misbruik of??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Re: misbruik of??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 19:09

Omdat het in dit verhaal de oppassers betreft hebben zij wel recht om eerst het gesprek te hebben met jou. Niet een ander. Bovendien is het nogal een heftig verhaal en als je een ander ermee belast weet je niet wat er met je verhaal gebeurt.
Eerst de personen wie het betreft, dan eventueel anderen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 20:39

In jou situatie zou ik dat gesprek niet alleen doen en alleen als jij dat van belang acht voor jezelf en je dochter.
Zorg goed voor jezelf en je dochter! Dat is nu het belangrijkste.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 22:30

Goof schreef:
Omdat het in dit verhaal de oppassers betreft hebben zij wel recht om eerst het gesprek te hebben met jou. Niet een ander. Bovendien is het nogal een heftig verhaal en als je een ander ermee belast weet je niet wat er met je verhaal gebeurt.
Eerst de personen wie het betreft, dan eventueel anderen.

Mijn gedachte

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 11:15

goof, als de oppassers haar dochter niet goed hebben behandeld op wat voor manier dan ook hebben ze in mijn ogen helemaal nergens recht op!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 11:23

connie64 schreef:
goof, als de oppassers haar dochter niet goed hebben behandeld op wat voor manier dan ook hebben ze in mijn ogen helemaal nergens recht op!

En aangezien het nog steeds een vermoeden is sluit ik me aan bij Goof. Bovendien heeft het ook voor jou een doel om nu te wachten en eerst met hen te spreken, namelijk dat je hun eerste reactie kan aflezen.

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 00:25

en aangezien het een vermoeden is en het dus ook waar kan zijn vind ik dat ze geen rechten hebben.zekerheid voor alles,kinderen gaan altijd voor op ouderen.

Ik wens je nog maals veel sterkte ts.ik heb bewondering voor je rust en kalmte,ik zou t niet kunnen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 16:21

Stel:

Het verhaal blijkt wel te kloppen, denk je dat ze het dan eerlijk toe gaan geven?
Gok van niet eigenlijk.

Persoonlijk zou ik eerst alle onderzoeken afwachten en kijken wat daar uit komt. Want stel het is niet waar, wat doet het dan met die mensen. En je hebt daarbij ook nog eens andere betrokken door het verhaal te vertellen......

Hoenuverder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-16 19:45

Dank voor jullie berichten, de 3e in dit verhaal houd ik nog even af.

Inmiddels is mijn dochter ingelicht over het feit dat ze niet meer naar die mensen mag, verteld onder begeleiding van de kinderpsych.
Mijn dochter zei dat ze wist waarom, ivm dat bloed/kapotte plek.
Ze was heel zenuwachtig aan het plukken aan dr trui en kwam haast niet uit dr woorden.
Ze was uiteraard erg verdrietig, maar heeft zich er wonderbaarlijk genoeg ook snel bij neer gelegd.
Na het gesprek was ze heel lief en dat is ze nog steeds.
Alsof er een last van dr schoudertjes was gevallen.

Kiki1976: er komen geen verdere onderzoeken, er word nu vooral gericht op rouwverwerking en speltherapie om mijn dochter dr koppie wat leeg te maken.

Het gesprek met de oppassers zit in de planning, maar dan moet iedereen kunnen en dat is even lastig afstemmen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 19:48

Het feit dat je dochter doorhad waarom en haar leeftijd daarbij in acht genomen, zou mij alleen maar meer bevestiging geven dat de vermoedens kloppen.
Knap gedaan!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 19:53

Je bent een goeie moeder TS. Je beschermt je dochter.

De post hier in het topic van iemand blijft me zo bij. Van ouders die het wegwuifden. Dat maakt het nog zoveel zwaarder. Als je niet op je ouders kan vertrouwen en steun kan verwachten. Dan is de wereld wsl heel zwart.

Jij staat voor je dochter. Top!

Het feit dat ze het allemaal snapt en er een last van haar schouders valt zegt voor mij ook genoeg. Zij hoeft nu niks te doen. Jij hebt besloten. Daardoor hebben bedreigingrn van hun kant ook minder zin.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 20:39

Knap gedaan TS, goed opgelost!!!
Petje af.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 21:21

Goed gedaan ts.

Heb je met de kinderpsych Nog nagepraat over dit gesprek met je dochter en wat zei zeiden over haar gedrag en haar opmerking?

Hoe gaat het nu met jouzelf?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 21:21

Excuses dan had ik dat niet helemaal goed begrepen.
Maar de reactie van jouw dochter geeft wel heel wat weer zeg |(

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 00:07

Knap gedaan ts. Ik vind het mooi in te lezen wat je allemaal voor je dochter doet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 00:16

TS, de reactie van je dochter en die last die weg lijkt gevallen te zijn moet jouw hart breken.... Wellicht gaat ze, nu ze weet dat ze niet meer naar hen toe hoeft, haar beer wel gebruiken ? ( ze had toch een beer waar ze naar kon schrijven)

Veel sterkte TS...

Hoenuverder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-16 08:46

Het was ontzettend moeilijk en triest om mijn dochter zo te zien vechten met dr emotie's.
Ik heb dr op schoot genomen en laten huilen, waarbij ik zelf ook een paar traantjes heb moeten laten.

