Motivatie topic workouts! Wie kletst er mee?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Re: Motivatie topic workouts! Wie kletst er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 09:25

Light producten drink ik sws niet. Ik kies vaak voor de zero variant :) .

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 10:03

linnie050 schreef:
Ik ben op zoek naar lekkere en gezonde recepten vooral voor de weekenden.

In het weekend eten wij standaard chinees, sushi, pizza of patat.

Omdat wij beide willen afvallen zoeken we wat meer inspiratie.
Doordeweeks lukt aardig eten we gewoon groenten, aardappels en vlees en soms een pasta of soep.

Heeft er iemand leuke en lekkere tips of websites waar je zonder pakjes kan koken.

Wij eten geregeld iets ala wraps, maar dan de makkelijke manier, kip schnitzel of kip burger, met lekker veel sla, komkommer en wortel en dan of iets van een boter op de wrap doen of iets van een pittig sausje (ik doe vaak de loempia saus er op) Zo hoef je alleen vlees maar op te warmen in de pan (en eventueel een sausje) en een salade te maken. Ik hou er van!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 10:21

Ik drink elke dag 2liter water.
Als ik toch zin heb in iets anders dan verdun ik dat altijd met water. Werkt super vind ik.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 11:58

Marjoow zero en light is inprincipe precies hetzelfde alle twee met zoetstoffen.

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 12:01

_Micha_ schreef:
Marjoow zero en light is inprincipe precies hetzelfde alle twee met zoetstoffen.

Maar wel allebei met verschillende soorten zoetstoffen.

@Linda, Ik heb een vegetarisch kookboek waar verschillende recepten (snel en langzaam, groot en klein) in staan. Die gebruik ik vaak als er gasten komen, dan kies ik iets makkelijks, maar dan ziet het er wel uit alsof het moeilijk was :)) Die recepten zijn ook bijna altijd gezond en lekker.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 12:09

Klopt maar als ik bijvoorbeeld naar coca cola kijk zit er in beide aspartaam
Citaat:
De Zero variant bevat acesulfaam, aspartaam en kalium. De Light variant bevat natrium-cyclamaat, aspartaam en acesulfaam-K.

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 12:10

Het is ook niet zo'n groot verschil hoor, ik lust het überhaupt niet. Volgens mij was het enige verschil dat de zero variant meer voor mannen was ofzo. Dat deze smaak volgens onderzoek meer werd gewaardeerd door mannen en de smaak van light door vrouwen.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 12:12

Ja klopt! Zero schijnt ook net wat meer naar de normale variant te smaken. Al zeggen ze dat life (?) er nog meer naar smaakt.
Ik drink het ook allemaal niet, vind alle kunstmatige zoetstoffen heel vies.
En Zero/Light is imo gewoon een marketingtrucje.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 13:06

Ik drink nooit cola :P
Ahja heel soms cola van de lidl.

soof14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 17:38

zo thuis van de sportschool, gespind schouders en buik getraind. Ik probeerde met de rollende squat stang de oefening van de abwheel te doen, maar voelde m gigantisch in mijn rug.
Dus even naar een werknemer toegegaan en die vertelde mij dat het meer een mannen oefening is omdat er veel kracht komt kijken vanuit de schouders. Wel een fijne vervangende oefening gekregen !

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 17:49

Ik heb me aangemeld om donderdag een proefles te doen bij de sportschool. Ben heel benieuwd. Krijg rondleiding ed. En als ik me aanmeld krijg ik intakegesprek en wordt er een schema gemaakt. + conditie test ohooo haha

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 18:19

soof14 schreef:
zo thuis van de sportschool, gespind schouders en buik getraind. Ik probeerde met de rollende squat stang de oefening van de abwheel te doen, maar voelde m gigantisch in mijn rug.
Dus even naar een werknemer toegegaan en die vertelde mij dat het meer een mannen oefening is omdat er veel kracht komt kijken vanuit de schouders. Wel een fijne vervangende oefening gekregen !

