijn voordelen om op één dag de maaltijden klaar te maken, zodat je er de overige dagen minder tijd mee kwijt bent. Binnenkort ook maar eens proberen. Ook drie keer per week naar de sportschool levert al resultaat op. Alle extra keren zijn toch mooi meegenomen.

Succes, dniesje! Ben benieuwd naar je resultaten :)

Fijn dat je weer op kunt gaan bouwen, Karuna.

Ik kwam vandaag deze hier tegen: http://m.bodymass.nl/nl/331757/bodymass-whey-protein/
Iemand die er een beetje verstand van heeft en dit kan aanbevelen? Ik ben meerdere lekkere recepten tegengekomen, waarbij ook whey (vanille) gebruikt wordt, dus dan zou ik deze eventueel kunnen halen.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 18:16

MoonWencke schreef:
Ik kwam vandaag deze hier tegen: http://m.bodymass.nl/nl/331757/bodymass-whey-protein/
Iemand die er een beetje verstand van heeft en dit kan aanbevelen? Ik ben meerdere lekkere recepten tegengekomen, waarbij ook whey (vanille) gebruikt wordt, dus dan zou ik deze eventueel kunnen halen.

Ik ken die specifieke niet, maar wel al meerdere merken whey vanille gehad. Bevalt prima! Ik maak er inderdaad ook van alles mee of drink het gewoon als shake, als makkelijke eiwitten.

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:43

@Karuna, ik train bij Astrids Aerobic's in Doesburg.

@xdniesje Eind januari/begin februari ben ik klaar met mijn opleiding, dus heb ongeveer twee maanden tot de JBC. Nu lekker door met spieren opbouwen (en lekker eten *\o/* )

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 20:11

Liedje schreef:
MoonWencke schreef:

Ik ken die specifieke niet, maar wel al meerdere merken whey vanille gehad. Bevalt prima! Ik maak er inderdaad ook van alles mee of drink het gewoon als shake, als makkelijke eiwitten.

Ik val even binnen. Deze is van de action toch? Ik heb hem een tijd gebruikt en ik vind het erg lekker. Ik ga er wel vanuit dat de samenstelling minder 'goed' is dan bij andere merken, want de potten bij de action zijn wel heel erg goedkoop.
Bij mij deed het verder niks zichtbaars of voelbaars, maar daarvoor train ik misschien ook niet effectief genoeg.

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 21:53

Ja, ik zag hem inderdaad bij de Action staan :). Hij lijkt vrij "puur" te zijn, maar ik heb er niet genoeg verstand van om te zeggen of ie daadwerkelijk de moeite waard is.

Afbeelding

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 22:58

De basis van menig shake is over het algemeen hetzelfde.
Alleen van een merk van bijvoorbeeld XXL of action zit vaak verschil in ivm bekendheid. En vaak smaken de duurdere shakes beter ten opzichte van de goedkopere.

Maar in principe is er altijd een basis standaard voor wat betreft de ingrediënten. Alleen hebben de bekendere merken vaak net nog iets meer eiwit bijvoorbeeld.

Wij hebben shakes van BodySupps. 2,2kg € 35,00. En die shakes zijn echttttttt een cadeautje na het sporten! Net een echte milkshake :')