We hebben afgesproken dat we beiden meer gaan praten, vooral over onze gevoelens.
Ik kan enorm gesloten zijn, en dat ben ik de afgelopen maanden zeker geweest om te proberen mijn dochter te beschermen en haar buiten "grote mensen problemen" te houden.
Dit was moeilijk en niet goed, maar ik kon haar niet gaan belasten met mijn emotie's vond ik.
Nu is het moeilijkste geweest, want dit gesprek zag ik ook erg tegenop, mijn dochter kwam daar zo graag.
En ook al deed ik het om haar te beschermen, ik was bang dat ze het als een soort straf zou zien.
Ik ben opgelucht dat ze het zo goed oppakte.
Ze is nog steeds bijzonder lief en meegaand, ze is nu weer het kind wat ik kende van voor januari dit jaar.
Natuurlijk zal ze zeker nog terugvallen krijgen, maar samen zijn we sterk!

Over 2 weken heeft mijn dochter weer een gesprek met de kinderpsych, en daarna zal de speltherapie van start gaan.

@kiki1976: geeft niet, het is een lang topic om alles bij te lezen en te onthouden.

Ik heb aan mijn dochter aangegeven dat als ze het moeilijk vind om te praten, ze het ook op mag schrijven.
We hebben van de kinderpsych ook een doosje gekregen wat we samen kunnen beschilderen enz, en waarin we papiertjes kunnen doen met bijv."ik hou van jou" of "ik voel me vandaag wel/niet fijn, omdat.."
Dan gaan we elke dag dat doosje leeghalen en doorspreken wat er aan de hand is of gewoon dat we elkaar waarderen.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 09:46

Als er daadwerkelijk iets gebeurd is op dat adres dan heeft ze nu van jou de zekerheid gekregen dat ze daar niet meer naar toe hoeft. Dat zal haar in dat geval enorm opluchten. Misschien vroeg ze ernaar juist omdat ze zeker wilde zijn en niet omdat ze er zo graag heen wilde. Fijn dat dit haar duidelijkheid heeft gegeven. Misschien gaat ze nu wel praten omdat ze niet meer bang hoeft te zijn er nog naartoe te moeten. Die bevestiging heeft ze van jou nu gekregen.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 11:03

TS: 1 advies aan jezelf:

Zet jezelf en je dochter eens samen voor de Spiegel en zeg tegen julliezelf: Ik ben trots op ons.

Want trots mag jij wel zijn, hoe je er bent voor je dochter. Topper

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 11:18

connie64 schreef:

Nee, het is inderdaad netter om hun fouten te delen met anderen en op straat te gooien, zonder dat zij zelf eerst ingelicht zijn en een gesprek hebben gehad. >;)
We blijven allemaal volwassenen, los het dan ook volwassen op. Zoals TS doet.

TS, ik heb er echt bewondering voor hoe je alles aanpakt.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 11:54

Super fijn TS dat er nu een stuk spanning weg is!

In mijn ogen zou ik het voor mezelf wel melden bij die mensen en ook bij je kennissen zodat je daar ook niet meer mee zit. Dan is dat laatste stuk ook weg.

Verder hoop ik dat andere kinderen in dezelfde situatie ook zo'n top moeder hebben!

paramuse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 12:10

Ts wat heb ik een respect voor jou!
Het is vaker gezegd maar hier nu nog een keer wat heb je dit goed opgepakt en wat een Supermama ben jij.

Ik hoop dat de komende tijd alles wat makkelijker zal gaan en je dochtertje weer zichzelf zal worden.
Je bent geweldig bezig ga zo door en dan komen jullie hier samen wel door heen.

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 12:11

Lieve TS, ik reageer bijna nooit in topics terwijk ik die van jou al vanaf het begin volg maar wil tegen even zeggen dat je echt een supermama bent. Je hebt je gevoel/moederlijk instinct gevolgd ook wanneer anderen iets anders zeiden, ook wanneer het moeilijk was Al snapt je dochter er nu misschien niet zoveel van, als zij later 30 is zal zij hetzelfde doen en totaal kunnen inzien waarom je haar bijvoorbeeld heb weggehaald bij die mensen. Ik heb niet eerder gereageerd omdat ik niet zou weten wat ik kon zeggen of je toezeggen, want een simpele sterkte dekt de lading niet. Ik kan alleen maar zeggen dat ik hoop dat er heel veel mama's zijn zoals jou en daar mag je heel trots op zijn

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 15:04

FelineNanet schreef:
Lieve TS, ik reageer bijna nooit in topics terwijk ik die van jou al vanaf het begin volg maar wil tegen even zeggen dat je echt een supermama bent. Je hebt je gevoel/moederlijk instinct gevolgd ook wanneer anderen iets anders zeiden, ook wanneer het moeilijk was Al snapt je dochter er nu misschien niet zoveel van, als zij later 30 is zal zij hetzelfde doen en totaal kunnen inzien waarom je haar bijvoorbeeld heb weggehaald bij die mensen. Ik heb niet eerder gereageerd omdat ik niet zou weten wat ik kon zeggen of je toezeggen, want een simpele sterkte dekt de lading niet. Ik kan alleen maar zeggen dat ik hoop dat er heel veel mama's zijn zoals jou en daar mag je heel trots op zijn

Hier sluit ik me helemaal bij aan! Wat ben jij een top mamma! Het gevoel van veiligheid en onvoorwaardelijke liefde dat je hiermee aan je dochter hebt gegeven zal haar gedurende de rest van haar leven profijt geven en sterk maken!

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 20:35

Denk dat het juist heel goed is om emoties te tonen tegenover kinderen! Ze leren juist dat het normaal is.
Ook mama's kunnen verdriet hebben! En ook kinderen kunnen/mogen troosten, dat versterkt juist de band :j

+:)+ top mama +:)+

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 23:56

FelineNanet schreef:

_/-\o_ niks aan toe te voegen, heel veel respect voor jouw..Topmama