Trailrunning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 08:24

Wow, wat een rust hier. Niemand meer gelopen de afgelopen tijd?
Ik heb afgelopen weekend de Trail des Fantomes (19km) gelopen.
Wat een mooie route <3 Zwaar, maar zeker de moeite waard om voor naar de Ardennen te rijden.
Genoten.

Volgende wordt waarschijnlijk de Beartrail (Voerenstreek B).
Wel wat minder hoogte verloop, maar dat is niet anders :D

scooby09

Re: Trailrunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 09:06

Weinig tijd helaas paard in training
Op dit moment.
Was wel in de eifel afgelopen weekend maar met paard en niet om te lopen.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 10:10

Ik durf niet meer. Het afgelopen half jaar hebben in het teken gestaan van een patella-femoraal blessure als gevolg van een whooping 5 km door de duinen. Uiteindelijk is er uit gekomen dat ik graad 1-2 artrose heb van de patella (rechts, links is niet meegenomen maar die is erger). Het officiele advies was om te stoppen met hardlopen en stoppen met de bergsport. Op persoonlijk vlak zag mijn orthopeed ook wel in dat dat niet echt een optie was. Met 36 jaar en beide sporten mijn lust en leven...

Dus de bergen in met braces (heb vorige maand mijn eerste 6000'er geklommen) en rennen kijken hoe het gaat en het advies om in de sportschool mijn bovenbenen te trainen.

Inmiddels ben ik heel blij dat ik 10km kan hardlopen op de weg, maar de duinen, dat durf ik nog niet.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 10:24

Vera schreef:
Er is een leuk evenement in Schoorl in Oktober :http://www.mudsweattrails.nl/duinentrail_schoorl
Ga me inschrijven, lekker dichtbij!

(komt even binnen vallen :+ )

Ik ga die ook meedoen, leuk! Vind Schoorl echt prachtig! Zeker pittig om te lopen, zoveel heuvels en zand, maar prachtige omgeving. Denk dat ik het wel hou op 10 km dan, maar even kijken tegen die tijd hoe mijn lichaam voelt :)

Zijn er nog mensen die aan deze meedoen? https://www.trail-running.eu/inschrijvi ... ands-duin/
Lijkt mij heel gaaf maar twijfel een beetje omdat ik niemand heb die mee wil.. Schoorl is voor mij heel vertrouwd dus dat vind ik niet zo erg.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 10:36

Tijdens de halve marathon begin maart heb ik een blessure aan min heup opgelopen. Het is nog steeds niets duidelijk wat t is, maar nog steeds pijnlijk. Sindsdien geen pas meer kunnen hardlopen

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 10:58

maaikemuis schreef:
Ik durf niet meer. Het afgelopen half jaar hebben in het teken gestaan van een patella-femoraal blessure als gevolg van een whooping 5 km door de duinen. Uiteindelijk is er uit gekomen dat ik graad 1-2 artrose heb van de patella (rechts, links is niet meegenomen maar die is erger). Het officiele advies was om te stoppen met hardlopen en stoppen met de bergsport. Op persoonlijk vlak zag mijn orthopeed ook wel in dat dat niet echt een optie was. Met 36 jaar en beide sporten mijn lust en leven...

Dus de bergen in met braces (heb vorige maand mijn eerste 6000'er geklommen) en rennen kijken hoe het gaat en het advies om in de sportschool mijn bovenbenen te trainen.

Inmiddels ben ik heel blij dat ik 10km kan hardlopen op de weg, maar de duinen, dat durf ik nog niet.

Ik kan me voorstellen dat je het spannend vindt. Maar wel ontzettend gaaf dat je de bergen in gaat. Ga je dan gewoon wandelen? Of echt bergbeklimmen? :)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 10:58

benangelique schreef:
Tijdens de halve marathon begin maart heb ik een blessure aan min heup opgelopen. Het is nog steeds niets duidelijk wat t is, maar nog steeds pijnlijk. Sindsdien geen pas meer kunnen hardlopen

Het blijft zo vervelend blessures. Hopelijk komt er binnenkort verbetering in :(:)

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 12:02

MuSLi schreef:
maaikemuis schreef:

Ik kan me voorstellen dat je het spannend vindt. Maar wel ontzettend gaaf dat je de bergen in gaat. Ga je dan gewoon wandelen? Of echt bergbeklimmen? :)

Officieel was het een trekking peak, dus valt het in de categorie wandelen met klimstukjes in de F graad (makkelijk). Beetje arbitrair, 600 meter van de klim was een wand van sneeuw en ijs van 60-70 graden. Voor mij is dat toch redelijk stijl en klimmen, voor onze Nepalese berggids was het een 'next part is a bit steep' stukje.

In Frankrijk heb ik op de meest onmogelijke bergen trailrunners gezien. Stukken waar ik wandelend mijn best moet doen om mijn pootjes niet te breken, komen die gekke Fransen rennend langs. Diep respect!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 12:08

Ja, het is natuurlijk ook wel een beetje wat je gewend bent.. ;)

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 15:21

Duinentrail daar heb ik vorig jaar de 17 km gedaan helemaal geweldig.
Nu niet fit genoeg dus geen optie.
Paard heeft na begin september vrij dus dan heb ik weer tijd om het lopen op te gaan pakken.

Dat is ook wat Beangelique dat ze et niet weten wel een vermoeden.?

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 15:36

MuSLi schreef:
Wow, wat een rust hier. Niemand meer gelopen de afgelopen tijd?
Ik heb afgelopen weekend de Trail des Fantomes (19km) gelopen.
Wat een mooie route <3 Zwaar, maar zeker de moeite waard om voor naar de Ardennen te rijden.
Genoten.

