. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. linnie050 schreef:Ik ben op zoek naar lekkere en gezonde recepten vooral voor de weekenden.
In het weekend eten wij standaard chinees, sushi, pizza of patat.
Omdat wij beide willen afvallen zoeken we wat meer inspiratie.
Doordeweeks lukt aardig eten we gewoon groenten, aardappels en vlees en soms een pasta of soep.
Heeft er iemand leuke en lekkere tips of websites waar je zonder pakjes kan koken.
_Micha_ schreef:Marjoow zero en light is inprincipe precies hetzelfde alle twee met zoetstoffen.
Die recepten zijn ook bijna altijd gezond en lekker.
soof14 schreef:zo thuis van de sportschool, gespind schouders en buik getraind. Ik probeerde met de rollende squat stang de oefening van de abwheel te doen, maar voelde m gigantisch in mijn rug.
Dus even naar een werknemer toegegaan en die vertelde mij dat het meer een mannen oefening is omdat er veel kracht komt kijken vanuit de schouders. Wel een fijne vervangende oefening gekregen !
_Yasmine_ schreef:soof14 schreef:zo thuis van de sportschool, gespind schouders en buik getraind. Ik probeerde met de rollende squat stang de oefening van de abwheel te doen, maar voelde m gigantisch in mijn rug.
Dus even naar een werknemer toegegaan en die vertelde mij dat het meer een mannen oefening is omdat er veel kracht komt kijken vanuit de schouders. Wel een fijne vervangende oefening gekregen !
Wanneer je veel last in je onderrug krijgt, ten alle tijden ervoor zorgen dat je rug niet te hol wordt. Onderste buikspieren een basis-spanning en het bekken licht naar achteren houden (onderrug bol). Dat voorkomt in ieder geval (deels) ernstige rugklachten.![]()
Sporten jullie dan ook fanatiek wanneer ongesteld? ik wil de hele dag namelijk als een balletje liggen en moet er niet aan denken om actief te zijn.
_Yasmine_ schreef:soof14 schreef:zo thuis van de sportschool, gespind schouders en buik getraind. Ik probeerde met de rollende squat stang de oefening van de abwheel te doen, maar voelde m gigantisch in mijn rug.
Wanneer je veel last in je onderrug krijgt, ten alle tijden ervoor zorgen dat je rug niet te hol wordt. Onderste buikspieren een basis-spanning en het bekken licht naar achteren houden (onderrug bol). Dat voorkomt in ieder geval (deels) ernstige rugklachten.![]()
Sporten jullie dan ook fanatiek wanneer ongesteld? ik wil de hele dag namelijk als een balletje liggen en moet er niet aan denken om actief te zijn.
, En ja ik sport gewoon tijdens mijn ongesteldheid! en mijn 2de dag is altijd een drama qua bloeding zegmaar dus dan plan ik het zo in de week dat ik de 2de dag van ongesteldheid niet hoef te sporten.
Gianti schreef:Vaak is het met rugpijn dat je buikspieren niet sterk genoeg zijn en dat je dan kracht compenseert.
Maar dan idd voor nu planken enzo
Ik kan mij ongesteldheid ook helemaal uitplannen wanneer hoelang hoe hevig.. welke dag erger.
) maar daar zit juist een laagje over heen! Als ik mijn buikspieroefeningen doe kom ik ook best wel ver