Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SteffiiY schreef:@Moska: aha dat klinkt als genoeg beweging en qua voeding, wat eet je?
Marall schreef:Daan_O schreef:Knap dat jullie zo veel zijn afgevallen. Is dat ook de reden dat jullie zijn gaan lopen?
En 6km achter elkaar red ik voorlopig ook niet!
Hardlopen gaat mij wel redelijk makkelijk af moet ik zeggen, maar het zit ook wel in mijn genen denkZus die op topniveau heeft gelopen, vader heeft diverse marathons gelopen (binnen 3 uur) en ook hardlopende tantes en nichten in de familie.
Vanavond ga ik voor het eerst de afstand vergroten, van 2,7 naar 3,6km. Ben benieuwd hoe dat me af gaat
Ik ben aan het lopen begonnen omdat ik eigenlijk een 3e operatie aan mijn heup zou moeten ondergaan. Maar deze operatie is zwaar en heeft veel risico. De artsen opereren dus liever niet.
Nu heb ik besloten om mijn levensstijl te haan veranderen. En kijken of dit ook helpt voor mijn heup. Door eerdere operaties en mijn bot aandoening is bewegen naast mijn zware drukke baan in de zorg erg moeilijk. En ben ik veel te zwaar ( woog 107 kg).
Tot nu toe lukt het aardig goed. Maar loop/ wandel wel dagelijks met pijn. Maar ik ga gewoon door.
Douce schreef:En als het gaat om vetverbranding kun je je hartslag in de gaten houden. Met een lagere hartslag verbrand je meer vet dan met een hoge.
Greetje63 schreef:Douce schreef:En als het gaat om vetverbranding kun je je hartslag in de gaten houden. Met een lagere hartslag verbrand je meer vet dan met een hoge.
Fabeltje wat steeds weer opduikt. Hoe harder je loopt ( dus hoe hoger je hartslag) hoe meer vet je verbrand. Percentage gewijs verbrand je op een laag tempo (lage hartslag) meer vet dan koolhydraten en hoe hoger de snelheid hoe hoger het percentage koolhydraat verbranding en dus hoe lager het percentage vetverbranding. Absoluut verbrand je op een hoog tempo echter veel meer en is dus een lager percentage vetverbranding op hoge snelheid absoluut toch meer.
Bovendien heb je bij intensieve trainingen tus met hoge snelheden ook nog een uren lang extra naverbranding hetgeen bij trainen in een lage hartslagzone niet het geval is.
Bienotje schreef:Mijn conditie is echt een beetje zieligEn ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die daar iets aan wil doen.
Paardensport staat op een laag pitje nu met een kleintje erbij. Ik zocht iets flexibels en effectief qua tijd en ben nu sinds 1 week begonnen met hardlopen. Damn.. wat valt dat tegen!
In het hardlooptopic allemaal ervaringen van fanatieke lopers die al op conditie zijn. Daar is het ook niet bedoeld om trainingen te delen. Maar lijkt me juist leuk om met een clubje gelijkgestemden te babbelen over het trainen, hoe moeizaam het in het begin gaat en elkaar te kunnen motiveren!
Wie doet er mee?!
pinto_1 schreef:benangelique schreef:Zwaai vanuit Denemarken. Eergisteren 5k gelopen na 3 weken training en 2 weken geen tijd. .. tijd in te huilen (35:35), maar hé, het is hier heuvelachtig en ik heb t toch maar mooi gedaan na een dag slenteren door legoland
Vind het nogal een denigrerende uitspraak over de tijd. Het is een beginnend hardlooptopic, en als je dan geen 10 km per uur loopt is het "om te huilen"?
Amethyst_ schreef:IMJ: volgens mij is de evy app niet gratis als je m optimaal wil gebruiken.. Wat je zou kunnen is een andere app downloaden en evy er handmatig in zetten. Ik weet dat dit bij Runkeeper kan, weet niet hoe dit zit bij bv Strava.