Volgende wordt waarschijnlijk de Beartrail (Voerenstreek B).
Wel wat minder hoogte verloop, maar dat is niet anders :D

Ja de trail des Fantomes is geweldig. Ik heb een keer de 32km gelopen daar. Is al weer een aantal jaren geleden.
Ik heb afgelopen weekend in de Eifel gelopen, een ultraloop (monschau ultramarathon 56km-1000hm) . Geen trail want daarvoor zat er te veel verharde ondergrond in maar er bleven van dei 56km nog voldoende km's over onverhard. Echt een geweldig mooi gebied. Ook echt super georganiseerd. Vorig jaar had ik er de marathon afstand gelopen. Nu dus een lusje van 14km extra. Dat was gelijk het drassigste lusje. Eerst een 7km omhoog en daarna weer grotendeels naar beneden om na 14km weer door de start te komen om aan de marathon te beginnen. Stuk tussenn de 26-28km was ook loodzwaar maar dat wist ik nog van vorig jaar. Ik weist ook dat ik daarna beloond zou worden met een afdaling.

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 20:32

Een topic wat al heel lang stil is.... maar ik vroeg me af of er nog actieve trailrunners zijn en waar vandaan?

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 23:17

helaas loop weinig op dit moment iets met teveel hobby`s..
Mijn aandacht gaat uit naar de wedstrijden met Paard en omdat dat Endurance is beetje tijd rovend.
En de racefiets vraagt ook veel tijd.
Hoop het wel weer op te pakken mis de lange stukken lopen samen met de hond die altijd mee ging wel.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 23:20

Ja nog steeds actief.Zowel op de weg als off road. In maart nog een 75km trailwedstrijd gelopen.Volgend weekend ga ik 3 dagen met een groepje in de Ardennen trailen en in juni ga ik 3 dagen naar de Eifel . En verder train ik natuurlijk regelmatig in het bos

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 01:25

Hier ook af en aan actief.

As vrijdag een trail van 18 km op de planning

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 07:15

Wat leuk dat er nog steeds trailende bokkers zijn!

Het trailen trok mij altijd wel. Helaas door een ongeluk lang moeten revalideren.
Sinds een half jaar verhuisd dichtbij de Veluwe en geniet echt van de natuur en het lopen.

@greetje63 geweldig lijkt me dat, zoveel kilometers kunnen maken!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 09:10

Greetje; ga jij toevallig met ezra mee in juni?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 09:41

Helaas hier al weer een tijd geblesseerd en ik mag even helemaal niet meer hardlopen. Ik begin mij steeds meer te realiseren dat mijn afstanden naar beneden moeten mocht het ooit weer pijnvrij lukken. 10-15km gaat wel de max zijn. Damn!

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 09:56

maaikemuis schreef:
Helaas hier al weer een tijd geblesseerd en ik mag even helemaal niet meer hardlopen. Ik begin mij steeds meer te realiseren dat mijn afstanden naar beneden moeten mocht het ooit weer pijnvrij lukken. 10-15km gaat wel de max zijn. Damn!

Ooo jeetje dat is dan een heftige blessure! Wat is er gebeurd dat het vooruitzicht zo beperkt is?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 10:22

Jong van geest in een oud lijf.... |o

Vorig jaar is er artrose vastgesteld achter mijn knieschijven, dat wil goed gaan nu met intensieve training van mijn bovenbenen. Maar mijn grote teen deed opeens heel veel zeer, ook daar is nu artrose in vastgesteld. Ik ben dus anders gaan lopen, in combinatie met krachttraining dus heb ik nu ook iets wat lijkt op een ileotibiaal syndroom, maar dan met pijn in de heup/bekken. Fysio wil nog weinig helpen, ga maar eens acupunctuur proberen nu.

Het lijf wil gewoon niet meer zo goed meewerken. Komt vast wel weer goed, maar ik denk dat de lange afstanden een beetje tot het verleden horen. Wel enorm frustrerend want met dit mooie weer wil ik niets liever dan rennen!

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 12:43

Sting schreef:

Niet zo toevallig hoor want ik ga meestal mee als Ezra een trailweekendje organiseert. Jij ook?

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 18:39

@maaikemuis artrose en dan ook nog in de knieeen,l wat kl*ten !!!!
Frustrerend als het lijf op de rem trekt.....
ik heb aardig wat schade opgelopen ma een ongeluk en ben blij dat ik überhaupt nog kan lopen.
Een snelle zal ik daardoor nooit worden en krachttraining blijft voor mij ook belangrijk.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-18 19:11

Balen zeg als je lichaam minder kan dan je geest wil!
Ik ben 2 jaar geleden ook een hele poos geblesseerd geweest maar nu op de weg weer super in vorm. 5 en 10 km wedstrijden op tempo maar eerst deed ik trails van 20-26 km en dat doe ik nu nog niet. Volgende week wel de stuwwaltrail lopen, die vond ik de vorige keer zo leuk! Toen alleen 20 km en nu de 10.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 19:33

Ik heb goede hoop dat ik wel weer ga kunnen hardlopen, maar de halve marathon moet ik misschien afscheid van gaan nemen. Ik ben in eerste instantie heel blij wanneer 10km weer kan.

Ik probeer de conditie wel op peil te houden in de sportschool, maar na een kwartier op wat voor apparaat dan ook ben ik braindead. Ik mis de wind, de vogels, de zon en alles.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 11:28

Greetje63 schreef:
Sting schreef:

Niet zo toevallig hoor want ik ga meestal mee als Ezra een trailweekendje organiseert. Jij ook?

Ik ben de afgelopen twee weekenden meegeweest, vandaar ;). Komende niet, zit al vol en zat nog te twijfelen.