Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marijkeeee

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 11:41

Thanks! zal dit weekend meteen 1 bestellen

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 13:32

Ik ben deze ook bij Cute Cotton vandaan.
Ik denk dat mijn troubles woensdag erm donderdag voornamelijk kwamen omdat hij toch te laag zat. Aangezien hun snachts omhoog kruipt en ik dan geen lekkage heb, hem daar vanmorgen weer geplaatst en tot nog toe geen lekkage en hij blijft fatsoenlijk op zijn plek :)

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 22:33

Gisteren dacht ik: laat ik vast proberen hoe ik de cup moet inbrengen. Die nacht zou ik op vakantie gaan en omdat ik volgens mij app ongesteld zou worden, wou ik vast oefenen. Normaal gesproken duurt het wat langer voor ik menstrueer dan ik en mijn app berekenen, dus ging er van uit hem nog even niet nodig te hebben.
Inbrengen ging heel makkelijk, maar toen haalde ik hem er uit: ongesteld. Ik vraag me af of het vacuüm er misschien iets mee te maken had (of klinkt dat onlogisch?)
Gisteren hele dag de cup in gehad, alleen het verwijderen ging compleet mis. Daarna opnieuw ingebracht (rond 2 uur vannacht) en toen op vakantie gegaan. Nu zit ik in Griekenland en heb veel moeite. Ik lek telkens toch iets. Het is niet veel, maar zodra ik naar het toilet ga, heb ik een paar druppels bloed. Ik heb het idee dat alles wel goed zit, maar twijfel toch enorm.

Ik heb de mamicup, hoever moet het steeltje uitsteken? Vind het nog niet nodig die eraf te knippen omdat ik het toch fijn vind met legen vast te houden.
Wordt nu ineens toch wel onzeker over dat ding haha.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 12:15

Wanneer je lekt zit de cup niet goed.
Hij kan te klein, te groot en te slap zijn of niet goed vacuüm.
Ik vond van de week een filmpje, misschien heb je er iets aan...
https://youtu.be/ZufVZh39mns

Dat hij na het verschonen iets lekt Is wel normaal I.m.o. Het ding vangt iets op, maar absorbeert niet, het kan dus iets lekken door het uithalen. Daarom draag ik nog wel een inlegkruisje erbij (wil wasbare maken voor mezelf).

Bij mij bleek hij hoger te moeten dan ik dacht trouwens en de short versie Is gewoon te slap en kort voor mijn lijf.

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 22:26

Nou vandaag voor t eerst mn yuuki cup gebruikt (of zoals mn man zegt mn speciekuip _O- ) inbrengen en uithalen geen probleem alleen lekte nog een beetje dus nu wat hoger geplaatst kijken of dat beter gaat. Voel m gelukkig totaal niet zitten dus nu al best positief

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 22:34

Ik ga hem vannacht voor eerst gebruiken denk ik. Moet morgen ongesteld worden
Maar twijfel of ik morgenvroeg doe of toch zometeen al

Hoofdpijn en misselijkheid is al weer volop aanwezig helaas

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 23:03

Ik ben er achter gekomen dat mijn doos toch niet zo diep is als ik dacht.. _O- Ik weet nou niet precies of dat nou komt omdat hij inzakt vanwege de menstruatie ofso? Maar goed, ik weet nu wel wat de reden was waardoor die niet goed uitklapte en hoe ik hem nu moet inbrengen en draaien om hem goed te laten zitten... De short was misschien toch beter geweest...

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 23:37

Nou hier ook nog geen succes
Krijg hem niet diep genoeg. Onderkant steekt er nog uit en hij vouwt te vroeg uit. Trekt dan soms ook geen vacuüm. C en 7 vouw geprobeerd

Had misschien toch beter de s moeten nemen. De m was aangeraden omdat ik stevig gebouwd ben. Of toch de short... cute cotton raadde mij deze classic m aan. Maar misschien moet ik dan toch short s of m

Als m'n ongesteldheid echt doorgebroken is maar opnieuw proberen. Deed nu gewoon pijn.

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 06:09

Ik gebruik altijd de push down fold. Wijsvinger op een van de gaatjes (schijnt te helpen?) en dan vouwen. Heb ook ergens de tip gelezen om de vouw naar achter te laten wijzen bij het inbrengen.
Sommige cups hebben 4 gaatjes, andere maar 2. Wellicht heeft dat ook nog invloed op het uitklappen en het gemak waarmee je het vacuüm kunt verbreken.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 06:18

Klopt Joanieke, tijdens je menstruatie daalt je baarmoeder(mond) als het ware in. Intussen heb ik besloten dat ik voor de shorty ga, want een langere gaat bij mij ook niet passen...

