Ik heb afgelopen weekend de Trail des Fantomes (19km) gelopen.
Wat een mooie route

Genoten.
Volgende wordt waarschijnlijk de Beartrail (Voerenstreek B).
Wel wat minder hoogte verloop, maar dat is niet anders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vera schreef:Er is een leuk evenement in Schoorl in Oktober :http://www.mudsweattrails.nl/duinentrail_schoorl
Ga me inschrijven, lekker dichtbij!
maaikemuis schreef:Ik durf niet meer. Het afgelopen half jaar hebben in het teken gestaan van een patella-femoraal blessure als gevolg van een whooping 5 km door de duinen. Uiteindelijk is er uit gekomen dat ik graad 1-2 artrose heb van de patella (rechts, links is niet meegenomen maar die is erger). Het officiele advies was om te stoppen met hardlopen en stoppen met de bergsport. Op persoonlijk vlak zag mijn orthopeed ook wel in dat dat niet echt een optie was. Met 36 jaar en beide sporten mijn lust en leven...
Dus de bergen in met braces (heb vorige maand mijn eerste 6000'er geklommen) en rennen kijken hoe het gaat en het advies om in de sportschool mijn bovenbenen te trainen.
Inmiddels ben ik heel blij dat ik 10km kan hardlopen op de weg, maar de duinen, dat durf ik nog niet.
MuSLi schreef:maaikemuis schreef:Ik durf niet meer. Het afgelopen half jaar hebben in het teken gestaan van een patella-femoraal blessure als gevolg van een whooping 5 km door de duinen. Uiteindelijk is er uit gekomen dat ik graad 1-2 artrose heb van de patella (rechts, links is niet meegenomen maar die is erger). Het officiele advies was om te stoppen met hardlopen en stoppen met de bergsport. Op persoonlijk vlak zag mijn orthopeed ook wel in dat dat niet echt een optie was. Met 36 jaar en beide sporten mijn lust en leven...
Dus de bergen in met braces (heb vorige maand mijn eerste 6000'er geklommen) en rennen kijken hoe het gaat en het advies om in de sportschool mijn bovenbenen te trainen.
Inmiddels ben ik heel blij dat ik 10km kan hardlopen op de weg, maar de duinen, dat durf ik nog niet.
Ik kan me voorstellen dat je het spannend vindt. Maar wel ontzettend gaaf dat je de bergen in gaat. Ga je dan gewoon wandelen? Of echt bergbeklimmen?
MuSLi schreef:Wow, wat een rust hier. Niemand meer gelopen de afgelopen tijd?
Ik heb afgelopen weekend de Trail des Fantomes (19km) gelopen.
Wat een mooie routeZwaar, maar zeker de moeite waard om voor naar de Ardennen te rijden.
Genoten.
Volgende wordt waarschijnlijk de Beartrail (Voerenstreek B).
Wel wat minder hoogte verloop, maar dat is niet anders
maaikemuis schreef:Helaas hier al weer een tijd geblesseerd en ik mag even helemaal niet meer hardlopen. Ik begin mij steeds meer te realiseren dat mijn afstanden naar beneden moeten mocht het ooit weer pijnvrij lukken. 10-15km gaat wel de max zijn. Damn!