[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

its_daantjee

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:37

hahah ik ben ook niet kleinzerig ofzo, en ik ben ook meer van eerst doen dan denken, maar dit kraakbeen is zo dik dat ik wel eventjes ging nadenken :+

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:47

Doet het pijn? Nee. Is het een rotgevoel? Ja.

Ik heb ook een vrij hoge pijngrens, mijn Rook laten zetten was even op mijn tanden bijten.
Maar daar is ook alles mee gezegd. Paardrijden en erop liggen was geen probleem.
Het is alleen een piercing die vreselijk priegelen is met verwisselen.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:55

ah fijn zo'n priegelpiercing. heb ik met mijn helix.. even snel wisselen is er niet bij helaas

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 22:04

Dat heb ik met elke piercing :+

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 22:05

Dat kan, maar een Rook staat echt op nummer 1.
Naar mijn beleving in ieder geval.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 22:07

Ik zou niet weten hoe ik mijn rook zou moeten verwisselen. Ik heb er nog mijn eerste, lange staafje in zitten met kleine balletjes van 2mm. Zou niet weten hoe ik die los moet krijgen.. Laat staan een nieuwe er in krijgen :')
Binnenkort even voor langs bij de piercer. :j

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 22:13

_Ekenna schreef:
Ik zou niet weten hoe ik mijn rook zou moeten verwisselen. Ik heb er nog mijn eerste, lange staafje in zitten met kleine balletjes van 2mm. Zou niet weten hoe ik die los moet krijgen.. Laat staan een nieuwe er in krijgen :')
Binnenkort even voor langs bij de piercer. :j

Same here :') ik heb dat ding met enorm veel pijn en moeite gewisseld toen ik naar de kaakchirurg ging (ivm foto's). Dat is een mooi klusje voor de piercer inderdaad!

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 22:20

Helix wisselen doe ik echt met 2 minuten. Tragus eerder 10-15 ofzo. Dat vind ik nog heel lastig en doet ook nog pijn.

Rook heb ik niet, dus zou t niet weten

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 22:41

Ik dacht inderdaad ook dat de rook erg veel pijn zou doen omdat het door een behoorlijk stuk moet, maar dat viel echt zo ontzettend mee!

Verwisselen ben ik ook wel een beetje bang voor, hoor er meer verhalen over dat dat echt prut is met een rook.
Al mijn andere piercings kan ik prima en snel verwisselen, mijn wenkbrauw werd ik pas na een tijdje handig in, vooral het er op draaien van het balletje, dat staafje schoot telkens weg.
Maar wanneer er een korter staafje in zit, hoef ik het ook niet zo snel met iets anders te verwisselen, dus dat scheelt.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 22:58

Klis schreef:
Same here :') ik heb dat ding met enorm veel pijn en moeite gewisseld toen ik naar de kaakchirurg ging (ivm foto's). Dat is een mooi klusje voor de piercer inderdaad!

Gewoon een beetje moeilijk over doen en dan mag je je lastige piercings gewoon in houden hoor met foto's :j

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 23:00

_Ekenna schreef:
Klis schreef:

Gewoon een beetje moeilijk over doen en dan mag je je lastige piercings gewoon in houden hoor met foto's :j

Nou ja, er moesten röntgenfoto's (van die rondomfoto's) van mijn hoofd gemaakt worden en ik heb een helix en een rook, dus het leek me zelf ook logischer om ze even te wisselen voor plastic. Al heb ik tijdens het prutsen thuis ook wel een paar keer boos geroepen dat ze maar pech hebben en hij maar mooi moest blijven zitten }:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 23:02

Ah ik zou zo graag een medusa willen maar ik denk dat mijn ouder mij killen haha :')
Weet ook niet of een smiley + medusa lekker gaan samen, vind ze wel heel mooi bij elkaar!

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 23:27

Ik vond het zetten van mijn rook een 6, het helen een dikke 11 := Heb kraakbeenpiercings voorlopig ook afgezworen want ik blijf het een gezeik vinden elke keer :P

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 23:29

Mijn Helix is na zoveel jaar gewoon een gat in m'n oor geworden. Nouja wel een van 1 mm en niet groter. Maar verwisselen is echt een eitje.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 23:51

Qua pijn van oorpiercings vond ik mn inner conch het naarst. Daarna de outer en de helixen, tragus vond ik t minst vervelend.
Overall vond ik mn tepelpiercing t pijnlijkst by far en mn tong het minst boeiend.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 00:15

Tepelpiercing vond ik het ergste! Zeker omdat het bij beide tepels achter elkaar was.
Clithood was dan een stuk makkelijker. Veel dunnere en minder stugge huid.