Wanneer je veel last in je onderrug krijgt, ten alle tijden ervoor zorgen dat je rug niet te hol wordt. Onderste buikspieren een basis-spanning en het bekken licht naar achteren houden (onderrug bol). Dat voorkomt in ieder geval (deels) ernstige rugklachten. ;)

Sporten jullie dan ook fanatiek wanneer ongesteld? ik wil de hele dag namelijk als een balletje liggen en moet er niet aan denken om actief te zijn.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 18:23

_Yasmine_ schreef:
soof14 schreef:

Wanneer je veel last in je onderrug krijgt, ten alle tijden ervoor zorgen dat je rug niet te hol wordt. Onderste buikspieren een basis-spanning en het bekken licht naar achteren houden (onderrug bol). Dat voorkomt in ieder geval (deels) ernstige rugklachten. ;)

Sporten jullie dan ook fanatiek wanneer ongesteld? ik wil de hele dag namelijk als een balletje liggen en moet er niet aan denken om actief te zijn.

Jup, daarnaast moet je ook nagaan bij jezelf of je buikspieren er dan wel sterk genoeg zijn. Probeer voor je gevoel je navel in te trekken. Dat helpt mensen vaak al.

Ik sport dan ook :)

soof14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 18:24

_Yasmine_ schreef:
soof14 schreef:

ik heb alle houdingen geprobeerd maar heb helaas al een zwakke rug dus deze oefening word m niet voor mij helaas :(, En ja ik sport gewoon tijdens mijn ongesteldheid! en mijn 2de dag is altijd een drama qua bloeding zegmaar dus dan plan ik het zo in de week dat ik de 2de dag van ongesteldheid niet hoef te sporten. :)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 18:25

Jeetje, hoe weten jullie dat _O-

Ik moet maar afwachten wanneer ik mijn menstruatie heb en hoe lang het gaat duren of hoeveel pijn het gaat doen.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 18:26

Vaak is het met rugpijn dat je buikspieren niet sterk genoeg zijn en dat je dan kracht compenseert.

Maar dan idd voor nu planken enzo

Ik kan mij ongesteldheid ook helemaal uitplannen wanneer hoelang hoe hevig.. welke dag erger.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 18:27

Planken is ene geweldige buikspieroefening! Ook lekker uit te breiden!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 18:28

Jaa!!

Maak nu mijn vriends schema... zijn gezicht toen hij vandaag uit bed stapte gaf mij veel voldoening O:)

soof14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 18:32

Gianti schreef:
Vaak is het met rugpijn dat je buikspieren niet sterk genoeg zijn en dat je dan kracht compenseert.

Maar dan idd voor nu planken enzo

Ik kan mij ongesteldheid ook helemaal uitplannen wanneer hoelang hoe hevig.. welke dag erger.

Ah oke mijn buikspieren zijn al aanwezig dus die zijn al sterk. Maar ik heb sws een belabberde houding en vind dit ook heel moeilijk te corrigeren (merk dit met paardrijden ook heel erg) en net na 2 dagen weer paardgereden in 4 maand tijd was deze oefening even teveel :o

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 18:34

Zichtbare buikspieren betekent niet perse sterke buikspieren. Bij mij zijn ze er ook weer en heb echt flut buikspieren.

Je moet je lichaam nooit overbelasten en ook niet vergeten om "tegenstelde" te trainen, dus naast oefeningen voor buik ook oefeningen voor rug te doen

soof14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 18:37

ik pak elke week elke spiergroep train mn rug ook goed!maar mijn buikspieren zijn ook echt sterk hoor. :))

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 18:42

Haha, ik heb juist wel pittige buikspieren (mag ik dat zeggen? :o ) maar daar zit juist een laagje over heen! Als ik mijn buikspieroefeningen doe kom ik ook best wel ver _O-
Armspieren van mij zijn flut...

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 19:02

Ik heb vandaag een beetje last van mn rug. Ik weet nou niet of het komt door de workouts of omdat ik ongesteld moet worden. Maar ik hoop toch niet van de workouts :oo

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 19:03

Zou toch kunnen? Je moet het natuurlijk gewoon opbouwen!

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 19:31

Ja inderdaad. Ach ik kijk het even aan :)