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 08:49

Ik gebruik ook de vouwmethode waarmee je hem naar binnen klapt. Vind ik veel fijner dan de 7 of C.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 12:58

Hier ook de push down, met de rest krijg ik hem er niet in of klapt hij te snel uit. Ik krijg nu eenmaal geen drie vingers en een cup naar binnen :+

Anyway, het meisje van het filmje welke ik hierboven plaatste heeft heel veel reviews en tips, het kijken waard!

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 13:22

Overigens las ik bij geloof ik de site van mestruatiecubs.nl dat je cub kan zakken door toiletgang (als je hem er dus niet uithaald :Y) ). Dat kan bij mij de reden zijn geweest van het zakken.

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 18:47

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 22:22

Omg Meintje....

Hier dag nr 1 en het viel me erg mee. Eerste keer beetje prutsen om hem uit te klappen maar niet vervelend. Benieuwd hoe het vannacht gaat.

Vriendlief vind het wel interessant maar heeft zo zijn bedenkingen ;
Als je maar niet denkt dat ik zin heb elke dag de lakens te verschonen.
Steeltje afknippen straks heb je lekkage drup drup drup
En als je maar weet dat ik er ook geen trek in heb te helpen als je hem niet terug kan vinden _/-\o_

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 23:04

MarliesV schreef:
Omg Meintje....

Hier dag nr 1 en het viel me erg mee. Eerste keer beetje prutsen om hem uit te klappen maar niet vervelend. Benieuwd hoe het vannacht gaat.

Vriendlief vind het wel interessant maar heeft zo zijn bedenkingen ;
Als je maar niet denkt dat ik zin heb elke dag de lakens te verschonen.
Steeltje afknippen straks heb je lekkage drup drup drup
En als je maar weet dat ik er ook geen trek in heb te helpen als je hem niet terug kan vinden _/-\o_

_O- _O- _O- niet ? flauw hoor _O- _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 23:30

Cutecotton zal wel denken, wat een bestellingen ineens :')

Ik heb toch ook de stoute schoenen aangetrokken en cutecotton gevraagd wat ze bij mij zouden aanraden. Het was een twijfel geval: Meluna Short of de Claricup. Ik ben toch maar voor de Claricup gegaan, zacht maar stevig. 'Helaas' ben ik net te laat voor mijn periode en moet ik een maand wachten tot ik hem kan proberen. Ik ben benieuwd! ;)

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 06:21

Dat was precies mijn advies Ashley, alleen ga ik toch voor de shorty! Waarom was jij een twijfelgeval?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 08:24

De Meluna zal misschien te zacht zijn omdat ik, denk ik, stevige bekkenbodemspieren heb! De Claricup heeft een stevige rand, maar is wel zacht en daarbij geschikt voor mensen met een gevoelige onderkant! :)
Heb jij hem al geprobeerd?

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 13:02

Nee, ik moet mijn bestelling nog plaatsen! Maar ben net te ondiep voor de Claricup waarschijnlijk.

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 14:59

Ik ga hem voor de 2e periode gebruiken. Heb alleen een beetje buikpijn, zou dat kunnen komen dat die cup zich uitvouwt? Dat merkte ik de vorige x ook. Tot nu toe gaat het inbrengen steeds gemakkelijker en trekt hij snel zn vacuum. Nog steeds enthousiast.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 15:04

Alenthe05 schreef:
Ik ga hem voor de 2e periode gebruiken. Heb alleen een beetje buikpijn, zou dat kunnen komen dat die cup zich uitvouwt? Dat merkte ik de vorige x ook. Tot nu toe gaat het inbrengen steeds gemakkelijker en trekt hij snel zn vacuum. Nog steeds enthousiast.

Ik had geen buikpijn, alleen als die niet goed zat, maar dat was snel te merken door het bloed wat ik er langs voelde stromen.. :+

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 15:12

Ik breng hem in en ik voel zeg maar of hij uitgevouwen is en dat draait hij ook. Dan zit hij goed. Ik lek niet, soms een beetje maar dat zijn echt druppeltjes, ik denk van het wisselen. Maar ik lek niet zo door als toen met een tampon oid.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 16:21

Ik heb juist minder buikpijn met mijn cup.... misschien te stevig voor je oid?
Misschien ga ik ook nog wel een claricup erbij bestellen, zit te twijfelen... Weet niet wat ik met twee cups moet, maar weet ook niet of ik nu een 100% match heb met de mami...
Of ik heb een nieuwe verslaving :+

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 22:56

ik heb ook veeeeel minder buikpijn met cup
gebruik hem nu ruim 2 jaar en wil nooit meer tampon of maandverband

die website... ik ga stuk!

als je paardrijd heb je sowieso sterkere bekkenbodemspieren dan andere sporters