Kraakbeen en oren kan ik niets over zeggen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 00:51

bobje26 schreef:
Ah ik zou zo graag een medusa willen maar ik denk dat mijn ouder mij killen haha :')
Weet ook niet of een smiley + medusa lekker gaan samen, vind ze wel heel mooi bij elkaar!

Volgens mij moet dat wel lukken zolang je geen ringetje in je smiley hebt.
Zou dan een hoefijzerbarbell voor je smiley gebruiken en een labretje voor de medusa. :)

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 08:46

Klis schreef:
Nou ja, er moesten röntgenfoto's (van die rondomfoto's) van mijn hoofd gemaakt worden en ik heb een helix en een rook, dus het leek me zelf ook logischer om ze even te wisselen voor plastic. Al heb ik tijdens het prutsen thuis ook wel een paar keer boos geroepen dat ze maar pech hebben en hij maar mooi moest blijven zitten }:)

Ik heb net een kaakoperatie achter de rug en heb dus een hele hoop foto's moeten laten maken. Van te voren en daarna... Mochten gewoon blijven zitten (2 helix, tragus en een rook). :j (ook toen ik kiezen moest laten verwijderen en foto's bij de orthodontist)
Mijn rook kan ik niet zelf uit doen namelijk, mijn andere piercings wel heel gemakkelijk.. Maar mocht ze allemaal laten zitten.
Laatst bijgewerkt door _Ekenna op 07-03-16 09:02, in het totaal 1 keer bewerkt

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 08:59

Bij mijn tandarts vroegen ze ook of ik mijn piercings uit kon doen. Maar dat was toen omdat er een verstandskies verwijderd werd. Had een mond vol tangen voor m'n gevoel.
Labret heb ik laten zitten want die krijg ik er zelf echt niet uit en dan al helemaal niet meer in. Tong heb ik wel even uitgehaald.

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 11:15

Ik vond mijn rook ook echt een eitje, vergeleken bij de snug. Het zetten van de rook vond ik vervelender dan het zetten van de snug, misschien omdat de piercer ook moet priegelen in zo'n hoekje.. De genezing daarentegen was heel makkelijk. Van de rook echt zelden last gehad terwijl de snug echt een hel was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 13:30

Over foto's gesproken, hoe zit het met piercings en operatie's? Moeten ze eruit, of mag een bioplast staafje wel?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 13:36

Piercings in en om de mond moeten er meestal uit voor het geval ze een beademingsbuis moeten inbrengen.
Andere piercings ligt aan de plaats, maar ook aan de chirurg en anesthesist.
De ene zegt mag erin blijven mits afgeplakt terwijl de ander er echt over kan gaan zeiken en je dwingt ze alsnog uit te doen.
Heb dat meegemaakt met pre-operatie gesprek waarin ik m'n piercings mocht inhouden en dan op de voorbereidingszaal dat er alsnog moeilijk over werd gedaan.

Bij röntgenfoto's in het ziekenhuis doen ze vaak ook moeilijk als je je piercings inhoudt en ze zitten in het gebied wat op de foto moet.
Ga er maar vanuit dat als het in de buurt vh operatiegebied zit je het eruit moet halen.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 13:39

Ik kreeg dus vorige week een dubbele kaakoperatie en mocht mijn oorpiercings gewoon inhouden. Deze hebben ze toen afgeplakt. Mocht ik piercings in mijn mond hebben moesten deze er uiteraard wel uit. Een bioplast staafje weet ik niet, denk dat dit geen probleem is als het knopje wat er op zit ook maar volledig van bioplast is en niet in het operatiegebied ligt.

De zuster die mijn infuus er in prikte dacht dat ik aan m'n oren werd geopereerd omdat er een hoop tape overheen zat. :') toen ik wakker werd was het er al netjes afgehaald.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 18:53

[***] schreef:
Over foto's gesproken, hoe zit het met piercings en operatie's? Moeten ze eruit, of mag een bioplast staafje wel?

Ik heb een spoed operatie gehad, voor zover het ging moest alles eruit, ook m'n vch hebben ze verwijderd omdat ik een katheter kreeg, puur omdat t in de buurt zat.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 18:58

Ik moest alles eruit halen, ook mijn oorpiercings, en die zaten totaal niet in de buurt van het operatiegebied.